REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari Avui)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari Avui)

Post by xevi »

La plaça Espanya es quedarà sense font per obres al metro

Es construirà un intercanviador entre els Ferrocarrils i les línies 1 i 5 del metro El monument tornarà a lloc un cop acabades les obres

Q.T.
La font que hi ha al mig de la rotonda de la plaça Espanya desapareixerà durant un temps. Les obres per construir un nou intercanviador de transport públic entre el metro i els Ferrocarrils de la Generalitat faran que el monument que des de fa 78 anys presideix l'entrada a la Fira de Barcelona sigui desmuntat quan comencin les obres. El monument va ser dissenyat per Josep Maria Jujol, amb escultures de Miquel Blay, l'any 1928, amb motiu de l'Exposició Universal de l'any 1929.

L'empresa GPO Enginyeria va fer públic ahir que ha guanyat el concurs convocat pel departament d'Obres Públiques per fer la remodelació integral de la plaça. Aquesta companyia havia presentat cinc projectes diferents per configurar un únic espai que doni accés a les dues línies de metro (L1 i L3) i als Ferrocarrils de l'Anoia i el Bages. Es tractaria de simplificar el complicat entramat de passadissos actual perquè els canvis de transport fossin molt més senzills i ràpids. La proposta plantejada per GPO adaptarà totalment l'estació a persones de mobilitat reduïda.


Una obra complicada

L'emplaçament de l'obra ha condicionat tot el projecte guanyador, ja que, a més de la font, entre la plaça i les vies de metro hi passa el túnel de la Gran Via. Aquesta reforma és la resposta a l'increment d'usuaris que ha patit l'intercanviador en els últims anys, gràcies sobretot a les millores a les línies de FGC. A més a més, aquestes mateixes línies es podrien ampliar en un futur cap a la Diagonal, a través de l'avinguda Tarradellas, o cap a la plaça Catalunya per enllaçar amb les actuals línies de FGC al Vallès.

Entre altres projectes, GPO ha participat en la reforma del mercat de Santa Caterina, la construcció del cremallera de Montserrat, la línia 9 del metro i la depuradora del Besòs. El projecte de la plaça Espanya encara no té data d'execució.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari A

Post by Guigui »

Avui wrote:A més a més, aquestes mateixes línies es podrien ampliar en un futur cap a la Diagonal, a través de l'avinguda Tarradellas
No, no, no!!!
Avui wrote:o cap a la plaça Catalunya per enllaçar amb les actuals línies de FGC al Vallès.
Sí, sí, sí!!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Mr. Baricentro
N6
N6
Posts: 311
Joined: Monday 11/07/2005 16:20
Location: España
Contact:

Re: REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari A

Post by Mr. Baricentro »

xevi wrote:Es construirà un intercanviador entre els Ferrocarrils i les línies 1 i 5 del metro
Ara m'entero que el "Transversal Alt" passa per Pl. Espanya... :o :o xD
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Esque el transbord sobretot de la L3 a FGC,allò és llargissim!.
Per cert,una qüestio sobre l'estació,si veniu de la L1 procedent de FOndo i agafeu FGC,hi ha una altra manera mès ràpida de fer el transbord,no ús deixeu enganyar pels cartells,canviue d'andana a la L1 i sortiu per la zona del quiosquet(validadores de sortida,que estàn mès a la dreta,just al cosat de les escales per canviar d'andana(biaxareu per aquí))i en res esteu a FGC,és molt mès ràpid que anar per allà dalt donant una volta que no veas,sí com dic jo és més ràpid,perqué els cartells t'han de fer donar molta volta?
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Post by vr »

S'obrirà un nou vestíbul a l'estació de la L3 a la banda mar? Aniria molt bé per descongestionar la sortida única actual.

De fet, al Paral.lel a l'alçada del carrer Entença o Vilamarí hi ha unes tanques amb material d'obra que em fan sospitar...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

La 5 la faran parar allà???? Jolin amb l'obra, treure la font i tot...a saber quan la tornen a posar!!!
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

metring wrote:La 5 la faran parar allà????
No!!!!

