Dubte sobre un directe...

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
Jordi Freixas

Dubte sobre un directe...

Post by Jordi Freixas »

http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... 011201.jpg

Al peu d'aquesta foto hi posa "Reportaje primer día de coche directo Madrid-Moscu".

Deurien canviar de tren a la frontera, no?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Dubte sobre un directe...

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... 011201.jpg

Al peu d'aquesta foto hi posa "Reportaje primer día de coche directo Madrid-Moscu".

Deurien canviar de tren a la frontera, no?
A quina? Irún o Brest-Litovsk? 8)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

A la que sigui...
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

No hi havia canvi de tren a la frontera. A Irun i a la frontera de la ex-URSS s'aixecaven el cotxes amb el viatgers dins i en canviaven el bogies per un del ample adequat.
Fins a mitjans dels 90 hi havia l'estrella Puerta del Sol Madrid - Paris, on anava engantxat el cotxe del Madrid - Moscou que diariament a Irun se li canviaven els bogies del cotxes de viatger per circular per ample europeu i iberic.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Increible... com un tren de mercaderies... i quan es tardava més o menys a fer aquesta operació?
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Collons... i no era més rendible canviar de tren i fora?
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I una altra cosa... si aquest vagó que anava a Moscou, anava enganxat a un Estrella que anava a París... com s'ho feien amb la resta de vagons a la frontera? Igual?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Els cotxes francesos feien el recorregut sencer, mentre que els espanyols es quedaven a la frontera. Aquest cotxe anava passant de tren a tren i de frontera a frontera.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Quan dius que els cotxes francesos feien el recorregut sencer, et refereixes des de Irun, o des de Madrid?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Si l'Estrella anava des de Madrid fins a Paris i dic que feien el recorregut sencer, vol dir que anaven de Madrid a Paris. Els espanyols feien Madrid - Irun.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Però a veure... hi tenim el vagó rus, vagons espanyols, i... vagons francesos imagino. Els vagons francesos també els hi canviaven els eixos de les rodes amb una grua?
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

A l'estació d'Irún hi havia unes instalacions de Wagons Lits on als cotxes-llit i les lliteres SNCF de l'exprés "Puerta del Sol" els canviaven els bogies sencers.

Per a aquesta operació s'elevava tota la composició mitjançant uns gats especials i, mitjançant un tractor especial que passava per sota els cotxes s'anaven substituint tots els bogies. Sense haver d'acoplar ni desacoplar cotxes.

Fa anys va sortir un reportatge en una de les revistes ferroviàries espanyoles on explicava molt bé tot el procés.

Pel que fa al cotxe Madrid-Moscú, "patia" aquesta mateixa operació que la resta de cotxes de places ajagudes. Aquest cotxe s'anava segregant i acoplant a diversos expressos per a completar el seu recorregut.

En un reportatge per la tv, crec que era un grans viatges en tren pel món, van explicar la operació de canvi d'ample a la frontera russa viatjant en un exprés Berlín-Moscou. En aquest canvi, a més de canviar els bogies de tota la composició pels de l'ample rus, també es canviaven els enganxalls de la composició (*) pels tipus "alliance" dels ffcc ex-soviètics. Recordo que la operació era bastant lenta, però no hi havia pressa ja que la burocràcia russa dels tràmits aduaners podia trigar més.

(*) no sé si només canviaven els dos enganxalls extrems o els de tota la composició.

Salut !!

P.D.: més informació als comentaris de la foto d'un Puerta del Sol a Madrid-Chamartín a la galeria del tranvia portal.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Articles dedicats al Puerta del Sol Madrid-París i vv. apareguts als números 2 i 4 de Maquetrén.

Salut !!
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Increïble... i jo creient-me que abans de l'aparició del TALGO, no era possible fer canviar d'ample un tren.

I entre pitos i flautes, quan tardava el vagó rus des d'Irun fins a la frontera amb la ex-URRS?

Ah, i una altra cosa. En els comentaris de l'enllaç que has adjuntat de Tranvia Portal, es parla de l'Exprés París - Lisboa. Encara existeix aquest tren, o ja el van treure?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:Increïble... i jo creient-me que abans de l'aparició del TALGO, no era possible fer canviar d'ample un tren.

I entre pitos i flautes, quan tardava el vagó rus des d'Irun fins a la frontera amb la ex-URRS?

Ah, i una altra cosa. En els comentaris de l'enllaç que has adjuntat de Tranvia Portal, es parla de l'Exprés París - Lisboa. Encara existeix aquest tren, o ja el van treure?
És el famós Surexpreso, tot i que ara queda limitat al recorregut Lisboa - Irún.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

[editat per repetit]
Last edited by genissimon on Monday 12/02/2007 11:21, edited 1 time in total.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Amb correspondència amb un TGV Hendaye-París.

Abans eren dos trens: Lisboa-Hendaye i Hendaye-París (en sentit contrari, transbord a Irun).

I molt abans tenia tres branques: la de Lisboa, una d'Oporto i una de Madrid. Totes amb cotxes-llit de la CIWL. Un tren que, en el seu moment, no tenia res a envejar al mític Orient-Exprés.

Més informació sud-exprés a la web dels FFCC de Portugal.

Pel que fa al Madrid-Moscú, anava via Irun i Ginebra.
aarongilp wrote:És el famós Surexpreso, tot i que ara queda limitat al recorregut Lisboa - Irún.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”