Canvis de rètols a estacions de Renfe

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

buertu wrote:A Sant Joan Despí, a més de posar aquests nous rètols (2 a l'exterior de l'estació), n'han posat a l'interior! Un de venda automàtica de bitllets i un altre de taquilla. Això si que no m'ho esperava, per dues MAEs i una guixeta que hi ha dins l'estació no sé si és tan necessari ficar aquests rètols, perè bé... benvingut sigui per qui vagi molt perdut i ho necessiti saber :x A d'altres estacions "no importants" també s'estan instal·lant aquests rètols a l'interior e les estacions?
A Sant Feliu també ho han fet, a Sabadell-Nord i a Terrassa. A Manresa no n'estic segur, però diria que també...
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

esque aquests de la RENFE... no fan res per si mateixos i si la gent es queixa fan les coses a mig fer, ara diran que han reformat la imatge de totes les estacions (mentira! perque no ho han fet del tot perque s'han quedat les marques antigues) també diran que van reformar sencera l'estació de Montgat (mentira! peque van deixar el forat de l'ascensor sense ascensor!) XD si esque els de la RENFE son els que son... Encara no s'ha inventat en cap llengua un insult o adjectiu per definirlos...
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Post by Estrella_de_Galicia »

EUKibo wrote:... Encara no s'ha inventat en cap llengua un insult o adjectiu per definirlos...
Si, antiferroviaris... perque "van a por la pasta"

Però tant com canviar la imatge amb aquests nopus lletreros... no ho tinc molt clar. Pregunta que vui fer: amb els nous lletreros ya no apareix en cap lloc el logotip de renfe, oi?, si es aixi es perque ya podran operar diferentes comapnies??? dubtes que poso en l'aire.
Saludos

Pedro Aguilar
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Simplement perque el logotip de RENFE de la galeta fa anys que hauria d'estar extint, van fer canvi d'imatge i ara el logotip es aquelles lletres liles.

Que hagin ficat nomes el logotip de rodalies i no també el de RENFE pues no ho se XD potser per no gastar pasta, el fet de ser les lletres liles, en el letrero vermell... haurien de pagar mes, no se XD
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Quina manera de llençar els cuartus. Pero si aquests cartells son quasi igual que els altres :!: :!:
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

EUKibo wrote:Simplement perque el logotip de RENFE de la galeta fa anys que hauria d'estar extint, van fer canvi d'imatge i ara el logotip es aquelles lletres liles.

Que hagin ficat nomes el logotip de rodalies i no també el de RENFE pues no ho se XD potser per no gastar pasta, el fet de ser les lletres liles, en el letrero vermell... haurien de pagar mes, no se XD
Doncs perquè ara les estacions i vies no són de RENFE, sinó de l'ADIF. En algunes estacions de fora del nucli de Rodalies (a Catalunya, només Camp de Tarragona) tenen ja nous cartells de color verd de l'ADIF. I el fet de que no porti el logotip de RENFE és per això mateix, per si operen altres companyies en el futur (més aviat llunyà)
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

XD veritat
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Pero llavors els FGC? Es una empresa d'infrastructura i servei alhora, no serà ilegal això?

Muntem nosaltres una companyia? XD Demanem un parell de trens a l'ALSTOM i demanem una hipoteca a la Caixa, treure la preferència a RENFE sobre vies ADIF no deu ser gens dificil, ja que no fan absolutament res be XD
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

EUKibo wrote:Pero llavors els FGC? Es una empresa d'infrastructura i servei alhora, no serà ilegal això?
A la xarxa de FGC no li afecta la resolució europea que obliga als estats europeus separar infraestructura de gestió del servei. Encara que crec que la xarxa de FGC (i la del FMB) pertany a la generalitat (Ifercat?) i que aquestes dues companyies (FGC i FMB) les exploten en exclusiva.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

De moment Ifercat l'únic que fa és la construcció de línies totalment noves com són la línia 9 del metro, l'Eix Transversal Ferroviari i la Línia Orbital Ferroviària. A la llarga se suposa que ha d'acabar sent com un "adif" català que gestioni totes les infrastructures que no siguin competència d'adif però encara està molt verd tot plegat...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Trenscat wrote:encara està molt verd tot plegat...
Verd Adif? :riure


:D
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

entfe001 wrote:
Trenscat wrote:encara està molt verd tot plegat...
Verd Adif? :riure


:D
Vec que has captat la ironia xD
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

entfe001 wrote:
Trenscat wrote:encara està molt verd tot plegat...
Verd Adif? :riure


:D
Adif, a la "verda"! xD
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Els de la p*** RENFE sembla que ens han escoltat i al menys a BarcelonaSAC les marques dels antics letreros les han pintat i quedan els nous letreros ja be!!!
Jordilar

Post by Jordilar »

EUKibo wrote:Pero llavors els FGC? Es una empresa d'infrastructura i servei alhora, no serà ilegal això?
Això que es multi una empresa ferroviaria per gestionar ells mateixos el servei i la infrastructura em sembla una absoluta parida.

Que es fotin en altres temes aquest de la UE.

Salut,
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Energia, correu, telefonia, transport aeri i ara transpor per ferrocarril, la economia europea es basa en la competència i aquests serveis son els que la UE preten introduir-hi la liberalització per estimular la competència i la optimització dels serveis.