(A veure si llegim bé, que després venen els despistats i comencen a dir bestieses...)
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari A

Post by faristol »

BUUUUUUF!!!!! Pobre monument, no sería el primer en desmontarse i perdre les peÇes pel cami.... si el desmonten ja ha begut oli.

Vaja ganes de fer grans obres, be, la situació actual dels enllaÇos a l'estació d'Espanya si que es poc practic i un intercambiador ven plantejat no aniria malament, pero cal desmontar el monument? aixo em sona a una obra de una emveregadura molt molt gran.

Si els plans d'allargar els FGC es porten a terme ja sigui cap al centre o cap Av Josep Tarradellas segur que hi ha que fer grans obres, i ja de pas que millor que renovar tota l'area subterranea, pero lo del monument no m'agrada gaire, al final ens deixaran sense Barcelona, nomes la podrem veure als llibres de Fotos.





xevi wrote:La plaça Espanya es quedarà sense font per obres al metro

Es construirà un intercanviador entre els Ferrocarrils i les línies 1 i 5 del metro El monument tornarà a lloc un cop acabades les obres
.
Obviament crec es un error crec que es volia dir LINIA 1 y 3.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Trobaré a faltar el fet que amb l'actual configuració de túnels i accessos un pot anar lliurement d'un punt a un altre del perímetre de la plaça sense creuar cap carrer i sense haver de pagar (excepte a la cantonada Bordeta/Gran Via amb Creu Coberta, precisament la que per motius familiars m'interessa :x).
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Platanito wrote:
metring wrote:La 5 la faran parar allà????
No!!!!

(A veure si llegim bé, que després venen els despistats i comencen a dir bestieses...)
Si són els del diari Avui que s'han despistat! :x Mira al primer missatge, diu això.
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

Suposo que aquestes obres ja inclouen la sortida dels FGC des d'Espanya cap a Francesc Macià, Catalunya o on sigui. Crec que la decisió de quin serà el perllongament dels FGC LL-A ha d'estar presa abans de començar aquesta obra.

Una reorganització d'enllaços entre línies és una cosa que fa falta a moltes estacions de BCN. En aquest aspecte, el metro de BCN és un desastre. La llista d'estacions que haurien de millorar passadissos d'enllaç és ben llarga. En diré uns quants: Sants, Catalunya, Espanya, Plaça de Sants, Verdaguer, Urquinaona, Arc de Triomf, ...
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Algú d'aquest foro va dir que allarguessin els FGC per la Gran Via... XD pero si ja esta la L1 i la L2 !!! havent tant de dèficit de transport com hi ha a l'area metropolitana (Gava Centre, Badalona Montigala, Barcelona Diagonal), ara voldrem solapar linies alla on hi ha excedent de transport!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

EUKibo, et mires el metro en hora punta en qualsevol indret del rovell de l'ou urbà, i realment creus que hi ha excedent d'oferta? Que la LL-A finalitzi a Pl. Espanya et sembla suficient? Et sembla racional que la vulguin convertir en serpentina de festa d'aniversari i fer-la passar per Entença, Josep Tarradellas, Francesc Macià i Travessera/Diagonal? No et semblaria fantàstic poder accedir directament des de qualsevol punt del marge dret del Llobregat al mateix centre de Barcelona, és a dir, Pl. Catalunya, a més de tenir transbord directe amb moltes més línies?

I sí, hi hauria metro i rodalies (tant FGC o Renfe) a Gran Via. I què? També ho reclamo a Diagonal. Oi que ningú s'immuta perquè entre Maria Cristina i Zona Universitària hi coincideixen metro, tramvia i autobús? Doncs es tracta del mateix. Són modes de TP diferents, amb objectius diferents i usuaris diferents.

