Express Palerm-Milà

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
David
N4
N4

Express Palerm-Milà

Post by David »

M'han explicat, i he comprovat via http://www.trenitalia.it que hi ha un tren que fa aquest recorregut de manera directa. El tren surt de Milà al voltant de les 5 de la tarda i arriba a la capital siciliana poc abans de les 12 del migdia. ( 19.20 h de viatge si no hi han incidents ). M'han dit que els vagons del tren traspassen l'estret de Messina, dalt d'un vaixell i que els passatgers no cal que surtin del seu interior.

Algú hi ha passat o en coneix alguna cosa? O m'han pres el pel i simplement el que es fa és un transbordament de passatgers via vaixell, i els vagons no passen l'estret?

Agraïria la informació, ja que en cas de ser certa, un viatget Barcelona-Milà-Palerm, podria ser tota una aventura ferroviària. ( suposo que la xarxa sicialiana no deu ser molt moderna... i que per tant es deuen veure coses curioses ).

Gràcies
davida
N9
N9

Post by davida »

Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Tinc un amic que viu a cavall entre Palerm i Messina i utilitza molt el tren. Pel que ell explica i pel que sabia d'altres fonts, els trens realment pugen al vaixell.

En principi, el ferri tenia data de caducitat perquè la gran obra faraònica del Berlusconi havia de ser un pont sobre l'estret, però amb el canvi de govern, em sembla que s'ha arxivat sine die.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Albert
N7
N7

Post by Albert »

A Dinamarca també hi ha alguns llocs on el tren entra dins un vaixell, i en surt a l'altra banda. No sé com s'ho deuen muntar per a fer encaixar les vies... I els trens no deuen ser massa llargs, perque sinó el vaixell també ho ha de ser.

A la Wiki hi ha tot un article sobre "Train Ferry"
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

També hi ha la connexió Puttgarden (Alemanya) - Rødby (Dinamarca), que és la distància més curta entre Hamburg i Copenhaguen.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”