Sèrie 1000: records, fotografies, experiencies (comiat)
Sèrie 1000: records, fotografies, experiencies (comiat)
Avui, fent una petita excursió, estava esperant una 1100 a la L4 i he observat l'estació. Hi havia nanos fotent l'imbècil, coneixedors de la manca de seguretat al metro. Hi havia caqueta per tot arreu. El tren passava cada 5minuts. L'estació no estava com per remodelar-se al 100% però si que necessitava canvi de mobiliari, més manteniment vaja.
Entenc els que no veuen més que un tren vell i sorollós en un 1000 però, apart del soroll, què tenen les 1000 i 1100 de pitjor que la manca de seguretat? la bruticia? les baixes freqüencies? les estacions fetes una me?
Nosaltres si que ens les apreciem, sona a que estic sonat (com em diu la meva xicota ), que ho estem, però ens agraden.
Proposo obrir aquest fil perquè cadascú ens expliqui les seves primeres experiencies amb un 1000. Perquè li agraden. Per posar-hi totes les fotos que vulguin, per parlar del model més mític de FMB per molts de nosaltres (que no pas favorit, en el meu cas per exemple, son les 3000 i 4000, després venen les 1100 i les 1000!).
Vox
Entenc els que no veuen més que un tren vell i sorollós en un 1000 però, apart del soroll, què tenen les 1000 i 1100 de pitjor que la manca de seguretat? la bruticia? les baixes freqüencies? les estacions fetes una me?
Nosaltres si que ens les apreciem, sona a que estic sonat (com em diu la meva xicota ), que ho estem, però ens agraden.
Proposo obrir aquest fil perquè cadascú ens expliqui les seves primeres experiencies amb un 1000. Perquè li agraden. Per posar-hi totes les fotos que vulguin, per parlar del model més mític de FMB per molts de nosaltres (que no pas favorit, en el meu cas per exemple, son les 3000 i 4000, després venen les 1100 i les 1000!).
Vox
Re: Sèrie 1000: records, fotografies, experiencies (comiat)
Bé la veritat es que a mi em fa pena apart d'això que dius de la brutícia també al fet que les retirin pero ja toca també. Jo proposaría que no las retiresin totes que deixesin dos unitats en circulació. Així de quan en quan encomptes d'una 2100 o 9000 a la "L4" agafaríem una 1000 o 1100. Que et sembla/ us sembla?Vox wrote:Avui, fent una petita excursió, estava esperant una 1100 a la L4 i he observat l'estació. Hi havia nanos fotent l'imbècil, coneixedors de la manca de seguretat al metro. Hi havia caqueta per tot arreu. El tren passava cada 5minuts. L'estació no estava com per remodelar-se al 100% però si que necessitava canvi de mobiliari, més manteniment vaja.
Entenc els que no veuen més que un tren vell i sorollós en un 1000 però, apart del soroll, què tenen les 1000 i 1100 de pitjor que la manca de seguretat? la bruticia? les baixes freqüencies? les estacions fetes una me?
Nosaltres si que ens les apreciem, sona a que estic sonat (com em diu la meva xicota ), que ho estem, però ens agraden.
Proposo obrir aquest fil perquè cadascú ens expliqui les seves primeres experiencies amb un 1000. Perquè li agraden. Per posar-hi totes les fotos que vulguin, per parlar del model més mític de FMB per molts de nosaltres (que no pas favorit, en el meu cas per exemple, son les 3000 i 4000, després venen les 1100 i les 1000!).
Vox
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Jo m'enrecordo de quan tenia 6 anys, el cotxe del pare estava al taller i vaig agafar per primer cop el metro!! És quelcom que no oblidaré mai, em vaig quedar alucinant, el vaig agafar a L4 Joan XXIII (ara L2 Artigues Sant Adrià) fins Barceloneta. M'enrecordo de les portes del 1000 i de l'estació de Joan XXIII el ròtul d'andana de groc.
La sèrie 1000 ha fet un molt gran servei a Barcelona i es mereix un record i un honor, tot i això hem de mirar cap el progrès, el 9000 té millor climatització, iluminació, distribució d'espais, connexió entre vagons, megafonia, pantalles d'informació, termòmetre de parades, insonorització, i en cas d'accident les cuchilles del sostre del 1000 ves a saber a qui deixarien viu i la incomunicació de vagons deixarian molta gent atrapada a més que es vell.
Per això avancem cap el progrès! Sense oblidar el passat! Recordant aquests metros que de moment son els que més servei han donat a la ciutat de Barcelona!
