Temps transbord bitllets integrats

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Guigui
Administrador

Temps transbord bitllets integrats

Post by Guigui »

Les T-10 d'una zona tenen temps de transbord d'1h15 a partir de la primera validació, com tothom sap. Ja fa un cert temps vaig observar que, si pujava a un autobús i em trobava entre 1h15 i 1h30 a partir de la primera validació, no em marcava nou viatge, i ho atribuïa al fet de que donaven un marge de tolerància per si l'autobús tardava en arribar, cosa que al metro no pot passar ja que es valida entrant al recinte, independentment de quan passi el tren següent.

Doncs avui m'ha passat que he validat a les 13.17 al 17 per anar a casa, he dinat i he tornat a sortir, passant a la cancel·ladora de Penitents a les 14.45 (o pocs minuts hi faltaven). Encara conservava la T-10 del viatge en autobús, que ja havia esgotat els viatges i l'he ficada a la màquina a veure si "colava". Doncs resulta que sí!

Resum: sembla que, en realitat, el temps de transbord (el meu cas, tècnicament ho era) és d'1h30 per a bitllets integrats d'1 zona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Albert
N7
N7

Post by Albert »

Sense gaires dades més, jo m'inclino per la diferència entre l'hora que porten les diferents validadores. Si t'hi fixes, veuràs com n'hi ha que porten fins a un quart d'hora de diferència amb d'altres,
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Albert wrote:Sense gaires dades més, jo m'inclino per la diferència entre l'hora que porten les diferents validadores. Si t'hi fixes, veuràs com n'hi ha que porten fins a un quart d'hora de diferència amb d'altres,
No ho crec, ja que tinc força controlades les validadores de Penitents i mai m'ha saltat a la vista que vagin malament de temps. Precisament, amb la sorpresa per haver-me deixat passar, he mirat a la targeta i he vist que marcava com a hora inicial les 13.17.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Denisuko
N7
N7

Post by Denisuko »

Em sembla que aixo nomes ho fa TMB, perque un dia vaig agafar el 74 a les 11:45 i em quedava un viatge. I vaig pujar al trambaix a les 13:13 i: Titol Esgotat :emprenyat
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Denisuko
N7
N7

Post by Denisuko »

I fa uns 3 o 4 anys tenia que agafar l'autobus per anar a fer unes clases de repàs i amb el mateix viatge anava i tornava, i era mes d'una hora i vint minuts.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

Problemes de temps a l'hora de validar n'he tingut amb Sarbús.

Marco la T-10 de 3 zones a l'N4, a Plaça Maragall, posem per cas, a les 3.20. Queda marcat que he validat el dia 15, a les 3.22 hores. A Plaça Catalunya, marco a l'N60 i sento com la màquina m'imprimeix un nou viatge. M'ho quedo mirant, i descobreixo que m'ha marcat que he validat el dia 14 a les 4.05 hores.

Després de que el conductor volgués culpar-me a mi d'allò dient que m'havia excedit en el temps de correspondència, i de respondre-li de que sí, que tinc facultats per retrocedir en el temps, va veure l'error. I em va dir, tal cual: "¿Y qué quieres que haga ahora?". Com que jo no estic per anar regalant viatges (i menys d'uan tarja de 3 zones) li vaig dir que volia un bescanvi. La seva resposta era que no en sabia fer i que no tenia tarjetes de bescanvi per fer-ne.

Al dir-li que volia una solució perquè l'error no era meu, sinó de l'empresa, va treure amb desgana els bescanvis de la bossa i de cop i volta, va aprendre a fer bescanvis. Amb tanta mala baba, que es va equivocar al fer el bescanvi i quan li vaig anar a reclamar que me'n fés un altre perquè s'havia equivocat, em va responde: "Oye, que no puedo pasar toda la noche haciendo bescambios". Li vaig fer saber la meva indignació i me'n vaig anar al meu seient, fart d'aquella situació incòmoda.
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

El dia del sopar d'empresa, al desembre, havia marcat amb la T-10 de 3 zones per agafar renfe a Terrassa, després vaig agafar metro L3 fins a Maria Cristina i després el TRAM em va descomptar un viatge quan havia passat força menys d'1 hora i 45 minuts (potser al voltant d'1 hora i 35 minuts o així) :evil:
EUKibo
N9
N9

Post by EUKibo »

Jo tots els dies faig el trajecte CastelldefelsCentre-BadalonaMontigalà, agafo Rodalies R2 - Metro L1 - Bus B27 i com que renfe SEMPRE te un minim de retard a la R2 de 10min trigo més d'1h15 en arribar a Fondo i gairebé sempre em marca doble. (O sigui que als 76 min ja esta marcant)

