Freqüències del transport públic els caps de setmana.
Freqüències del transport públic els caps de setmana.
Ahir dissabte,a l'estació Av.Carrilet de la L1,vinc de FGC i quan arribo em trobo amb que falta 7:00 minuts!!!!!!!!!!!!!!per que arribi el metro,bé,m'espero,peró em sembla indignant aquesta frequencia,al cap d'1 minut nomès l'estació ja és igual de plena que un dia laborable.Després quan arriba als 5:20 l'indicadors,torna als 5:56 com 5 cops.Per lo menys 1 minut n'ha passat 3 minuts.I quan arriba als 2:09,torna enrere als 2:36 com vegades 4 vegades,perdua de 2 minuts i el metro que és retrassa.Comptem tot i per lo menys ens han fet esperar 13 minuts!!!Com és possible que per agafar la L1,la línia amb mès demanda,em sembla i plena de gent que va passar la tarda,ens faci esperar 13 minuts!Em sembla una mica collonut.Si ho arribo a saber,pujo la rambla Just Oliveras fins a renfe.Jo no sé,peró per TMB els dissabtes no existeixen,les frequencies al meu gust,fan pena,i també el servei.
Vosaltres creieu que s'hauria de mijorar la frequencia de metro els caps de setmana?I l'andana estava el doble de plena que un dia laborable.
Vosaltres creieu que s'hauria de mijorar la frequencia de metro els caps de setmana?I l'andana estava el doble de plena que un dia laborable.
Re: Frequencies del metro els caps de setmana.
Jo directament agafo RENFE, que tot cal dir-ho quan funciona bé va de conya. Ahir agafava el L'H - Blanes de les 18.07 i a les 18.17 era a Plaça Catalunya com un rellotge.Mako448 wrote:Em sembla una mica collonut.Si ho arribo a saber,pujo la rambla Just Oliveras fins a renfe.Jo no sé,peró per TMB els dissabtes no existeixen,les frequencies al meu gust,fan pena,i també el servei.
Vosaltres creieu que s'hauria de mijorar la frequencia de metro els caps de setmana?I l'andana estava el doble de plena que un dia laborable.
Després al tornar vaig perdre un Martorell per la "P**a" mania de la gent a Catalunya de posar-se al llarg de l'escala i no poder baixar, pero em vaig esperar una miqueta (6 minuts) i ja va vindre un L'H.
El servei de metro en dissabtes és una mica escàs i ja no et dic res els diumenges al matí. Pots trobar-te freqüències desorbitants i que quan arribi el teu metro si és a una hora tempranera estigui fet un ....
Jo per exemple per anar a Massades, enlloc de fer-me bona part de la L1 desde L'H a Sagrera, agafo RENFE fins St.Andreu Arenal i després una caminadeta.
La setmana vinent si continua el tall ho tindré magre.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs ja ni us dic la freqüència de certes línies d'autobús... El 60 clama al cel.
(Ja sé, off-topic, però venia a volta perquè és un fenomen que afecta bona part del TP en general)
(Ja sé, off-topic, però venia a volta perquè és un fenomen que afecta bona part del TP en general)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Doncs encara has tingut sortamb 7 minuts. Segons quines hores de dissabte i diumenge et pot tocar esperar-te 10 minuts. I efectivament, els metros no van pas buits.
I en quant als autobusos, també és totalment cert que més cal evitar-los en cap de setmana. el meu estimat bus 50, per exemple, acostuma a passar cada 40-45 minuts, quan la freqüència que indica a la parada és de uns 26 minuts (crec). És "divertit" veure, a més, que quan arriba el bus moltes vegades va gairebé buit. Per què? Doncs simplement perquè la gent es cansa d'esperar-se i, o bé se'n va a agafar el metro, o bé agafa directament un taxi, o se'n va caminant. Sempre em trobo amb gent que desisiteix d'agafar el bus al veure que passen els mints i per allà no n'apareix cap.
