Sèrie 9000 en circulació!

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

aim wrote:Jo avui també he pogut pujar a un 9000 (el 9020-9017) i no he notat cap frenada brusca a l'arrencar ni al aturar-se. Just en el moment que he agafat jo el 9000, un altre 9000 ha arribat a l'altre andana (el 9012-xxxx) i tampoc he observat cap mena de soroll.
Tal com es comenta, agafa la 1a unitat, o també la 2a. Si no les han modificat, continuaran amb els seus sorolls i brusquedats. Tu has agafat la 5a (!!) unitat, i la que has vist a l'altre sentit era la 3a.
Està clar que a partir de la 3a han modificat moltes coses perquè funcionen força millor. I és que els errors de les dues primeres no eren normals ni lògics...
per cert, Jamiro!, a veure si pots investigar què els passava a les dues primeres unitats ;)
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Resposta!

Post by JaMiRo! »

La frenada mecànica no estava ben ajustada a les primeres unitats de la sèrie 9000. Han anat baixant tècnics al Triangle Ferroviari i sembla que ho estan solucionant. ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Jolin, dóna gust tenir informació tant fresca!! :D
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

ja he pujat a un noumil, de fet a dos :D (un era la segona unitat, l'altre no me'n recordo)

pel que fa al soroll, no vaig trobar que fos molt molt terrible, però sí que és més sorollós que un cincmil; al tram SF-Encants vaig trobar que no era pas pitjor que un 2100, però el funcionament general sí que semblava més escandalós que els 2100; la frenada era un xic brusca al moment d'aturar-se per complet (si aneu darrera la cabina podeu veure la força que apliquen els frens en directe al monitor de l'esquerra, fixeu-vos-hi i veureu el per què de la brusquetat)
l'arrencada inicial era una mica brusca, però molt més suau que la majoria de 440 per dir alguna cosa.
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Salut!

Post by JaMiRo! »

Informació fresca des de l'Alstom: 6 trens de la sèrie 9000 entregats al FMB, 4 d'ells en servei comercial. ;)


:D :D :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

I LOVE 9000
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

abans d'ahir vaig pujar al 9018 i vaig trobar que frena exactament igual que l'altre...l'acceleració potser sí que és un xic més suau
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Hauré de fer alguna escapada a Barcelona per agafar la L2, aviam si els veig d'una punyetera vegada!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Avui he llegit a La Vanguardia que, efectivament, també aniran a parar 9000 a les línies 4 i 5, ara ja està confirmat.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

A la 4 i 5 també? No, si al final tindrem 9000's a totes les línies menys a la L1 (per raons obvies)....
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

9000 a L4??? al igual
bueno, potser si, quan a la L2 estiguin els... 12000 :begut :D
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Si eque la L2 està molt molt mimadeta! jo que visc a Montigalà i m'equidista L1 Fondo, L2 Pep Ventura i R1 Badalona per raons obvies agafo la L2 que tenen metros nous, estacions amples reformades i adaptades. En canvi la L1 va colapsada ja desde la primera parada i no pots seure, a més és més insegura, fa pudor i està una mica deixadeta, i la RENFE, que dirvos de la RENFE XDDDD tot i que la R1 comparada amb les altres linies de RENFE deu ni do!! ¬¬ ops! RENFE, ja podria funciona be! XD i a veure i quan m'apropin la L1 que la volen apropar desde abans de 1988 a Montigalà va una miqueta menys congestionada!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Al·lucino :D

Vejam, son 50 9000's en construcció. Correcte?

Els 50 sencers han d'anar TOTS a la L9-10 però aquesta, completada al 100% no, estarà fins el 2014-15 o el 3628-29, per tant, no necessitarà els 50 9000's fins aquelles dates (començo a pensar que per la L9 demanaran nous trens pq les 9000 arrivaran a Lesseps L9 quan tinguin 10 anys de vida, ultra moderna la línea sí :D):


La L2 es poblarà de 9000's i crec que es necessiten 15 trens, no? Hem d'afegir que cap el 2008 hi haurà una estació més (Badalona Centre), potser 1 tren més? 16. La part de Fira 1 i Fira 2 paso, doncs no crec que s'acabi abans de 2010-11 o més. Tambè hi haurà 3 5000's.


La L9 mateixa potser començarà a operar cap primers de 2009 segons opina en Javi82 (crec que vas dir això Javi, ara potser em confonc :| ) i quantes 9000's necessitarà? 15-16?


La L4 necessita 20 i molts trens, no? Les 2100 son 15 així que a la premsa van dir que les 2100 es completarien amb algunes 1100 però sembla ser que es completarà amb 9000's. Posem 10-12


Quedarien unes 5-6 per la L5.