La sèrie 1000 ha fet un molt gran servei a Barcelona i es mereix un record i un honor, tot i això hem de mirar cap el progrès, el 9000 té millor climatització, iluminació, distribució d'espais, connexió entre vagons, megafonia, pantalles d'informació, termòmetre de parades, insonorització, i en cas d'accident les cuchilles del sostre del 1000 ves a saber a qui deixarien viu i la incomunicació de vagons deixarian molta gent atrapada a més que es vell.
Per això avancem cap el progrès! Sense oblidar el passat! Recordant aquests metros que de moment son els que més servei han donat a la ciutat de Barcelona!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
I si aprofitéssim per enriquir aquest tema -que ja anava per aquí-
http://transport.cat/viewtopic.php?t=2986
i tancar aquest altre, i així concentrem els nostres vetustos records i fotografies en un sol -i brownboverià- tema?
http://transport.cat/viewtopic.php?t=2986
i tancar aquest altre, i així concentrem els nostres vetustos records i fotografies en un sol -i brownboverià- tema?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
a veure, jo sóc un defensor incondicional dels 1000, però per ser fidels a la veritat, els trens que més servei han donat a la ciutat de Barcelona van ser els 300, ja que algunes unitats van durar 64 anys.EUKibo wrote:Per això avancem cap el progrès! Sense oblidar el passat! Recordant aquests metros que de moment son els que més servei han donat a la ciutat de Barcelona!
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Va durar alguna unitat potser més que algun 1000 (¬¬ recordo que encara son aqui, encara no ens han deixat i potser en tenim per un anyet o dos mes) pero fins fa poc han estat servint dues linies de metro ben potents al 100%. Metros antics nomes feien linies curtetes (saturades, aixo si, pero no compensa) i amb frequancies de pas menors que ara.
Cadascuna de les versions del metro de Barcelona té la seva importancia, ara tampoco anem a vere qui mes XD, cadascuna en el seu context ha significat un gran avenç i han fet amb ells una explotacio al maxim
Cadascuna de les versions del metro de Barcelona té la seva importancia, ara tampoco anem a vere qui mes XD, cadascuna en el seu context ha significat un gran avenç i han fet amb ells una explotacio al maxim
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Home, linies curtetes potser que si, la freqüencia als anys 30 del GMB era de dos minuts al tronc central, i llògicament de 4 als ramals, i el Transversal tenia una freqüencia de dos minuts i mig. Igualet que araMetros antics nomes feien linies curtetes (saturades, aixo si, pero no compensa) i amb frequancies de pas menors que ara.
Els 300 originals del Gran Metro es van retirar l´any 1988 amb prop de 15 milions de kilometres als seus bogies, així que ja em dirás.
Consti que no entro a valorar quin es millor o pitjor, només constatar que ni de llarg les 1000 i 1100 han estat les series que més servei han donat a la xarxa.
EDITAT: 15 milions de kilometres en el moment de la municipalització, no a la seva retirada.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Last edited by BCN Término on Saturday 20/01/2007 22:33, edited 1 time in total.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Quins sistemes de control utilitzaven per tenir aquesta freqüència al tronc central? Era tot a base de trebalaldors als canvis d'agulles o hi havia algo de tecnologia de l'època?BCN Término wrote: Home, linies curtetes potser que si, la freqüencia als anys 30 del GMB era de dos minuts al tronc central, i llògicament de 4 als ramals, i el Transversal tenia una freqüencia de dos minuts i mig. Igualet que ara
I el Transversal a 2:30?? Que poc que hem avanaçat des de llavors!
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
El block System de tota la vida, cantons aïllats i senyals lluminoses. Agulles talonables totes excepte la de la via descendent a la bifurcació i la de entrada als tallers de Lesseps. Tot ben senzill i ben fàcil, recolzat per un bloqueig telefónic entre caps de estació, tant entre les estacions colaterals com amb el puesto de mando. Fàcil, fàcil, fàcil.Quins sistemes de control utilitzaven per tenir aquesta freqüència al tronc central?
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
El tema dels trens 300 es per admirar i digne de ser mencionat aquests trens van sen uns herois, juntament amb tota la gent que feia que alló funciones.
Jo soc dels que penso que abans es feien les coses amb una cura diferenta, no dire que millor pero les coses estaven fetes per durar, es sorprenent lo de les unitats 300 quant ja veiem unitates 3000 amb sintomes de corrosió.
Els 300 van inaugurar la linia del GMB, aquests vehicles van circular el primer dia en el viatge inaugural i fins a la seva jubilació ho van fer amb un ús totalment intensiu, a mes van ser els primers metros que van circular per Barcelona, nomes per aixo ja tenen algo d'especial, pero es que pels seus increibles serveis també son dignes d'admirar.
