Incidències en vols procedents o destinació Catalunya

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Incidències a l'aeroport del Prat

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
-----------------------------------
Espera de set hores per a 300 passatgers al Prat

Redacció

Aproximadament tres-centes persones, que tenien previst agafar un vol des de l'aeroport del Prat amb destinació a Guayaquil amb escala a Tenerife, van haver d'esperar més de set hores a la terminal A a conseqüència d'un retard en el vol de la companyia Air Madrid. Segons un dels passatgers afectats, Lluís Miret, estava previst que el vol DRD 0971 s'enlairés a les vuit del matí, però va ser endarrerit d'entrada fins a un quart d'onze del matí "sense que ens donessin cap explicació". Després, la sortida del vol es va endarrerir fins a la una del migdia, i després s'havia previst que sortís a un quart de cinc. Els passatgers va acabar sortint sobre les sis de la tarda.

Una portaveu d'Air Madrid va explicar que el motiu del retard va ser "la substitució d'una peça" de l'avió, ja que, com que era diumenge, la peça nova "la va portar un Airbus 319 especial des de Madrid".

"En la revisió exhaustiva de l'avió ahir al matí a primera hora, es va veure que hi havia una peça que calia substituir. Lamentem el retard, ja que es podria haver volat amb aquesta peça, però la seguretat està en primer lloc", va afegir. El passatger Miret va denunciar que en el taulell d'Air Madrid, on es van concentrar alguns dels passatgers afectats, "només hi havia una persona per atendre'ns". A més no els van valer facilitar "un full de reclamació" i van haver d'acudir a AENA.

En la mateixa línia, els passatgers, la majoria acompanyats de nens petits, va criticar que durant les hores d'espera no se'ls van facilitar ni entrepans ni ampolles d'aigua. Alguns dels afectats havien demanat a la companyia un vol alternatiu, però Air Madrid els va convidar a comprar-lo ells mateixos.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

De La Vanguardia

Un avión de Air Nostrum efectúa un aterrizaje de emergencia en El Prat


23/01/2007 | Actualizada a las 15:34h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- Un avión de la compañía Iberia Regional Air Nostrum procedente de Pamplona efectuó este mediodía un aterrizaje de emergencia en el aeropuerto de El Prat, en Barcelona.

El incidente se produjo sobre las 13 horas, cuando el tren de aterrizaje delantero falló por causas que se desconocen. En el avión viajaban 19 pasajeros y cuatro tripulantes, pero ninguno de ellos resultó herido, según informaron a Europa Press fuentes de Aena.

El vuelo averiado es el IB-8401 que iba de Pamplona a Barcelona y el avión era de pequeñas dimensiones, un Dash 8 Q-300. Según la compañía, fue un aterrizaje "dentro de las circunstancias, modélico, lo que demuestra la preparación y pericia de las tripulaciones técnicas".

Dotaciones de la Guardia Civil y cuatro grúas se han desplazado al lugar del accidente, así como Bomberos de Aena y servicios de emergencias.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Una incidència cada tres mesos... definitivament, disposem d'un aeroport modèlic :D
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Estic més guapo callat :callat

Avui un altre aterratge d'emergència també d'Air Nostrum, però aquest procedent de Valladolid.

Segons Catalunya Informació, l'aeroport només opera amb una pista arran de l'incident.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Posem la notícia complerta.
De La Vanguardia:

Seguridad en el transporte
Dos pasajeros han necesitado atención médica
Otro avión de Air Nostrum realiza un aterrizaje de emergencia en El Prat
· Otro aparato tuvo que hacer ayer la misma maniobra también por problemas en el tren de aterrizaje
· La aeronave continúa en la pista principal y las operaciones se hacen todas en la tercera pista

El avión de la compañía Iberia Regional Air Nostrum que efectuó el martes un aterrizaje de emergencia en El Prat

TV3 El avión de la compañía Iberia Regional Air Nostrum que efectuó el martes un aterrizaje de emergencia en El Prat1
24/01/2007| Actualizada a las 18:18h
Barcelona. (Agencias).- Un avión de la compañía Air Nostrum procedente de Valladolid ha realizado este mediodía un aterrizaje de emergencia en el aeropuerto de El Prat, el día después de que tuviera lugar otro incidente similar en el mismo aeropuerto y con la misma aerolínea implicada. En los dos casos, el problema parece ser el tren de aterrizaje.

Dos de los pasajeros han necesitado atención médica, aunque uno de ellos ya ha podido regresar a su domicilio y el otro está siendo atendido por una torcedura de tobillo, según fuentes del aeropuerto.

