Dubte sobre un intercanviador...

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Post Reply
Jordi Freixas

Dubte sobre un intercanviador...

Post by Jordi Freixas »

Image

Aquesta foto, publicada per un tal Tomas a Tranvia Portal, pel que es veu, correspon a l'estació de Sant Andreu Comtal de Barcelona. Algú em pot explicar, què hi fa un intercanviador d'ample aquí?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Per a proves. Si han de canviar algun rodal o alguna història, el passen per aquest canviador.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ah, es clar...

i el TALGO de l'esquerra que creua amb la via d'ample internacional, està al damunt d'una via d'ample internacional també, o és d'ample ibèric i senzillament es creua amb la que surt de l'intercanviador?
Jordilar

Post by Jordilar »

És una via d'ample iberic que s'ajunta amb la d'ample internacional formant una via de 3 carrils perque es pugui aprofitar la via de la nau i no 'shagi de fer us del canviador per entrar-hi.

Salut,
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Va per ibèric. Totes les vies del complex de Sant Andreu són en ibèric, a excepció d'aquest mini tram. El que no recordo és com es resol aquest canvi de vies, però t'asseguro que va per ibèric i que rarament s'utilitza.

Edito: Veig que l'amic Jordilar se m'ha avançat...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ok, gracies a tots dos per les respostes.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Al mateix portal Tranvía hi ha una foto de a448 molt aclaridora:

Image

Tot i que a mí m'agrada més penjar l'enllaç a la galeria del Portal Tranvia.

A l'extrem dret de la imatge s'aprecia perfectament la via de tres carrils que entra a la nau de TALGO.

Suposo que una agulla deu servir per "separar" els trens d'ample ibèric dels d'ample normal quan surten de la nau.

Salut !!
express
N4
N4
Posts: 55
Joined: Tuesday 20/02/2007 12:33

Post by express »

doncs jo encara no ho entenc. que fa un intercanviador a una zona on no hi ha ample internacional?? i per a que serveix aixo??? ( ja se que canvia d'ample internacional a iberic) pe`rò no entenc que fa aixó aqui.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Per a verificar, a tallers, el correcte funcionament dels mecanismes de canvi d'ample dels trens.

Salut !!
express wrote:doncs jo encara no ho entenc. que fa un intercanviador a una zona on no hi ha ample internacional?? i per a que serveix aixo??? ( ja se que canvia d'ample internacional a iberic) pe`rò no entenc que fa aixó aqui.
express
N4
N4
Posts: 55
Joined: Tuesday 20/02/2007 12:33

Post by express »

gracies jejeje
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Sort que jo i en Jordilar ho vam posar només 3 missatges més amunt, que sino, ves a saber...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”