FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Si jo que passo cada dia per alla us asseguro que es brutal com van de rapid fent les obres, no es com a Badalona Centre que porten mes d'un any i no han avançat absolutament res, alla cada dia que passes veus un nou tram de tunel, vies noves, catenaria... I esta tot molt avançat per fora i si dieu que per dins tambe, no ens queixarem un cop que fan alguna cosa be aquesta colla d'incompetents...
Avui escoltava a la ràdio, a Rac1, les declaracions del president d'Adif, Antonio González Marín, i feien recompte dels cops que deia que l'AVE arribarà a Barcelona aquest any. Em recordava a fa uns quants anys, al "Força Barça" de l'Arús, quan comptaven els cops que en Cruyff deia en una roda de premsa "En un momento dado"
Apart, també han comentat que ahir, una unitat mòbil es va apropar a les obres a l'alçada de L'Hospitalet, i que els obrers tenien allà prop una figura de la Mare de Deu, envoltada d'espelmes...
Apart, també han comentat que ahir, una unitat mòbil es va apropar a les obres a l'alçada de L'Hospitalet, i que els obrers tenien allà prop una figura de la Mare de Deu, envoltada d'espelmes...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------------
El Comitè de Monuments rebutja el tren per la Sagrada Família
El Comitè Espanyol del Consell Internacional de Monuments i Llocs (Icomos), organització no governamental que promou la conservació de monuments i llocs històrics a tot el món, va recomanar ahir en un informe canviar el traçat del túnel de l'AVE pel carrer de Mallorca per allunyar-lo de la Sagrada Família.
D'altra banda, les esquerdes denunciades pel PP al terra de l'edifici de l'Ajuntament del Prat de Llobregat "són les habituals d'una construcció d'aquestes característiques aixecada a principis del segle XX", segons han dictaminat els tècnics municipals.
----------------------------------------
El Comitè de Monuments rebutja el tren per la Sagrada Família
El Comitè Espanyol del Consell Internacional de Monuments i Llocs (Icomos), organització no governamental que promou la conservació de monuments i llocs històrics a tot el món, va recomanar ahir en un informe canviar el traçat del túnel de l'AVE pel carrer de Mallorca per allunyar-lo de la Sagrada Família.
D'altra banda, les esquerdes denunciades pel PP al terra de l'edifici de l'Ajuntament del Prat de Llobregat "són les habituals d'una construcció d'aquestes característiques aixecada a principis del segle XX", segons han dictaminat els tècnics municipals.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Amb les giragonses que pinta que farà la trAVessia de Barcelona, potser que hi destinin exclusivament Pendolini "AV extrabasculants".El Comitè Espanyol del Consell Internacional de Monuments i Llocs (Icomos), organització no governamental que promou la conservació de monuments i llocs històrics a tot el món, va recomanar ahir en un informe canviar el traçat del túnel de l'AVE pel carrer de Mallorca per allunyar-lo de la Sagrada Família.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Vés per on, encara em reformaran!Guigui wrote: Amb les giragonses que pinta que farà la trAVessia de Barcelona, potser que hi destinin exclusivament Pendolini "AV extrabasculants".
)))3
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Sobre l'arribada del "Supossat" tren d'alta velocitat a Barcelona, aixo sembla una tragicomedia, es la mare de tots els desproposits.
Que jo recordi desde que es va comenÇar a parlar d'aquest tema fa molts, molts anys desde l'inici es van dir moltes coses que al final no nomes no s'han complert sino que s'han pervertit en molts aspectes els plans.
Si la memoria no em traiciona, en un principi es va dir que l'estació central i terminal sería la Sagrera, aprofitant per aquest efecte la amplia zona de l'antiga estacio de mercaderies del mateix nom i reorganitzant una zona que li feia falta, a mes hi ha lloc de sobres i aquest indret ja es prou a dins de la ciutat com per fer mes tunels.
Com es preveia que els trens arribessin a la Sagrera?
Doncs per darrera del Tibidabo i entressin a Barcelona pel nord, a tal efecte en el nus de la Trinitat es va deixar espai per tal comesa, si us fixeu be, si veniu de la ronda de Dalt i agafeu el pont que porta a l'autopista de Sabadell i Terrassa abaix a ma esquerra hi ha una via morta que es un apartador a on a vegades hi ha material talgo parat i un cami asfaltat al costat, doncs aquest es al lloc.
Si en fixem Barcelona queda en forma de diagonal al mapa si un tren ve de l'interior recte per darrera el Tibidabo el punt mes proper es el nord per entrar, si es entra pel sud el tren ha de baixar fins el llobregat i tornar a pujar.
