REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari Avui)
REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari Avui)
La plaça Espanya es quedarà sense font per obres al metro
Es construirà un intercanviador entre els Ferrocarrils i les línies 1 i 5 del metro El monument tornarà a lloc un cop acabades les obres
Q.T.
La font que hi ha al mig de la rotonda de la plaça Espanya desapareixerà durant un temps. Les obres per construir un nou intercanviador de transport públic entre el metro i els Ferrocarrils de la Generalitat faran que el monument que des de fa 78 anys presideix l'entrada a la Fira de Barcelona sigui desmuntat quan comencin les obres. El monument va ser dissenyat per Josep Maria Jujol, amb escultures de Miquel Blay, l'any 1928, amb motiu de l'Exposició Universal de l'any 1929.
L'empresa GPO Enginyeria va fer públic ahir que ha guanyat el concurs convocat pel departament d'Obres Públiques per fer la remodelació integral de la plaça. Aquesta companyia havia presentat cinc projectes diferents per configurar un únic espai que doni accés a les dues línies de metro (L1 i L3) i als Ferrocarrils de l'Anoia i el Bages. Es tractaria de simplificar el complicat entramat de passadissos actual perquè els canvis de transport fossin molt més senzills i ràpids. La proposta plantejada per GPO adaptarà totalment l'estació a persones de mobilitat reduïda.
Una obra complicada
L'emplaçament de l'obra ha condicionat tot el projecte guanyador, ja que, a més de la font, entre la plaça i les vies de metro hi passa el túnel de la Gran Via. Aquesta reforma és la resposta a l'increment d'usuaris que ha patit l'intercanviador en els últims anys, gràcies sobretot a les millores a les línies de FGC. A més a més, aquestes mateixes línies es podrien ampliar en un futur cap a la Diagonal, a través de l'avinguda Tarradellas, o cap a la plaça Catalunya per enllaçar amb les actuals línies de FGC al Vallès.
Entre altres projectes, GPO ha participat en la reforma del mercat de Santa Caterina, la construcció del cremallera de Montserrat, la línia 9 del metro i la depuradora del Besòs. El projecte de la plaça Espanya encara no té data d'execució.
Es construirà un intercanviador entre els Ferrocarrils i les línies 1 i 5 del metro El monument tornarà a lloc un cop acabades les obres
Q.T.
La font que hi ha al mig de la rotonda de la plaça Espanya desapareixerà durant un temps. Les obres per construir un nou intercanviador de transport públic entre el metro i els Ferrocarrils de la Generalitat faran que el monument que des de fa 78 anys presideix l'entrada a la Fira de Barcelona sigui desmuntat quan comencin les obres. El monument va ser dissenyat per Josep Maria Jujol, amb escultures de Miquel Blay, l'any 1928, amb motiu de l'Exposició Universal de l'any 1929.
L'empresa GPO Enginyeria va fer públic ahir que ha guanyat el concurs convocat pel departament d'Obres Públiques per fer la remodelació integral de la plaça. Aquesta companyia havia presentat cinc projectes diferents per configurar un únic espai que doni accés a les dues línies de metro (L1 i L3) i als Ferrocarrils de l'Anoia i el Bages. Es tractaria de simplificar el complicat entramat de passadissos actual perquè els canvis de transport fossin molt més senzills i ràpids. La proposta plantejada per GPO adaptarà totalment l'estació a persones de mobilitat reduïda.
Una obra complicada
L'emplaçament de l'obra ha condicionat tot el projecte guanyador, ja que, a més de la font, entre la plaça i les vies de metro hi passa el túnel de la Gran Via. Aquesta reforma és la resposta a l'increment d'usuaris que ha patit l'intercanviador en els últims anys, gràcies sobretot a les millores a les línies de FGC. A més a més, aquestes mateixes línies es podrien ampliar en un futur cap a la Diagonal, a través de l'avinguda Tarradellas, o cap a la plaça Catalunya per enllaçar amb les actuals línies de FGC al Vallès.
Entre altres projectes, GPO ha participat en la reforma del mercat de Santa Caterina, la construcció del cremallera de Montserrat, la línia 9 del metro i la depuradora del Besòs. El projecte de la plaça Espanya encara no té data d'execució.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari A
No, no, no!!!Avui wrote:A més a més, aquestes mateixes línies es podrien ampliar en un futur cap a la Diagonal, a través de l'avinguda Tarradellas
Sí, sí, sí!!!Avui wrote:o cap a la plaça Catalunya per enllaçar amb les actuals línies de FGC al Vallès.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Re: REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari A
Ara m'entero que el "Transversal Alt" passa per Pl. Espanya...xevi wrote:Es construirà un intercanviador entre els Ferrocarrils i les línies 1 i 5 del metro
Esque el transbord sobretot de la L3 a FGC,allò és llargissim!.
