http://www.telenoticies.cat (amb video)
20/01/2007 14.29
Anoia // Masquefa
La Generalitat es compromet a pagar els danys que han provocat les obres d'un pas a nivell dels Ferrocarrils a Masquefa
mida del text
A Masquefa les obres dels Ferrocarrils de la Generalitat també provoquen esquerdes. Així ho demostra un informe que ha relacionat les fissures que han aparegut en una desena de cases de la població amb la remodelació d'un pas a nivell. Arran de les denúncies dels veïns que es queixaven de les vibracions es van aturar les obres i es van fer estudis tècnics. Després de reconèixer la seva responsabilitat, l'empresa pública GISA canviarà el sistema de construcció i es tornarà a posar a treballar però sense vibracions a les cases. La Generalitat s'ha compromès a més a reparar els danys un cop s'hagi acabat la remodelació.
Els veïns de Masquefa d'una desena de cases del barri de la Concepció, pròxim al pas que es construeix i que travessa la via del tren dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), van denunciar l'aparició d'esquerdes als seus habitatges. Els veïns sospitaven que les fissures tenien relació directa amb les obres del vial per a vehicles i vianants.
Per solucionar els problemes que pateixen aquesta desena d'habitatges dels carrers Sant Jordi, Concepció, Virolai i Plana de Masquefa, l'Ajuntament es va posar en contacte amb la Generalitat de Catalunya. L'empresa pública GISA va paralitzar les obres fa dues setmanes per fer diferents estudis i inspeccions de les esquerdes aparegudes. Aquests estudis van concloure que, efectivament, les obres eren les causants de les esquerdes però que malgrat els danys, les estructures de les cases no corrien perill.
L'alcaldessa de Masquefa, Teresa Estruch, ha explicat que la Generalitat reprendrà les obres del vial en breu però aquesta vegada GISA utilitzarà "un sistema diferent amb el qual s'esperen reduir les vibracions de les cases". L'empresa d'obres públiques de la Generalitat també s'ha compromès a pagar la reparació de les esquerdes a les cases quan acabin els treballs.
Esquerdes a Masquefa FGC
A mi em sembla que aquest tema està degenerant en una psicosi col·lectiva que no deixa veure objectivament a molta gent com són les coses. I crec que això durarà, i moltJordilar wrote:Sembla ser que, malauradament, això de les esquerdes s'está posant de moda. Espero que sigui més aviat psicosis que no pas veritat.
Salut,
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Per molt que a Masquefa es demani el soterrament, aquest es forÇa inviable, la entrada del tren a la zona de Masquefa i la zona de Sortida estan a una cota mes elevada que la estació, i aquesta esta a una cota superior en relacio als carrers de sota, pel que es tindria que soterrar desde molt abans d'arribar a la població i aixo que al entrar hi han dos tunels.
Precisament les obres causants d'aquestes esquerdes crec que son per fer un pas inferior motivat per no aillar el barri inferior arran de la voluntad de eliminar el pas a nivell de l'estació, motiu pel que es demanava el soterrament del tren per no aillar aquesta zona.
El motiu d'eliminar el pas a nivell es per l'augment de la frequencia de pas del tren en un futur no gaire llunyà, a la sortida de Masquefa ja han fet un pas inferior per eliminar un pas a nivell una obra costosa i molt gran per eliminar tan sols un pas a nivell que portava a un camp i molt poc usat.
Jo fa desde que tinc us de rao que vaig per Masquefa i al veritat no m'ha fet falta mai que ningu em digués que si creuava el pas a nivell amb les barreres baixades em podria passar algo, de fet ja desde petit he sigut conscient que si et posaves al davant d'alló que en deien tren els resultats no serien molt bons.
L'eliminació d'aquest pas a nivell es un greuge per la gent ja sigui peatonalment o amb cotxe vulgui accedir a la part que queda per sobre les vies del tren, obliganta agafar el cotxe per passar pel pont superior, una solució com veiem no molt ecologica, per aixo que crec que aquestes obres son per fer un altre pas inferior a una altre zona del poble.
Suposo que algun "estudiós" al veure aquell pas a nivell que dona entrada a les andanes debia pensar vaja perill, es clar i a mes no es pot tancar l'estació de cara a com s'ha fet a altres de la linia, solucio tallem un acces importantissim nord-sud del poble posem un mur y "enmurallem tota l'estació.
Qui ha planejat aquestes obres que han esquerdat algunes cases, suposo que no sabien les circunstancies de les cases d'aquesta zona, estan fetes sobre antics terrenys agricoles (camps) cap a la meitat dels 60, no son males vivendes pero els fonaments no son profunds i al moment de la seva construcció potser que el terreny no es compactès gaire.
De fet hi ha moltes cases en aquesta zona que tenen esquerdes, pel terreny pel pas del tren en molts anys etc.. (aixo diu mes d'un) hi ha que coneixer molt be el terreny i crec que aixo no ho han tingut en compte.
Hi ha hagut molts desproposits, primer proposta d'eliminació del pas a nivell i posada d'un mur, aillament de una part del poble, com que no es baixa del burro, es demana el soterrament ja que altres llocs si que el tren s'ha soterrat nosaltres no serem menys, i suposo que aquesta haura sigut la solució de quorum, pero el pas a nivell suposo que desapareixera la gent que visqui a la part de abaix tindra que fer una volta grandisisma per anar simplement a comprar que com ja he dit implicará que s'agafi molt mes el cotxe per fer un recorregut simple.