I si algú em surt amb que es podria destinar la corresponent partida a altres actuacions més urgents, li contestaré que hi ha molts epígrafs pressupostaris absolutament superflus. Exemples? Publicitat institucional, defensa, 3%, subvencions forasenyades, obres faraòniques de poca utilitat, representació, etc. etc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

El deficit de transport a Barcelona es impresionant, he dit que en un lloc (la Gran via) on no hi ha molta demanda i ja està ben coberta per metro que no esta bé passarli per sobre un altre metro!! deia que L8 sobre la L1 i L2 no!, la L8 que proposen almenys té un traçat nou que possibilita correspondencies amb L5 TRAM L6 L7 i FGCVallès. El que tu dius es cert, diferents modes per un mateix trajecte no es fan competencia es complementen cadascun amb les seves caracteristiques, per aixo mateix si ja hi ha servei L passahi un T,un R o un S pero no li fiquis un altre L. Perque a aquestes estacions no hi ha volum de passatgers com pot haverhi a Santa Coloma que supera Rocafort, Urgell i Tetuan juntes o el volum que hi haura quan fagin L1 Lloreda|Sant Crist
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Veig que, a poc a poc, ens anem entenent. De fet, la L8 només és L de nom, ja que està inserida en una xarxa d'S i R. Per tant, crec que seria millor oblidar-nos d'un servei de metro a la LL-A i fer-lo més aviat suburbà com a la L-V. Així, quan entri per la Gran Via, podrà actuar de Rodalies, amb parada a Pg. de Gràcia-Catalunya i Glòries. I després es pot pensar on es dóna continuitat a la línia. El millor, crec que seria seguir per Gran Via, tocar Badalona, pujar a Sta. Coloma i acabar a Montcada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

EUKibo wrote:Algú d'aquest foro va dir que allarguessin els FGC per la Gran Via... XD pero si ja esta la L1 i la L2 !!!
Home, la L2 va per Gran Via, però només d'Universitat a Monumental. Jo no sóc partidari de fer estacions intermitges, però potser estaria bé que els R5 i R6 seguissin fins Pl. Catalunya (a la mateixa Gran Via, formant part del futur intercanviador reformat de pl. Catalunya) i Glòries.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

A la L3 haurien de fer una sortida a l'Av.Mistral, que donaria servei a tota la gent de la punta nord-oest del barri de st.Antoni i hi hauria menys distancia fins a Poble Sec, que acualment estan una mica separades.
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Post by vr »

Ecomobisostrans wrote:A la L3 haurien de fer una sortida a l'Av.Mistral, que donaria servei a tota la gent de la punta nord-oest del barri de st.Antoni i hi hauria menys distancia fins a Poble Sec, que acualment estan una mica separades.
Totalment d'acord, d'aquí ve el meu missatge anterior.

A més, descongestionaria l'únic accès existent ara mateix a la L3, que habitualment està a vessar de gent.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

vr wrote:
Ecomobisostrans wrote:A la L3 haurien de fer una sortida a l'Av.Mistral, que donaria servei a tota la gent de la punta nord-oest del barri de st.Antoni i hi hauria menys distancia fins a Poble Sec, que acualment estan una mica separades.
Totalment d'acord, d'aquí ve el meu missatge anterior.

A més, descongestionaria l'únic accès existent ara mateix a la L3, que habitualment està a vessar de gent.
No sé si descongestionaria gaire, ja que l'aportament dels residents de la zona a aquesta estació és més aviat petita, tret potser dels treballadors de la Fira. L'ús majoritari és per enllaçar amb la L1, els FGC i els busos de TMB i interurbans (El Prat, Castelldefels).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Fractax
N1
N1
Posts: 3
Joined: Saturday 09/09/2006 21:29

Post by Fractax »

Uffff, espero i desitjo q no afecti al trànsit de pl.Espanya aquestes obres, pq si
per si sola ja es una zona complicada, no parlem quan ja fira important, nomes faltaria obres q afactessin al transit, podria ser un KO´s.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”