Bogatell amb màquines autovenda

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Bogatell amb màquines autovenda

Post by orique »

Aquesta nit s'han instal·lat tres màquines autovenda a Bogatell.

A hores d'ara encara no estan operatives.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Tinc un suggeriment: per què no inicies un fil dedicat a canvis de màquines autovenda al metro? No seria cap tonteria, suposo que ara és època de canviar la gran quantitat de màquines velles que encara abunden.
Jordilar

Post by Jordilar »

Fins ara había taquilla?

Salut,
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Es veu que a la L4 (de manera excepcional) la venta de bitllets es fa per taquilla ,m'ho va dir una empleada de Pep Ventura quan volia comprar una T-Jove i em va explicar que a les autovenda no les venien per evitar frau, que anes a un Centre d'atencio al client (SagradaFamilia, Universitat, SantsEstacio, ProvençaDiagonal) o que anes a una estacio de la L4. Suposo que de mica en mica aniran ficant maquines i en un futur la venta tambe sera exclusiva per autovenda, pero una cosa, jo no entenc per que doncs a Fondo venen a taquilla, es el que em fa rabia, la gent que compra bitllets a taquilla, no veuen que fan nosa? Has de fer una cua de 4 persones que estiren tres hores per demanar informacio, coi! que tampoc es tan dificil anar a la maquina! una mica de "civisme al metro si us plau"
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

EUKibo wrote:Es veu que a la L4 (de manera excepcional) la venta de bitllets es fa per taquilla ,m'ho va dir una empleada de Pep Ventura quan volia comprar una T-Jove i em va explicar que a les autovenda no les venien per evitar frau, que anes a un Centre d'atencio al client (SagradaFamilia, Universitat, SantsEstacio, ProvençaDiagonal) o que anes a una estacio de la L4. Suposo que de mica en mica aniran ficant maquines i en un futur la venta tambe sera exclusiva per autovenda, pero una cosa, jo no entenc per que doncs a Fondo venen a taquilla, es el que em fa rabia, la gent que compra bitllets a taquilla, no veuen que fan nosa? Has de fer una cua de 4 persones que estiren tres hores per demanar informacio, coi! que tampoc es tan dificil anar a la maquina! una mica de "civisme al metro si us plau"
Tant a la L2 com a la L5 (i a la L11) la venda es realitza exclusivament per màquina autovenda.

D'altra banda, penso que és absurd que TMB no vengui les T-Jove a l'Autovenda, doncs a l'autovenda del TRAM, de FGC i també a les de RENFE la pots comprar sense problemes.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

XD Aixo vaig pensar jo UT, si no me le ven l'autovenda aqui, a Sagrada Familia jo no anire pas, ja la comprare al TRAM
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Diumenge vaig veure un Bescanvi de Tot Montserrat Cremallera, en format ATM, per suposat emès a TMB.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

Parlant d'autoventa, avui a Diagonal L5 hi havia un cartell amb una foto d'un empleat de TMB i un eslogan que deia "en que et puc ajudar?" així com un subtítol tipus "ara tot el personal de la L5 canvia de funcions". Hi havia més lletra petit però no l'he pogut llegir.

Se suposa que a la L5 ja no hi haurà guixetes i tot el personal rondarà per les estacions ja?
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Tot TMB queda sense taquilles.
George85 wrote:Parlant d'autoventa, avui a Diagonal L5 hi havia un cartell amb una foto d'un empleat de TMB i un eslogan que deia "en que et puc ajudar?" així com un subtítol tipus "ara tot el personal de la L5 canvia de funcions". Hi havia més lletra petit però no l'he pogut llegir.

Se suposa que a la L5 ja no hi haurà guixetes i tot el personal rondarà per les estacions ja?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Jordilar wrote:Fins ara había taquilla?

Salut,
Sí.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Per cert, si totes les taquilles desapareixen, com ens ho farem per bescanviar un títol defectuós? O potser ho hauran previst a les màquines autovenda?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

liniadelRipollés wrote:Tot TMB queda sense taquilles.
Si ja ho sabia liniadelRipollés, el que jo volia dir és si ja ha arrivat aquest moment ;)

En un principi, desapareixeràn els llocs de treball de taquiller, cap d'estacio i motorista, passant tots a un d'agent d'atenció al client. no?
Last edited by George85 on Wednesday 07/02/2007 22:10, edited 1 time in total.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

A veure! Que aixo no es com a RENFE! Treuen la venta a taquilla pero el taquiller continuara sent-hi alla! Que nomes informant la gent, fet bescanvis i controlant que tot funcioni be a l'estacio, obrint portes als carritos i estant alla per qualsevol emergencia una persona com a minim ja necessiten per cada estacio. De taquillers i hi haura com passa a la L2. Jo ho trobo bastant be sempre i quan no deixin estacions buides com fan a la RENFE, perque d'aquesta manera el metro es mes dinamic, l'atencio personal per si t'han de fer un bescanvi i tens pressa o per si t'han d'informar.
Jordilar

Post by Jordilar »

Estic fins les pilotes, ho repeteixo, fins les pilotes que una persona de la qual casi el 90% dels missatjes ciritiqui grautitament a RENFE senser conèixer el que diu >:( .

Una mica de dignitat, home!