Aqui nomes hi havia un problema i es que un tren que venia de Madrid i anava a franÇa entraria de cara i sortiria cap a franÇa a l'ìnreves pero aixo tampoc era gaire problema.
Be doncs amb aquest plantejament es va passar molt temps, pero aqui arriben els politics si per ruire, i com que el Ajuntament tot sol no podia fer l'estació, clar la Generalitat tindria que fer tambe algo, pero com eren de dos colors diferents, ja la tenim liada, la Generalitat diu que si, que molt be la Sagrera pero que tambe, ja que el tren pasaria per darrera el Tibidabo, volia una estacio al vallés, a Sant Cugat, perque aquesta obstinacio? doncs molt facil, l'area metropolitana era majoritariament d'un color i la resta de Catalunya d'un altre, llavors la GENE tenía una obsesió per portar la centralitat de catalunya una mica mes amunt de Barcelona i fora d'aquesta, la idea de l'estació de Sant Cugat era per ells importantisima en els seus plans estrategics.
Mentrestant desde Madrid es comenÇa a treballar en la via d'Alta velocitat mentre aqui van discutint, les obres desde Madrid van molt avanÇades, poder massa, quina pressa hi havia per fer-ho tan rapid?
Doncs molt sencill, en un altre estrategia dels qui manaven a Madrid llavors, es volia fer arribar el mes rapid el tren a Catalunya, per fer veure que si aqui no hi hagues hagut autonomia i tot es fes desde Madrid el tren ja estaria a Barcelona pero com que alla no s'entenen, deixem-l'hos en ridicul i portem L'Ave fins a lleida i punt, cosa que aixi va succeir i que a totes llums va ser molt ridicul.
Com a usuari de la linia ferroviaria a Madrid per diversos motius anava seguint les obres que alla es feien, i vaig arribar a la conclusio de que alló mai permetria anar a velocitats "estratosferiques", no ens engañem, la linia d'alta velocitat Madrid-Barcelona es una obra que es tenía que haber fet, feía molt temps, i nomes es, una necesaria renovació de la linia Barcelona-Madrid i ja que s'ha fet nova doncs clar amb ample internacional i els trens van mes rapid, pero per a mi nomes es aixo, una construccio necesaria perque l'antiga via, si no vaig errat era la mateixa que quan es va inaugurar la linia Barcelona-Madrid, be el traÇat, no pas la via logicament!! i molts trams eren de via unica i molt dificultosos com las Hoces del Jalón, realment veure un Talgo en via unica anant a 50 Km/h en molts trams era bastant ridicul i lamentable per unir la "capital" i Barcelona, total que les 7 hores o mes de viatge estaven justificades en aquestes condicions.
Be seguim a Barcelona i aqui encara no hi ha quorum, aqui ja em perdo perque el que va passar a continuacio es d'opereta, desde Madrid es diu que com que no hi ha acord el tren arribara a SANTS i "punto" també influeix el fet de que algun iluminat tingui com a proritat que el tren pari a el PRAT, pero per tot aixo i com el tren a de seguir cap a franÇa haura de travessar barcelona d'alguna forma, clar un tunel.
Sempre es diu l'exemple de que l'estacio del prat es indispensble perque un senyor de Montpellier vingui a agafar un avió al prat, amb tots els respectes per la gent de Montpellier, pero aquest tren nomes sembla fet per ells, o que? ja que sempre es posa el mateix exemple.
Total un tren que ha de ser rapid i tenir les parades indispensables, resulta que a l'arribar a Barcelona, tindra, el prat, o el prat intercamviador, hi ha qui diu que al nou tunel hi hagi passeig de gracia o un intercamviador al centre de la ciutat!!! i la sagrera i perque no un baixador a torre baro?
El tren no es compatible amb l'avió, qui vagi amb tren no anira amb avió, i l'estació del prat sera un ridicul, a mes es una dificultat en l'explotació, vejam:
Un tren que ve ple de Madrid i va a Paris i es clar para a Barcelona, hi ha 100 passatgers que baixen a Sagrera, i 2 que ho fan a el Prat, hi hauran lliures 2 places, si a el Prat volen pujar 100 no podran tot i que uns quilometres mes enllà, vagin 100 seients lliures a Paris, es un exemple pero es pot donar el cas.
