Prova fàcil de nivell
Al llindar de la porta d'accés, en alt-relleu de pedra, deia "GRAN METRO".
Això era visible, juntament amb el forat de la porta, el ventilador (motiu pel qual encara hi ha l'obertura) i les escales, si et posaves de puntetes i miraves per la reixa, quan aquesta estava muntada sobre la barana de pedra (o ciment, què sé jo) original. Em sembla que la cara on no hi havia barana (l'inici de l'escala) estava fet d'obra.
Això era visible, juntament amb el forat de la porta, el ventilador (motiu pel qual encara hi ha l'obertura) i les escales, si et posaves de puntetes i miraves per la reixa, quan aquesta estava muntada sobre la barana de pedra (o ciment, què sé jo) original. Em sembla que la cara on no hi havia barana (l'inici de l'escala) estava fet d'obra.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Tens raó, tens raó, Platanito!!!!!!!! No deia GMB damunt del forat de l'entrada, sino Gran Metro, quan ho has dit, m'he enrecordat, disculpa'm., BCN Término, és que a certes edats...
Però la resta si era cert, També recordo un taulell d'anuncis petit, en el cantó mar (en l'oposat a l'entrada de la central de Correus, vaja), i com diu Platanito, l 'entrada estava tapada amb totxos, i calia posar-se de puntetes. També feia molta ràbia veure la quantitat de guarreria que hi llençava la gent, ja que la reixa que havia al damunt de la boca tenia els forats més grans que l'actual
Però la resta si era cert, També recordo un taulell d'anuncis petit, en el cantó mar (en l'oposat a l'entrada de la central de Correus, vaja), i com diu Platanito, l 'entrada estava tapada amb totxos, i calia posar-se de puntetes. També feia molta ràbia veure la quantitat de guarreria que hi llençava la gent, ja que la reixa que havia al damunt de la boca tenia els forats més grans que l'actual
Així és, van retirar els cartells de fora, van tancar la barana pel davant (mirant cap a Montjuic) crec que amb maons i no recordo si amb una capa de ciment, i tot tancat per sobre amb una reixa metàl.lica com les d'altres respiradors del metro que es troben arreu per la ciutat.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Gran foto!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Molt encertat, realment L'Alex es un mestre, aquestes tres estacions del GMB van ser objecte no fa molts anys d'una reforma a la que els hi van posar uns panells de contarxapat i van eliminar aquell fals sostre que tenien nomes a l'andana i el termemetre de la linia sobre la vora de l'andana, per fer-ho van treure tot el que hi habia abans i "equalicua" van sortir a sota les rajoles originals, el cas mes espectacular va ser LESSEPS a on inclus va sortir un anunci fet amb rajoles.BCN Término wrote:Només poden ser tres estacions del Gran Metro.
Lesseps, Fontana i Urquinaona.
Voto per Lesseps.
Doncs si, es LESSEPS, l'imatge d'abans correspon al sostre de l'andana ZONA UNIVERSITARIA just sobre l'acces a l'andana, i la vaig fer perque em va semblar curios aquest engrandiment de la boveda que no se a que correspon realment ja que aquella zona era la part final de l'andana.
Un altre imatge:
MALAURADAMENT per l'Alex en aquella epoca tenia una camera de joguina i no es pot apreciar be el dibuix de les rajoles del frontal, aquestes van quedar sota del contraxapat pero estaven en molt mal estat i pintades en la seva majoria, crec que aixo va ser cap el 1995 o 1996.
No m'enrecordo si hi habia "rosetó" amb el anagrama del GMB pero si ni hagues deuria ser molt, molt petit, perque quan comenÇa el tunel la boveda de l'estació i aquest quasi s'ajunten.
La sensacio de agafar el metro amb una estació en aquestes condicions era impresionant semblava una estació despres d'una guerra amb ambientació de 1924 i elements actuals, a mes les simples bombetes d'ilumanació encara feien un ambient mes tètric i inigualable.
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Recordeu l´extrem mar d´Urquinaona ? li passa el mateix, la volta de la estació s´eixampla per deixar prou espai a les escales que venen del vestibul.aquest engrandiment de la boveda que no se a que correspon realment ja que aquella zona era la part final de l'andana.
Pero clar, a Lesseps aixó no pot passar perqué els vomitoris no son cotra els pinyons sino contra la mateixa volta. Cert !!!, peró no va ser sempre així.
En origen, i parlo molt en origen, Lesseps tenia els vomitoris contra el pinyó, va ser així durant el primer any d´explotació. Aixó va ser així fins que l´ajuntament ( ai l´ajuntament que n´ha fet de mal al metro al llarg de la historia ), no va donar el permís per construir el edicle que havia de allotjar tant les escales com els ascensors fins l´any 1925. Fins llavors es va habilitar un accés provisional només amb escales, i una distribució de vestibul i escales absolutament incompatible amb el disseny i emplaçament definitiu del edicle. Un cop construit el nou accés es varen habilitar els vomitoris contra la volta i es van condemnar els originals i es va retocar i adaptar la decoració policromada del pinyó " omplint " de coloraines l´espai originalment ocupat pels vomitoris, deixant peró dues portetes, una per andana, per accedir al que va ser en el seu moment les escales, i que a partir d´aquell moment pasaven a ser depéndencies privades.
Si tenia el medalló amb l´emblema de la companya, peró d´unes dimensions força reduïdes respecte al que coneixem de Fontana.No m'enrecordo si hi habia "rosetó" amb el anagrama del GMB pero si ni hagues deuria ser molt, molt petit, perque quan comenÇa el tunel la boveda de l'estació i aquest quasi s'ajunten.
Salutacions, i gràcies.
BCN Término.
Alex Reyes.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13