Diumenge passat vaig fer la típica excursió camaca de passar el dia a Andorra. De tornada, ja de nit, tot just passat un poble (no recordo el nom però estava a prop de la Seu, ja a Catalunya) se m'apropava un vehicle amb els rotatius blaus encesos i fent-me llums. Vaig pensar que es tractava d'una patrulla de mossos que hauria vist quelcom estrany (¿?) i vaig començar a frenar per parar-me al voral. Només començar a frenar, el vehicle em va avançar. Era una ambulància.
Des de quan les ambulàncies han de portar llums blaus? Havia sentit que ho farien, però no sabia que ja estigués en marxa això. I ja posats, no podrien fer com els cotxes de la Guàrdia Urbana, que porten iluminat el nom del cos per la nit? Jo vaig entorpir sense voler l'ambulància...
Rotatius blaus
- Mortadel·lo
- N9
- genissimon
- N10
No he trobat l'enllaç ni la cita però:
1.- A Europa tots els serveis d'emergència (policia, bombers, ambulàncies i protecció civil) porten els rotatius blaus. Per tant, per homlogació amb Europa calia canviar la normativa que impedia posar llums blaus a bombers, ambulàncies i protecció civil.
2.- Hi ha una quantitat ingent de vehicles que res tenen a veure amb una emergència i porten rotatius grocs (amarillo-auto): tractors, maquinària d'obres públiques, transports especials i els vehicles d'acompanyament, camions d'escombraries, grues, etc...
3.- Al novembre passat es va parlar d'això al Congrés dels Diputats i es va aprovar per unanimitat el canvi de normativa.
El primer cop que vaig veure una ambulància amb els llums blaus va ser a la C-16 al Berguedà i el vehicle era de nacionalitat andorrana.
Salut !!
1.- A Europa tots els serveis d'emergència (policia, bombers, ambulàncies i protecció civil) porten els rotatius blaus. Per tant, per homlogació amb Europa calia canviar la normativa que impedia posar llums blaus a bombers, ambulàncies i protecció civil.
2.- Hi ha una quantitat ingent de vehicles que res tenen a veure amb una emergència i porten rotatius grocs (amarillo-auto): tractors, maquinària d'obres públiques, transports especials i els vehicles d'acompanyament, camions d'escombraries, grues, etc...
3.- Al novembre passat es va parlar d'això al Congrés dels Diputats i es va aprovar per unanimitat el canvi de normativa.
El primer cop que vaig veure una ambulància amb els llums blaus va ser a la C-16 al Berguedà i el vehicle era de nacionalitat andorrana.
Salut !!
Ambulàncies americanes del SEM (Servei d'Emergències Mèdiques) que s'han de fer passar pel taller totes perque els conductors diuen que resulten perilloses quan fan segons quines maniobres en serveis d'emergència .... Premi per qui va escollir aquest model d'ambulància!orique wrote:Jo no sé si era andorrana, crec que no. Circulàvem per la C-14 en sentit Lleida.
Avui he vist una ambulància dels bombers de Barcelona també amb els rotatius de color blau. És una d'aquestes "ambulàncies americanes" que es veuen últimament...