XARXA ÚNICA BUS AMB NÚMEROS I LLETRES (ÀREA METROPOLITANA)
XARXA ÚNICA BUS AMB NÚMEROS I LLETRES (ÀREA METROPOLITANA)
Estaria molt bé com una vegada vaig llegir de les intencions d'un estudi que realitza crec que l'Ajuntament de Barcelona per enumerar les línies d'autobus en números i lletres. Els números serian línies horitzontals desde L'Hospitalet fins a Badalona i les lletres desde el Mar fins la muntanya. Jo proposo a més d'aquesta curiosa enumeració fusionar tots els autobusos dels 36 municipis de l'Àrea Metropolitana en una xarxa única de Bus enumerada i classificada amb números i lletres per a tota l'Àrea Metropolitana de Barcelona. 1,2,3,4 > Línies horitzontals Desde Sitges fins El Masnou i A,B,C,D > Desde mar fins a Sant Cugat, Montcada i tots els municipis del nord de l'àrea Metropolitana, etc. Que us sembla?
En aquest fil es parla sobre el tema de la reordenació, en concret la que fa la tira de mesos que volia fer, de manera experimental, TMB. No se n'ha sentit a parlar des de fa temps.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
En aquest fil vaig posar com seria per mi la numeracio dels trens i els autobusos: http://www.laptp.org/forum/index.php?ac ... &f=22&t=57
I en aquest es veu mes clarament com serien les linies de metro: http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=39858#39858
I en aquest es veu mes clarament com serien les linies de metro: http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=39858#39858
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: XARXA ÚNICA BUS AMB NÚMEROS I LLETRES (ÀREA METROPOLITAN
En certa manera, seria tornar a l'esquema de colors que TMB tenia als anys 80 per als seus autobusos i que es va abandonar pel poc ús pràctic dels criteris (autobusos nocturns apart):sortrens wrote:Estaria molt bé com una vegada vaig llegir de les intencions d'un estudi que realitza crec que l'Ajuntament de Barcelona per enumerar les línies d'autobus en números i lletres. Els números serian línies horitzontals desde L'Hospitalet fins a Badalona i les lletres desde el Mar fins la muntanya. Jo proposo a més d'aquesta curiosa enumeració fusionar tots els autobusos dels 36 municipis de l'Àrea Metropolitana en una xarxa única de Bus enumerada i classificada amb números i lletres per a tota l'Àrea Metropolitana de Barcelona. 1,2,3,4 > Línies horitzontals Desde Sitges fins El Masnou i A,B,C,D > Desde mar fins a Sant Cugat, Montcada i tots els municipis del nord de l'àrea Metropolitana, etc. Que us sembla?
Vermell: línies que passen per Pl. Catalunya, Pl. Urguinaona i/o Pl. Universitat
Groc: línies transversals
Verd: línies perifèriques i altres
Blau: línies nocturnes
Pel que fa a aquest nou esquema de xifres i lletres, com s'aplicaria en línies no atribuïbles inequívocament a una categoria determinada? (Ex.: 7, 60, 63 etc.) Una altra cosa és la més que necessària unificació de criteris a tot el territori ATM, que tanta A, B, L i tota la sopa de lletres que percorre l'RMB confon més que no ajuda.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Para no confundir al usuario???alexbn wrote:Pues se ve que la ATM ha descartado el plan de numeración única "para no confundir al usuario", según me han comentado desde Hispano Igualadina.
Y eso te lo comentan en la Hispano Igualadina?? Esa empresa es un claro ejemplo de ausencia de nomenclatura. Es muy útil tener que parar a todos los autobuses porque es imposible ver desde lejos el cartelillo con el "breve" texto que pone "Igualada por el Bruc", "Igualada - Piera - Capellades - Martorell", "Vilafranca", "Valls (Pobles)", ... No sería más sencillo que llevasen un número y así poderlos ver desde lejos?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per no confondre l'usuari? Aleshores, la L12, la L85 etc. etc. són línies de metro, potser? I hem de jugar a enfonsar la flota, però amb numeració ampliada, amb tant B19, B21 i com es diguin?alexbn wrote:Pues se ve que la ATM ha descartado el plan de numeración única "para no confundir al usuario", según me han comentado desde Hispano Igualadina.
L'ATM, qui la dirigeix? Tècnics experimentats o polítics que escalfen poltrones i comptes corrents? Em sembla que si tenim aquesta última resposta, algunes coses quedaran força més clares.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Consell d’Administració de l'ATM, a juliol de 2005.Guigui wrote:L'ATM, qui la dirigeix? Tècnics experimentats o polítics que escalfen poltrones i comptes corrents? Em sembla que si tenim aquesta última resposta, algunes coses quedaran força més clares.