Per tot això, qui pot el cap de setmana opta per anar en vehicle privat.
I en quant als autobusos, també és totalment cert que més cal evitar-los en cap de setmana. el meu estimat bus 50, per exemple, acostuma a passar cada 40-45 minuts, quan la freqüència que indica a la parada és de uns 26 minuts (crec). És "divertit" veure, a més, que quan arriba el bus moltes vegades va gairebé buit. Per què? Doncs simplement perquè la gent es cansa d'esperar-se i, o bé se'n va a agafar el metro, o bé agafa directament un taxi, o se'n va caminant. Sempre em trobo amb gent que desisiteix d'agafar el bus al veure que passen els mints i per allà no n'apareix cap.
Per tot això, qui pot el cap de setmana opta per anar en vehicle privat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Esque les linies de bus que triguen mes de 10min ja les podrien treure, perque els politics es pensen que mira! si tenen linies de bus, pero amb freqüències així millor que no les posin i que no diguin. El que es pot fer en dies amb demanda menor es fer deixar de circular linies, pero les que circulen que ho fagin amb bones frequencies, es a dir, que potser no tinguis el bus que passi just per casa teva, pero que el de dos carrers mes enlla passi cada 8min.
Doncs ja em diràs què faig jo per sortir de Castellar un cap de setmana si em treus la línia perquè passa cada més de 10 minuts. En caps de setmana tenim un cada 30 minuts (i fins fa poc un cada hora!) però com sé a l'hora que passa no passa res i es va la mar de bé.EUKibo wrote:Esque les linies de bus que triguen mes de 10min ja les podrien treure, perque els politics es pensen que mira! si tenen linies de bus, pero amb freqüències així millor que no les posin i que no diguin. El que es pot fer en dies amb demanda menor es fer deixar de circular linies, pero les que circulen que ho fagin amb bones frequencies, es a dir, que potser no tinguis el bus que passi just per casa teva, pero que el de dos carrers mes enlla passi cada 8min.
I millor no em poso a parlar de la línia de Sant Llorenç Savall...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Passa que en el cas dels busos de TMB no hi ha horari expressat en hores i minuts sinó que a la parada et diu l'interval de pas aproximat. I fa quinze dies em vaig tirar 50 minuts esperant el p*** 60, quan en feiners passa (almenys segons diuen) cada 10 minuts. Per això, més val que no l'hi posin perquè em sembla una burla per al TP de la 4a metròpoli més gran de la UE en termes demogràfics.UT596001 wrote:Doncs ja em diràs què faig jo per sortir de Castellar un cap de setmana si em treus la línia perquè passa cada més de 10 minuts. En caps de setmana tenim un cada 30 minuts (i fins fa poc un cada hora!) però com sé a l'hora que passa no passa res i es va la mar de bé.
I millor no em poso a parlar de la línia de Sant Llorenç Savall...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
En aixó tens raó. Una cosa que em sorprèn (negativament) és que als busos de TMB no tan sols no et posa l'horari de sortida de la terminal, sino que et posen un intèrval variable!!! No pot ser que posi "de xx.xx a xx.xx cada 34-45 minuts. Això no té sentit. I demanar-lis que posin el temps parcial de temps entre parades millor ni mencionar-ho (excepte determinades línies per els caps de setmana i agost, encara que ho venen com un gran avenç quan altres companyies fa molts anys que ho fan).Guigui wrote:Passa que en el cas dels busos de TMB no hi ha horari expressat en hores i minuts sinó que a la parada et diu l'interval de pas aproximat. I fa quinze dies em vaig tirar 50 minuts esperant el p*** 60, quan en feiners passa (almenys segons diuen) cada 10 minuts. Per això, més val que no l'hi posin perquè em sembla una burla per al TP de la 4a metròpoli més gran de la UE en termes demogràfics.UT596001 wrote:Doncs ja em diràs què faig jo per sortir de Castellar un cap de setmana si em treus la línia perquè passa cada més de 10 minuts. En caps de setmana tenim un cada 30 minuts (i fins fa poc un cada hora!) però com sé a l'hora que passa no passa res i es va la mar de bé.
