Estacions fora de servei
Estacions fora de servei
Ola companys, he obert aquest fil x poder fer una llista, un petit seguiment de totes les estacions que han estat clausurades a catalunya. A vuere si també podem fixar les dates i algunes caracteristiques de les estacions.
Obro la llista amb l'estació de la linia R4 de Rodalies, d'OLESA, una gran desconeguda per la poblacio del Baix Llobregat Nord i que si estigues oberta donaria importants possibilitats de desplaçament cap a bcn.
Algu sap quan es va tacar??¿¿ I on es troba situada??¿¿ A mi em sembla q esta bastant allunyada del nucli urba no?¿¿
salutacions
Obro la llista amb l'estació de la linia R4 de Rodalies, d'OLESA, una gran desconeguda per la poblacio del Baix Llobregat Nord i que si estigues oberta donaria importants possibilitats de desplaçament cap a bcn.
Algu sap quan es va tacar??¿¿ I on es troba situada??¿¿ A mi em sembla q esta bastant allunyada del nucli urba no?¿¿
salutacions
A la línia de Girona:
Peralada, al nord de Figueres. Desconec data de tancament.
Platja de Garbet, sense servei des de fa un parell d'estius.
A la línia de Puigcerdà:
Aigües de Ribes, al costat de la planta embotelladora. Desconec data de tancament.
Queixans, tancada amb l'últim canvi d'horaris aquest mateix estiu.
A la C4 també està tancada Sant Ildefons de Cornellà i els Comtals, aquesta última a la vora de Manresa. La C1 té una instal·lació clausurada entre Cabrera i Vilassar. I la C3 té tancada una estació a Montcada i la de Taradell, al sud de Vic. A la C2 també hi ha tancat un baixador entre Sitges i Garraf.
Peralada, al nord de Figueres. Desconec data de tancament.
Platja de Garbet, sense servei des de fa un parell d'estius.
A la línia de Puigcerdà:
Aigües de Ribes, al costat de la planta embotelladora. Desconec data de tancament.
Queixans, tancada amb l'últim canvi d'horaris aquest mateix estiu.
A la C4 també està tancada Sant Ildefons de Cornellà i els Comtals, aquesta última a la vora de Manresa. La C1 té una instal·lació clausurada entre Cabrera i Vilassar. I la C3 té tancada una estació a Montcada i la de Taradell, al sud de Vic. A la C2 també hi ha tancat un baixador entre Sitges i Garraf.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Sant Ildefons (C4)
Hola,
Creo que aquí se podría añadir el apeadero de Sant Ildefons de Cornellà, ¿verdad? situado entre Cornellà y L'H y que daría a ese barrio un servicio interesante de parar los trenes allí.
Saludos,
Sergio
Creo que aquí se podría añadir el apeadero de Sant Ildefons de Cornellà, ¿verdad? situado entre Cornellà y L'H y que daría a ese barrio un servicio interesante de parar los trenes allí.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Tambe es parla que amb la posada en marxa del TGV al seu pas per l'hospitalet, també es clausurara el baixador de Bellvitge-Gornal, que te correspondencia amb les linies L i S de FGC amb les R1 i R2, de ser aixi, crec q seria un gran error per part de RENFE tancar un baixadorq dona servei a centenars (o potser milers) de persones al dia, a més no crec gaire convenient començar a tancar estacions q son de correspondencia, tenin en compte les escases i molts cops enllaços entres transports a l'area metropolitana.
PD: respecte al planol de la xarxa de Rodalies he de dir q es molt trist veure q en 12 anys no hi ha hagut CAP canvi a la xarxa(cap ampliaciacio) xq tancaments si q hi han hagut. A veure si per fi es compleix el traspas de les rodalies a la Generalitat i es comença per explotar de la manera mes correcta la xarxa que actualment considero q es troba en estat pesim (feu un ull per la magnifica estacio final de linia R7 Martorell) i sobretot infrautilitzada segons les seves capacitats.
