Patrocinis de Renfe
Patrocinis de Renfe
Sembla que la nostra operadora ferroviària torna amb la tradició de patrocinar, ja que això de gestionar trens no ho acaba de dur bé
Fa uns dies vaig poder veure com l'equib d'hanbol de la selecció espanyola lluïa el logotip de Renfe a les samarretes en una posició preferencial, tot i que sense fer servir l'hortera Pantone 2425.
Ara, el que em va sorprendre més és que també patrocina el programa Saber y ganar de TVE
Francament, això que una empresa pública ajudi a tapar el forat negre financer d'una altra empresa pública ho trobo francament curiós.
A partir d'ara també patrocinarà la pròxima promoció de El País després d'haver-ho fet durant anys anteriors amb ABC?
Fa uns dies vaig poder veure com l'equib d'hanbol de la selecció espanyola lluïa el logotip de Renfe a les samarretes en una posició preferencial, tot i que sense fer servir l'hortera Pantone 2425.
Ara, el que em va sorprendre més és que també patrocina el programa Saber y ganar de TVE
Francament, això que una empresa pública ajudi a tapar el forat negre financer d'una altra empresa pública ho trobo francament curiós.
A partir d'ara també patrocinarà la pròxima promoció de El País després d'haver-ho fet durant anys anteriors amb ABC?
Re: Patrocinis de Renfe
Això és pq no els vas veure amb la samarreta suplententfe001 wrote:Fa uns dies vaig poder veure com l'equib d'hanbol de la selecció espanyola lluïa el logotip de Renfe a les samarretes en una posició preferencial, tot i que sense fer servir l'hortera Pantone 2425.
Ja, però era ADIF qui ho patrocinava, no Renfe (tot i que no m'hagués extranyat, FGC em sona que també surt en alguna sèrie als crèdits).metring wrote:Més que el títol de la sèrie, sembla el lema, tal i com va últimament la Renfe
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
I quin sentit té que Renfe es gasti els diners en publicitat? De què serveix l'estúpid anunci de la ràdio ("ovella, ovella, ovella, ovella, ...") per exemple, si quan arriba el butlletí de notícies obren amb "Nova avaria a Rodalies Renfe ..."
En lloc de gastar diners en una publicitat dolenta i que només els pot crear clients a les línies LAV, podien gastar-se els diners en evitar la publicitat negativa que els dónen les noticies. Quan se'ls acavi la mala fama, que gastin diners en patrocinis i anuncis.
En lloc de gastar diners en una publicitat dolenta i que només els pot crear clients a les línies LAV, podien gastar-se els diners en evitar la publicitat negativa que els dónen les noticies. Quan se'ls acavi la mala fama, que gastin diners en patrocinis i anuncis.
Encara que no ho sembli, en té. Desde un punt de vista d'estratègia comercial, en té.Albert wrote:I quin sentit té que Renfe es gasti els diners en publicitat? (...)
No hem posare a explicar estrategia comercial però RENFE, o millor dit, el director de marketing de la UN Alta Velocidad, esta fent be la seva feina ja que esta perfectament justificada.
Ara, una altra cosa, és que les altres UN (llegeixis Rodalies i MD) no fagin la publicitat que els toca. I ara tornem en el de sempre, tenint com té un monopoli, no necessiten fer cap mena de publicitat (excepte la minima per al M. Foment).
El dia que es lliberalitzi el sector, la publicitat estarà a l'ordre del dia.
Però és que l'anunciant és Renfe, no només la secció d'Alta Velocitat.
I a mi m'és igual si estan en monopoli o no, el cas és que es gasten els diners públics en publicitat (perquè en reben, i molts, de diners de l'Estat), mentre apugen les tarifes i empitjoren tots els serveis excepte l'Alta Velocitat.
Si fós una emrpesa privada, no hi tindria res a dir. Però no són una empresa privada: reben diners de Fomento, el minisiteri en fixa les tarifes i en determina el seu president.
I a mi m'és igual si estan en monopoli o no, el cas és que es gasten els diners públics en publicitat (perquè en reben, i molts, de diners de l'Estat), mentre apugen les tarifes i empitjoren tots els serveis excepte l'Alta Velocitat.
Si fós una emrpesa privada, no hi tindria res a dir. Però no són una empresa privada: reben diners de Fomento, el minisiteri en fixa les tarifes i en determina el seu president.
RENFE OP. és una empresa pública i com a tal rep uns diners de l'estat. Però la UN d'Alta Velocitat no té els bitllets subvencionats.