Nomes cal pensar circular quasi tots els dies de l'any i axi desde l'any 1924 amunt i avall, amunt i avall, encara que la linia fos curta, tenia pujada es a dir que quan pujaven cap a LESSEPS el esforÇ que feien era considerable.
Encara que tant pels trens jo tambe em trec el barret per la gent de manteniment per fer que aquelles "antigüalles" encara donesin servei els anys 80 a mi m'agradaria molt poder parlar amb algun mecanic d'aquella epoca perque ens podria explicar mooooltissimes coses sobre el que es feia o sobre el que feien per que es produis aquell miracle que senÇillament era que funcionessin i ho fessin be, dins de les seves logiques mancances.
Aquests mecanics, supososo que s'els coneixereien de memoria, es mes donada la increible longevitat dels vehicles es mes que probable que algú entres d'aprenent i a l'hora de jubilar-se el tren encara estigues en actiu i no hagues tocat mes tipus de trens.
En fi amb el degut i entristit respecte als 1000 i els seus també fidels serveis, pero els 300 son una historia apart, encara vist com esta el panorama historic en aquest pais, que es conservin 3 unitats m'emociona.
I pensar que quant pasavem de la linia 3 a la 5 a DIAGONAL els 1000's ens semblaven ultramoderns, eren els trens nous i moderns, es increible el rapid que passa el temps.
Jo soc dels que penso que abans es feien les coses amb una cura diferenta, no dire que millor pero les coses estaven fetes per durar, es sorprenent lo de les unitats 300 quant ja veiem unitates 3000 amb sintomes de corrosió.
Els 300 van inaugurar la linia del GMB, aquests vehicles van circular el primer dia en el viatge inaugural i fins a la seva jubilació ho van fer amb un ús totalment intensiu, a mes van ser els primers metros que van circular per Barcelona, nomes per aixo ja tenen algo d'especial, pero es que pels seus increibles serveis també son dignes d'admirar.
Nomes cal pensar circular quasi tots els dies de l'any i axi desde l'any 1924 amunt i avall, amunt i avall, encara que la linia fos curta, tenia pujada es a dir que quan pujaven cap a LESSEPS el esforÇ que feien era considerable.
Encara que tant pels trens jo tambe em trec el barret per la gent de manteniment per fer que aquelles "antigüalles" encara donesin servei els anys 80 a mi m'agradaria molt poder parlar amb algun mecanic d'aquella epoca perque ens podria explicar mooooltissimes coses sobre el que es feia o sobre el que feien per que es produis aquell miracle que senÇillament era que funcionessin i ho fessin be, dins de les seves logiques mancances.
Aquests mecanics, supososo que s'els coneixereien de memoria, es mes donada la increible longevitat dels vehicles es mes que probable que algú entres d'aprenent i a l'hora de jubilar-se el tren encara estigues en actiu i no hagues tocat mes tipus de trens.
En fi amb el degut i entristit respecte als 1000 i els seus també fidels serveis, pero els 300 son una historia apart, encara vist com esta el panorama historic en aquest pais, que es conservin 3 unitats m'emociona.
I pensar que quant pasavem de la linia 3 a la 5 a DIAGONAL els 1000's ens semblaven ultramoderns, eren els trens nous i moderns, es increible el rapid que passa el temps.
Paciència...
Paciència, estic preparant un especial de la sèrie 1000 quan aquests trens hagin desaparegut... 8)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Ahir cap allà les vuit del matí, estava mig adormit al cotxe suportant un embús de la Ronda de Dalt a ESplugues direcció Besòs entre les sortides 14 i 13, quan de sobte giro el cap cap a la dreta i darrera d'uan espècie de aqüeducte que hi ha, entre mig de les arcades, he vist passar un 1000, i he pensat, clar, deu ser el tram descobert de Can Boixeres!!
Sembla mentida que porto tres anys passant cada dia i encara no m'havia fixta que es veu la L5 des de la Ronda de Dalt.
Sembla mentida que porto tres anys passant cada dia i encara no m'havia fixta que es veu la L5 des de la Ronda de Dalt.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
A primers dels vuitanta, anava un parell de cops d'any a la línia blava per anar des de Sants a l'Hospital de Sant Pau (bé, llavors era "Dos de Mayo"). M'agradava agafar aquella línia de metro perquè els trens eren nous i donaven la sensació de ràpids. Sembla mentida que el que llavors em semblava una excursió sigui un trajecte tan rutinari.faristol wrote: I pensar que quant pasavem de la linia 3 a la 5 a DIAGONAL els 1000's ens semblaven ultramoderns, eren els trens nous i moderns, es increible el rapid que passa el temps.