I millor no em poso a parlar de la línia de Sant Llorenç Savall...
En canvi, en els busos de la EMT almenys sí posen les hores exactes de sortida de la terminal, o posen intèrvals fixos de sortida de la terminal (com és lògic) però cauen amb un altre error de TMB: no posen els temps parcials de recorregut entre parades, així no pots calcular gaire el temps que pot trigar des de la terminal fins a la teva parada.
Als autobusos urbans de Sabadell i a Sarbus a les parades hi ha uns termòmetres que especifiquen totes les sortides (bé, a Sarbus intèrvals fixos, depèn de la línia) de la terminal i el que triga entre les parades importants, així pots calcular l'hora que passa per la teva. A Sarbus, a més, posa l'hora de pas per les principals parades del recorregut si la línia és molt llarga (exemple: Barcelona-Terrassa). I als autobusos urbans de Terrassa cada parada té el seu propi horari i et posa l'hora exacta de pas per cada línia per la parada on estàs. A Granollers és un híbrid entre el de Sabadell i Terrassa, i a Sagalés als horaris especifica l'horari de pas per les principals parades dels interurbans, i per cada parada als urbans que gestiona.
Tot i que no ho fa a totes les linies, des de fa un temps si que s'hi editen les hores de pas d'algunes línies (com la 78 ) per diferents llocs. Això va bé per que no t'hi hagis d'estar massa estona esperant (el 78 són 30 min dis i festius). Ara falta, però, que ho implantin a totes les línies amb esperes més grans d'uns 15 minuts.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Sí... però és que si ho féssin els caps de setmana quedarien només 5 o 6 línies en servei en tot BCN.EUKibo wrote:Esque les linies de bus que triguen mes de 10min ja les podrien treure
El que a mi m'emprenya és que quan et queixes, TMB diu que ja n'hi ha prou amb una freqüència de pas de cada 25 minuts per la demanda que hi ha. Sí, és clar, però no tenen en compte que:
1- La freqüència que ells diuen és, simplement, falsa. Ja dic que no és gens estrany haver-te d'esperar 45 minuts en línies com el 50 o el 51, quan segons TMB passen cada 25 minuts. I això que no hi ha gaire trànsit aquests dies, normalment!!!
2- No hi ha més demanda perquè la gent sap què passa quan intenta agafar un bus en diumenge. Ho prova un cop, però la següent vegada, en vista de l'èxit, es busca un mitjà alternatiu, ni que sigui anar caminant o gastar-se els diners en un taxi.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Caps de setmana = Treiem Metros i Busos
El 10 és un bus de "señoritos" que passa per barris obrers (Montbau, La Clota, Horta, Carmel...). Els caps de setmana la freqüència és mínima i el servei comença a les 8 del matí. Durant la setmana la freqüència de pas és bona però també comença massa tard: 6:30 (Montbau).
I ja que parlo del 10, llenço una proposta a l'aire: una nova linia de bus que només creui el Tunel de la Rovira (Rbla Carmel <-- --> Alfons X) ja que a hores pu(n)tes el 10 viatja al 200% de capacitat per a quedar-se al 50% a la primera parada passat el túnel (majoritàriament direcció Pg Maritim).
bon dia
El 10 és un bus de "señoritos" que passa per barris obrers (Montbau, La Clota, Horta, Carmel...). Els caps de setmana la freqüència és mínima i el servei comença a les 8 del matí. Durant la setmana la freqüència de pas és bona però també comença massa tard: 6:30 (Montbau).