Ara algun iluminat demana una altre vegada una estació a Sant Cugat i algu encara mes iluminat que les bombetes de nadal diu que al nou tunel els trens no aniran a mes de 50 kM/h suposo perque els veins es quedin tranquils, pero que pasara? 3 hores i escaix per vindre de Madrid i una hora entre "pitos i flautes" per deixar Barcelona enrera si vas a Paris.
SINCERAMENT; AQUESTA GENT HA AGAFAT SOVINT EL TREN, ES MES, HA AGAFAT ALGUN COP EL TREN?
Fer entrar el tren a Sants es un disbarat com esta el tema de les vies i cases, un mal lloc per fer obres i amb presses, a la vista estan els resultats, pero "NO HAY MAL QUE POR BIEN NO VENGA" a l'estacio de Sants tambe lo feia falta una rentada de cara i a mes ara si que si sera l'estacio central-central, Sagrera si es que finalment es fa....ja veurem, sera com un baixador per la gent que visqui al nord de Barcelona, pero de la gran estacio terminal res de res.
Fer arribar el tren a Sants ho van decidir persones que van mirar sobre el mapa i van traÇar les noves vies, pero segur que no coneixien res sobre el terreny, despres es clar l'ingenieria pot fer miracles, pero a quin preu?
A Madrid els AVE paren a ATOCHA i "PUNTO PELOTA" (expresió molt madrilenya) a ningu se li va ocorrer fer un tunel per anar a CHAMARTIN NI A BARAJAS, i els nous AVES sortiran de ATOCHA encarq ue vagin al nord, es a dir nomes una ESTACIO!!!
Que jo recordi desde que es va comenÇar a parlar d'aquest tema fa molts, molts anys desde l'inici es van dir moltes coses que al final no nomes no s'han complert sino que s'han pervertit en molts aspectes els plans.
Si la memoria no em traiciona, en un principi es va dir que l'estació central i terminal sería la Sagrera, aprofitant per aquest efecte la amplia zona de l'antiga estacio de mercaderies del mateix nom i reorganitzant una zona que li feia falta, a mes hi ha lloc de sobres i aquest indret ja es prou a dins de la ciutat com per fer mes tunels.
Com es preveia que els trens arribessin a la Sagrera?
Doncs per darrera del Tibidabo i entressin a Barcelona pel nord, a tal efecte en el nus de la Trinitat es va deixar espai per tal comesa, si us fixeu be, si veniu de la ronda de Dalt i agafeu el pont que porta a l'autopista de Sabadell i Terrassa abaix a ma esquerra hi ha una via morta que es un apartador a on a vegades hi ha material talgo parat i un cami asfaltat al costat, doncs aquest es al lloc.
Si en fixem Barcelona queda en forma de diagonal al mapa si un tren ve de l'interior recte per darrera el Tibidabo el punt mes proper es el nord per entrar, si es entra pel sud el tren ha de baixar fins el llobregat i tornar a pujar.
Aqui nomes hi havia un problema i es que un tren que venia de Madrid i anava a franÇa entraria de cara i sortiria cap a franÇa a l'ìnreves pero aixo tampoc era gaire problema.
Be doncs amb aquest plantejament es va passar molt temps, pero aqui arriben els politics si per ruire, i com que el Ajuntament tot sol no podia fer l'estació, clar la Generalitat tindria que fer tambe algo, pero com eren de dos colors diferents, ja la tenim liada, la Generalitat diu que si, que molt be la Sagrera pero que tambe, ja que el tren pasaria per darrera el Tibidabo, volia una estacio al vallés, a Sant Cugat, perque aquesta obstinacio? doncs molt facil, l'area metropolitana era majoritariament d'un color i la resta de Catalunya d'un altre, llavors la GENE tenía una obsesió per portar la centralitat de catalunya una mica mes amunt de Barcelona i fora d'aquesta, la idea de l'estació de Sant Cugat era per ells importantisima en els seus plans estrategics.
Mentrestant desde Madrid es comenÇa a treballar en la via d'Alta velocitat mentre aqui van discutint, les obres desde Madrid van molt avanÇades, poder massa, quina pressa hi havia per fer-ho tan rapid?
Doncs molt sencill, en un altre estrategia dels qui manaven a Madrid llavors, es volia fer arribar el mes rapid el tren a Catalunya, per fer veure que si aqui no hi hagues hagut autonomia i tot es fes desde Madrid el tren ja estaria a Barcelona pero com que alla no s'entenen, deixem-l'hos en ridicul i portem L'Ave fins a lleida i punt, cosa que aixi va succeir i que a totes llums va ser molt ridicul.