Per cert,una qüestio sobre l'estació,si veniu de la L1 procedent de FOndo i agafeu FGC,hi ha una altra manera mès ràpida de fer el transbord,no ús deixeu enganyar pels cartells,canviue d'andana a la L1 i sortiu per la zona del quiosquet(validadores de sortida,que estàn mès a la dreta,just al cosat de les escales per canviar d'andana(biaxareu per aquí))i en res esteu a FGC,és molt mès ràpid que anar per allà dalt donant una volta que no veas,sí com dic jo és més ràpid,perqué els cartells t'han de fer donar molta volta?
Per cert,una qüestio sobre l'estació,si veniu de la L1 procedent de FOndo i agafeu FGC,hi ha una altra manera mès ràpida de fer el transbord,no ús deixeu enganyar pels cartells,canviue d'andana a la L1 i sortiu per la zona del quiosquet(validadores de sortida,que estàn mès a la dreta,just al cosat de les escales per canviar d'andana(biaxareu per aquí))i en res esteu a FGC,és molt mès ràpid que anar per allà dalt donant una volta que no veas,sí com dic jo és més ràpid,perqué els cartells t'han de fer donar molta volta?
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari A
BUUUUUUF!!!!! Pobre monument, no sería el primer en desmontarse i perdre les peÇes pel cami.... si el desmonten ja ha begut oli.
Vaja ganes de fer grans obres, be, la situació actual dels enllaÇos a l'estació d'Espanya si que es poc practic i un intercambiador ven plantejat no aniria malament, pero cal desmontar el monument? aixo em sona a una obra de una emveregadura molt molt gran.
Si els plans d'allargar els FGC es porten a terme ja sigui cap al centre o cap Av Josep Tarradellas segur que hi ha que fer grans obres, i ja de pas que millor que renovar tota l'area subterranea, pero lo del monument no m'agrada gaire, al final ens deixaran sense Barcelona, nomes la podrem veure als llibres de Fotos.
Vaja ganes de fer grans obres, be, la situació actual dels enllaÇos a l'estació d'Espanya si que es poc practic i un intercambiador ven plantejat no aniria malament, pero cal desmontar el monument? aixo em sona a una obra de una emveregadura molt molt gran.
Si els plans d'allargar els FGC es porten a terme ja sigui cap al centre o cap Av Josep Tarradellas segur que hi ha que fer grans obres, i ja de pas que millor que renovar tota l'area subterranea, pero lo del monument no m'agrada gaire, al final ens deixaran sense Barcelona, nomes la podrem veure als llibres de Fotos.
Obviament crec es un error crec que es volia dir LINIA 1 y 3.xevi wrote:La plaça Espanya es quedarà sense font per obres al metro
Es construirà un intercanviador entre els Ferrocarrils i les línies 1 i 5 del metro El monument tornarà a lloc un cop acabades les obres
.
Trobaré a faltar el fet que amb l'actual configuració de túnels i accessos un pot anar lliurement d'un punt a un altre del perímetre de la plaça sense creuar cap carrer i sense haver de pagar (excepte a la cantonada Bordeta/Gran Via amb Creu Coberta, precisament la que per motius familiars m'interessa ).
Suposo que aquestes obres ja inclouen la sortida dels FGC des d'Espanya cap a Francesc Macià, Catalunya o on sigui. Crec que la decisió de quin serà el perllongament dels FGC LL-A ha d'estar presa abans de començar aquesta obra.
Una reorganització d'enllaços entre línies és una cosa que fa falta a moltes estacions de BCN. En aquest aspecte, el metro de BCN és un desastre. La llista d'estacions que haurien de millorar passadissos d'enllaç és ben llarga. En diré uns quants: Sants, Catalunya, Espanya, Plaça de Sants, Verdaguer, Urquinaona, Arc de Triomf, ...
Una reorganització d'enllaços entre línies és una cosa que fa falta a moltes estacions de BCN. En aquest aspecte, el metro de BCN és un desastre. La llista d'estacions que haurien de millorar passadissos d'enllaç és ben llarga. En diré uns quants: Sants, Catalunya, Espanya, Plaça de Sants, Verdaguer, Urquinaona, Arc de Triomf, ...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
EUKibo, et mires el metro en hora punta en qualsevol indret del rovell de l'ou urbà, i realment creus que hi ha excedent d'oferta? Que la LL-A finalitzi a Pl. Espanya et sembla suficient? Et sembla racional que la vulguin convertir en serpentina de festa d'aniversari i fer-la passar per Entença, Josep Tarradellas, Francesc Macià i Travessera/Diagonal? No et semblaria fantàstic poder accedir directament des de qualsevol punt del marge dret del Llobregat al mateix centre de Barcelona, és a dir, Pl. Catalunya, a més de tenir transbord directe amb moltes més línies?