Salutacions
salutacions
PD: respecte al planol de la xarxa de Rodalies he de dir q es molt trist veure q en 12 anys no hi ha hagut CAP canvi a la xarxa(cap ampliaciacio) xq tancaments si q hi han hagut. A veure si per fi es compleix el traspas de les rodalies a la Generalitat i es comença per explotar de la manera mes correcta la xarxa que actualment considero q es troba en estat pesim (feu un ull per la magnifica estacio final de linia R7 Martorell) i sobretot infrautilitzada segons les seves capacitats.
Salutacions
salutacions
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Deplorable
Hla,
Si miramos el plano de cercanías de Madrid de 1993 y el actual observaremos alguna que otra diferencia, lo mismo que si hacemos lo propio con el de la red de metro.
Saludos,
Sergio
Absolutamente de acuerdo. Es completamente inaceptable e intolerable que desde 1993 y hasta los inicios del 2005, casi 12 años después, los cambios en la red de cercanías de Barcelona, una de las dos áreas metropolitanas más importantes de España con prácticamente el mismo número de habitantes que la primera, Madrid, no ha sufrido variaciones apreciables apenas, a excepción de la C7 que entró en servicio hace unos míseros días.PD: respecte al planol de la xarxa de Rodalies he de dir q es molt trist veure q en 12 anys no hi ha hagut CAP canvi a la xarxa
Si miramos el plano de cercanías de Madrid de 1993 y el actual observaremos alguna que otra diferencia, lo mismo que si hacemos lo propio con el de la red de metro.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Wneas,
Santfeliuen: estaria bien investigar a ver si podems encontrar (alomejor tu lo tienes) algun plano de la red de cercanias de madrid i la de metro del 93 (weno mas o menos) i comparar lo q han sus redes y lo q ha evolucionado las nuestras. Wna idea!
Ademas ay q dcir q la linia x donde circulan los R7 ya existia!!!! solo se han habilitado los servicios x un tramo de la linia ya q mayorment comparte linia con la R4
Saludos,
Santfeliuen: estaria bien investigar a ver si podems encontrar (alomejor tu lo tienes) algun plano de la red de cercanias de madrid i la de metro del 93 (weno mas o menos) i comparar lo q han sus redes y lo q ha evolucionado las nuestras. Wna idea!
Ademas ay q dcir q la linia x donde circulan los R7 ya existia!!!! solo se han habilitado los servicios x un tramo de la linia ya q mayorment comparte linia con la R4
Saludos,
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Estacions sense servei? Doncs si, en tenim moltes.
RENFE
- La primera de totes, com no, Baricentro, estació de la futura línia 8 de rodalies(dintre de la línia Papiol Mollet).
Aquesta estació es va cosntruir cuant es va cosntruir el centre comercial. Es tracta d'una estació totalment cosntruida, amb la seva boca d'accès, rampes per a baixar els carros de la compra, garita per al cap d'estacio... amb grans andanes. Cal destacar els misteris que l'envolten. Visita recomanda(es realitzen visites concertades). Interesants, privat.
- Marina. Estació que habia de substituir l'estació d'Arc de Triomf. Es va fer sencera, inclós es váren isntalar escales mecániques per a tal efecte. Durant les olimpiades sembla ser que hi habia cap d'estació/agent de circulació(¿?). La correspondència amb l'estació de Metro de Marina es va construir, encara que mai va entrar en servei comercial. Fa molts anys hi restaben unes boques d'accès. Avui en día, hi ha una boca de registre, tancada amb candaus i que desprès d'aquesta s'observa una porta de ferro i a sobre d'aquesta, dos alarmes de RENFE: una de protecció civil i una d'incendis. Múltiples cámeres a la platja de vies d'entrada de bifurcació Marina vetllen per la seguretat del recinte(totes elles equipades amb focus halógens i motoritzades). Com diu el de Bricomanía, "seguridad ante todo".
