BLAU fins a Puigcerdà
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
En aquest cas és possible que el blocatge Planoles-La Molina-Planoles no funcionés i heu fet BTS entre Ribes i La Molina, independentment que hàgiu canviat de tren, que també és raó per sortir amb gorra.
Jordilar wrote:Ara que hi penso potser l'expedició amb xiiulet i banderí de Ribes ha sigut perque el nostre tren cambiaba de número ja que hem fet transbord allà.
Això si, la senyal de Planoles l'hem fet en Vermell.
Salut,
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Encara que soni ridicul a vegades es necessari per que hi ha molt pocs trens que puguin fer el trajecte Ribes de Freser - La Tour de Carol, i prefereixen a vegades utilitzarlos nomes per aquest trajecte per que aixi de Barcelona a Ribes posen un tren mes llarg, que bona falta fa. De fet, algun cop he agafat el 1r. que surt de l'Hospitalet amb desti a la Tour i si anava amb un d'aquests de 2 vagons al sortir de Sants ja no quedaven seients lliures, i al sortir de St.Andreu Arenal s'anava com a sardines fins a Vic. A partir d'allá es buida per que baixa el 90% del passatge.
La solucio de debó seria que tots (o molts) els trens portessin frenos compatibles amb aquesta línia.
La solucio de debó seria que tots (o molts) els trens portessin frenos compatibles amb aquesta línia.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Home... que em diguéssis que el 90% del passatge baixa a Ripoll o a Ribes, ho entendria. Però em sembla que la solució a aquest problema ja es va trobar fa anys, i no passava precísament per haver de canviar de tren a Ribes:
La major part dels Delta que segueixen de Vic en amunt, van en composició doble que en la majoria dels casos, el tren que circula en sentit Barcelona, finalitza el seu recorregut a l'estació de Vic (en alguns casos, a Ripoll). Si tot així, és un problema de places, no veig perquè a la doble composició no hi poden afegir també un tercer tren de tres vagons.
La major part dels Delta que segueixen de Vic en amunt, van en composició doble que en la majoria dels casos, el tren que circula en sentit Barcelona, finalitza el seu recorregut a l'estació de Vic (en alguns casos, a Ripoll). Si tot així, és un problema de places, no veig perquè a la doble composició no hi poden afegir també un tercer tren de tres vagons.
Aviam...la veritat és que la major part del passatge baixa a Vic, Ripoll i Ribes. Quan es creu que hi haurà major demanda hi pujen 7 cotxes, 3 acaben a Ribes (o a Ripoll, depenent del cas) i els altres 4 pujen a Latour o Puigcerdà, tot i que la ocupació general ha baixat considerablement. Com que no hi ha prou 440 de 2 cotxes amb el reostàtic reforçat, el que es fa és que algunes es tanquen en el recorregut Ribes - Latour. Com que a Ribes sempre hi ha creuament (excepte als primers i als últims trens, crec), les 447 pujen fins a Ribes, descarguen el passatge que segueix fins a Latour i carreguen el passatge que vé d'allí.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
De fet, el primer tren del dia els laborables va ple fins a la bandera d'estudiants de la Universitat de Vic fins a aquesta ciutat. A partir d'aquí el tren va pràcticament buit.Pere wrote:També hi ha moltísima gent que utilitza el tren en el tram comprès entre Barcelona i Vic (com el senyor Alstomià ) , ja que la freqüència de trens de Rodalia és totalment insuficient, i a part que la gent prefereix aquests al ser semidirectes.
@Aaron: hi havia un creuament que es feia a Planoles, però han canviat una mica l'horari i ara tots creuen a Ribes de Freser.
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
BLAU amb senyalització mecànica a Puigcerdà
Això del BLAU alguna n'havia de portar.
El senyal mecànic avançat de l'estació de Puigcerdà cantó Queixans és avui indicant anunci de parada, segons informa la meva corresponsalia de Cerdanya-Ripollès. Es troba llençat en un terraplè, sencer, on les tasques de desbrossament per passar cables del BLAU l'han deixat al descobert.
La corresponsalia també m'ha informat que durant les hores solars s'estableix BTS entre Ribes i Puigcerdà i quan el sol es pon el BLAU funciona correctament. Tecnologia, muntanya i carrils vells semblen no dur-se bé.
Haurem de fer-li foto.
El senyal mecànic avançat de l'estació de Puigcerdà cantó Queixans és avui indicant anunci de parada, segons informa la meva corresponsalia de Cerdanya-Ripollès. Es troba llençat en un terraplè, sencer, on les tasques de desbrossament per passar cables del BLAU l'han deixat al descobert.
La corresponsalia també m'ha informat que durant les hores solars s'estableix BTS entre Ribes i Puigcerdà i quan el sol es pon el BLAU funciona correctament. Tecnologia, muntanya i carrils vells semblen no dur-se bé.