President: Joaquim Nadal i Farreras
Vice-president 1r: Xavier Casas i Masjoan
Vice-presidenta 2a: Maite Arqué i Ferrer
Vocals: Martí Carnicer i Vidal, Maria Costa i Soler, Jordi Cots i Domínguez, Miguel Ángel Dombriz i Lozano, Ricard Fernández i Ontiveros, Jordi Follia i Alsina, Jordi Hereu i Boher, Josep Mayoral i Antigas, Manel Nadal i Farreras, Oriol Nel·lo i Colom, Dídac Pestaña i Rodríguez, Jordi Portabella i Calvete, Lluís Tejedor i Ballesteros, Esteve Tomàs i Torrens.
Vocal i Director General: Ramon Seró i Esteve
Observadors Administració General de l'Estat: Ángel Rodriguez González i José Luis Marban García.
Secretària: Carme Sardà i Vilardaga
Crec que veient alguns noms la teva pregunta queda resposta... oi? jejeje
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I tant, i sento dir que no em sorprèn gens. Aquests "figures", l'única numeració de transport "públic" que coneixen és la matrícula de l'Audi A8 oficial.victorcasta wrote:Crec que veient alguns noms la teva pregunta queda resposta... oi? jejeje
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: XARXA ÚNICA BUS AMB NÚMEROS I LLETRES (ÀREA METROPOLITAN
Ostres no sabia que als anys vuitanta les línies de TMB estiguessin classificades per colors. Tens algun document sobre això?Guigui wrote:En certa manera, seria tornar a l'esquema de colors que TMB tenia als anys 80 per als seus autobusos i que es va abandonar pel poc ús pràctic dels criteris (autobusos nocturns apart):sortrens wrote:Estaria molt bé com una vegada vaig llegir de les intencions d'un estudi que realitza crec que l'Ajuntament de Barcelona per enumerar les línies d'autobus en números i lletres. Els números serian línies horitzontals desde L'Hospitalet fins a Badalona i les lletres desde el Mar fins la muntanya. Jo proposo a més d'aquesta curiosa enumeració fusionar tots els autobusos dels 36 municipis de l'Àrea Metropolitana en una xarxa única de Bus enumerada i classificada amb números i lletres per a tota l'Àrea Metropolitana de Barcelona. 1,2,3,4 > Línies horitzontals Desde Sitges fins El Masnou i A,B,C,D > Desde mar fins a Sant Cugat, Montcada i tots els municipis del nord de l'àrea Metropolitana, etc. Que us sembla?
Vermell: línies que passen per Pl. Catalunya, Pl. Urguinaona i/o Pl. Universitat
Groc: línies transversals
Verd: línies perifèriques i altres
Blau: línies nocturnes
Pel que fa a aquest nou esquema de xifres i lletres, com s'aplicaria en línies no atribuïbles inequívocament a una categoria determinada? (Ex.: 7, 60, 63 etc.) Una altra cosa és la més que necessària unificació de criteris a tot el territori ATM, que tanta A, B, L i tota la sopa de lletres que percorre l'RMB confon més que no ajuda.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: XARXA ÚNICA BUS AMB NÚMEROS I LLETRES (ÀREA METROPOLITAN
Ho sento, no en conservo cap, però segur que entre els col·leccionistes del fòrum n'hi haurà que tindran un plànol dels autobusos urbans de Barcelona dels anys 80. Si no recordo malament, el sistema es va implantar cap al 1983, potser coincidint amb el canvi de nomenclatura de moltes estacions de metro.sortrens wrote:Ostres no sabia que als anys vuitanta les línies de TMB estiguessin classificades per colors. Tens algun document sobre això?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
T'havies deixat la Maite Arqué, que també és política: alcaldessa de Badalona.[/u]victorcasta wrote:Consell d’Administració de l'ATM, a juliol de 2005.Guigui wrote:L'ATM, qui la dirigeix? Tècnics experimentats o polítics que escalfen poltrones i comptes corrents? Em sembla que si tenim aquesta última resposta, algunes coses quedaran força més clares.
President: Joaquim Nadal i Farreras
Vice-president 1r: Xavier Casas i Masjoan
Vice-presidenta 2a: Maite Arqué i Ferrer
Vocals: Martí Carnicer i Vidal, Maria Costa i Soler, Jordi Cots i Domínguez, Miguel Ángel Dombriz i Lozano, Ricard Fernández i Ontiveros, Jordi Follia i Alsina, Jordi Hereu i Boher, Josep Mayoral i Antigas, Manel Nadal i Farreras, Oriol Nel·lo i Colom, Dídac Pestaña i Rodríguez, Jordi Portabella i Calvete, Lluís Tejedor i Ballesteros, Esteve Tomàs i Torrens.
Vocal i Director General: Ramon Seró i Esteve
Observadors Administració General de l'Estat: Ángel Rodriguez González i José Luis Marban García.