- Vallcarca, Tancada fará uns anys. S'utilititzaba per a l'accès dels empleats de la cimentera, i per pescadors(¿?) Va ser tancada, el motiu, el desconec.
- Castellarnau i Torrebonica. Actualment presten servei com a joc d'asos que es treu RENFE de la mániga per cobrarnos 2 zones per anar de Terrassa a Sabadell.
- Taradell Mont-Rodón, desconec el motiu.
FGC
- No en conec cap
METRO
- Gaudí, dintre de l'actual línia 5, entre les estacions de Sg Família i H de Sant Pau. El tram Sg Família-Horta, hauría d'haver sigut L2 en ves de L5 com es actualment, i aquesta estació hagués format aprt de la mateixa. Una desviació temporal(unió Cornellà-Horta, que hauría d'haver sigut Paral·lel-Horta i Cornellà-La Pau), va fer que aquell tram fos definitivament L5 en ves de L2. La seva curta distáncia amb Sg Família(just desprès de la corva d'entrada), va impossibilitar la posada en marxa de l'estació. Avui en día esta sencera, doncs mai s'ha obert al public, i al vestibul s'ubiquen diferents institucions. Existeix correspondència amb Sg Família.
- Fernando, a la sortida de Liceu. Era la estació termoinal abans de que es perllongués la L3 a Drassanes, per ai els anys 60-70. La seva curta distáncia i perlllongació la váren tancar. Era una estació de vía única. Encara s'en conserven usn vestigis, a la vía direcció Montbau.
- Correus. Aquesta estació estaba situada just a sota de la central de Correus, en l'antic ramal del Gran Metro. Es troba situada entre les estacions de Barceloneta-a l'entrada de la corva abans d'aquesta-i de Jaume I. L'ampliació de la línia fins a Barceloneta, va tancar l'estació. Encara s'en conserven alguns vestigis, visibles des de la vía direcció Pep Ventura.
Coordialment,
RENFE
- La primera de totes, com no, Baricentro, estació de la futura línia 8 de rodalies(dintre de la línia Papiol Mollet).
Aquesta estació es va cosntruir cuant es va cosntruir el centre comercial. Es tracta d'una estació totalment cosntruida, amb la seva boca d'accès, rampes per a baixar els carros de la compra, garita per al cap d'estacio... amb grans andanes. Cal destacar els misteris que l'envolten. Visita recomanda(es realitzen visites concertades). Interesants, privat.
- Marina. Estació que habia de substituir l'estació d'Arc de Triomf. Es va fer sencera, inclós es váren isntalar escales mecániques per a tal efecte. Durant les olimpiades sembla ser que hi habia cap d'estació/agent de circulació(¿?). La correspondència amb l'estació de Metro de Marina es va construir, encara que mai va entrar en servei comercial. Fa molts anys hi restaben unes boques d'accès. Avui en día, hi ha una boca de registre, tancada amb candaus i que desprès d'aquesta s'observa una porta de ferro i a sobre d'aquesta, dos alarmes de RENFE: una de protecció civil i una d'incendis. Múltiples cámeres a la platja de vies d'entrada de bifurcació Marina vetllen per la seguretat del recinte(totes elles equipades amb focus halógens i motoritzades). Com diu el de Bricomanía, "seguridad ante todo".
- Vallcarca, Tancada fará uns anys. S'utilititzaba per a l'accès dels empleats de la cimentera, i per pescadors(¿?) Va ser tancada, el motiu, el desconec.
- Castellarnau i Torrebonica. Actualment presten servei com a joc d'asos que es treu RENFE de la mániga per cobrarnos 2 zones per anar de Terrassa a Sabadell.
- Taradell Mont-Rodón, desconec el motiu.