Com a usuari de la linia ferroviaria a Madrid per diversos motius anava seguint les obres que alla es feien, i vaig arribar a la conclusio de que alló mai permetria anar a velocitats "estratosferiques", no ens engañem, la linia d'alta velocitat Madrid-Barcelona es una obra que es tenía que haber fet, feía molt temps, i nomes es, una necesaria renovació de la linia Barcelona-Madrid i ja que s'ha fet nova doncs clar amb ample internacional i els trens van mes rapid, pero per a mi nomes es aixo, una construccio necesaria perque l'antiga via, si no vaig errat era la mateixa que quan es va inaugurar la linia Barcelona-Madrid, be el traÇat, no pas la via logicament!! i molts trams eren de via unica i molt dificultosos com las Hoces del Jalón, realment veure un Talgo en via unica anant a 50 Km/h en molts trams era bastant ridicul i lamentable per unir la "capital" i Barcelona, total que les 7 hores o mes de viatge estaven justificades en aquestes condicions.
Be seguim a Barcelona i aqui encara no hi ha quorum, aqui ja em perdo perque el que va passar a continuacio es d'opereta, desde Madrid es diu que com que no hi ha acord el tren arribara a SANTS i "punto" també influeix el fet de que algun iluminat tingui com a proritat que el tren pari a el PRAT, pero per tot aixo i com el tren a de seguir cap a franÇa haura de travessar barcelona d'alguna forma, clar un tunel.
Sempre es diu l'exemple de que l'estacio del prat es indispensble perque un senyor de Montpellier vingui a agafar un avió al prat, amb tots els respectes per la gent de Montpellier, pero aquest tren nomes sembla fet per ells, o que? ja que sempre es posa el mateix exemple.
Total un tren que ha de ser rapid i tenir les parades indispensables, resulta que a l'arribar a Barcelona, tindra, el prat, o el prat intercamviador, hi ha qui diu que al nou tunel hi hagi passeig de gracia o un intercamviador al centre de la ciutat!!! i la sagrera i perque no un baixador a torre baro?
El tren no es compatible amb l'avió, qui vagi amb tren no anira amb avió, i l'estació del prat sera un ridicul, a mes es una dificultat en l'explotació, vejam:
Un tren que ve ple de Madrid i va a Paris i es clar para a Barcelona, hi ha 100 passatgers que baixen a Sagrera, i 2 que ho fan a el Prat, hi hauran lliures 2 places, si a el Prat volen pujar 100 no podran tot i que uns quilometres mes enllà, vagin 100 seients lliures a Paris, es un exemple pero es pot donar el cas.
Ara algun iluminat demana una altre vegada una estació a Sant Cugat i algu encara mes iluminat que les bombetes de nadal diu que al nou tunel els trens no aniran a mes de 50 kM/h suposo perque els veins es quedin tranquils, pero que pasara? 3 hores i escaix per vindre de Madrid i una hora entre "pitos i flautes" per deixar Barcelona enrera si vas a Paris.
SINCERAMENT; AQUESTA GENT HA AGAFAT SOVINT EL TREN, ES MES, HA AGAFAT ALGUN COP EL TREN?
Fer entrar el tren a Sants es un disbarat com esta el tema de les vies i cases, un mal lloc per fer obres i amb presses, a la vista estan els resultats, pero "NO HAY MAL QUE POR BIEN NO VENGA" a l'estacio de Sants tambe lo feia falta una rentada de cara i a mes ara si que si sera l'estacio central-central, Sagrera si es que finalment es fa....ja veurem, sera com un baixador per la gent que visqui al nord de Barcelona, pero de la gran estacio terminal res de res.
Fer arribar el tren a Sants ho van decidir persones que van mirar sobre el mapa i van traÇar les noves vies, pero segur que no coneixien res sobre el terreny, despres es clar l'ingenieria pot fer miracles, pero a quin preu?
A Madrid els AVE paren a ATOCHA i "PUNTO PELOTA" (expresió molt madrilenya) a ningu se li va ocorrer fer un tunel per anar a CHAMARTIN NI A BARAJAS, i els nous AVES sortiran de ATOCHA encarq ue vagin al nord, es a dir nomes una ESTACIO!!!
-
- N5
- Posts: 104
- Joined: Sunday 07/01/2007 11:04
- Location: HISPANIA CITERIOR
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
A veure, moltes coses de les que dius no són veritat del tot.
No vull entrar a valorar decisions polítiques, que aquí em pessigaria els dits (o alguna altra cosa).
Si entraré a valorar decisions tècniques, sobretot comparant amb altres països exemple d'utilització del transport públic.