RENFE com a empresa pública té els dies comptats i ha de començar a actuar com a empresa privada ja que una empresa (i menys una de les dimesions de les de RENFE) no pot canviar de xip de la nit al dia.
Per molt que et sembli que la publicitat (ja sigui d'AV, rodalies o MD) sembli tirar els diners. En el fons, el que fa és promocionar el TP per sobre del privat.
A mi, particularment, em sap més greu que ADIF (tambe amb els nostres calers) mimi tant les noves línies d'AV (totalment necessàries) i s'oblidi de les rodalies i la MD. No es pot deixar de banda unes coses i no les altres. Que el presupost no dona per més? Doncs es fan les linies d'AV a un ritme més baix, però no es pot deixar de banda el manteniment de les linies convencionals. Això si que és criticable.
PD: no t'he comentat lo de qui fa l'anunci. Jo parlava dels anuncis de l'AV. Clarament el fa RENFE xq és l'empresa. El servei ofert és: "Mad-Bcn en 3h55 min."
Pel que fa als patrocinis on tansols posa RENFE, es publicitat per a notorietat. No te cap altre fi. Segurament deu ser per a donar a coneixer el nou logo i imatge.
RENFE com a empresa pública té els dies comptats i ha de començar a actuar com a empresa privada ja que una empresa (i menys una de les dimesions de les de RENFE) no pot canviar de xip de la nit al dia.
Per molt que et sembli que la publicitat (ja sigui d'AV, rodalies o MD) sembli tirar els diners. En el fons, el que fa és promocionar el TP per sobre del privat.
A mi, particularment, em sap més greu que ADIF (tambe amb els nostres calers) mimi tant les noves línies d'AV (totalment necessàries) i s'oblidi de les rodalies i la MD. No es pot deixar de banda unes coses i no les altres. Que el presupost no dona per més? Doncs es fan les linies d'AV a un ritme més baix, però no es pot deixar de banda el manteniment de les linies convencionals. Això si que és criticable.
PD: no t'he comentat lo de qui fa l'anunci. Jo parlava dels anuncis de l'AV. Clarament el fa RENFE xq és l'empresa. El servei ofert és: "Mad-Bcn en 3h55 min."
Pel que fa als patrocinis on tansols posa RENFE, es publicitat per a notorietat. No te cap altre fi. Segurament deu ser per a donar a coneixer el nou logo i imatge.
L'objectiu de la publicitat és captar clients o crear/millorar una imatge de l'empresa. Captar clients, només en captaran a Alta Velocitat, això està clar. No hi haurà ningú que agafarà un Rodalies perquè quan veu RENFE a l'anunci se'n recorda que existeixen les Rodalies o pensa lo fantàstiques que són perquè l'anunci és atractiu. Tant a Rodalies com a Regionals, els clients es guanyen amb un bon servei, no amb anuncis.
I millorar la imatge, no ho aconsegueixen pas. Què més dóna allò de "Madrid - Barcelona en 3h 55 min" si tpthom sap que aquest AVE va a mig gas!
Els bitllets AVE no estan subvencionats, però a Rodalies sí. I l'empresa és la mateixa, i em dius que és privada. Se suposa que Alta Velocitat dóna diners, i Rodalies no ... o sigui que els calers que genera l'empresa es gasten en publicitar la part "rentable" i no pas en aconseguir fer rentable la part que no ho és.
Però en el fons, el que em molesta més, és veure com intenten "vendre la moto" quan sabem perfectament que ni l'AVE és un AVE com cal ni l'empresa és una empresa com cal.
I millorar la imatge, no ho aconsegueixen pas. Què més dóna allò de "Madrid - Barcelona en 3h 55 min" si tpthom sap que aquest AVE va a mig gas!
Els bitllets AVE no estan subvencionats, però a Rodalies sí. I l'empresa és la mateixa, i em dius que és privada. Se suposa que Alta Velocitat dóna diners, i Rodalies no ... o sigui que els calers que genera l'empresa es gasten en publicitar la part "rentable" i no pas en aconseguir fer rentable la part que no ho és.
Però en el fons, el que em molesta més, és veure com intenten "vendre la moto" quan sabem perfectament que ni l'AVE és un AVE com cal ni l'empresa és una empresa com cal.
Renfe, primera empresa de transportes europea, . . .
Renfe, primera empresa de transportes europea con portal móvil
La Vanguardia Digital - 02/02/2007 | Actualizada a las 15:42h
Madrid. (EFECOM).- Renfe se ha convertido en la primera empresa de transporte europea con portal para dispositivos móviles, a través del dominio http://renfe.mobi que cuenta con horarios, ofertas comerciales y noticias de la empresa. El nuevo servicio puede ser consultado desde los teléfonos móviles, PDA, Blackberry o PSP, y aporta los contenidos que los usuarios utilizan más desde la web de Internet.