FGC
- No en conec cap
METRO
- Gaudí, dintre de l'actual línia 5, entre les estacions de Sg Família i H de Sant Pau. El tram Sg Família-Horta, hauría d'haver sigut L2 en ves de L5 com es actualment, i aquesta estació hagués format aprt de la mateixa. Una desviació temporal(unió Cornellà-Horta, que hauría d'haver sigut Paral·lel-Horta i Cornellà-La Pau), va fer que aquell tram fos definitivament L5 en ves de L2. La seva curta distáncia amb Sg Família(just desprès de la corva d'entrada), va impossibilitar la posada en marxa de l'estació. Avui en día esta sencera, doncs mai s'ha obert al public, i al vestibul s'ubiquen diferents institucions. Existeix correspondència amb Sg Família.
- Fernando, a la sortida de Liceu. Era la estació termoinal abans de que es perllongués la L3 a Drassanes, per ai els anys 60-70. La seva curta distáncia i perlllongació la váren tancar. Era una estació de vía única. Encara s'en conserven usn vestigis, a la vía direcció Montbau.
- Correus. Aquesta estació estaba situada just a sota de la central de Correus, en l'antic ramal del Gran Metro. Es troba situada entre les estacions de Barceloneta-a l'entrada de la corva abans d'aquesta-i de Jaume I. L'ampliació de la línia fins a Barceloneta, va tancar l'estació. Encara s'en conserven alguns vestigis, visibles des de la vía direcció Pep Ventura.
Coordialment,
* Bordeta, a la L1 del metro, que mentre rehabilitaven l'estació de Santa Eulàlia (amb motiu del perllongament de la línia fins a Torrassa) funcionà com a final de línia, amb una tarima de fusta cobrint una de les vies. Quan es va reobrir Santa Eulàlia es clausurà Bordeta, tot i que encara es fa servir per buidar de passatgers els trens que van a cotxeres i també per descarrilar combois a les agulles d'accés i interrompir el trànsit de la línia durant 4 hores.
* Algú s'e'n recorda de l'estació del Nord de Barcelona?
I un cas invers, també al metro: l'edifici de les cotxeres de la línia 4, al carrer d'Aiguablava, que després d'uns quants anys de funcionament va ser remodelat per acollir la nova estació de Trinitat Nova.
* Algú s'e'n recorda de l'estació del Nord de Barcelona?
I un cas invers, també al metro: l'edifici de les cotxeres de la línia 4, al carrer d'Aiguablava, que després d'uns quants anys de funcionament va ser remodelat per acollir la nova estació de Trinitat Nova.
Estacions tancades en línies en servei RENFE:
Queixans
Aigües de Ribes
Illa-L´Herand
Taradell-Mont-rodon
Llerona
Montcada i Reixac-Sant Joan
Platja de Garbet
Peralada
Tonyà
Almacelles
Raïmat
Pla de Vilanoveta
Els Comdals
Castellgalí
Olesa de Montserrat
Torrebonica
Castellarnau
Sant Ildefons de Cornellà
La Canonja
Garcia
Vallcarca
Vandellòs
___________________________________________________
Estacions tancades en línies FGC en servei:
La Puda
Monistrol-Cremallera
___________________________________________________
Estacions RENFE tancades per tancament de línies o variants:
BCN-Vilanova (Estació del Nord)
BCN-Rodalies (Annex Estació de França)
BCN-Poble Nou
Rambla de Sabadell
Reus-Avenida
Alcanar (que no sé si és a Castelló o a Tarragona)
Planes Altes (que no sé si és a Castelló o a Tarragona)
Freginals
Santa Bàrbara
Mianes
Amposta-L´Aldea
Aldover
Xerta
Benifallet
Pinell de Brai
Prat de Comte
Bot
Horta de Sant Joan
Arnes-Lledó
Sant Joan de les Abadesses
El Morell
La Secuita-Perafort (futura estació de l´AVE del Camp de Tarragona)
El Catllar
La Riera de Gaià
La Pobla de Montornès
__________________________________________________________
Estacions de RENFE que no han funcionat mai encara:
Baricentro
BCN-Vilanova/Marina
Premià-Nord
__________________________________________________________
Estacions de METRO fora de servei o suprimides:
Fernando
Correos
Bordeta
__________________________________________________________
Estacions de carrilets antics que ja no funcionen:
No me´n recordo...massa línies...massa estacions...
