Metro nocturn el cap de setmana
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-----------------------------------------
Metro tota la nit del dissabte des de Setmana Santa
Costarà dos milions i els trens circularan amb una freqüència d'entre 10 i 15 minuts
Quim Torrent
Finalment la nit del dissabte és l'escollida. Les línies de metro i les línies urbanes de Ferrocarrils de la Generalitat funcionaran ininterrompudament des de dissabte al matí fins a diumenge a la nit a partir de Setmana Santa. L'anunci el va fer ahir al Parlament el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, que va explicar que en les pròximes setmanes l'ATM donarà llum verda al projecte.
Tant TMB com Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) han estat estudiant en els últims mesos la possibilitat d'oferir servei durant 43 hores seguides. Les companyies, doncs, ja han donat el sí a l'ampliació d'horaris, que costarà uns dos milions d'euros l'any, segons càlculs del govern. Per fer viable el servei nocturn dels dissabtes, TMB i FGC hauran de concentrar els treballs de manteniment i neteja que ara es feien durant els set dies de la setmana. L'altra gran problema era acordar amb els treballadors de totes dues companyies els horaris nocturns.
L'ATM calcula que el nou servei permetrà que unes 10.000 persones utilitzin el metro de les dues a les cinc de la matinada. Els combois circularan amb una freqüència d'entre deu i quinze minuts, la qual cosa suposa que cada hora la xarxa de metro podrà assumir entre 15.000 i 21.000 passatgers. Amb la llum verda definitiva al metro nocturn es complirà un dels compromisos adquirits pel PSC a les eleccions catalanes, justament un mes abans dels comicis municipals.
Botons
-----------------------------------------
Metro tota la nit del dissabte des de Setmana Santa
Costarà dos milions i els trens circularan amb una freqüència d'entre 10 i 15 minuts
Quim Torrent
Finalment la nit del dissabte és l'escollida. Les línies de metro i les línies urbanes de Ferrocarrils de la Generalitat funcionaran ininterrompudament des de dissabte al matí fins a diumenge a la nit a partir de Setmana Santa. L'anunci el va fer ahir al Parlament el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, que va explicar que en les pròximes setmanes l'ATM donarà llum verda al projecte.
Tant TMB com Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) han estat estudiant en els últims mesos la possibilitat d'oferir servei durant 43 hores seguides. Les companyies, doncs, ja han donat el sí a l'ampliació d'horaris, que costarà uns dos milions d'euros l'any, segons càlculs del govern. Per fer viable el servei nocturn dels dissabtes, TMB i FGC hauran de concentrar els treballs de manteniment i neteja que ara es feien durant els set dies de la setmana. L'altra gran problema era acordar amb els treballadors de totes dues companyies els horaris nocturns.
L'ATM calcula que el nou servei permetrà que unes 10.000 persones utilitzin el metro de les dues a les cinc de la matinada. Els combois circularan amb una freqüència d'entre deu i quinze minuts, la qual cosa suposa que cada hora la xarxa de metro podrà assumir entre 15.000 i 21.000 passatgers. Amb la llum verda definitiva al metro nocturn es complirà un dels compromisos adquirits pel PSC a les eleccions catalanes, justament un mes abans dels comicis municipals.
Botons
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
cada 15 minuts?
Suposo que sou conscients que tenir una freqüència de pas de 15 minuts pot ser horrorós! imagineu-vos les parades amb afluència moderada de gent! allò serà un circ tothom fumant bebent i altres coses que millor no imaginar-les.
Sincerament per que passin 4 metros a l'hora val la pena la factura d'enllumenat, seguretat.....
Crec que utilitzar els busos de nit és més funcional i eficient.
l'únic que s'ha de fer és adaptar les línies a la realitat i ja està. Per exemple una linia que vagi per la diagonal de punta a punta i 4 cosetes més i tindríem un transport nocturn perfecte.
Sincerament per que passin 4 metros a l'hora val la pena la factura d'enllumenat, seguretat.....