I ja que parlo del 10, llenço una proposta a l'aire: una nova linia de bus que només creui el Tunel de la Rovira (Rbla Carmel <-- --> Alfons X) ja que a hores pu(n)tes el 10 viatja al 200% de capacitat per a quedar-se al 50% a la primera parada passat el túnel (majoritàriament direcció Pg Maritim).
bon dia
Frequencies del metro els caps de setmana;
L1 L2 L3 L4 L5
De 5:00 a 9:00 6-7 min 7-8 min 5-6min 5-6min 6-7min
De 9:30 a 21:00 5-6 min 6-7 min 4-5min 5-6min 6-7min
De 21:00 a tancament 8-9 min 7-8min 7-8min 7-8min 6-7min
L11 sense paraules;13 minuts.
Aixó sí,a la L1 dissabte a la tarda vaig veure el marcador de temps a 7:00,i va trigar 13 minuts,a la L3 vaig veure un marcador amb 05:48minuts.Els de TMB els agrda molt dir mentires
En canvi a la LL-A,de Molí Nou cap amunt tenim les mateixes freqüencies de tren els caps de setmana que els laborals(Excepte les hores puntes),a la B-V,això sí,20 minuts!!!!!!!!!!Una mica massa de temps sent FGC,ja que per anar a Matarò hi ha mès frequencies(15 minuts)i és de renfe,a Terrassa i Sabadell amb renfe(20minuts),la R7 practicament té les mateixes frequencies que un dia laboral(30 minuts),a Martorell(20minuts),a Vilafranca i Sant Vicenç(1 hora),a Manresa renfe(1 hora),a Blanes(30 minuts)i a Vilanova(15 minuts).
L1 L2 L3 L4 L5
De 5:00 a 9:00 6-7 min 7-8 min 5-6min 5-6min 6-7min
De 9:30 a 21:00 5-6 min 6-7 min 4-5min 5-6min 6-7min
De 21:00 a tancament 8-9 min 7-8min 7-8min 7-8min 6-7min
L11 sense paraules;13 minuts.
Aixó sí,a la L1 dissabte a la tarda vaig veure el marcador de temps a 7:00,i va trigar 13 minuts,a la L3 vaig veure un marcador amb 05:48minuts.Els de TMB els agrda molt dir mentires
En canvi a la LL-A,de Molí Nou cap amunt tenim les mateixes freqüencies de tren els caps de setmana que els laborals(Excepte les hores puntes),a la B-V,això sí,20 minuts!!!!!!!!!!Una mica massa de temps sent FGC,ja que per anar a Matarò hi ha mès frequencies(15 minuts)i és de renfe,a Terrassa i Sabadell amb renfe(20minuts),la R7 practicament té les mateixes frequencies que un dia laboral(30 minuts),a Martorell(20minuts),a Vilafranca i Sant Vicenç(1 hora),a Manresa renfe(1 hora),a Blanes(30 minuts)i a Vilanova(15 minuts).
Realment les frequencies absolutament ridicules son les de un tren cada 2 hores entre Barcelona i les estacions de la C3 on no paren els "delta".
Exemple:
Santa Perpetua Barcelona:
5:22
6:38
7:39
8:15
8:50
10:06
12:12
14:01
...
Tothom sap que els diumenges de 7 a 9 del matí es hora punta i que es tenen que mantenir les frequencies dels dies laborables mentres que els diumenge de 10 a 14 la demanda baixa estrepitosament.
Es demostra que Renfe ha fet exhaustiu estudi de mercat i ha trobat que els pobles de la C3 ens agrada molt matinar els diumenges i que les 9 del matí tothom ja ha sortit de casa. I per tant redueix la freqüencia a mig matí
Exemple:
Santa Perpetua Barcelona:
5:22
6:38
7:39
8:15
8:50
10:06
12:12
14:01
...
Tothom sap que els diumenges de 7 a 9 del matí es hora punta i que es tenen que mantenir les frequencies dels dies laborables mentres que els diumenge de 10 a 14 la demanda baixa estrepitosament.
Es demostra que Renfe ha fet exhaustiu estudi de mercat i ha trobat que els pobles de la C3 ens agrada molt matinar els diumenges i que les 9 del matí tothom ja ha sortit de casa. I per tant redueix la freqüencia a mig matí