Què fa la RENFE contra el vandalisme
Què fa la RENFE contra el vandalisme
Temes relacionats:
-Renfe rodalies Barcelona abandona els seus trens
-Civies amb grafitis
-Estudien que les pintades a metro i bus siguin delictes
-FGC incentiva els grafits als trens?
-Increible! no només destrossen si no que fan propaganda
-Detienen a 3 jóvenes por pintar grafitis.
Ho pregunto perquè no en tinc ni idea però d'un temps ençà fins i tot els regionals estan destrossats i pintats. Algú ha vist algun atac en directe o sap les mesures que es prenen? Tinc un amic que em va explicar que baixant de Puigcerdà uns vàndals estaven pintant el tren a cada parada. Agafaven el cotxe i l'esperaven a la següent i que ningú no va fer res i que el tren parava fins que els vàndals marxaven. Pot ser? o era una bola?
-Renfe rodalies Barcelona abandona els seus trens
-Civies amb grafitis
-Estudien que les pintades a metro i bus siguin delictes
-FGC incentiva els grafits als trens?
-Increible! no només destrossen si no que fan propaganda
-Detienen a 3 jóvenes por pintar grafitis.
Ho pregunto perquè no en tinc ni idea però d'un temps ençà fins i tot els regionals estan destrossats i pintats. Algú ha vist algun atac en directe o sap les mesures que es prenen? Tinc un amic que em va explicar que baixant de Puigcerdà uns vàndals estaven pintant el tren a cada parada. Agafaven el cotxe i l'esperaven a la següent i que ningú no va fer res i que el tren parava fins que els vàndals marxaven. Pot ser? o era una bola?
Hola, jo un dia estava a l'estacio de Ripoll, un dia a la nit esperan a k vaixes el primer tren del diumenge a les 7:45, i vaig veure que un grup de 5 persones es van dedicar a pintar una 440 sense refoprmar amb els colors de regionals, i amb va fer serta ravia que aquella gent pintes aquell tren tan maco!
Un saludu
Un saludu
L'única cosa que pot fer RENFE/ADIF en casos de vandalisme contra trens o ifraestructures és avisar als serveis policials i que aquest duguin a terme l'identificació i detenció dels pressumptes vàndals. Es donen casos en els que els acusats es declaren innocents i a falta de proves contundents, la policia no va més enllà de la simple identificació.
Altaria.
Altaria.
Crec q es cert, sembla ser q a RENFE li surt mes barat haver de repintar un tren q tnir vigilants a les estacions on es guarden x la nit (ja que la majoria de pintades es fan a lates hores de la nit quan els trens estan "descasant"). Aixo de q la gent aprofiti les parades del tren a les estacions ho dubto, xro pot ser cert.
D'altra banda vull dir que per exemple FGC li dona molta importancia a la lluita contra el vandalisme, almenys a la linia Llobregat, estacionant els trens a estacions subtarranies, mes facils de controlars i al diposit de Martorell Enllaç. He de dir q en la meva llarga vida ferroviaria (agafant en tren per nar per aki i per alla, i ara a la uni) NOMES he vist UN tren grafitejat!! Va ser a l'estacio de Sant Boi, a les vies q es dediquen a estacionar trens, i si no mequivoco la via mes propera al carrer no es fa servir cm a via d'estacionament, estacionant trens a la propia estacio. Tambe s'ha de dir que el 213 es va retirar momentaniament per neteja´-lo, al dia seguent ja estaba funcionant om sempre.
Salutacions.
D'altra banda vull dir que per exemple FGC li dona molta importancia a la lluita contra el vandalisme, almenys a la linia Llobregat, estacionant els trens a estacions subtarranies, mes facils de controlars i al diposit de Martorell Enllaç. He de dir q en la meva llarga vida ferroviaria (agafant en tren per nar per aki i per alla, i ara a la uni) NOMES he vist UN tren grafitejat!! Va ser a l'estacio de Sant Boi, a les vies q es dediquen a estacionar trens, i si no mequivoco la via mes propera al carrer no es fa servir cm a via d'estacionament, estacionant trens a la propia estacio. Tambe s'ha de dir que el 213 es va retirar momentaniament per neteja´-lo, al dia seguent ja estaba funcionant om sempre.
Salutacions.
del diari AVUI
Flipant que el conductor hagués de baixar a treure les tanques!Un passatger d'un tren de Renfe va patir ferides lleus després de ser apedregat el comboi en què viatjava la nit de dissabte, passat el terme de Cabrera de Mar (Maresme), han informat fonts de la companyia ferroviària.