El aparato continúa estacionado en la pista principal del aeropuerto, lo que obliga a los aviones que llegan a la capital catalana a operar por la tercera pista.

Air Nostrum ha hecho público un comunicado según el que, la aeronave, un reactor CRJ 200 fabricado por la compañía canadiense Bombardier, ha tomado tierra en el aeropuerto de Barcelona sin el tren de aterrizaje desplegado por causas que aún se desconocen y que están siendo investigadas por Aviación Civil.

Una de las alas del avión ha sufrido daños al chocar con una baliza de la pista principal de El Prat, donde el aparato permanece estacionado mientras los equipos técnicos intentan remolcarlo con una grúa con el fin de que no obstaculice el tráfico aéreo.

Este incidente no ha provocado, por el momento, retrasos en las operaciones del aeropuerto, con excepción de las causadas por el mal tiempo en algunas zonas de Europa.

El vuelo de la compañía Iberia Regional Air Nostrum IB-8665, con cuarenta pasajeros a bordo, procedente de Valladolid y con destino Barcelona, ha realizado un aterrizaje de emergencia a las 15.06 horas en el aeropuerto de El Prat.

Con excepción del pasajero que aún requiere atención médica, el resto de los pasajeros han podido retirar las maletas y regresar a sus domicilios o destinos finales.

Según han informado fuentes de Aena, desde las 15.10 horas, se ha activado el Protocolo de Emergencia del aeropuerto, que supone la inmediata presencia de los bomberos en el lugar.

Precedente, ayer
Otro avión de Air Nostrum tuvo que realizar ayer también un aterrizaje de emergencia en El Prat, sin consecuencias para los pasajeros.

En este caso se trataba de un avión procedente de Pamplona que, poco antes de la una de la tarde, tuvo también un problema en el tren de aterrizaje.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Segons ha sentit la meva dona aquest matí a RAC1, l'avió de Valladolid ja havia tingut anteriorment problemes tècnics, havia sigut retirat temporalment i ahir va sortir amb 3 hores de retard, altre cop per problemes tècnics.

Serà que es comencen a notar els efectes "beneficiosos" de la reducció de despeses d'Iberia, en aquest cas en el capítol de manteniment?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Hagbard
N4
N4
Posts: 48
Joined: Wednesday 13/09/2006 13:42
Location: The Carmel & La Verneda

Post by Hagbard »

Guigui wrote:[...] Serà que es comencen a notar els efectes "beneficiosos" de la reducció de despeses d'Iberia, en aquest cas en el capítol de manteniment?
Està clar. Aquest panorama començarà a ser comú de totes les bajocoste en un futur pròxim.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Jo opino que aquests avions els ha comprat la RENFE XDDDDDD
Aqui us deixo la foto que n'es la prova
Jordilar

Post by Jordilar »

Aquesta cultura de caqueta de criticar la renfe sempre que sigui posible em comença a tocar les pilotes. I gran part de culpa d'aquesta cultura la te la Generalitat.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jordilar wrote:Aquesta cultura de caqueta de criticar la renfe sempre que sigui posible em comença a tocar les pilotes. I gran part de culpa d'aquesta cultura la te la Generalitat.
I no la tindrà potser Renfe, amb els seus constants desgavells logístics?

Si les empreses es gasten milionades en campanyes publicitàries que ens bombardegen dia sí, dia també, trobo justificadíssim que els caigui al damunt, amb la mateixa intensitat, la mala premsa per fer les coses rematadament malament.

PD: Si volem parlar més de la imatge de Renfomentadif, potser caldria obrir fil al fòrum corresponent ja que si no, ens desviaríem massa del tema original.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordilar wrote:Aquesta cultura de caqueta de criticar la renfe sempre que sigui posible em comença a tocar les pilotes. I gran part de culpa d'aquesta cultura la te la Generalitat.
D'on no n'hi ha, no en raja.
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

Jordilar wrote:Aquesta cultura de caqueta de criticar la renfe sempre que sigui posible em comença a tocar les pilotes. I gran part de culpa d'aquesta cultura la te la Generalitat.
Ei, estàs pixant fora de test, sobretot per la manera de parlar. Per si no te n'havies adonat, l'EUKibo estava fent broma. La conya fàcil, sí, però broma.

Si creus que això és fruit d'alguna cosa que cal comentar seriosament, ho fas amb més bones maneres.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

I lo dels pobres aficionats de l'Espanyol, la que han hagut de passar?? N'hi ha per llogar-hi cadires...