Crec que utilitzar els busos de nit és més funcional i eficient.
l'únic que s'ha de fer és adaptar les línies a la realitat i ja està. Per exemple una linia que vagi per la diagonal de punta a punta i 4 cosetes més i tindríem un transport nocturn perfecte.
Jo espero que TMB com empresa pública que és cumpleixi amb el fet de garantir la seguretat dels viatgers que viatjin de nit,perqué si a les primeres nits ja hi ha gentota trencant-lo tot,molestant als viatgers,molestar,bebent,pixant-se,etc...mès val que ès tanqui a les dues i punt,sincerament.
Esperem que TMB els preocupi aquest tema,perqué sinó,serà un mal gast de diners per que desprès sortin perjudicats.
Esperem que TMB els preocupi aquest tema,perqué sinó,serà un mal gast de diners per que desprès sortin perjudicats.
Re: cada 15 minuts?
Tampoc ho vegis tan horroros, es cert que sera un circ tothom fumant, bebent i etc.... pero si Catalunya es una estació amb una afluència bastant elevada de gent, durant les nits de la merce, aquesta estació, segons els motoristes de L3: "entras y parece una estación desierta, nadie entra, nadie sale y no hay nadie en los 2 andenes" (també es massa casualitat), però clar, els dissabtes com tanca a les 2, llavors a la 1:50 es veu de tot, pero si no tanca, la gent s'ho pren amb més calma, els espectacles del circ es distribueixenFerry1ac1 wrote:Suposo que sou conscients que tenir una freqüència de pas de 15 minuts pot ser horrorós! imagineu-vos les parades amb afluència moderada de gent! allò serà un circ tothom fumant bebent i altres coses que millor no imaginar-les.
Sincerament per que passin 4 metros a l'hora val la pena la factura d'enllumenat, seguretat.....
Crec que utilitzar els busos de nit és més funcional i eficient.
l'únic que s'ha de fer és adaptar les línies a la realitat i ja està. Per exemple una linia que vagi per la diagonal de punta a punta i 4 cosetes més i tindríem un transport nocturn perfecte.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Ui, no creguis, e? Pensa amb lo malament que funciona el metro, la de quantitat de reclamacions que es poden ficar i en el poc cas que en fan els directius. Per aquests, la qüestió es que els trens es moguin: es mouen? doncs apa, funciona tot la mar de bé. Jo ho tinc molt clar i es que si em trobo a disgust al metro a les tantes de la nit, ho tinc clar que reclamació per part del Denisuko que hi caurà. No millorarà res, però ja es té un altre punt de vista de la situació a l'interior del metro a aquelles hores
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Crec que a les reclamacions hauren de fer mes cas, perque a sobre que perds el temps escribint-la i si et decideixes a predre'l es per quelcom t'ha molestat molt ho trobo molt greu. Tot i aixi TMB als drets de l'usuari estables que se t'ha de contestar en 15 dies, en canvi un altre operador amic meu, no te drets de l'usuari, bueno si, hi ha una petita clausula que diu, que en el cas de estarte, atencio, mes d'una hora!!!!! parat em tornarien amb l'abonament que jo tinc 0.33€ per les molesties, i de fer tinc reclamacions de fa mes de 4 mesos i encara espero una minima resposta...
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Pero Jordilar, a TMB ho pots reclamar perque estas en el teu dret de rebre contestacio en 15 dies, pero a RENFE...
Tinc sense contestar:
11-10-06 Sants (Una validadora de capsa vermella de Castelldefels sempre s'esta menjant els bitllets, i a mes a Castelldefels el cap d'estacio em va enganya dient que alla no podia reclamar i havia d'anar a sants)
26-10-06 SAComtal (Desmaios massius dins un tren on es va acabar l'oxigen i feia una calor com mai he passat en tota ma vida, no hi havia climatitzacio i el tren estava sobresobresobremegasaturadisim)
15-12-06 Clot (Retard de 20min en un dia on no van haverhi avaries)
Tinc contestades:
23-10-06 SAComtal (Retard 30min degut al tall d'un cable electric a Can Tunis)
27-10-06 SAComtal (Retard de 25min degut a suicidi i atencio despectiva del cap d'estacio)
No ho veieu causalitat??? nomes m'han contestat les reclamacions de deficiencies del servei ocasionades per les obres de l'AVE o per motius que no son d'ADIF o RENFE, que pasa que nomes contesten per donar les culpes als altres i les que ells tenen la culpa de les traguen o que?...