El ferit, un menor d'edat, va ser atès a l'hospital de Mataró, on li van curar les lesions i li van retirar els petits vidres que li havien quedat clavats a la cara després de trencar-se la finestra del tren, segons publica avui El Periódico.
El mateix tren ja va sortir amb retard de Barcelona per un incident amb un grup de persones als quals el personal de seguretat va expulsar de l'estació, amb ajuda de la Guàrdia Urbana i dels Mossos d'Esquadra, després que s'haguessin enfrontat violentament amb altres usuaris.
També, abans d'arribar a Premià de Mar, el maquinista va haver de detenir el tren per retirar unes tanques que estaven creuades a la via.
Després d'aquest incident i després de creuar Premià, el comboi va rebre una pluja de pedres, una de les quals va trencar un vidre d'emergència i va copejar el passatger, que va ser atès de ferides lleus.
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... edres.html
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Poca broma amb els apedregaments dels trens, que n'he viscut dos en directe -tots dos a la línia de Puigcerdà i amb 447- i és realment una situació molt perillosa per als qui acostumem a anar amb la ment perduda mirant pel vidre.
Per sort les 447 tenen doble vidre i no és fàcil trencar-los totalment. Ara bé, noteu la dada: sí que es va carregar el vidre d'emergència, ja que aquest sí que s'ha de trencar més fàcilment que la resta.
Pobre maquinista.
Per sort les 447 tenen doble vidre i no és fàcil trencar-los totalment. Ara bé, noteu la dada: sí que es va carregar el vidre d'emergència, ja que aquest sí que s'ha de trencar més fàcilment que la resta.
Pobre maquinista.
Ferry1ac1 wrote:del diari AVUI
Flipant que el conductor hagués de baixar a treure les tanques!Un passatger d'un tren de Renfe va patir ferides lleus després de ser apedregat el comboi en què viatjava la nit de dissabte, passat el terme de Cabrera de Mar (Maresme), han informat fonts de la companyia ferroviària.
El ferit, un menor d'edat, va ser atès a l'hospital de Mataró, on li van curar les lesions i li van retirar els petits vidres que li havien quedat clavats a la cara després de trencar-se la finestra del tren, segons publica avui El Periódico.
El mateix tren ja va sortir amb retard de Barcelona per un incident amb un grup de persones als quals el personal de seguretat va expulsar de l'estació, amb ajuda de la Guàrdia Urbana i dels Mossos d'Esquadra, després que s'haguessin enfrontat violentament amb altres usuaris.
També, abans d'arribar a Premià de Mar, el maquinista va haver de detenir el tren per retirar unes tanques que estaven creuades a la via.
Després d'aquest incident i després de creuar Premià, el comboi va rebre una pluja de pedres, una de les quals va trencar un vidre d'emergència i va copejar el passatger, que va ser atès de ferides lleus.
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... edres.html
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Cre que fa temps ho vaig explicar en un altre fil, però un cop, passant per Sabadell Sud, al meu tren li van tirar una pedra, que va fer un soroll bestial, tot i que la finestra no es va trencar. Al sortir de S. Andreu Arenal, vaig avisar a la taquilla del que passava, i de seguida es van posar en contacte amb l'altra estació.
Crec que jo hi anava.Pere wrote:Ara no recordo amb quins forumaires anava, però una tarda vam viure un apedregament en directe a les finestres d'un 448R a l'entrada a Girona venint de Barcelona (alçada de l'Hipercor) i un vidre va quedar ben esquerdat, i per sort, no anava ningú assegut en aquell seient.
Jo, a part d'aquest, també en vaig patir un al tren de l'Aeroport (quan era C1), a l'alçada de l'apartador Illa (avui ja no existent) mentre esperàvem l'encreuament amb el tren invers ens van apedregar el tren. No es va esquerdar el vidre, i com just a dins anaven dos VJ (ja és casualitat!) van avisar per ràdio de la incidència per aviam si enxampaven els "tirapedres".
Jo solament vaig veure unc op que el tren on hi anava a bord li tiraven una pedra,va ser a la línia R1,el dia 18/03/05,a Malgrat.Una doble de 447 anant cap a Barcelona.Vaig veure desde la finestra l'individu repugnantque va llençar la pedrota(la va llençar desde la platja),i va fer malbè el vidre de la porta de la 447.I la porta estava molt a prop meu,evidentment,em vaig asustar.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A mi em va passar en un regional tornant de Tortosa, a l'altura de Port Aventura, l'any 2001. Dos marrecs (devien tenir uns 12 anys) van llançar dues pedres contra el tren, per sort van impactar sota les finestres.