RENFE son uns estafadors!!!
Pere
N9
N9

Post by Pere »

EUKibo wrote:Jo tots els dies faig el trajecte CastelldefelsCentre-BadalonaMontigalà, agafo Rodalies R2 - Metro L1 - Bus B27 i com que renfe SEMPRE te un minim de retard a la R2 de 10min trigo més d'1h15 en arribar a Fondo i gairebé sempre em marca doble. (O sigui que als 76 min ja esta marcant)

RENFE son uns estafadors!!!
Doncs precisament a Castelldefels que teniu una cancel.ladora a l'andana, pots marcar la T-10 quan estigui arribant el tren.
metring
Administrador

Re: Temps transbord bitllets integrats

Post by metring »

Guigui wrote:Les T-10 d'una zona tenen temps de transbord d'1h15 a partir de la primera validació, com tothom sap. Ja fa un cert temps vaig observar que, si pujava a un autobús i em trobava entre 1h15 i 1h30 a partir de la primera validació, no em marcava nou viatge, i ho atribuïa al fet de que donaven un marge de tolerància per si l'autobús tardava en arribar, cosa que al metro no pot passar ja que es valida entrant al recinte, independentment de quan passi el tren següent.

Doncs avui m'ha passat que he validat a les 13.17 al 17 per anar a casa, he dinat i he tornat a sortir, passant a la cancel·ladora de Penitents a les 14.45 (o pocs minuts hi faltaven). Encara conservava la T-10 del viatge en autobús, que ja havia esgotat els viatges i l'he ficada a la màquina a veure si "colava". Doncs resulta que sí!

Resum: sembla que, en realitat, el temps de transbord (el meu cas, tècnicament ho era) és d'1h30 per a bitllets integrats d'1 zona.
Això ha passat perquè la cancel·ladora del bus tenia el rellotge endarrerit. Ja em va passar un cop un cas molt similar, d'anar a un lloc amb una línia de bus, després per tornar a casa, agafar una altre, sense controlar el temps ni res, i picar, i no descomptar cap viatge, tot comprovant després que, efectivament, ja havia passat l'hora i quart de rigor.
EUKibo
N9
N9

Post by EUKibo »

Si, pero resulta que nomes hi ha dues validadores i potser 100 persones volent validar, o sigui que es valida quan arribes despres de la cua. A més hi ha gent que baixa provinent de vilanova per validar a castelldefels un bitllet de zona 1 ATM.

Les validadores aquestes haurien de prohibirles, en el cas concret de Castelldefels només hi ha 2 validadores per tothom que vol anar cap Barcelona, quan plou no es poden validar bitllets i quan deixa de ploure el primer bitllet validat no surt de la maquina, a mes que tenen moltisimes avaries i es via lliure per la gent que es vol colar.
Platanito
N9
N9

Post by Platanito »

Us confirmo que TMB aplica un marge de 90 minuts (1:30 hores) als títls integrats d'una zona. Comprovat amb autobusos i amb metro desenes de vegades e multitud de línies i estacions.

També puc confirmar que aquest criteri no l'apliquen Trammet ni els busos de Mohn o Rosanbus, per exemple.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Mortadel·lo
N9
N9

Post by Mortadel·lo »

curiositats integrades:

valides una t10 d'una zona a la L7
baixes a provença
fas l'enllaç amb músic
valides a diagonal L5 amb el mateix viatge
esperes el metro
puges al metro i t'adones que t'has deixat les claus
surts del metro d'un salt
tornes a fer l'enllaç, el músic toca la mateixa cançó, només se sap aquesta!
valides la t10 a provença...i no et marca viatge nou!

:x
ES PELIGROSO ASOMARSE
Albert
N7
N7

Post by Albert »

EUKibo wrote:A més hi ha gent que baixa provinent de vilanova per validar a castelldefels un bitllet de zona 1 ATM.
Vols dir que venen de Vilanova sense bitllet i aprofiten la parada a Castelldefels per marcar una T-10 d'una zona?
Platanito wrote:Us confirmo que TMB aplica un marge de 90 minuts (1:30 hores) als títls integrats d'una zona. Comprovat amb autobusos i amb metro desenes de vegades e multitud de línies i estacions.
Ah si? TMB regala 15 minuts als transbordaments amb targetes d'una zona? I als que venim de més lluny no ens regala res? Suposo que si ho has comprovat, doncs deu ser així, però no veig perque TMB ens hauria de regalar 15 minuts quan l'ATM diu que és 1h 15 minuts...
Platanito
N9
N9

Post by Platanito »

Albert wrote:
Platanito wrote:Us confirmo que TMB aplica un marge de 90 minuts (1:30 hores) als títls integrats d'una zona. Comprovat amb autobusos i amb metro desenes de vegades e multitud de línies i estacions.
Ah si? TMB regala 15 minuts als transbordaments amb targetes d'una zona? I als que venim de més lluny no ens regala res? Suposo que si ho has comprovat, doncs deu ser així, però no veig perque TMB ens hauria de regalar 15 minuts quan l'ATM diu que és 1h 15 minuts...
Sí, és possible que, si m'ha funcionat sempre, efectivament sigui així... :roll: Pel que fa a títols de més zones, no he tingut l'ocasió de provar-ho, però si puc ho faré aquest mes, ja que em queden unes quantes targes per acabar.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

Això ho vaig veure fer a Platja de Castelldefels i no un cop sinó uns quants.