Secretària: Carme Sardà i Vilardaga
Crec que veient alguns noms la teva pregunta queda resposta... oi? jejeje
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I el Lluís Tejedor ho és del Prat. Segur que si anem desgranant els noms un a un, arribarem a completar amb rigor taxonòmic tota la fauna alcaldística de l'RMB.Albert wrote:T'havies deixat la Maite Arqué, que també és política: alcaldessa de Badalona.victorcasta wrote:
Consell d’Administració de l'ATM, a juliol de 2005.
President: Joaquim Nadal i Farreras
Vice-president 1r: Xavier Casas i Masjoan
Vice-presidenta 2a: Maite Arqué i Ferrer
Vocals: Martí Carnicer i Vidal, Maria Costa i Soler, Jordi Cots i Domínguez, Miguel Ángel Dombriz i Lozano, Ricard Fernández i Ontiveros, Jordi Follia i Alsina, Jordi Hereu i Boher, Josep Mayoral i Antigas, Manel Nadal i Farreras, Oriol Nel·lo i Colom, Dídac Pestaña i Rodríguez, Jordi Portabella i Calvete, Lluís Tejedor i Ballesteros, Esteve Tomàs i Torrens.
Vocal i Director General: Ramon Seró i Esteve
Observadors Administració General de l'Estat: Ángel Rodriguez González i José Luis Marban García.
Secretària: Carme Sardà i Vilardaga
Crec que veient alguns noms la teva pregunta queda resposta... oi? jejeje
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
He escrito a casi todas las empresas concesionarias de bus preguntándoles por el tema. De las que me han contestado, un par ni saben de qué les hablo, las demás me dicen que no tienen constancia de que se vaya a cambiar nada de momento y la Hispano me dice que el plan se anuló. Y la ATM me dijo hace unos tres meses que el plan seguía en marcha. Así que la cosa está liada...Albert wrote:Y eso te lo comentan en la Hispano Igualadina??
[b]Les línies de Bus "L" i "B" quin sign
Les línies de Bus "L" i "B" quin significat tenen? L= Litoral? i B= Badalona? També vaig veure una línia de Bus "A" ? Hi han més lletres? ??? Veritablement complicat...
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: [b]Les línies de Bus "L" i "B" quin
L = Llobregatsortrens wrote:Les línies de Bus "L" i "B" quin significat tenen? L= Litoral? i B= Badalona? També vaig veure una línia de Bus "A" ? Hi han més lletres? ??? Veritablement complicat...
B = Besòs
V = Vallès
A, B (algunes), C = Idees maquiavèliques de SARBUS
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: [b]Les línies de Bus "L" i "B" quin
A= línies de Martí i Renom que van a Barcelonaaarongilp wrote: A, B (algunes), C = Idees maquiavèliques de SARBUS
B= resta de línies de Martí i Renom
C= línies de la Vallesana
De fet, fins al 1999 totes les línies de la Vallesana, independentment del recorregut, estava senyalitzada a totes les parades i a tots els vehicles (i de fet, alguns encara ho conserven) només amb la lletra C (imagino que a tots els efectes seria com una macrolínia Sant Llorenç Savall-Martorell amb ramal a Barcelona, amb multitud de serveis diferents: Sant Llorenç-Sabadell, Castellar-Sabadell, Castellar-Terrassa, Terrassa-Castellar per A-18, Sabadell-Terrassa; i fins i tot tinc entès que van arribar a existir serveis Castellar-Martorell).
I també, si us fixeu, els urbans de Martí i Renom que gestiona (Barberà, Cerdanyola o Sant Cugat) estan numerats amb números (bé, el de Cerdanyola a la parada posa "Urbà" i al bus posa "SU"), mentre que el de Castellar, que és l'únic que gestiona la Vallesana, estan numerades com si fos una interurbana (C1, C2, C3, C5 interurbanes; C4 i C6 urbanes de Castellar).
Diria que sí, però a la pràctica el material de Martí i Renom i la Vallesana s'exploten sense cap criteri d'empresa en les línies (és a dir, de manera unitària). Així tenim que a les línies de la Vallesana circula majoritàriament material de Martí i Renom mentre que el 610 de la Vallesana està a la A3/A4, i el 816 està a la llançadora de Rubí FGC-RENFE.aarongilp wrote:Així doncs, els Citaro són de Martí i Renom, oi?
Sí. La C2 també és de la Vallesana (antiga concessió Sabadell-Martorell de Autocares Gómez)I apart, a Terrassa tenim el A4 que és de Martí i Renom i el C¿1/5? que és de la Vallesana, correcte?
Vinga aveure qui passa una llista completa amb totes les línies que existeixen de Bus de TMB, Sarbus i Companyies urbanas i interurbanas de tota la Província de Barcelona:
Tmb: 9,16, etc. De tal lloc a tal lloc. etc
Besòs: B1, B2, B3, etc.
Llobregat: L1, L2, L3 , etc.
Tmb: 9,16, etc. De tal lloc a tal lloc. etc
Besòs: B1, B2, B3, etc.
Llobregat: L1, L2, L3 , etc.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!