Haurem de fer-li foto.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
No m'esxtranya que falli. Quan vaig pujar a La Molina a veure expressament el nou enclavament havien algunes caixes negres tirades pel terra en funcionament. Neu, humitat baixissimes temperatures...es normal que passi això En seguida poso fotos de l'estat de l'enclavament
També haurem d'anar a veure aquesta senyal mecànica Es possible que a La Molina també hi sigui
També haurem d'anar a veure aquesta senyal mecànica Es possible que a La Molina també hi sigui
Bueno, l'altre dia, 02-02-06, vaig anar a comprovar el nou enclavament instal·lat a La Molina. Faig un petit reportatje amb algunes fotografies ara que ja se pujar imtjes en un servidor d'imatjes:
La 440-132M és la que m'ha pujat fins aquí. Una hora i mitja després em tornaria a recollir per baixar a Barcelona.
Senyal de Sortida costat Urtx-Alp. Fixeu-vos que es de 2 posicions; l'aunci de parada no fa falta. En el fons el tren que m'ha deixat.
Senyals de Sortida costat Tosses. Les vies secundàries protegides per uns Monos -els més alts de tota Espanya- metre que la principal protegida per una senyal alta.
El canvi d'agulles d'ample Iberic més alt de tota Espanya
La primera xapusa. Suposu que era per que ho estàven instal·lant i estaba tirat per terra a pesar de tenir totes les connexions. Els que ja estàven instal·lats no estàven tocan al terra i duien una petita marquesina per protegir-los. Auest artefacte sembla ser que és l'encarregat que l'enclavament funcioni. En vaig veure un a cada senyal i també col·locats a l'entrada i sortida de l'estació. Aquests ultims emitien un so casi ultrasònic i oscilant, com els del TRC dels televisors però una mica més fort. Els que havia a Ripoll també emitien aquest soroll tan agut.
Els dos artefactes vistos ara des de la via morta que servia per carregar bestià. Si hi ha una nevada forta el bloqueig falla segur per la congelació d'aquests.
Per acabar, la Taquilla de la molina. Aqui dins hi han vàries fites friquis que destacar : hi ha l'ordenador amb sistema de venta VISIR, l'impressora de bitllets i la cancel·ladora més altes de tota Espanya. No cal dir que el gavinet de Circulació també bat aquest record . A dins es podien veure 2 quadres d'enclavaments: l'original i un altre més petit i de color groc que probablement era per moure els desviaments.
Espero que us hagi agradat.
Salut,
La 440-132M és la que m'ha pujat fins aquí. Una hora i mitja després em tornaria a recollir per baixar a Barcelona.
Senyal de Sortida costat Urtx-Alp. Fixeu-vos que es de 2 posicions; l'aunci de parada no fa falta. En el fons el tren que m'ha deixat.
Senyals de Sortida costat Tosses. Les vies secundàries protegides per uns Monos -els més alts de tota Espanya- metre que la principal protegida per una senyal alta.
El canvi d'agulles d'ample Iberic més alt de tota Espanya
La primera xapusa. Suposu que era per que ho estàven instal·lant i estaba tirat per terra a pesar de tenir totes les connexions. Els que ja estàven instal·lats no estàven tocan al terra i duien una petita marquesina per protegir-los. Auest artefacte sembla ser que és l'encarregat que l'enclavament funcioni. En vaig veure un a cada senyal i també col·locats a l'entrada i sortida de l'estació. Aquests ultims emitien un so casi ultrasònic i oscilant, com els del TRC dels televisors però una mica més fort. Els que havia a Ripoll també emitien aquest soroll tan agut.
Els dos artefactes vistos ara des de la via morta que servia per carregar bestià. Si hi ha una nevada forta el bloqueig falla segur per la congelació d'aquests.
Per acabar, la Taquilla de la molina. Aqui dins hi han vàries fites friquis que destacar : hi ha l'ordenador amb sistema de venta VISIR, l'impressora de bitllets i la cancel·ladora més altes de tota Espanya. No cal dir que el gavinet de Circulació també bat aquest record . A dins es podien veure 2 quadres d'enclavaments: l'original i un altre més petit i de color groc que probablement era per moure els desviaments.
Espero que us hagi agradat.
Salut,
Last edited by Jordilar on Friday 09/02/2007 23:56, edited 2 times in total.
Per no desviar-se del tema, he publicat un reportaje sobre l'enclavament en el fil "BLAU fins Puigcerdà" http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=61178#61178
Salut,
Salut,
No? Si sempre s'ha dit, repetit i rejurat que només les de Puigcerdà podien baixar perquè duien el reostàtic reforçat...fantito wrote:No hi ha cap 440, ni de 2 cotxes ni de 3 cotxes amb el fre reostàtic reforçat. La relació fre reostàtic/pes del tren queda garantida amb les 440 de 2 cotxes i no les hi cal reforçar-les-hi el fre reostàtic.aarongilp wrote:Aviam...Com que no hi ha prou 440 de 2 cotxes amb el reostàtic reforçat...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...