Per cert, l'avaria que va ser deguda a l'empresa OHL (que RENFE va denunciar) em tornen els diners (¬¬ perque despres aquests diners se'ls demanara a l'altra empresa) pero les altres que no te a qui culpar no m'han tornat res... I sobre el tema del tracte que vaig rebre del cap d'estacio em contesten amb una frase incoerent:
"En lo referente a las dificultades que usted nos indica que le pusieron para poder realizar la reclamación, hemos de indicarle que, en la información que nos ha sido facilitada nos dicen que, tan solo le indicaron que debía de realizar la reclamaación en esa estación"
En contestació al que jo vaig posar de:
"... se m'han posat dificultats a l'hora de formular reclamació"
El cap em va dir que per que reclamava, que aixo de reclamar no es fa, que si em feia vergona, que a sobre que es gasten els cuartos a Catalunya! Que eren les obres de l'AVE i que no hi faria res, que m'aguantes i que la meva reclamacio no serveix per res, pos es per dirli, mira! saps el que em vas dir? pues primer no eren obres de l'AVE sino un suicidi el que hi va haver, i segon que d'alguna cosa serveix si primer et donen informacio, segon et tornen els diners i tercer els hi satures el servei de reclamacions perque vegin que alguna cosa estan fent malament.
Per cert, jo soc totalment bilingue i de reclamacions depenent el dia les feia en catala o en castella, no m'importa cambiar de llengua per parlar amb algu, el que trobo que em faltin al respecte es que una empresa a la que em dirigeixo de la qual soc client no em contesti en l'idioma que li escrit, primer perque es una falta de respecte, segon perque es molestar al client i tercer perque a Catalunya es ilegal.
Tinc sense contestar:
11-10-06 Sants (Una validadora de capsa vermella de Castelldefels sempre s'esta menjant els bitllets, i a mes a Castelldefels el cap d'estacio em va enganya dient que alla no podia reclamar i havia d'anar a sants)
26-10-06 SAComtal (Desmaios massius dins un tren on es va acabar l'oxigen i feia una calor com mai he passat en tota ma vida, no hi havia climatitzacio i el tren estava sobresobresobremegasaturadisim)
15-12-06 Clot (Retard de 20min en un dia on no van haverhi avaries)
Tinc contestades:
23-10-06 SAComtal (Retard 30min degut al tall d'un cable electric a Can Tunis)
27-10-06 SAComtal (Retard de 25min degut a suicidi i atencio despectiva del cap d'estacio)
No ho veieu causalitat??? nomes m'han contestat les reclamacions de deficiencies del servei ocasionades per les obres de l'AVE o per motius que no son d'ADIF o RENFE, que pasa que nomes contesten per donar les culpes als altres i les que ells tenen la culpa de les traguen o que?...
Per cert, l'avaria que va ser deguda a l'empresa OHL (que RENFE va denunciar) em tornen els diners (¬¬ perque despres aquests diners se'ls demanara a l'altra empresa) pero les altres que no te a qui culpar no m'han tornat res... I sobre el tema del tracte que vaig rebre del cap d'estacio em contesten amb una frase incoerent:
"En lo referente a las dificultades que usted nos indica que le pusieron para poder realizar la reclamación, hemos de indicarle que, en la información que nos ha sido facilitada nos dicen que, tan solo le indicaron que debía de realizar la reclamaación en esa estación"
En contestació al que jo vaig posar de:
"... se m'han posat dificultats a l'hora de formular reclamació"
El cap em va dir que per que reclamava, que aixo de reclamar no es fa, que si em feia vergona, que a sobre que es gasten els cuartos a Catalunya! Que eren les obres de l'AVE i que no hi faria res, que m'aguantes i que la meva reclamacio no serveix per res, pos es per dirli, mira! saps el que em vas dir? pues primer no eren obres de l'AVE sino un suicidi el que hi va haver, i segon que d'alguna cosa serveix si primer et donen informacio, segon et tornen els diners i tercer els hi satures el servei de reclamacions perque vegin que alguna cosa estan fent malament.
