Dubte sobre els TALGO...
Dubte sobre els TALGO...
Els trens TALGO, exactament... de qui són propietat?
Ho dic perquè de sempre havia cregut que eren trens llogats per RENFE (o qui siugi), però... també estava pensant que els TALGO III potser ja no són un material en condicions per llogar.
Ho dic perquè de sempre havia cregut que eren trens llogats per RENFE (o qui siugi), però... també estava pensant que els TALGO III potser ja no són un material en condicions per llogar.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Pel que jo sé, els trens talgo en servei a la Renfe són propietat de la Renfe, excepte els Elipsos (Bcn a París, Milà i Zurich i Madrid a París) que són al 50% de Renfe i de la SNCF.
De tota manera, el material talgo sempre ha estat mantingut per l'empresa que el va construir: Patentes Talgo, SA.
Salut !!
De tota manera, el material talgo sempre ha estat mantingut per l'empresa que el va construir: Patentes Talgo, SA.
Salut !!
Tots els Talgo (a excepció d'especimens extranys estil Talgo XXI) són propietat de Renfe, el manteniment dels quals és a càrrec de Talgo. Després hi ha algunes branques que són propietat al 50% de Renfe i 50% de SNCF (TrenHotel Elipsos), d'altres que són d'ADIF (els Talgo XXI i el Talgo 350 prototipus), i algun altre que és de Talgo per a proves (Talgo IV prototipus, locomotora TRAV-CA, etc).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Et puc recomanar una web que tot i que és personal, molts la tenim com la bíblia de TALGO. A veure si pots trobar-hi el que busques: http://talgo.ifrance.com/talgo/
A més, també tens la web oficial: http://www.talgo.com/
Salut !!
A més, també tens la web oficial: http://www.talgo.com/
Salut !!
sortrens wrote:Algú sap d'algun fil on s'aprofundeixi sobre l'Història dels Talgos a Catalunya? Gràcies.
De fet, no. A principis dels 2000, Renfe va començar a transformar els "productes" TALGO a Altaria, i la raó que va donar era que així es desvinculava el nom del servei comercial del material que es feia servir. La realitat ha estat una altra, però per exemple, va desaparèixer el nom "Talgo" de les locomotores 354. Aleshores, els TALGO es van anar substituïnt per Altaria (serveis diurns no realitzats amb T-III entre d'altres), TrenHotel (nocturns) o AVE (els d'Alta Velocitat, aquests mai es van arribar a dir Talgo).Jordi Freixas wrote:Sigui com sigui, en aquest cas ja no s'anuncien com a TALGO, sinó com trens AVE. Detall que resulta com a mínim curiós...
El proper any desapareixerà la denominació Talgo 200, per exemple, passant a ser Altaria, i els serveis que quedin sota la denominació Talgo seran substituïts en un futur pels serveis Altaria (Talgo de Bilbao pel directe, l'Unamuno i el Covadonga, el BCN-Lorca, ...) o ve per serveis AVE (aquests mateixos quan les LAV estiguin acabades, incloent-hi també el Catalan Talgo i el Talgo Marenostrum, internacionals ambdós).
Així que no és curiós, és una "iniciativa" que va emprendre l'operadora fa ja uns anys.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Moltes mercès!genissimon wrote:Et puc recomanar una web que tot i que és personal, molts la tenim com la bíblia de TALGO. A veure si pots trobar-hi el que busques: http://talgo.ifrance.com/talgo/
A més, també tens la web oficial: http://www.talgo.com/
Salut !!
sortrens wrote:Algú sap d'algun fil on s'aprofundeixi sobre l'Història dels Talgos a Catalunya? Gràcies.
De fet... ara que parles dels TALGO per la línia d'Alta Velocitat, com és que els que van a Euskadi, Asturies i Galiza no van per la línia d'Alta Velocitat? Aquests trens passen per Zaragoza, i allà segons s'ha dit per aquí, hi han dos intercanviadors.aarongilp wrote:o ve per serveis AVE (aquests mateixos quan les LAV estiguin acabades, incloent-hi també el Catalan Talgo i el Talgo Marenostrum, internacionals ambdós).