Amb aquesta mania anti-passos a nivell que s'exten ajudat per imprudencies com la de Igualada, em pregunto Com nassos s'ho faran a Vallbona d'Anoia a on tambe hi ha un pas a nivell a l'entrada del poble i la carretera no es pot soterrar i si es soterra el tren hi haura bronca per que a Vallbona si, i a Masquefa no.
ES MOLT FACIL ser responsable de seguretat o projectes hi ha que eliminar riscos, be esta be, si es treu un pas a nivell ja no hi haura perill, pero per asegurar-se be la jugada, treiem el tren i el perill sera zero, no visquem perque viure ja es un perill.
Les esquerdes, el tema es delicat, avui en dia un s'ha d'embargar per poder tindre una casa sols falta que aixo que es tant important economicament i que tant esforÇ costa, s'esberli, entenc a la pobre gent que li succeix perque es com perdre o poder perdre algo molt valuos i molt dificil d'accedir i no tant sols aixo, perque aixo suposa una depreciació del preu del pis i com que els pisos llastimosament apart de per viure son perque pugin de valor, es perd una part important del circul.
Ja veurem com ara surten esquerdes per tot arreu, sigui per trens soterraments o obres i el pobre que tingui esquerdes ja veurem com l'hi arreglen.
Precisament les obres causants d'aquestes esquerdes crec que son per fer un pas inferior motivat per no aillar el barri inferior arran de la voluntad de eliminar el pas a nivell de l'estació, motiu pel que es demanava el soterrament del tren per no aillar aquesta zona.
El motiu d'eliminar el pas a nivell es per l'augment de la frequencia de pas del tren en un futur no gaire llunyà, a la sortida de Masquefa ja han fet un pas inferior per eliminar un pas a nivell una obra costosa i molt gran per eliminar tan sols un pas a nivell que portava a un camp i molt poc usat.
Jo fa desde que tinc us de rao que vaig per Masquefa i al veritat no m'ha fet falta mai que ningu em digués que si creuava el pas a nivell amb les barreres baixades em podria passar algo, de fet ja desde petit he sigut conscient que si et posaves al davant d'alló que en deien tren els resultats no serien molt bons.
L'eliminació d'aquest pas a nivell es un greuge per la gent ja sigui peatonalment o amb cotxe vulgui accedir a la part que queda per sobre les vies del tren, obliganta agafar el cotxe per passar pel pont superior, una solució com veiem no molt ecologica, per aixo que crec que aquestes obres son per fer un altre pas inferior a una altre zona del poble.
Suposo que algun "estudiós" al veure aquell pas a nivell que dona entrada a les andanes debia pensar vaja perill, es clar i a mes no es pot tancar l'estació de cara a com s'ha fet a altres de la linia, solucio tallem un acces importantissim nord-sud del poble posem un mur y "enmurallem tota l'estació.
Qui ha planejat aquestes obres que han esquerdat algunes cases, suposo que no sabien les circunstancies de les cases d'aquesta zona, estan fetes sobre antics terrenys agricoles (camps) cap a la meitat dels 60, no son males vivendes pero els fonaments no son profunds i al moment de la seva construcció potser que el terreny no es compactès gaire.
De fet hi ha moltes cases en aquesta zona que tenen esquerdes, pel terreny pel pas del tren en molts anys etc.. (aixo diu mes d'un) hi ha que coneixer molt be el terreny i crec que aixo no ho han tingut en compte.
Hi ha hagut molts desproposits, primer proposta d'eliminació del pas a nivell i posada d'un mur, aillament de una part del poble, com que no es baixa del burro, es demana el soterrament ja que altres llocs si que el tren s'ha soterrat nosaltres no serem menys, i suposo que aquesta haura sigut la solució de quorum, pero el pas a nivell suposo que desapareixera la gent que visqui a la part de abaix tindra que fer una volta grandisisma per anar simplement a comprar que com ja he dit implicará que s'agafi molt mes el cotxe per fer un recorregut simple.
Amb aquesta mania anti-passos a nivell que s'exten ajudat per imprudencies com la de Igualada, em pregunto Com nassos s'ho faran a Vallbona d'Anoia a on tambe hi ha un pas a nivell a l'entrada del poble i la carretera no es pot soterrar i si es soterra el tren hi haura bronca per que a Vallbona si, i a Masquefa no.
ES MOLT FACIL ser responsable de seguretat o projectes hi ha que eliminar riscos, be esta be, si es treu un pas a nivell ja no hi haura perill, pero per asegurar-se be la jugada, treiem el tren i el perill sera zero, no visquem perque viure ja es un perill.
Les esquerdes, el tema es delicat, avui en dia un s'ha d'embargar per poder tindre una casa sols falta que aixo que es tant important economicament i que tant esforÇ costa, s'esberli, entenc a la pobre gent que li succeix perque es com perdre o poder perdre algo molt valuos i molt dificil d'accedir i no tant sols aixo, perque aixo suposa una depreciació del preu del pis i com que els pisos llastimosament apart de per viure son perque pugin de valor, es perd una part important del circul.
Ja veurem com ara surten esquerdes per tot arreu, sigui per trens soterraments o obres i el pobre que tingui esquerdes ja veurem com l'hi arreglen.