1.- Els trens Madrid-París (si és que n'hi ha algun dia) en general no entraran ni pararan a Barcelona. Passaran sense aturar-se pel by-pass del Vallès. Barcelona tindrà prou viatgers com per tenir trens que surtin de Barcelona cap a París i cap a Madrid.
2.- L'estació a l'aeroport (que jo hauria fet sota les actuals terminals) és IMPRESCINDIBLE. Altra cosa és que hi hagin de parar tots els trens. Una persona de Saragossa, Lleida o Tarragona si ha d'agafar un avió a Frankfurt, Moscú o Mallorca té diverses opcions. O agafa un avió a l'aeroport més proper de casa seva (Saragossa o Reus), i enllaçant en un altre aeroport (Barajas o El Prat) per arribar al seu destí. També pot agafar el seu cotxe particular o buscar algú que el porti, fins al Prat o Barajas. Però la tercera opció crec que és la més interessant: agafar el tren fins a l'aeroport del Prat i oblidar-se de peatges, benzina, aparcaments, etc... Per a aquesta gent crec que és bàsic que l'aeroport tingui estació de trens (de tot tipus de trens).
La gran assignatura pendent dels transports públics d'aquest país és la intermodalitat. Quan s'aposta decididament per la intermodalitat, tot el transport públic en surt beneficiat i, de rebot, tota la societat. Així ha passat amb la integració tarifària, que ha incrementat espectacularment la utilització del transport públic a Barcelona.
A altres països més civilitzats, els aeroports tenen estació de tren. I no només hi paren trens que van a la ciutat servida per l'aeroport. Estic parlant dels TGV's que paren al Charles de Gaulle o de tots els destins ferroviaris que es poden abastar sense transbordament prenent el tren a l'estació de l'aeroport de Zurich o de Ginebra.
També és imprescindible que els aeroports de Girona, Reus i el futur de Lleida tinguin connexió ferroviària, tant amb els trens "convencionals" com amb els d'alta velocitat. I això mateix dic de les estacions d'autobusos: a Girona ja es farà així, però a Lleida la de busos i la de tren estan separades uns 1300 metres, distància suficientment gran com per a ser dissuassòria d'anar a peu. I no parlo de Tarragona, perquè l'actual estació de l'AVE està com "al mig del no-res".
3.- Les dues parades a Barcelona jo les trobo bé. Inicialment havien de ser l'aeroport i Sagrera. Després algú va posar-hi Sants, en detriment de l'aeroport. Algú més va parlar de Passeig de Gràcia. Jo crec que la de l'aeroport és imprescindible, pel que ja he explicat. I Sants i Sagrera, també, per lo de la intermodalitat (amb altres trens, metro, taxis, busos urbans, busos interurbans, ...). Ara ja són centres intermodals i l'arribada de l'AVE no farà més que potenciar-les. La de Passeig de Gràcia podria ser útil per als trens d'alta velocitat regionals Lleida-Tarragona-Barcelona-Girona-Figueres. Però caldria que l'estació tingués quatre vies, les dues centrals sense andana per on passarien sense aturar-se els trens d'alta velocitat i llarga distància. I, potser, no hi ha espai suficient al subsòl de Barcelona per a construir aquesta instal·lació.
4.- El que tu dius dels col·lapses entre la gent que arriba a Barcelona de Madrid i la que agafa el tren a l'aeroport per anar a França se soluciona fent que els trens que surtin de Barcelona cap al Nord inicïin el seu recorregut a l'estació de l'aeroport i els que van cap al sud o l'oest ho facin des de la Sagrera. Els Madrid-França ni han d'entrar a Barcelona, per això hi haurà el by-pass del Vallès, igual que ara els ALVIA directes de Madrid a Barcelona passen pel by-pass de Saragossa i pel de Lleida.
5.- Tinc entès que a Madrid-Chamartín hi aniran vies d'ample internacional quan estigui foradat el túnel del Guadarrama. I aquestes vies estaran connectades amb les actuals de Puerta de Atocha per un segon "tunel de la risa" que ja s'està foradant.
6.- Les estacions ferroviàries han d'estar aproximadament al centre de les ciutats. Aquesta és la gran avantatge respecte altres mitjans de transport com l'aeri. Per això s'han de foradar els subsòls de les àrees urbanes. I si es fa bé, no passa res. Com han demostrat amb la nova estació central de Berlín, per exemple.
Salut !!
No vull entrar a valorar decisions polítiques, que aquí em pessigaria els dits (o alguna altra cosa).