Tortosa-La Cava
Reus-Salou
Mollerussa-Balaguer/Menàrguens
Manresa-Olvan-Guardiola
Guardiola-La Pobla de Lillet Apartador
Girona-Palamós
Girona-Banyoles
Girona-Olot
Girona-Sant Feliu de Guíxols
Mollet Sant Fost-Mollet Santa Rosa-Caldes de Montbui
Queixans
Aigües de Ribes
Illa-L´Herand
Taradell-Mont-rodon
Llerona
Montcada i Reixac-Sant Joan
Platja de Garbet
Peralada
Tonyà
Almacelles
Raïmat
Pla de Vilanoveta
Els Comdals
Castellgalí
Olesa de Montserrat
Torrebonica
Castellarnau
Sant Ildefons de Cornellà
La Canonja
Garcia
Vallcarca
Vandellòs
___________________________________________________
Estacions tancades en línies FGC en servei:
La Puda
Monistrol-Cremallera
___________________________________________________
Estacions RENFE tancades per tancament de línies o variants:
BCN-Vilanova (Estació del Nord)
BCN-Rodalies (Annex Estació de França)
BCN-Poble Nou
Rambla de Sabadell
Reus-Avenida
Alcanar (que no sé si és a Castelló o a Tarragona)
Planes Altes (que no sé si és a Castelló o a Tarragona)
Freginals
Santa Bàrbara
Mianes
Amposta-L´Aldea
Aldover
Xerta
Benifallet
Pinell de Brai
Prat de Comte
Bot
Horta de Sant Joan
Arnes-Lledó
Sant Joan de les Abadesses
El Morell
La Secuita-Perafort (futura estació de l´AVE del Camp de Tarragona)
El Catllar
La Riera de Gaià
La Pobla de Montornès
__________________________________________________________
Estacions de RENFE que no han funcionat mai encara:
Baricentro
BCN-Vilanova/Marina
Premià-Nord
__________________________________________________________
Estacions de METRO fora de servei o suprimides:
Fernando
Correos
Bordeta
__________________________________________________________
Estacions de carrilets antics que ja no funcionen:
No me´n recordo...massa línies...massa estacions...
Tortosa-La Cava
Reus-Salou
Mollerussa-Balaguer/Menàrguens
Manresa-Olvan-Guardiola
Guardiola-La Pobla de Lillet Apartador
Girona-Palamós
Girona-Banyoles
Girona-Olot
Girona-Sant Feliu de Guíxols
Mollet Sant Fost-Mollet Santa Rosa-Caldes de Montbui
La de taradell ma sembla que la van tencar per la seva manca de gent... xk aquesta estacio no esta a cap nucli, i keda lluny de el poble de taradell, alla alabora nomes hi han 4 cases de pages, que poca gent devia agafar el tren allà, suposu que quan devein fer la linia pode hi devia veri alguna industria textil (petita) per allà. Però ara queda allunyada de tot arreu... a mes al cami d'accediri no esta ni esfaltat ni res... però tot aixo mu sembla e si algo mu pot assegurar o corretgir millor que millor :)
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
La C1 té una instal·lació clausurada entre Cabrera i Vilassar.entfe001 wrote:A la línia de Girona:
Peralada, al nord de Figueres. Desconec data de tancament.
Platja de Garbet, sense servei des de fa un parell d'estius.
A la línia de Puigcerdà:
Aigües de Ribes, al costat de la planta embotelladora. Desconec data de tancament.
Queixans, tancada amb l'últim canvi d'horaris aquest mateix estiu.