Per cert, jo soc totalment bilingue i de reclamacions depenent el dia les feia en catala o en castella, no m'importa cambiar de llengua per parlar amb algu, el que trobo que em faltin al respecte es que una empresa a la que em dirigeixo de la qual soc client no em contesti en l'idioma que li escrit, primer perque es una falta de respecte, segon perque es molestar al client i tercer perque a Catalunya es ilegal.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs les respostes que dóna TMB tampoc són per tirar coets. Un cop que l'enèssima avaria de la L3 em va deixar tirat 20 minuts a Lesseps (van haver de retirar de circulació el tren on anava), la resposta a la meva reclamació va ser la següent (cita literal):
"Us hem d'informar que a la línia 3 de metro, s'han realitzat els treballs per instal·lar un nou sistema de seguretat, anomenat ATP [...]. Aquest fet pot haver ocasionat algun desajust en el funcionament habitual dels trens de la línia 3, per la qual cosa us demanem disculpes, però sens dubte suposarà una millora substancial en el servei per als nostres clients."
La meva resposta a això, posant en dubte la relació entre la retirada d'un tren per avaria i la implantació de l'ATP, ja no ha tingut contestació. Deu ser l'opció que pren el Departament de Relacions Externes de TMB quan se li acaba l'oremus.
"Us hem d'informar que a la línia 3 de metro, s'han realitzat els treballs per instal·lar un nou sistema de seguretat, anomenat ATP [...]. Aquest fet pot haver ocasionat algun desajust en el funcionament habitual dels trens de la línia 3, per la qual cosa us demanem disculpes, però sens dubte suposarà una millora substancial en el servei per als nostres clients."
La meva resposta a això, posant en dubte la relació entre la retirada d'un tren per avaria i la implantació de l'ATP, ja no ha tingut contestació. Deu ser l'opció que pren el Departament de Relacions Externes de TMB quan se li acaba l'oremus.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
si si, tenen el paragraf comodi, RENFE el te ara el de les obres.
"La red ferroviaria esta expreimentando el mayor cambio de su historia.... En otas líneas y en otras ciudades, la realización de ese esfuerzo conjunto se considera inviable...Renfe Cercanías ha optado por llevar a cabo estos progresos mientras se mantiene el servicio(¬¬ a sobre li haure de donar les gracies)...Hasta ese momento, desde Renfe Cercanías queremos solicitar a nuestros clientes su paciencia por las inevitables molestias....Gracias al esfuerzo de todos, pronto podremos disfrutar de una mejor red de Cercanías en Barcelona.