Si entraré a valorar decisions tècniques, sobretot comparant amb altres països exemple d'utilització del transport públic.
1.- Els trens Madrid-París (si és que n'hi ha algun dia) en general no entraran ni pararan a Barcelona. Passaran sense aturar-se pel by-pass del Vallès. Barcelona tindrà prou viatgers com per tenir trens que surtin de Barcelona cap a París i cap a Madrid.
2.- L'estació a l'aeroport (que jo hauria fet sota les actuals terminals) és IMPRESCINDIBLE. Altra cosa és que hi hagin de parar tots els trens. Una persona de Saragossa, Lleida o Tarragona si ha d'agafar un avió a Frankfurt, Moscú o Mallorca té diverses opcions. O agafa un avió a l'aeroport més proper de casa seva (Saragossa o Reus), i enllaçant en un altre aeroport (Barajas o El Prat) per arribar al seu destí. També pot agafar el seu cotxe particular o buscar algú que el porti, fins al Prat o Barajas. Però la tercera opció crec que és la més interessant: agafar el tren fins a l'aeroport del Prat i oblidar-se de peatges, benzina, aparcaments, etc... Per a aquesta gent crec que és bàsic que l'aeroport tingui estació de trens (de tot tipus de trens).
La gran assignatura pendent dels transports públics d'aquest país és la intermodalitat. Quan s'aposta decididament per la intermodalitat, tot el transport públic en surt beneficiat i, de rebot, tota la societat. Així ha passat amb la integració tarifària, que ha incrementat espectacularment la utilització del transport públic a Barcelona.
A altres països més civilitzats, els aeroports tenen estació de tren. I no només hi paren trens que van a la ciutat servida per l'aeroport. Estic parlant dels TGV's que paren al Charles de Gaulle o de tots els destins ferroviaris que es poden abastar sense transbordament prenent el tren a l'estació de l'aeroport de Zurich o de Ginebra.
També és imprescindible que els aeroports de Girona, Reus i el futur de Lleida tinguin connexió ferroviària, tant amb els trens "convencionals" com amb els d'alta velocitat. I això mateix dic de les estacions d'autobusos: a Girona ja es farà així, però a Lleida la de busos i la de tren estan separades uns 1300 metres, distància suficientment gran com per a ser dissuassòria d'anar a peu. I no parlo de Tarragona, perquè l'actual estació de l'AVE està com "al mig del no-res".
3.- Les dues parades a Barcelona jo les trobo bé. Inicialment havien de ser l'aeroport i Sagrera. Després algú va posar-hi Sants, en detriment de l'aeroport. Algú més va parlar de Passeig de Gràcia. Jo crec que la de l'aeroport és imprescindible, pel que ja he explicat. I Sants i Sagrera, també, per lo de la intermodalitat (amb altres trens, metro, taxis, busos urbans, busos interurbans, ...). Ara ja són centres intermodals i l'arribada de l'AVE no farà més que potenciar-les. La de Passeig de Gràcia podria ser útil per als trens d'alta velocitat regionals Lleida-Tarragona-Barcelona-Girona-Figueres. Però caldria que l'estació tingués quatre vies, les dues centrals sense andana per on passarien sense aturar-se els trens d'alta velocitat i llarga distància. I, potser, no hi ha espai suficient al subsòl de Barcelona per a construir aquesta instal·lació.
4.- El que tu dius dels col·lapses entre la gent que arriba a Barcelona de Madrid i la que agafa el tren a l'aeroport per anar a França se soluciona fent que els trens que surtin de Barcelona cap al Nord inicïin el seu recorregut a l'estació de l'aeroport i els que van cap al sud o l'oest ho facin des de la Sagrera. Els Madrid-França ni han d'entrar a Barcelona, per això hi haurà el by-pass del Vallès, igual que ara els ALVIA directes de Madrid a Barcelona passen pel by-pass de Saragossa i pel de Lleida.
5.- Tinc entès que a Madrid-Chamartín hi aniran vies d'ample internacional quan estigui foradat el túnel del Guadarrama. I aquestes vies estaran connectades amb les actuals de Puerta de Atocha per un segon "tunel de la risa" que ja s'està foradant.
6.- Les estacions ferroviàries han d'estar aproximadament al centre de les ciutats. Aquesta és la gran avantatge respecte altres mitjans de transport com l'aeri. Per això s'han de foradar els subsòls de les àrees urbanes. I si es fa bé, no passa res. Com han demostrat amb la nova estació central de Berlín, per exemple.