I sí, hi hauria metro i rodalies (tant FGC o Renfe) a Gran Via. I què? També ho reclamo a Diagonal. Oi que ningú s'immuta perquè entre Maria Cristina i Zona Universitària hi coincideixen metro, tramvia i autobús? Doncs es tracta del mateix. Són modes de TP diferents, amb objectius diferents i usuaris diferents.
I si algú em surt amb que es podria destinar la corresponent partida a altres actuacions més urgents, li contestaré que hi ha molts epígrafs pressupostaris absolutament superflus. Exemples? Publicitat institucional, defensa, 3%, subvencions forasenyades, obres faraòniques de poca utilitat, representació, etc. etc.
I sí, hi hauria metro i rodalies (tant FGC o Renfe) a Gran Via. I què? També ho reclamo a Diagonal. Oi que ningú s'immuta perquè entre Maria Cristina i Zona Universitària hi coincideixen metro, tramvia i autobús? Doncs es tracta del mateix. Són modes de TP diferents, amb objectius diferents i usuaris diferents.
I si algú em surt amb que es podria destinar la corresponent partida a altres actuacions més urgents, li contestaré que hi ha molts epígrafs pressupostaris absolutament superflus. Exemples? Publicitat institucional, defensa, 3%, subvencions forasenyades, obres faraòniques de poca utilitat, representació, etc. etc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
El deficit de transport a Barcelona es impresionant, he dit que en un lloc (la Gran via) on no hi ha molta demanda i ja està ben coberta per metro que no esta bé passarli per sobre un altre metro!! deia que L8 sobre la L1 i L2 no!, la L8 que proposen almenys té un traçat nou que possibilita correspondencies amb L5 TRAM L6 L7 i FGCVallès. El que tu dius es cert, diferents modes per un mateix trajecte no es fan competencia es complementen cadascun amb les seves caracteristiques, per aixo mateix si ja hi ha servei L passahi un T,un R o un S pero no li fiquis un altre L. Perque a aquestes estacions no hi ha volum de passatgers com pot haverhi a Santa Coloma que supera Rocafort, Urgell i Tetuan juntes o el volum que hi haura quan fagin L1 Lloreda|Sant Crist
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Veig que, a poc a poc, ens anem entenent. De fet, la L8 només és L de nom, ja que està inserida en una xarxa d'S i R. Per tant, crec que seria millor oblidar-nos d'un servei de metro a la LL-A i fer-lo més aviat suburbà com a la L-V. Així, quan entri per la Gran Via, podrà actuar de Rodalies, amb parada a Pg. de Gràcia-Catalunya i Glòries. I després es pot pensar on es dóna continuitat a la línia. El millor, crec que seria seguir per Gran Via, tocar Badalona, pujar a Sta. Coloma i acabar a Montcada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Home, la L2 va per Gran Via, però només d'Universitat a Monumental. Jo no sóc partidari de fer estacions intermitges, però potser estaria bé que els R5 i R6 seguissin fins Pl. Catalunya (a la mateixa Gran Via, formant part del futur intercanviador reformat de pl. Catalunya) i Glòries.EUKibo wrote:Algú d'aquest foro va dir que allarguessin els FGC per la Gran Via... XD pero si ja esta la L1 i la L2 !!!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
A la L3 haurien de fer una sortida a l'Av.Mistral, que donaria servei a tota la gent de la punta nord-oest del barri de st.Antoni i hi hauria menys distancia fins a Poble Sec, que acualment estan una mica separades.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Totalment d'acord, d'aquí ve el meu missatge anterior.Ecomobisostrans wrote:A la L3 haurien de fer una sortida a l'Av.Mistral, que donaria servei a tota la gent de la punta nord-oest del barri de st.Antoni i hi hauria menys distancia fins a Poble Sec, que acualment estan una mica separades.
A més, descongestionaria l'únic accès existent ara mateix a la L3, que habitualment està a vessar de gent.
No sé si descongestionaria gaire, ja que l'aportament dels residents de la zona a aquesta estació és més aviat petita, tret potser dels treballadors de la Fira. L'ús majoritari és per enllaçar amb la L1, els FGC i els busos de TMB i interurbans (El Prat, Castelldefels).vr wrote:Totalment d'acord, d'aquí ve el meu missatge anterior.Ecomobisostrans wrote:A la L3 haurien de fer una sortida a l'Av.Mistral, que donaria servei a tota la gent de la punta nord-oest del barri de st.Antoni i hi hauria menys distancia fins a Poble Sec, que acualment estan una mica separades.
A més, descongestionaria l'únic accès existent ara mateix a la L3, que habitualment està a vessar de gent.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.