A la C4 també està tancada Sant Ildefons de Cornellà i els Comtals, aquesta última a la vora de Manresa. La C1 té una instal·lació clausurada entre Cabrera i Vilassar. I la C3 té tancada una estació a Montcada i la de Taradell, al sud de Vic. A la C2 també hi ha tancat un baixador entre Sitges i Garraf.
Aquesta instal·lació era un baixador i actualment ha estat substituït pel nou baixador de Cabrera de Mar-Vilassar de Mar. L'antic baixador continua dempeus i no es gastaran els diners per a demolir-lo. Suposo que enlloc de rehabilitar-lo en varen fer una de nou perquè estava mal situat i el volien tenir en un millor lloc.
Conec perfectament aquest nou baixador de Cabrera - Vilassar doncs és el que està al final de la carretera d'Argentona El que passa és que només té màquines antigues de venda de bitllets, per la qual cosa és impossible d'adquirir títols integrats, així com bitllets a Sant Cugat, Rubí o a destinacions fora del nucli de Rodalies com Girona.
Castellarnau i Torrebonica
Efectivament les estacions de Castellarnau (un barri de Sabadell) i Torrebonica (al terme municipal de Terrassa) situades entr les estacions de Sabadell Nord i Terrassa van ser tancades ja fa un quants anys.mix3 wrote:En podreu trobar algunes més si busqueu un mapa de RENFE de 1992 que hi ha en un altre post de la web. Segueixo ampliant: Vallcarca, Torrebonica, Castellarnau.
Això sí, Renfe utilitza aquestes dues estacions sense servei per cobrar 2 zones en comptes de dues entre Sabadell Nord i Terrassa. És una verganya, a més de no donar servei estafen a la gent.
Estació Renfe Marina
Molt interessant el tema de l'estació de RENFE de Marina. Jo treballo just davant de la boca del metro de Marina (Meridiana cantonada Almogàvers) i vaig a treballar amb Renfe (des de Sabadell) i justament baixo a Arc de Triomf.Mr. Baricentro wrote:Estacions sense servei? Doncs si, en tenim moltes.
RENFE
- La primera de totes, com no, Baricentro, estació de la futura línia 8 de rodalies(dintre de la línia Papiol Mollet).
Aquesta estació es va cosntruir cuant es va cosntruir el centre comercial. Es tracta d'una estació totalment cosntruida, amb la seva boca d'accès, rampes per a baixar els carros de la compra, garita per al cap d'estacio... amb grans andanes. Cal destacar els misteris que l'envolten. Visita recomanda(es realitzen visites concertades). Interesants, privat.
- Marina. Estació que habia de substituir l'estació d'Arc de Triomf. Es va fer sencera, inclós es váren isntalar escales mecániques per a tal efecte. Durant les olimpiades sembla ser que hi habia cap d'estació/agent de circulació(¿?). La correspondència amb l'estació de Metro de Marina es va construir, encara que mai va entrar en servei comercial. Fa molts anys hi restaben unes boques d'accès. Avui en día, hi ha una boca de registre, tancada amb candaus i que desprès d'aquesta s'observa una porta de ferro i a sobre d'aquesta, dos alarmes de RENFE: una de protecció civil i una d'incendis. Múltiples cámeres a la platja de vies d'entrada de bifurcació Marina vetllen per la seguretat del recinte(totes elles equipades amb focus halógens i motoritzades). Com diu el de Bricomanía, "seguridad ante todo".
...
Desconeixia totalment l'exitència d'una estació de Renfe a Marina que no s'ha utilitzat mai. Això sí, sabia que hi havia alguna relació entre l'estació de Metro de Marina i la Renfe, ja que avui en dia en l'esmentada boca de metro a la paret (en peces de marbre o granit) es poden llegir les inscripcions "metro renfe metro renfe ...". Ara bé, em pensava que era tenia a veure amb l'antiga Estació del Nord de Renfe (actual terminal d'autobusos).
Per cert aquesta boca de registre on està situada?