"La red ferroviaria esta expreimentando el mayor cambio de su historia.... En otas líneas y en otras ciudades, la realización de ese esfuerzo conjunto se considera inviable...Renfe Cercanías ha optado por llevar a cabo estos progresos mientras se mantiene el servicio(¬¬ a sobre li haure de donar les gracies)...Hasta ese momento, desde Renfe Cercanías queremos solicitar a nuestros clientes su paciencia por las inevitables molestias....Gracias al esfuerzo de todos, pronto podremos disfrutar de una mejor red de Cercanías en Barcelona.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Jo fa un temps els hi vaig posar una reclamació per que el bus 118 tenia la ultima parada de Mas Guimbau anulada (em sembla que es diu Pi Forcat) i resulta que no ho posava per enlloc. I a la mateixa reclamació vaig aprofitar per suggerir que el 118 es prolongues fins al C/Castellví. La questió es que em van contestar (al cap d'uns 2 mesos) que no era possible la prolongació al C/Castellví si no s'arreglaven aquells carrers (cosa que es mentida, per que hi passa el camió de l'escombraria que es mes gros) i sobre el tema de la parada anulada no me'n van dir res. Despres ja no he tornat a passar per alla per comprovar com esta (d'aixo fa uns 3 anys) però m'oloro que la parada en realitat no estava anulada per TMB sino que els conductors l'havien anulat pel seu compte, per que allà no hi havia obres ni cap altre condicionant.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Doncs em van contestar (a mi i en Pere, doncs la situació la vàrem patir els 2 i la vàrem posar tots dos a l'hora) lo típic: que no és cert que es coli tanta gent, que sí fan revisions... i que hi ha la suficient seguretat allà perquè es minimitzin els "2x1".metring wrote:Ui, aquest últim era deplorable, no sé ni si algú es dignava a pagar! Però ja està sol·lucionat. I que solien repondre't?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
---------------------------------
Continua la negociació per obrir el metro de nit
Les negociacions que mantenen Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i el comitè d'empresa del metro perquè aquest transport públic pugui obrir dissabte a la nit estan en punt mort. Però el president del comitè, Ángel González, assegura que es desencallaran en les properes reunions perquè «la companyia té molta pressa, no preveu la possibilitat de retardar l'obertura del metro, que hauria de començar el proper dissabte 14 d'abril». De fet, aquesta mateixa setmana està prevista una altra reunió entre Transports Metropolitans i el comitè d'empresa del metro.
La reunió d'ahir entre sindicats i TMB «va ser molt llarga», explica González. L'únic punt en què, de moment, s'ha arribat a un acord és el que fa referència als contractes dels caps d'estació. TMB hauria acceptat que «els treballadors que tenen contractes parcials passin a tenir-ne de complets». A més, el comitè d'empresa hauria aconseguit que aquests entressin «en un sistema rotatiu de torns que seria més flexible que en d'altres companyies ja que TMB ofereix un servei públic».
Sindicats i Transports Metropolitans, però, no han arribat a cap acord pel que fa a com haurien de ser els contractes dels maquinistes que hauran de treballar durant tota la nit de dissabte. Aquí els sindicats també volen que els que estan contractats a temps parcial passin a estar-ho a temps complet.
Tampoc comparteixen el mateix punt de vista pel que fa al manteniment. «Si hi ha una nit que no es poden fer aquestes tasques», explica González, «s'ha d'incrementar el nombre d'efectius que treballaran menys dies». TMB està disposada a augmentar «amb dues o tres persones més» el nombre de personal, explica González. Però «això és insuficient», i afegeix que «només en l'equip que fa el manteniment de la senyalització necessitarien tres persones més».
El president del comitè d'empresa assegura que «no signaran cap conveni amb TMB si no hi ha acord en cada un dels punts que es tracten en la negociació». És a dir, «pel que fa a aconseguir contractes a temps complet per als maquinistes i a incrementar el nombre de personal dedicat a fer les tasques de manteniment».
---------------------------------
Continua la negociació per obrir el metro de nit
Les negociacions que mantenen Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i el comitè d'empresa del metro perquè aquest transport públic pugui obrir dissabte a la nit estan en punt mort. Però el president del comitè, Ángel González, assegura que es desencallaran en les properes reunions perquè «la companyia té molta pressa, no preveu la possibilitat de retardar l'obertura del metro, que hauria de començar el proper dissabte 14 d'abril». De fet, aquesta mateixa setmana està prevista una altra reunió entre Transports Metropolitans i el comitè d'empresa del metro.
La reunió d'ahir entre sindicats i TMB «va ser molt llarga», explica González. L'únic punt en què, de moment, s'ha arribat a un acord és el que fa referència als contractes dels caps d'estació. TMB hauria acceptat que «els treballadors que tenen contractes parcials passin a tenir-ne de complets». A més, el comitè d'empresa hauria aconseguit que aquests entressin «en un sistema rotatiu de torns que seria més flexible que en d'altres companyies ja que TMB ofereix un servei públic».