I algun temps més tard em va passar el mateix en un altre regional a l'alçada de Torredembarra. Em va agafar més lluny del lloc de l'impacte i a l'altra banda, per tant no vaig veure els energúmens, però també van impactar "només" la carrosseria.
Aquestes vivències, juntament amb les notícies relativament freqüents d'atacs d'aquest tipus, em fan pensar que ens trobem davant un problema força gros.
I algun temps més tard em va passar el mateix en un altre regional a l'alçada de Torredembarra. Em va agafar més lluny del lloc de l'impacte i a l'altra banda, per tant no vaig veure els energúmens, però també van impactar "només" la carrosseria.
Aquestes vivències, juntament amb les notícies relativament freqüents d'atacs d'aquest tipus, em fan pensar que ens trobem davant un problema força gros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
No, no... si la cosa encara és més gruixuda. Aquí la notícia a El Periódico:
----------------------------------
Un passatger resulta ferit en un tren apedregat a Premià
1. • Renfe confirma l'incident, però afirma que successos així són molt ocasionals
2. • El jove va ser traslladat a l'hospital amb talls a la cara per una finestra trencada
MAYKA NAVARRO
BARCELONA
Un nou incident violent en el transport ferroviari, aquest cop a Renfe, ha reobert el debat sobre la seguretat als trens. Dissabte a la nit un menor va resultar ferit a la cara després que uns gamberros llancessin pedres contra el tren en què viatjava, a l'altura de Premià de Mar (Maresme). Una de les pedres, de dos quilos, va trencar una finestra d'e- mergència i va tocar el jove al cap. El noi va ser portat en ambulància a l'hospital de Mataró, on li van curar les ferides i li van retirar els petits vidres que li havien quedat incrustats pel trencament de la finestra.
El succés, denunciat pels vigilants de seguretat privada que viatjaven en aquest tren i confirmat ahir per responsables de Renfe, va tenir lloc a la una de la matinada tocada en el comboi que fa el trajecte de la plaça de Catalunya fins a Mataró. El tren ja va sortir amb retard de Barcelona després d'un incident amb un grup de sud-americans als quals el personal de seguretat va expulsar de l'estació, amb l'ajuda de la Guàrdia Urbana i dels Mossos d'Esquadra, després que s'haguessin enfrontat violentament a altres usuaris.
TANQUES A LES VIES
Abans d'arribar a Premià, el maquinista va haver d'aturar el tren uns segons per retirar unes tanques que alguns incívics havien col.locat enmig de les vies. "El tren va saltar, vam pensar que es tractava d'un animal o una persona. Però en el segon salt, el maquinista va aturar la màquina, va baixar i va confirmar que havien travessat unes tanques. Afortunadament, circulà- vem a poca velocitat i en una recta", va explicar ahir un vigilant de seguretat. El mateix responsable de Renfe va assegurar que l'incident de la barricada a les vies no constava en el comunicat d'incidents d'aquest tren, encara que no ho va negar.
Superada la localitat de Premià de Mar, el tren va rebre una pluja de pedres. "De tant en tant alguns desgraciats llancen pedres contra els trens, no és la primera vegada, però tampoc està passant res extraordinari que no hagi passat en altres ocasions. El que passa és que aquesta vegada la pedra era grossa i va tocar un dels vidres d'emergències, que es va trencar i va fer mal a un passatger", va explicar el responsable de la companyia ferroviària.
Tant els vigilants com alguns dels passatgers que viatjaven en aquell tren van explicar com la pedra va trencar el vidre d'emergències en mil trossos i va donar un cop al noi, que anava acompanyat d'un amic. El comboi es va aturar al baixador inutilitzat de Vilassar de Mar. "Alguns viatgers van obrir les portes i van treure el cap per veure què passava, però com que van tornar les pedrades, vam reprendre la marxa fins a Mataró, on ens esperava una ambulància per traslladar el jove fins a l'hospital", va assegurar el mateix vigilant.
------------------------------------------
Però que estem parlant de la Renfe o d'Irak?
El tren ja surt amb retard perquè hi ha incidents violents amb uns sudamericans que les ha de desallotjar la policia, al cap d'una estona d'haver iniciat la marxa, el tren gairebé descarrila per una barricada a la via que ha de treure el mateix maquinista. Reprèn la marxa i al cap d'una estona apedreguen el tren i fereixen un viatger... no contents amb això, el tren torna a parar per poder veure què ha passat i rep un atac massiu de pedres que fa que hagin de fugir a tota velocitat del lloc.