Salut !!
suposo que és conya...no?faristol wrote:A Madrid els AVE paren a ATOCHA i "PUNTO PELOTA" (expresió molt madrilenya) a ningu se li va ocorrer fer un tunel per anar a CHAMARTIN NI A BARAJAS, i els nous AVES sortiran de ATOCHA encarq ue vagin al nord, es a dir nomes una ESTACIO!!!
Quina barbaritat ¡¡¡¡
-
- N5
- Posts: 104
- Joined: Sunday 07/01/2007 11:04
- Location: HISPANIA CITERIOR
Un par de cositas, o tres:
Los túneles de la LAV Madrid - Valladolid ya están perforados y el montaje de vía muy adelantado. Los trenes de alta velocidad hacia el Noroeste tendrán su terminal madrileña en Chamartín.
El segundo "tubo de la risa" también está perforado, pero es de vía ancha y se utilizará para cercanías, con lo que entre Atocha y Chamartín habrá dos túneles de forma parecida a como los hay entre Sants y Clot-Aragó.
Pronto comenzará a perforarse un tercer túnel, éste sí exclusivo para alta velocidad, sin estaciones ni apeaderos intermedios, equivalente al del discutido proyecto Sants - Sagrera. En relación con esto, también está proyectado convertir en pasante la estación Puerta de Atocha. Desde que se inaugure la LAV del Noroeste hasta que se lleven a cabo estas obras no podrá haber circulaciones directas en AV a través de Madrid.
Los túneles de la LAV Madrid - Valladolid ya están perforados y el montaje de vía muy adelantado. Los trenes de alta velocidad hacia el Noroeste tendrán su terminal madrileña en Chamartín.
El segundo "tubo de la risa" también está perforado, pero es de vía ancha y se utilizará para cercanías, con lo que entre Atocha y Chamartín habrá dos túneles de forma parecida a como los hay entre Sants y Clot-Aragó.
Pronto comenzará a perforarse un tercer túnel, éste sí exclusivo para alta velocidad, sin estaciones ni apeaderos intermedios, equivalente al del discutido proyecto Sants - Sagrera. En relación con esto, también está proyectado convertir en pasante la estación Puerta de Atocha. Desde que se inaugure la LAV del Noroeste hasta que se lleven a cabo estas obras no podrá haber circulaciones directas en AV a través de Madrid.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A veure si ens aclarim d'una vegada: No hi haurà cap TAV de Madrid a París per Barcelona. Com a màxim, l'unic TAV no regional que utilitzi el by-pass del Vallès o l'irreal túnel protoserpentina per l'Eixample serà un hipotètic Montpeller-València o qualsevol versió Mare Nostrum AV.
No. S'està fent/projectant una segona estació d'AV a Chamartín per tot AVE que surti cap al Nord (Castella-Lleó, Galícia, País Basc), mentre que d'Atocha sortiran els trens cap a Castella-La Manxa, Andalusia, Extremadura, Portugal, Aragó, Catalunya i Llevant. I també s'hi farà un túnel de connexió.faristol wrote:A Madrid els AVE paren a ATOCHA i "PUNTO PELOTA" (expresió molt madrilenya) a ningu se li va ocorrer fer un tunel per anar a CHAMARTIN NI A BARAJAS, i els nous AVES sortiran de ATOCHA encarq ue vagin al nord, es a dir nomes una ESTACIO!!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 104
- Joined: Sunday 07/01/2007 11:04
- Location: HISPANIA CITERIOR
Guigui wrote:A veure si ens aclarim d'una vegada:
(...)
No. S'està fent/projectant una segona estació d'AV a Chamartín per tot AVE que surti cap al Nord (Castella-Lleó, Galícia, País Basc), mentre que d'Atocha sortiran els trens cap a Castella-La Manxa, Andalusia, Extremadura, Portugal, Aragó, Catalunya i Llevant. I també s'hi farà un túnel de connexió.
Gracias por la traducción (aunque un poco libre)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
És que he començat a escriure el missatge abans que es publiqués la teva resposta i m'he entretingut amb altres coses mentrestant. O sigui, que s'han solapat.sanlucar-playa wrote:Guigui wrote:A veure si ens aclarim d'una vegada:
(...)
No. S'està fent/projectant una segona estació d'AV a Chamartín per tot AVE que surti cap al Nord (Castella-Lleó, Galícia, País Basc), mentre que d'Atocha sortiran els trens cap a Castella-La Manxa, Andalusia, Extremadura, Portugal, Aragó, Catalunya i Llevant. I també s'hi farà un túnel de connexió.