De La Vanguardia:

Más de 400 aficionados del Espanyol se quedan en El Prat sin poder viajar a Glasgow

16/05/2007| Actualizada a las 19:07h
Barcelona. (EFE).- Un total de 423 aficionados del RCD Espanyol no podrán viajar a la ciudad escocesa de Glasgow por la falta de vuelos disponibles desde el aeropuerto de El Prat, con lo que se perderán 'in situ' la final de la copa de la UEFA que tendrá lugar esta noche. Los aficionados 'pericos' han abandonado esta tarde, sin incidentes, el aeropuerto, donde han permanecido unas doce horas a la espera del avión que habían contratado. El presidente del club, Daniel Sánchez Llibre, ha declarado sentirse "estafado".

Los viajes para acudir al partido de fútbol entre el RDC Espanyol y el Sevilla, en Glasgow, habían sido contratados por la Federación de Peñas del Español a la agencia Travel Galery que, a su vez, alquiló los aviones a la compañía aérea Excel Airways, que los ha anulado sin explicaciones.

Según han confirmado fuentes de AENA, ya no saldrán más aviones para Escocia desde El Prat. Finalmente no ha sido posible que el RCD Espanyol fletase un vuelo para que al menos una parte de estos aficionados pudiese ver el partido.

El número de seguidores del Espanyol afectados se elevaba esta mañana a 523, la mayor parte de los cuales disponía de billetes para vuelos que Aena no tenía programados. El problema ha sido paliado en parte porque Iberia ha fletado un vuelo para que puedan viajar 194 seguidores del RCD Espanyol, que ha salido a las 15.00 horas del aeropuerto de Barcelona y aterrizará en Edimburgo y no en Glasgow.

Estos hinchas se han gastado más de 500 euros entre los billetes y la entrada al estadio en Glasgow para ver jugar a su equipo pero no podrán hacerlo ante la falta de vuelos.

Pasadas las cuatro de la tarde de hoy, la mayoría de los seguidores "pericos" han empezado a abandonar, resignados y en algunos casos con lágrimas en los ojos, las instalaciones aeroportuarias, tras presentar las correspondientes reclamaciones ante el mostrador de Aena. La mayoría de los afectados se dirigían al aparcamiento que Aena ha habilitado en el paseo de Las Palmeras, zona en la que permanecen aparcados unos 2.000 vehículos.

En las últimas horas se había incrementado notablemente la presencia policial delante de la Terminal-A del aeropuerto de El Prat. Un total de 14 furgonetas con dotaciones antidisturbios de los Mossos d'Esquadra, vigilaban el interior y el exterior de la terminal, en previsión de que se produjera algún altercado que, finalmente no se ha producido.

Los aficionados han protagonizado esta mañana diversos desórdenes públicos y protestas en el aeropuerto ante la situación.

Según los afectados, una parte de las denuncias serán tramitadas a través de la Federación de Peñas Españolistas, que son las que contrataron los vuelos. El vocal de la Federación Catalana de Peñas del RCD Espanyol Pasqual Olmedo ha dicho que un 'broker' ha estafado a la agencia de viajes Travel Gallery.

Dani dice estar al lado de los afectados
En una conversación telefónica mantenida con Xavier Edo, presidente de la Peña Espanyolista de Cornellà de Llobregat, y recogida durante el programa 'Ona Esportiva' de la emisora Onda Cero Catalunya, el máximo dirigente del Espanyol ha prometido "estar a lado" de los seguidores blanquiazules, en el caso de que estos estén dispuestos a presentar denuncias en el futuro. "Hemos estado buscando vuelos, ayer por la noche me dijeron que habría un 'Jumbo'ò, que resulta que no ha existido. Hoy a las cuatro tenía que salir otro 'Jumbo', pero no tenía tripulación. Ha sido una estafa, el 'Jumbo' éste creo que no ha existido", ha asegurado el presidente blanquiazul.

Sánchez Llibre ha subrayado que el Espanyol estaba dispuesto a asumir los costes que hubiera supuesto contratar un avión para trasladar a los seguidores que se han quedado. "Estábamos dispuestos a hacernos cargo de todo, le he dicho a Pedro Tomás (director general de la entidad) que era igual lo que nos costara", ha recalcado.

Además, el presidente del club barcelonés prometió que la entidad estará al lado de los seguidores que se han quedado sin volar. "Podéis estar tranquilos que el club irá con todos vosotros en las denuncias y demandas, ya lo puedes decir", le avanzó Sánchez Llibre a Edo durante la citada conversación telefónica.