Doncs primera, perquè el material no ho permet (Talgo III, d'ample fixe) i segona, perquè l'estalvi de temps seria mínim, sobretot abans, entre Lleida i Zaragoza, on l'estalvi es transformava en pèrdua de temps al tardar 20 minuts en fer el canvi d'ample (i són 2 canviadors). Quan la LAV surti de BCN i els serveis es fagin amb material de la sèrie 130 (branques Altaria aptes per a 250 km/h i amb dues motrius als extrems), aleshores la pèrdua de temps per canviador passaria de 40 minuts (2 canviadors, canvis de locomotores inclòsos) a poc més d'1 minut, el temps de viatge en general s'escurçaria força i així sortiria més a compte fer-la servir. Apart, t'estalvies personal per als enganches de locomotora i maquinistes.Jordi Freixas wrote:De fet... ara que parles dels TALGO per la línia d'Alta Velocitat, com és que els que van a Euskadi, Asturies i Galiza no van per la línia d'Alta Velocitat? Aquests trens passen per Zaragoza, i allà segons s'ha dit per aquí, hi han dos intercanviadors.aarongilp wrote:o ve per serveis AVE (aquests mateixos quan les LAV estiguin acabades, incloent-hi també el Catalan Talgo i el Talgo Marenostrum, internacionals ambdós).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Bé, ja faran quelcom amb el tram d'A Coruña i de Salamanca, tot i que potser els remolquen locomotores dièsel...Jordi Freixas wrote:Home... en el cas de Galiza, com no electrifiquin el tram de Monforte de Lemos fins al final, em sembla a mi que ho tindran una mica fotut per fer-hi anar el TALGO que dius...
P.D.: Galiza només es diu al interior de Lugo i al interior de Ourense. Els mateixos gallecs diuen Galicia.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Si, és el que deia. A França durant força temps es va fer amb un TGV per anar a Les Sables d'Olone o algo així, el TGV anava sota catenària fins a Rennes em sembla recordar i allí una loc. de la sèrie CC72000 preparada per a l'ocasió se'n feia càrrec. També hi ha qui diu que es podria acoblar a la motriu de cua la branca T6 per a A Coruña i després, fer com fins ara, però no sé jo si seria gaire bona idea fotre a córrer un tren així...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per seguir l'off-topic: També es diu Galiza en portuguès, que lingüísticament és germà bessó del gallec.aarongilp wrote:P.D.: Galiza només es diu al interior de Lugo i al interior de Ourense. Els mateixos gallecs diuen Galicia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
És dièsel a seques. Els que té ADIF porten pantògraf però no per captar corrent sino per auscultar-la. I en el seu moment Renfe va dir que no en volia, així que res. Apart, fotre un dièsel per un viatge de 1200 km dels quals 1000 estan electrificats...Jordi Freixas wrote:I escolta... però si també hi ha el TALGO XXI. Aquest, si mal no recordo, és un híbrid elèctric - diesel, no? (clar... també faria falta que RENFE en comprés...)
Bé, no he estat mai a Portugal, així que no puc opinar. A la radio (no recordo quina), parlaven en gallec i deien Galicia...Guigui wrote:Per seguir l'off-topic: També es diu Galiza en portuguès, que lingüísticament és germà bessó del gallec.aarongilp wrote:P.D.: Galiza només es diu al interior de Lugo i al interior de Ourense. Els mateixos gallecs diuen Galicia.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Algú sap algun nom de las subcontractes que treballant per T
Algú sap algun nom de las subcontractes que treballant per Talgo?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Doncs llavors, la qüestió és clara: electrificació entre Monforte de Lemos i A Coruña, i s'ha acabat el problema (i de passada, poden aprofitar, i ja que diuen que falta material diesel, enviar-lo a cobrir linies tipo Directo).
D'altra banda... sabeu algun lloc a on es puguin trobar fotos d'aquest TGV que deieu remolcat per una màquina Diesel? A Tranvia Portal no m'ha sortit res (de fet... buscant únicament la referència CC72000, tampoc).
D'altra banda... sabeu algun lloc a on es puguin trobar fotos d'aquest TGV que deieu remolcat per una màquina Diesel? A Tranvia Portal no m'ha sortit res (de fet... buscant únicament la referència CC72000, tampoc).