I dic jo, no seria més llògic posar, en un futur pròxim TOTES les 5000's a la L5? Bé, totes no, però sí 36, es a dir, les 33 per la L5 i les 3 de la L2, i que en aquesta hi posin les 9000's (a la L3 no li podem treure les 3 5000 que tenen, clar, les necessiten).

Vox
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Post by javi82 »

A veure si quadren els números ;)

Per una banda hi ha els 99 nous trens:
39 5000
10 6000
50 9000

De l'altra els de la flota 'tradicional':
3 500
25 1000
27 1100
6 2000
15 2100
18 3000 (1 KO)
24 4000

I ara les necessitats de material de les línies (2010):
  • L1 Hospital de Bellvitge - Fondo
    · 34 trens = 24 4000R, 10 6000
  • L2 Paral·lel - Badalona Centre
    · 24 trens = 3 5000, 21 9000
  • L3 Zona Universitària - Trinitat Nova
    · 26 trens = 6 2000, 17 3000R, 3 5000
  • L4 La Pau - Trinitat Nova
    · 19 trens = 4 1100, 15 2100
  • L5 Cornellà Centre - Vall d'Hebron
    · 33 trens = 33 5000
  • L9 Sagrera|Meridiana - Can Zam/Gorg
    · 16 trens = 16 9000
  • L11 Trinitat Nova - Can Cuiàs
    · 3 trens = 3 500
Amb aquesta distribució (q es la q queda quan van presentar les 9000 a l'L2 i traspàs de 2100 a l'L4) es tindria q 'sobrarien' 23 1100 i 13 9000. I si ara surten notícies de que aquests 9000 tb els voldran aprofitar en altres línies, jo ja em perdo :x I això sense comptar q segons el PDI encara falta un nou encàrrec de 23 trens, i q no contemplava la sustitució dels trens de l'L4...
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

"27" 1100 de fet és un eufemisme, perquè 2 d'ells estan irrecuperables, i el tercer "en paradero desconocido"...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

aquests 9000 que sobren els ficaran a la L4 i els 1100 bye bye a trinxar!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

javi82 wrote:A veure si quadren els números ;)

Per una banda hi ha els 99 nous trens:
39 5000
10 6000
50 9000

De l'altra els de la flota 'tradicional':
3 500
25 1000
27 1100
6 2000
15 2100
18 3000 (1 KO)
24 4000

I ara les necessitats de material de les línies (2010):
  • L1 Hospital de Bellvitge - Fondo
    · 34 trens = 24 4000R, 10 6000
  • L2 Paral·lel - Badalona Centre
    · 24 trens = 3 5000, 21 9000
  • L3 Zona Universitària - Trinitat Nova
    · 26 trens = 6 2000, 17 3000R, 3 5000
  • L4 La Pau - Trinitat Nova
    · 19 trens = 4 1100, 15 2100
  • L5 Cornellà Centre - Vall d'Hebron
    · 33 trens = 33 5000
  • L9 Sagrera|Meridiana - Can Zam/Gorg
    · 16 trens = 16 9000
  • L11 Trinitat Nova - Can Cuiàs
    · 3 trens = 3 500
Amb aquesta distribució (q es la q queda quan van presentar les 9000 a l'L2 i traspàs de 2100 a l'L4) es tindria q 'sobrarien' 23 1100 i 13 9000. I si ara surten notícies de que aquests 9000 tb els voldran aprofitar en altres línies, jo ja em perdo :x I això sense comptar q segons el PDI encara falta un nou encàrrec de 23 trens, i q no contemplava la sustitució dels trens de l'L4...
La llista present i futura es la que tenia al cap, així que a mi tampoc em quadra això de les 9000's a la L4 i L5! Potser es carregaran tambè les 4 1100 que sobreviuran a la L4 (vull dir que poden substituir les 4 1100 per 4 9000's) però vaja, la resta ni idea.

Els 23 trens que dius que cita el PDI, no en tenia ni idea. Han de ser per la L2, no? Un cop la L9 obri del tot cap el 20xx necessitarà totes les 9000 així que els 23 nous poden ser per la L2. Potser la sèrie 7000 :D

Vox
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

:'( jo el que vull ja es els 4000 i 6000 a Montigalà, per quan l'extensió??? Se l'estan deixant pel final!!! ¬¬ aquesta alcaldesa de Badalona poc fa pels badalonins!!! Hi haun dèficin impresionant de transport públic, Montigalà es tota ella una autopista i qui no tenim cotxe i ens movem a peu o en TP es una agonia viurehi
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

EUKibo, el Metro no el construeix pas l'alcaldesa de Badalona (ni l'ajuntament)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

ah, i una cosa que m'agrada dels 9000 és que tot i que tenen l'absurda barra davant de les portes, en tenen una altra al mig des seients, així que són una mica més "habitables" que els 5000
ES PELIGROSO ASOMARSE
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”