Sobre la responsabilidad del club en todo este asunto, el presidente dejó claro que el Espanyol no tiene ninguna, al no haber sido quien ha contratado los vuelos. "No nos podemos hacer responsables de que no salga el vuelo, ya que no estaba contratado por el Espanyol. Podemos acompañaros a hacer la demanda y denunciarlo, pero no somos los responsables", ha asegurado Sánchez Llibre.

Sergio Fernández, socio del Espanyol, accionista y nieto del ex masajista del club, Antonio Fernández, ha denunciado, antes de regresar a El Masnou (Barcelona), que "nos han dejado tirados", mientras que el también socio, Sergi Nebot, de Alella (Barcelona), decía escuetamente, "hemos pagado el viaje y no hemos ido".

Otro "perico" Jaume, de Badalona, que ha declinado facilitar su apellido, ha asegurado que había presentado una denuncia por estafa contra la agencia Travel Gallery.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cancel·lació de vols d'Alitalia per vaga

Post by Guigui »

Informació de l'Avui:

--------------------------------------------------------------------------------------

La conicidència en el mateix dia de la vaga dels assistents de vol i dels controladors provoca la suspensió de 394 vols
Alitalia cancel·la 8 vols previstos per avui al Prat

Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 22.05.2007 - 10:39 hs

Fins a un total de vuit vols cancel·lats, quatre d'anada i quatre de tornada, és la primera conseqüència avui per a l'aeroport de Barcelona, un dels més afectats de l'Estat, per la protestes sindicals d'Alitalia.

De fet, la coincidència en el mateix dia de la vaga dels assistents de vol i dels controladors aeris de l'aerolínia italiana ha provocat que Alitalia hagi hagut de cancel·lar 394 vols previstos per avui en els aeroports internacionals. Els assistents de vol d'Alitalia porten gairebé una setmana de mobilitzacions per reivindicar millores contractuals.

A més dels vuit de Barcelona, Alitalia ha suspès sis vols més a Madrid, quatre a Màlaga, dos a València, i un a Bilbao.

La companyia ha exposat la llista de vols cancel·lats en la seva pàgina web http://www.alitalia.it, a través de la qual els usuaris poden consultar l'estat del seu bitllet. Els clients també poden trucar al número 800 650 055.

Els aeroports italians van registrar una vaga de característiques similars a la d'avui fa poc menys de tres setmanes. El 3 de maig passat es van cancel·lar més de 350 vols d'Alitalia, companyia que es troba en ple procés de privatització.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Clickair no comunica canvi d'horari i deixa passatgers tirat

Post by Guigui »

Centenars? Milers? Se non è vero è ben trovato... Notícia de l'Avui:

------------------------------------------

Milers de viatgers perden l'avió perquè Clickair s'oblida de canviar l'hora

Centenars de viatgers de la companyia Clickair han perdut el seu vol a l'aeroport del Prat per culpa de la companyia, que s'ha oblidat d'adaptar els vols al canvi d'horari d'estiu i de comunicar-ho als seus clients

AVUI.CAT
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 31.03.2008 - 10:14 hs


Centenars de viatgers de la companyia Clickair han perdut el seu vol a l'aeroport del Prat per culpa de la companyia, que s'ha oblidat d'adaptar els vols al canvi d'horari d'estiu i de comunicar-ho als seus clients.

Els viatgers que havien contractat un vol amb Clickair diumenge es van trobar que el seu avió havia marxat quan van arribar a l'aeroport. I és que la companyia no va adaptar els vols al nou horari d'estiu, per la qual cosa els vols sortien una hora abans del previst.

Alguns dels afectats han assegurat, en declaracions a Catalunya Ràdio, que hi va haver una allau de reclamacions contra la companyia per canvis d'horari dels quals no havien estat informats. Alguns d'aquests passatgers no han pogut marxar i no se'ls ha donat cap vol alternatiu fins dimarts.

La companyia admet que hi ha hagut problemes en els horaris d'alguns vols -els avions sortien una hora abans del previst perquè no havien canviat l'hora-, però assegura haver avisat els passatgers. De fet, la companyia no admet l'oblit del canvi d'horari i indica haver avisat els passatgers per mail i per telèfon tot i que reconeix que no ha pogut localitzar tothom.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Desgavell de Clickair: afinen més

Post by Guigui »

L'Avui puntualitza:

---------------------------------------

340 viatgers perden l'avió perquè Clickair s'oblida de canviar l'hora

Centenars de viatgers de la companyia Clickair han perdut el seu vol a l'aeroport del Prat per culpa de la companyia, que s'ha oblidat d'adaptar els vols al canvi d'horari d'estiu i de comunicar-ho als seus clients

AVUI.CAT
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 31.03.2008 - 13:43 hs


340 viatgers de la companyia Clickair han perdut el seu vol a l'aeroport del Prat per culpa de la companyia, que s'ha oblidat d'adaptar els vols al canvi d'horari d'estiu i de comunicar-ho als seus clients.