Salut,
Last edited by Jordilar on Wednesday 07/02/2007 23:16, edited 1 time in total.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Les linies 2, 5 i 11, pertanyen al Nou Model Operatiu (NMO) amb el que no hi ha taquillers i tot es fa a través de la venda automatica, amb el que una senyora de setanta pico anys a de montar-s'ho com sigui per poder comprar una T-4 (q en algunes maquines no en venen). Esta en procés d'implantació a la L3, deien que estaria per l'octubre de 2006, després per gener de 2007 i sembla que segueix sense haber-hi el NMO a L3.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Jordilar

Post by Jordilar »

M'ha fet gràcia això de les inicials NMO :) Suposu que els Agents d'atenció al Client seran els AAC, no :) ?

Salut,
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Correctíssim ;)
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

EUKibo wrote:A veure! Que aixo no es com a RENFE! Treuen la venta a taquilla pero el taquiller continuara sent-hi alla! Que nomes informant la gent, fet bescanvis i controlant que tot funcioni be a l'estacio, obrint portes als carritos i estant alla per qualsevol emergencia una persona com a minim ja necessiten per cada estacio. De taquillers i hi haura com passa a la L2. Jo ho trobo bastant be sempre i quan no deixin estacions buides com fan a la RENFE, perque d'aquesta manera el metro es mes dinamic, l'atencio personal per si t'han de fer un bescanvi i tens pressa o per si t'han d'informar.
No la critico, la descric, i no se si se mes o menys que tu, pero molts cops he tingut problemes per falta de personal a una estacio de Rodalies.

1) A Badalona un dissabte no anava el canvi a les maquines autovenda de l'estacio i no tenia import just i no havia manera "legal d'entrar a l'estacio"

2) A Clot un mati havia agafat el tren molt d'hora i les validadores de Passeig estaven encara desconnectades, al sortir demanen el bitllet i obviament no el tenia validat, al timbre no contestava ningu perque no hi havia ningu a l'estacio, no havia manera de sortir "legalment" i la porta no la vaig poder forçar per sortir, imaginat amb una mergencia que hauria passat...

En canvi al metro les estacions tenen un botonet on darrere se't posa una persona que t'aten per informacio o per emergencia.


Tornant al tema.
Trobo que la venta automatica, com diu Denisuko, haurien de solucionar temes com l'adquisició de T4 i TJove per exemple
Watermark
N7
N7
Posts: 328
Joined: Tuesday 12/07/2005 22:55

Post by Watermark »

Guigui wrote:Per cert, si totes les taquilles desapareixen, com ens ho farem per bescanviar un títol defectuós? O potser ho hauran previst a les màquines autovenda?
Els títols defectuosos no es poden bescanviar amb cap màquina ja que si les validadores no aconsegueixen llegir correctament la banda magnètica, les màquines tampoc ho faran. Per fer el bescanvi de tarjes deteriodades calen ulls humans. Què farà TMB? Home, per començar cal dir que hi ha cert sector de la seva plantilla de taquillers que els hi dóna al·lergia realitzar bescanvis, així que no serà una grandíssima pèrdua. A més a més, imagino que per anar acostumant a la gent davant de l'extinció de les taquilles, a Fabra i Puig fan la gracieta d'enviar a la gent que demana bescanvis a que vagin a fer-los a Sant Andreu Arenal, cosa que causa força estupefacció i desesperació al personal de l'estació ferroviària (un bescanvi ben fet requereix una inspecció minuciosa de la tarjeta per evitar fraus aprofitant una data de caducitat de dificil lectura, impressions de validació superposades o indicacions de que el viatger està realitzant un transbordament inexistent per aconseguir que li posin viatges extra). Els bescanvis que es fan a Sant Andreu Arenal per als usuaris de TMB ralentitzen la necessària venda de bitllets per als propis usuaris de Renfe, allargant cues, presses i carregant sense necessitat la responsabilitat als taquillers de Renfe davant possibles errors en el bescanvi, que per a qui no ho sàpiga, totes les tarjetes que han estat bescanviades en una taquilla s'han d'enviar per a la seva supervisió.
Però bé, en tot cas, encara que tanquin totes les taquilles de TMB i no hi hagi possibilitat de que t'enviin a un lloc alternatiu per realitzar el bescanvi, sempre els hi quedarà aquella clàusula de l'ATM tan poc utilitzada a la pràctica (i que no estaria malament fer-la servir de tant en tant en aquells viatgers que dia rere dia duen la tarjeta malmesa) que indica textualment:
Les targetes que hagin estat malmeses per causa de l'usuari no donaran dret a un bescanvi.
I la gran majoria dels casos és per causa de l'usuari, al no guardar amb cura la tarjeta.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Watermark wrote:Home, per començar cal dir que hi ha cert sector de la seva plantilla de taquillers que els hi dóna al·lergia realitzar bescanvis, així que no serà una grandíssima pèrdua.
Doncs fins ara, sempre he tingut la sort de no trobar-me amb cap personatge desagradable d'aquest tipus.
Watermark wrote:
Les targetes que hagin estat malmeses per causa de l'usuari no donaran dret a un bescanvi.
I la gran majoria dels casos és per causa de l'usuari, al no guardar amb cura la tarjeta.
Molt bé, i què passa si es tracta d'una targeta aparentment intacta, com em passa sempre que la barrera me la declara il·legible? Ens trobarem davant l'alternativa: comprar inútilment una altra targeta o entrar al metro "a lo kinki"? I és que sempre les guardo en el mateix lloc, però molt de tant en tant me'n fan de les seves...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”