Aquestes liberalitzacions com ja he dit fa que empreses i ciutadans puguin tenir dret de competència i d'elecció, és una manera d'estimular el mercat i per exemple fer, que si RENFE no ho fa bé se li treu la llicència i ACCIONA, FGC o la empresa que millor pugui oferir aquell servei que ho fagi.

A la telefonia amb el fi de monopoli de Telefònica, al Transport Aeri Iberia, a missatgeria Correus... Aquestes liberalitzacions són drets dels ciutadans i a més que porten estabilitat econòmica i es solidaritzen amb la filosofia Europea. (La SNCF tindrà facilitats d'aquesta manera per poder entrar a Espanya i RENFE a entrar a França)
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Energia, correu, telefonia, transport aeri i ara transpor per ferrocarril, la economia europea es basa en la competència i aquests serveis son els que la UE preten introduir-hi la liberalització per estimular la competència i la optimització dels serveis.

Aquestes liberalitzacions com ja he dit fa que empreses i ciutadans puguin tenir dret de competència i d'elecció, és una manera d'estimular el mercat i per exemple fer, que si RENFE no ho fa bé se li treu la llicència i ACCIONA, FGC o la empresa que millor pugui oferir aquell servei que ho fagi.

A la telefonia amb el fi de monopoli de Telefònica, al Transport Aeri Iberia, a missatgeria Correus... Aquestes liberalitzacions són drets dels ciutadans i a més que porten estabilitat econòmica i es solidaritzen amb la filosofia Europea. (La SNCF tindrà facilitats d'aquesta manera per poder entrar a Espanya i RENFE a entrar a França)

Fa uns anys Espanya va començar el camí cap a aquesta llibertat, amb la segregació dels espais públics d'infrastructures (vies i estacions) ADIF i la que competirà amb altres operadors per explotar el servei, en el context europeu que vivim no es lògic que unes vies siguien de RENFE perque si? si la SNCF vol utilitzarles que? i si jo vull muntar una empresa de transport per que no podria?
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

Doncs jo no estic a favor d'aquesta liberalització total i de tots els serveis. Per exemple, a FGC no es pot aplicar aquesta liberalització ja que seria impossible encaixar a dues empreses prestant servei sobre les mateixes vies sense disminuïr l'oferta actual. El mateix ens passaria amb les Rodalies de Renfe: creieu que dues empreses podrien oferir transport a la mateixa línia? Segur que els perjudicats seriem els usuaris. Una altra cosa són els serveis Regionals i els de Llarga Distància ...

Què hem guanyat amb la liberaliztació de les telecomunicacions? Si no vius a una gran ciutat, només reps els serveis de Telefónica o bé dels operadors alternatius a través de Telefónica, amb un preu que no varia massa....

Jo crec que liberalització no és sinònim de millor servei. Cada cas és diferent,la recepta de la liberalització no serveix sempre igual.
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

Albert wrote:Doncs jo no estic a favor d'aquesta liberalització total i de tots els serveis. Per exemple, a FGC no es pot aplicar aquesta liberalització ja que seria impossible encaixar a dues empreses prestant servei sobre les mateixes vies sense disminuïr l'oferta actual. El mateix ens passaria amb les Rodalies de Renfe: creieu que dues empreses podrien oferir transport a la mateixa línia? Segur que els perjudicats seriem els usuaris. Una altra cosa són els serveis Regionals i els de Llarga Distància ...

Què hem guanyat amb la liberaliztació de les telecomunicacions? Si no vius a una gran ciutat, només reps els serveis de Telefónica o bé dels operadors alternatius a través de Telefónica, amb un preu que no varia massa....

Jo crec que liberalització no és sinònim de millor servei. Cada cas és diferent,la recepta de la liberalització no serveix sempre igual.
Albert,

la liberalització que ha marcat la UE només afecta a lo que s'anomena REd de Interés General (o algo aixi) i que ve a ser la xarxa en ibèric i UIC.

Les xarxes traspassades a les CCAA no els afecta. (no tinc ni idea de com queda lo de la Pobla)

La competència apareixerà en regionals/mitja distància, llarga distància i alta velocitat.

Pel que fa la competència en rodalies funcionarà a base de concursos.
Es treuran a concurs serveis en linies de rodalies i que s'adjudicara a una sola empresa. Esta per veure doncs, si a barcelona es licitarà tota la xarxa de rodalies en bloc o si la dividiran en paquets.

Esta clar que l'única empresa que disposarà del material suficient com per guanyar el concurs serà RENFE, no hi veurem cap diferència a curt termini.

A lo millor, d'aqui a uns anys ( bastants) alguna gran empresa tipus ACCIONA, FCC, CONTINENTAL ja ha tingut temps per preparar-se, aconseguir les peles i comprar trens i davant el nefast servei de Renfe es torna a fer un concurs públic i guanya alguna linia de rodalies ;)

Però a això encara falta mooooolt.
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

Al meu parer, és millor adjudicar el servei de tota la xarxa de Rodalies al mateix operador. Una de les raons és que els bitllets han de permetre anar d'un punt a l'altre de la xarxa amb el mateix bitllet. D'altra banda, la capacitat de reacció davant avaries o incidències es redueix molt si l'empresa opera només una línia, de manera que no pot oferir serveis alternatius, desviats ...
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”