Els viatgers que havien contractat un vol amb Clickair diumenge es van trobar que el seu avió havia marxat quan van arribar a l'aeroport. I és que la companyia no va adaptar els vols al nou horari d'estiu, per la qual cosa els vols sortien una hora abans del previst.

Segons ha informat Clickair, l'error es va reflectir en l'hora de partida dels vols i ha afectat els bitllets comprats entre el 14 i el 20 de març i amb targeta d'embarcament impresa per cada passatger a casa seva.

En conèixer la fallada informàtica, Clickair va intentar localitzar els passatgers afectats a través del telèfon, correu electrònic i missatges SMS, amb què es va aconseguir avisar gran part dels viatgers.

Tot i això, un total de 340 passatgers no van poder ser alertats, amb la qual cosa quan els clients van arribar als aeroports d'on havien de sortir els seus vols es van trobar que l'avió ja havia sortit.

Dels 340 passatgers, 208 van poder volar al seu destí en altres vols de Clickair ahir mateix, 42 més ho van fer en altres companyies també durant el dia d'ahir, 80 passatgers van ser allotjats ahir en hotels per volar avui al seu destí i uns altres 10 van preferir realitzar el seu viatge pels seus propis mitjans.

Clickair ha lamentat la pèrdua dels vols per l'error informàtic i ha posat a disposició dels passatgers el seu servei d'atenció al client amb un número de telèfon per informar i atendre les reclamacions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Incidències a l'aeroport de El Prat

Post by megapauer »

No ho entenc.

Si a la tarja d'embarcament posa les 7:50 i els avions no han avançat l'hora, pensaran que són les 6:50, per tant, com a molt sortiran una hora tard.

O m'estic fent un lio o no ho entenc.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Incidències a l'aeroport de El Prat

Post by entfe001 »

Potser l'ordinador de reserves treballa internament amb GMT (hora de Greenwich sense canvis hivern/estiu) i no va tenir en compte que a partir del diumenge passat els vols, que sortien a la mateixa hora oficial espanyola, passaven a fer-ho a GMT+2 en lloc de GMT+1. És a dir, un bitllet emès per a les nou del matí el dissabte passat sortí a 0800GMT però el diumenge a 0700GMT. Si el sistema seguia venent els vols de diumenge a 0800GMT, els podria expedir facialment per a les deu del matí, considerant el canvi d'hora oficial a GMT+2 però sense canviar a la base de dades de vol l'hora de sortida en hora de Greenwich.

No sé si m'explico :x
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Rupestre?

Post by Guigui »

entfe001 wrote:Potser l'ordinador de reserves treballa internament amb GMT (hora de Greenwich sense canvis hivern/estiu)
Si és aquest el motiu i considerant que fins i tot Windows és capaç d'actualitzar automàticament l'hora, tela marinera...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Rupestre?

Post by entfe001 »

Guigui wrote:Si és aquest el motiu i considerant que fins i tot Windows és capaç d'actualitzar automàticament l'hora, tela marinera...
Precisament el problema haurà vingut, si la meva hipòtesi és certa, per haver aplicat el canvi d'hora. El que passa és que m'he explicat fatal. Hi torno.

Prenc com a assumpció que els horaris dels vols estan regulats per GMT o hora de Greenwich en el sentit de no haver d'estar pendents de cada fus horari pel que es creua. És el que em sembla més lògic, però reconec que no tinc npi d'aviació.

El problema està en què, si es fa el canvi d'hora però un avió segueix sortint a les nou del matí hora oficial, aquest sortirà a una hora diferent respecte GMT. En concret, les nou del matí són les 0800GMT a l'hivern i 0700GMT a l'estiu (aclareixo notació: xxyyGMT és xx hores i yy minuts en hora de Greenwich). Ara bé, si a l'ordinador de reserves no se li diu que a partir del dia de canvi d'hora l'avió sortirà a les 0700GMT en lloc de les 0800GMT, el que farà serà emetre un bitllet pel vol de les 0800GMT, hora que un cop traduïda a l'oficial i considerant que se surt amb horari d'estiu, per a l'inexistent vol de les deu del matí.

Insisteixo que tot això només és una hipòtesi meva, però és l'única que he aconseguit cavil·lar d'aquest assumpte.
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”