Repeteixo. Parlem de Catalunya o de l'Irak?
Com és possible que no s'hagi detingut ningú per tots aquests fets?
----------------------------------
Un passatger resulta ferit en un tren apedregat a Premià
1. • Renfe confirma l'incident, però afirma que successos així són molt ocasionals
2. • El jove va ser traslladat a l'hospital amb talls a la cara per una finestra trencada
MAYKA NAVARRO
BARCELONA
Un nou incident violent en el transport ferroviari, aquest cop a Renfe, ha reobert el debat sobre la seguretat als trens. Dissabte a la nit un menor va resultar ferit a la cara després que uns gamberros llancessin pedres contra el tren en què viatjava, a l'altura de Premià de Mar (Maresme). Una de les pedres, de dos quilos, va trencar una finestra d'e- mergència i va tocar el jove al cap. El noi va ser portat en ambulància a l'hospital de Mataró, on li van curar les ferides i li van retirar els petits vidres que li havien quedat incrustats pel trencament de la finestra.
El succés, denunciat pels vigilants de seguretat privada que viatjaven en aquest tren i confirmat ahir per responsables de Renfe, va tenir lloc a la una de la matinada tocada en el comboi que fa el trajecte de la plaça de Catalunya fins a Mataró. El tren ja va sortir amb retard de Barcelona després d'un incident amb un grup de sud-americans als quals el personal de seguretat va expulsar de l'estació, amb l'ajuda de la Guàrdia Urbana i dels Mossos d'Esquadra, després que s'haguessin enfrontat violentament a altres usuaris.
TANQUES A LES VIES
Abans d'arribar a Premià, el maquinista va haver d'aturar el tren uns segons per retirar unes tanques que alguns incívics havien col.locat enmig de les vies. "El tren va saltar, vam pensar que es tractava d'un animal o una persona. Però en el segon salt, el maquinista va aturar la màquina, va baixar i va confirmar que havien travessat unes tanques. Afortunadament, circulà- vem a poca velocitat i en una recta", va explicar ahir un vigilant de seguretat. El mateix responsable de Renfe va assegurar que l'incident de la barricada a les vies no constava en el comunicat d'incidents d'aquest tren, encara que no ho va negar.
Superada la localitat de Premià de Mar, el tren va rebre una pluja de pedres. "De tant en tant alguns desgraciats llancen pedres contra els trens, no és la primera vegada, però tampoc està passant res extraordinari que no hagi passat en altres ocasions. El que passa és que aquesta vegada la pedra era grossa i va tocar un dels vidres d'emergències, que es va trencar i va fer mal a un passatger", va explicar el responsable de la companyia ferroviària.
Tant els vigilants com alguns dels passatgers que viatjaven en aquell tren van explicar com la pedra va trencar el vidre d'emergències en mil trossos i va donar un cop al noi, que anava acompanyat d'un amic. El comboi es va aturar al baixador inutilitzat de Vilassar de Mar. "Alguns viatgers van obrir les portes i van treure el cap per veure què passava, però com que van tornar les pedrades, vam reprendre la marxa fins a Mataró, on ens esperava una ambulància per traslladar el jove fins a l'hospital", va assegurar el mateix vigilant.
------------------------------------------
Però que estem parlant de la Renfe o d'Irak?
El tren ja surt amb retard perquè hi ha incidents violents amb uns sudamericans que les ha de desallotjar la policia, al cap d'una estona d'haver iniciat la marxa, el tren gairebé descarrila per una barricada a la via que ha de treure el mateix maquinista. Reprèn la marxa i al cap d'una estona apedreguen el tren i fereixen un viatger... no contents amb això, el tren torna a parar per poder veure què ha passat i rep un atac massiu de pedres que fa que hagin de fugir a tota velocitat del lloc.
Repeteixo. Parlem de Catalunya o de l'Irak?
Com és possible que no s'hagi detingut ningú per tots aquests fets?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Em venen ganes de...
Anava a dir alguna cosa de canviar els extintors de bord per kalaixnikovs, però més val que me n'estigui. Però consti que, llegint aquestes atrocitats, m'ha pujat la sang i ben pujada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ja fa uns quants anys, en tornar de la final de Sevilla del 84, en passar per Valencia, el nostre tren va rebre una veritable pluja de pedres. L'atac va durar més d'un quart i t ots els del meu compartiment varem acabar estirats a terre, per sort ningu va resultar ferit, pero el vidre va acabar trencat i tothom amb els " " per corbata.