Sindicats i Transports Metropolitans, però, no han arribat a cap acord pel que fa a com haurien de ser els contractes dels maquinistes que hauran de treballar durant tota la nit de dissabte. Aquí els sindicats també volen que els que estan contractats a temps parcial passin a estar-ho a temps complet.
Tampoc comparteixen el mateix punt de vista pel que fa al manteniment. «Si hi ha una nit que no es poden fer aquestes tasques», explica González, «s'ha d'incrementar el nombre d'efectius que treballaran menys dies». TMB està disposada a augmentar «amb dues o tres persones més» el nombre de personal, explica González. Però «això és insuficient», i afegeix que «només en l'equip que fa el manteniment de la senyalització necessitarien tres persones més».
El president del comitè d'empresa assegura que «no signaran cap conveni amb TMB si no hi ha acord en cada un dels punts que es tracten en la negociació». És a dir, «pel que fa a aconseguir contractes a temps complet per als maquinistes i a incrementar el nombre de personal dedicat a fer les tasques de manteniment».
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
El metro també obrirà les vigílies de festiu a la nit i passarà cada 15 minuts
La mesura, que s'aplicarà del 14 d'abril al 13 d'octubre, inclou les parades urbanes dels Ferrocarrils
ANNA BALLBONA. Barcelona
El servei de nit del metro de Barcelona, que començarà a funcionar a partir del 14 d'abril, no només estarà en servei els dissabtes sinó també les vigílies de festius. La freqüència de pas dels combois a la nit serà de 15 minuts. Aquesta prova pilot, que durarà fins al 13 d'octubre, inclou les sis línies del metro i també les línies urbanes –dins de Barcelona– de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), tot i que en el cas dels combois de FGC, la freqüència serà de 20 minuts. Depèn de com funcioni aquesta prova pilot s'estudiarà la possibilitat que el servei ininterromput una nit a la setmana s'ofereixi durant tot l'any.
+ El metro nocturn funcionarà els dissabtes i vigílies de festius. Foto: ORIOL DURAN
La implantació del metro de nit els dissabtes i les vigílies de festius està previst que beneficiï uns 350.000 usuaris, segons va anunciar ahir l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu. L'alcalde va subratllar que l'elecció del dissabte a la nit per començar aquesta prova pilot de servei de metro ininterromput ve motivada perquè aquesta nit del cap de setmana és la que registra més accidents de trànsit. Un 65% dels accidents de circulació del cap de setmana tenen lloc en dissabte. A més, aquesta nit es produeix més mobilitat d'usuaris que no pas el divendres (entre les dotze de la nit i les dues de la matinada hi ha un 30% més de validacions).
Durant aquest mig any la mesura s'aplicarà en les sis línies de metro de Barcelona i les tres línies urbanes de FGC. Hereu ha subratllat que «la mobilitat nocturna és un fenomen creixent» que ha de tenir resposta en el sistema de transport públic. En aquest sentit, ha aprofitat per recordar l'increment de l'oferta de bus nocturn que hi ha hagut en els darrers anys i l'ampliació de l'horari de nit que s'ha produït en la xarxa de metro.
La setmana que ve, el Consell Executiu de la Generalitat traslladarà aquesta aprovació de les característiques del metro nocturn a l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona.
El mes de novembre passat Hereu va anunciar la implantació del metro nocturn i no ha estat fins ara que s'ha concretat com s'aplicarà exactament. Fa uns dies els sindicats que formen part del comitè d'empresa del metro de Barcelona van reclamar que la posada en marxa del metro ininterromput a la nit s'acompanyi de més vigilància. Pels sindicats, treballar amb poc passatge pot crear problemes d'inseguretat.