Horarios de distintos servicios, información específica sobre cercanías en los 11 núcleos de la red, planos y precios, sugerencias de viaje e incidencias en tiempo real están en este portal adaptado al móvil y para su consulta no se necesita una aplicación adicional y el coste es el de la conexión a internet. Renfe ofrece el servicio a través de la plataforma esmeroMobilizer y la solución es del grupo Alma.
La Vanguardia Digital - 02/02/2007 | Actualizada a las 15:42h
Madrid. (EFECOM).- Renfe se ha convertido en la primera empresa de transporte europea con portal para dispositivos móviles, a través del dominio http://renfe.mobi que cuenta con horarios, ofertas comerciales y noticias de la empresa. El nuevo servicio puede ser consultado desde los teléfonos móviles, PDA, Blackberry o PSP, y aporta los contenidos que los usuarios utilizan más desde la web de Internet.
Horarios de distintos servicios, información específica sobre cercanías en los 11 núcleos de la red, planos y precios, sugerencias de viaje e incidencias en tiempo real están en este portal adaptado al móvil y para su consulta no se necesita una aplicación adicional y el coste es el de la conexión a internet. Renfe ofrece el servicio a través de la plataforma esmeroMobilizer y la solución es del grupo Alma.
Val, diguem-ho aixi...Albert wrote:L'objectiu de la publicitat és captar clients o crear/millorar una imatge de l'empresa.
Els anuncis dels productes d'alta velocitat tenen aquest objectiu...Albert wrote:Captar clients, només en captaran a Alta Velocitat, això està clar.
Com a simples usuaris, amants del transport, ens pot semblar molt evident. Però hi ha moltíssims més usuaris potencials.Albert wrote:No hi haurà ningú que agafarà un Rodalies perquè quan veu RENFE a l'anunci se'n recorda que existeixen les Rodalies o pensa lo fantàstiques que són perquè l'anunci és atractiu. Tant a Rodalies com a Regionals, els clients es guanyen amb un bon servei, no amb anuncis.
Encara que no ho sembli, un anunci de notorietat (que es el tipus d'anunci de RENFE que aqui a catalunya van deixar d'emetre davant dels greus problemes de servei que hi han) dona molts més resultats dels que a simple vista pot semblar.
Perquè et penses que segueixen fent anuncis els de Coca-Cola? Te algo a veure un ós polar amb la coca-cola?
Tu saps que va a mig gas. Però el 90% de la població no. I li és igual ja que el producte que li ofereix RENFE ja li serveix. El producte és "Madrid - Barcelona en 3h 55 min" ja sigui en ALVIA, AVE, o com li digui RENFE. Al consumidor d'apeu poc li importa com és digui el producte. L'únic amb que es fixa és: la relació preu, temps de trajecte, bon servei.Albert wrote: I millorar la imatge, no ho aconsegueixen pas. Què més dóna allò de "Madrid - Barcelona en 3h 55 min" si tpthom sap que aquest AVE va a mig gas!
Exacte, i per això els preus dels bitllets de dels productes d'AV (no del AVE, hi haltres productes a part del AVE) els apuja i baixa quan i quant vol. En canvi els de Rodalies i MD és l'estat qui marca els augments de tarifes, sovint acord amb la inflació.Albert wrote: Els bitllets AVE no estan subvencionats, però a Rodalies sí.
Albert wrote: I l'empresa és la mateixa, i em dius que és privada.
L'empres és la mateixa, però l'Unitat de Negoci (UN) no. Que una empresa estigui dividida en UN com ho està RENFE, significa que cada UN es gestiona de forma independent de la resta i aporta resultats a la corporativa.
Jo no he dit que sigui privada, simplement he dit que la UN d'AV actua com a tal, ja que dintre de poc temps ho serà. I RENFE globalment tmb comença a actuar com a tal.
Home... podrien enxufar els calers a la UN de rodalies per tal que compensi les seves pèrdues i aixi els resultats globals de RENFE no siguin tant negatius. Però ho dubto... Una empresa privada ho faria aixi per a poder estalviar-se impostos. Però diria, no n'estic segur, que RENFE n'esta exenta d'uns quants.Albert wrote: Se suposa que Alta Velocitat dóna diners, i Rodalies no ... o sigui que els calers que genera l'empresa es gasten en publicitar la part "rentable" i no pas en aconseguir fer rentable la part que no ho és.