Gracias por la traducción (aunque un poco libre)
I de traducció, prou que en faig en horari laboral per posar-m'hi en el meu temps d'oci.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Perdo per la meva ignorancia, no coneixia el tema de que a CHAMARTIN tambe hi hauria AVE i tambe pel fet de no caure en el bypass del Valles, pero un cop mostrada la meva ignorancia i entenent llavors moltes coses mes be, em segueix semblant que fer una parada al prat i demes si no un error no es molt coherent amb la filosofia d'alta velocitat, si amb la de intermodalitat, pero arribar a un equilibri no es facil.
Si dos trens van un darrera l'altre, per exemple i venen de Madrid un va a Barcelona-Sagrera i l'altre a FranÇa pel bypass, quan el que va a la Sagrera arribi al seu destí, l'altre quasi estara ja a Girona i aixo no es llogic, si contem el desviament cap el prat, la parada el prat, la pujada cap a barcelona, la parada a Sants, el tunel en el que es circulara a 50 Km/h. una hipotetica parada a Passeig de gracia? i per fi Sagrera, moltes coses em sembla.
En moltes coses teniu raó, pero el que s'hauria de fer es que els aereoports per exemple de Saragossa es milloressin i tinguessin mes vols, i fer servir el tren per portar gent entre ciutats i no com un metro cap un Aeroport., ara clar, millor que estiguin tots els medis de transport conectats entre si, millorant aixi les conexions, pero si per aconseguir algunes coses empitjorem d'altres, no se.
A mes cambiar la filosofia o costums de la gent no es fácil, digues-l'hi a algu que agafi el tren per despres volar, a FranÇA tampoc va ser facil pero, ara, allá es un exit.
Be, es una opinio personal, al final tot quedara be i estara ben fet estic convenÇut, pero sempre pensarem i si...en fi que el temps ens donara o treura rao i perdo de nou per la meva ignorancia, entenc alguna reaccio.
Si dos trens van un darrera l'altre, per exemple i venen de Madrid un va a Barcelona-Sagrera i l'altre a FranÇa pel bypass, quan el que va a la Sagrera arribi al seu destí, l'altre quasi estara ja a Girona i aixo no es llogic, si contem el desviament cap el prat, la parada el prat, la pujada cap a barcelona, la parada a Sants, el tunel en el que es circulara a 50 Km/h. una hipotetica parada a Passeig de gracia? i per fi Sagrera, moltes coses em sembla.
En moltes coses teniu raó, pero el que s'hauria de fer es que els aereoports per exemple de Saragossa es milloressin i tinguessin mes vols, i fer servir el tren per portar gent entre ciutats i no com un metro cap un Aeroport., ara clar, millor que estiguin tots els medis de transport conectats entre si, millorant aixi les conexions, pero si per aconseguir algunes coses empitjorem d'altres, no se.
A mes cambiar la filosofia o costums de la gent no es fácil, digues-l'hi a algu que agafi el tren per despres volar, a FranÇA tampoc va ser facil pero, ara, allá es un exit.
Be, es una opinio personal, al final tot quedara be i estara ben fet estic convenÇut, pero sempre pensarem i si...en fi que el temps ens donara o treura rao i perdo de nou per la meva ignorancia, entenc alguna reaccio.
Un parell d'apunts:faristol wrote: Si dos trens van un darrera l'altre, per exemple i venen de Madrid un va a Barcelona-Sagrera i l'altre a FranÇa pel bypass, quan el que va a la Sagrera arribi al seu destí, l'altre quasi estara ja a Girona i aixo no es llogic, si contem el desviament cap el prat, la parada el prat, la pujada cap a barcelona, la parada a Sants, el tunel en el que es circulara a 50 Km/h. una hipotetica parada a Passeig de gracia? i per fi Sagrera, moltes coses em sembla.
.
1.- La conexió entre dos modus de transport: tren i avió és imprescindible i complementaris.
2.-El desviament al prat només suposa un parell de kilometres adicionals de recorregut, que garanteixen la conexió amb l'aeroport.
3.-No tots el trens pararan a totes les estacions, hi hauran AVE's directes, amb parades, Aviant (regionals d'alta velocitat), Altarias.
4.-S'afavoreix la mobilitat amb la intermodalitat entre tots els sistemes de transport public, metro, rodalies, regionals, avió, busos, .....
Per ultim dir que ,efectivamente, hi ha una discusió viva referent a la parada de la LAV en Passeig de Gracia. Alguns la defensem i altres no.....
Espero que sigui del teu interés aquest esquematic resum.