Quan s'implantarà el metro nocturn - Del 14 d'abril al 13 d'octubre, dissabte a la nit i vigílies de festiu
Freqüència de pas - 15 minuts en les línies de TMB (L1, L2, L3, L4, L5 i L11) i 20 minuts en les de FGC (L6, L7 i L8)
Usuaris que la prova pilot beneficiarà - 350.000
Validacions la nit de divendres, de 12 de la nit a 2 de la matinada - 28.000
Validacions la nit de dissabte, de 12 de la nit a 2 de la matinada - 36.500
Accidents de trànsit, que tenen lloc en cap de setmana, de 12 de la nit a 7 del matí - Un 38% es produeixen divendres a la nit
- Un 62% es produeixen dissabte a la nit
Ampliació del servei els divendres, dissabtes i vigílies de festiu, d'una a dues de la nit - El juny de l'any 1998
Ampliació del servei entre dilluns i dijous, d'onze a dotze de la nit - El novembre de l'any 2001
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2277857
La mesura, que s'aplicarà del 14 d'abril al 13 d'octubre, inclou les parades urbanes dels Ferrocarrils
ANNA BALLBONA. Barcelona
El servei de nit del metro de Barcelona, que començarà a funcionar a partir del 14 d'abril, no només estarà en servei els dissabtes sinó també les vigílies de festius. La freqüència de pas dels combois a la nit serà de 15 minuts. Aquesta prova pilot, que durarà fins al 13 d'octubre, inclou les sis línies del metro i també les línies urbanes –dins de Barcelona– de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), tot i que en el cas dels combois de FGC, la freqüència serà de 20 minuts. Depèn de com funcioni aquesta prova pilot s'estudiarà la possibilitat que el servei ininterromput una nit a la setmana s'ofereixi durant tot l'any.
+ El metro nocturn funcionarà els dissabtes i vigílies de festius. Foto: ORIOL DURAN
La implantació del metro de nit els dissabtes i les vigílies de festius està previst que beneficiï uns 350.000 usuaris, segons va anunciar ahir l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu. L'alcalde va subratllar que l'elecció del dissabte a la nit per començar aquesta prova pilot de servei de metro ininterromput ve motivada perquè aquesta nit del cap de setmana és la que registra més accidents de trànsit. Un 65% dels accidents de circulació del cap de setmana tenen lloc en dissabte. A més, aquesta nit es produeix més mobilitat d'usuaris que no pas el divendres (entre les dotze de la nit i les dues de la matinada hi ha un 30% més de validacions).
Durant aquest mig any la mesura s'aplicarà en les sis línies de metro de Barcelona i les tres línies urbanes de FGC. Hereu ha subratllat que «la mobilitat nocturna és un fenomen creixent» que ha de tenir resposta en el sistema de transport públic. En aquest sentit, ha aprofitat per recordar l'increment de l'oferta de bus nocturn que hi ha hagut en els darrers anys i l'ampliació de l'horari de nit que s'ha produït en la xarxa de metro.
La setmana que ve, el Consell Executiu de la Generalitat traslladarà aquesta aprovació de les característiques del metro nocturn a l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona.
El mes de novembre passat Hereu va anunciar la implantació del metro nocturn i no ha estat fins ara que s'ha concretat com s'aplicarà exactament. Fa uns dies els sindicats que formen part del comitè d'empresa del metro de Barcelona van reclamar que la posada en marxa del metro ininterromput a la nit s'acompanyi de més vigilància. Pels sindicats, treballar amb poc passatge pot crear problemes d'inseguretat.
Quan s'implantarà el metro nocturn - Del 14 d'abril al 13 d'octubre, dissabte a la nit i vigílies de festiu
Freqüència de pas - 15 minuts en les línies de TMB (L1, L2, L3, L4, L5 i L11) i 20 minuts en les de FGC (L6, L7 i L8)
Usuaris que la prova pilot beneficiarà - 350.000
Validacions la nit de divendres, de 12 de la nit a 2 de la matinada - 28.000
Validacions la nit de dissabte, de 12 de la nit a 2 de la matinada - 36.500
Accidents de trànsit, que tenen lloc en cap de setmana, de 12 de la nit a 7 del matí - Un 38% es produeixen divendres a la nit
- Un 62% es produeixen dissabte a la nit
Ampliació del servei els divendres, dissabtes i vigílies de festiu, d'una a dues de la nit - El juny de l'any 1998
Ampliació del servei entre dilluns i dijous, d'onze a dotze de la nit - El novembre de l'any 2001
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2277857