Albert wrote:Vols dir que venen de Vilanova sense bitllet i aprofiten la parada a Castelldefels per marcar una T-10 d'una zona?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Jo puc constatar que aquí al Vallès TOTES les empreses operadores de transport tornen a validar viatge quan passa de 1 hora 15 minuts en els títols de 1 zona.

Ara que, una vegada, anant de Castellar a Badia, em va passar una cosa ben curiosa. Com per anar de Castellar a Badia són 2 zones, però fer Castellar-Sabadell és 1 zona i Sabadell-Badia també i la T-10 de 2 zones val el doble que la de 1 zona, sempre vaig marcant a cada mode una T-10 de 1 zona. Doncs el cas és que marco la T-10 de 1 zona a la Vallesana. Fins aquí cap problema. Arribo a Sabadell, i com és cap de setmana m'espero pacientment més de 15 minuts a l'autobús cap a Badia. Quan arriba l'autobús, fico la T-10 i marco la tarjeta i veig que fa el soroll de transbord gratuït i començo a mirar coses: primer, que a Castellar el conductor no hagués programat malament la màquina cancel·ladora i m'hagués validat com si estigués a Sabadell (*). Veig que no perquè ha marcat el 18 (zona 3C), que és Castellar. Després vaig pensar que potser no tenia tinta la validadora i no feia el soroll de la validació però havia descomptat realment el viatge (també em va passar un cop a la Vallesana, anar a la Vallesana fins fa un any era molt més "emocionant" que no pas a la RENFE) i clar, com no em vaig fixar el saldo que em deia la màquina no ho poder saber de inmediat. Vaig pensar: quan torni ho sabré, ja que m'ha de tornar a marcar. Doncs al tornar em va marcar normalment i vaig comprovar que em va validar transbord gratuït per a un trajecte de 2 zones :x :x :x (El bus Sabadell-Badia té totes les parades dins de la zona 2C).

(*): Alguns cops he detectat que els conductors de la Vallesana programen malament la màquina cancel·ladora i no li donen la volta del trajecte a Castellar, per tant valida la màquina com si estiguessis a Sabadell. Així, si marques la de 1 zona et permet el transbord gratuït al bus urbà de Sabadell, a la RENFE per anar a Cerdanyola i Rubí, als FGC fins a Sant Cugat i Rubí, a busos interurbans... cosa que si marqués correctament a zona 3 no faria doncs és zona diferent i torna a marcar.
fcuevas27

linia n65

Post by fcuevas27 »

hablando con algunos conductores de la c1, me comentan que cuando se usa el nocturno, para hacer el trayecto sbd-castellar, o viceversa se ha de usar 2 zonas, como si en horario nocturno la zonificacion cambiase, yo eso no me lo trago, que el billete sencillo entre castellar y sbd es de 1,85€...
UT596001
N10
N10

Re: linia n65

Post by UT596001 »

fcuevas27 wrote:hablando con algunos conductores de la c1, me comentan que cuando se usa el nocturno, para hacer el trayecto sbd-castellar, o viceversa se ha de usar 2 zonas, como si en horario nocturno la zonificacion cambiase, yo eso no me lo trago, que el billete sencillo entre castellar y sbd es de 1,85€...
No, con tarjeta integrada se puede usar la de 1 zona. Si no en Castellar no te dejaría marcar la T-10 de 1 zona, y lo permite, y los conductores del nocturno no dicen nada. Y la N65 la uso bastante a menudo...
lude
N2
N2

Post by lude »

Al N61, que va a Sant Cugat i Rubí, la cancel·ladora no admet els bitllets d'una zona. Se suposa que és per evitar el frau de viatjar entre la zona 1 i la 2 amb un bitllet d'una sola zona. Però amb aquest bus també pots fer viatges Pça. Catalunya-Sarrià o Sant Cugat-Rubí que són d'una zona.

La resposta que he sentit als conductors als usuaris es que comprin un bitllet senzill. No sé si és política de l'empresa o per iniciativa pròpia dels conductors, però ho trobo totalment injustificat.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”