CiU vol que Renfe retorni el bitllet en cas d'incidència
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
CiU vol que Renfe retorni el bitllet en cas d'incidència
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
------------------------------------------
CiU demana que Renfe retorni l'import dels bitllets quan hi hagi incidències
EL PUNT. Barcelona.
El diputat de CiU Josep Rull ha presentat una proposta de resolució al Parlament «per aconseguir per als usuaris de la xarxa de Rodalies i Regionals de Renfe la devolució automàtica de l'import» del bitllet. La mateixa proposta també planteja demanar que la companyia doni «vals de descompte o títols de transport gratuïts com a compensació per les molèsties ocasionades». L'objectiu d'aquesta proposta és, segons Rull, «posar fi a la impunitat de Renfe». Pel diputat nacionalista, «la millor garantia que es prestarà un bon servei és que quan es deixa de prestar es compensi els usuaris». Per la seva banda, també Consum Català recomana que els usuaris de Renfe reclamin davant la passivitat de la companyia ferroviària.
------------------------------------------
CiU demana que Renfe retorni l'import dels bitllets quan hi hagi incidències
EL PUNT. Barcelona.
El diputat de CiU Josep Rull ha presentat una proposta de resolució al Parlament «per aconseguir per als usuaris de la xarxa de Rodalies i Regionals de Renfe la devolució automàtica de l'import» del bitllet. La mateixa proposta també planteja demanar que la companyia doni «vals de descompte o títols de transport gratuïts com a compensació per les molèsties ocasionades». L'objectiu d'aquesta proposta és, segons Rull, «posar fi a la impunitat de Renfe». Pel diputat nacionalista, «la millor garantia que es prestarà un bon servei és que quan es deixa de prestar es compensi els usuaris». Per la seva banda, també Consum Català recomana que els usuaris de Renfe reclamin davant la passivitat de la companyia ferroviària.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Clar que si, perque un paga perque et transportin en les condicions que hi ha als horaris, si et tenen una hora extra ensardinat a un tren a sobre es queden amb el preu del teu bitllet??? No senyor! Si ho fan malament que perdin diners, perque si continuem aixi no s'espavilaran. I si no es culpa de RENFE que es de l'ADIF que els hi denunciin! Pero ja prou de favoritismes entre Adimistracio, ADIF i RENFE.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sigui qui sigui el responsable de qualsevol incident, l'usuari té dret al retorn de l'import. I com que el contracte (el bitllet n'és un) l'ha contret amb l'operadora, és aquesta qui ho ha de fer. Fer pagar el responsable final de l'incident ja és cosa de l'operadora, que és qui hi té els corresponents contractes firmats.EUKibo wrote:I si no es culpa de RENFE que es de l'ADIF que els hi denunciin!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Les actuals condicions d'utilització ja recullen les devolucions de bitllets.
El que no recullen en canvi el procediment per fer la devolució.
Així doncs, en determinats casos aquesta devolució es pot fer al moment en una taquilla o bé es pot fer mitjançant una reclamació per escrit a rodalies renfe, en ambdós casos si fos efectivament procedent la devolució es farà immediatament en el primer cas, i mitjançant una carta amb una nota d'abonament per l'import corresponent que es podrà cobrar a qualsevol taquilla.
El que no recullen en canvi el procediment per fer la devolució.
Així doncs, en determinats casos aquesta devolució es pot fer al moment en una taquilla o bé es pot fer mitjançant una reclamació per escrit a rodalies renfe, en ambdós casos si fos efectivament procedent la devolució es farà immediatament en el primer cas, i mitjançant una carta amb una nota d'abonament per l'import corresponent que es podrà cobrar a qualsevol taquilla.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
pero josep, el problema es que aixo no ho fan, a mi a una de les reclamacions que vaig fer em van tornar el preu d'un bitllet senzill, pero de retards i avaries greus a RENFE he patit a desenes! Només teniu en compte que jo tots els dies agafo la R2 per anar a Castelldefels a hora punta!! I perque li faig "boicot" a RENFE sempre que hi hagi tram alternatiu en metro (Per exemple en comptes d'afafar Rodalies a Badalona per arribar a Clot, agafo la L2 a Pep Ventura que té més freqüència, va menys saturada i és molt més fiable, tot i que la R1 per operarla qui l'opera no va tant malament....) Pues això que el retorn del bitllet me'l van fer a mi per reclamar, però desenes de milers de persones tenen avaries greus a RENFE i no reclamen, primer perque no saben aquest sistema i segon perque no funciona, a mi només m'han retornat els diners del dia en que tenia la culpa l'empresa OHL que treballava a les obres de l'AVE i els hi van denunciar per a que li paguessin les pèrdues, és a dir, que el sistema de retorn del preu del bitllet a RENFE NO FUNCIONA! A RENFE no tenim drets com a usuaris, en canvi a TMB hi ha una clàusula que diu que en el moment en que el servei quedi endarrerit o anulat pots demanar que et fagin "ipso facto" una bescanvi que et permeti tornar a fer aquell viatge que has pagat en un altre operador o en un altre moment.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Doncs si no et tornen l'import del bitllet vegades repetides, els denúncies, ja que és el que s'hauria de fer.EUKibo wrote:pero josep, el problema es que aixo no ho fan, a mi a una de les reclamacions que vaig fer em van tornar el preu d'un bitllet senzill, pero de retards i avaries greus a RENFE he patit a desenes! Només teniu en compte que jo tots els dies agafo la R2 per anar a Castelldefels a hora punta!! I perque li faig "boicot" a RENFE sempre que hi hagi tram alternatiu en metro (Per exemple en comptes d'afafar Rodalies a Badalona per arribar a Clot, agafo la L2 a Pep Ventura que té més freqüència, va menys saturada i és molt més fiable, tot i que la R1 per operarla qui l'opera no va tant malament....) Pues això que el retorn del bitllet me'l van fer a mi per reclamar, però desenes de milers de persones tenen avaries greus a RENFE i no reclamen, primer perque no saben aquest sistema i segon perque no funciona, a mi només m'han retornat els diners del dia en que tenia la culpa l'empresa OHL que treballava a les obres de l'AVE i els hi van denunciar per a que li paguessin les pèrdues, és a dir, que el sistema de retorn del preu del bitllet a RENFE NO FUNCIONA! A RENFE no tenim drets com a usuaris, en canvi a TMB hi ha una clàusula que diu que en el moment en que el servei quedi endarrerit o anulat pots demanar que et fagin "ipso facto" una bescanvi que et permeti tornar a fer aquell viatge que has pagat en un altre operador o en un altre moment.
Jo estic d'acord en que si el servei va saturat, no funciona bé, i tu no has inicïat el teu viatge i el vols interrompre que et retornin l'import del bitllet.
Ara bé, si un tren circula 10 minuts tard, i arribes al teu destí i a sobre demanes l'import del bitllet (que és el que em dona a entendre aquest article), ho trobo un abus.
Estic d'acord i també protesto que Renfe està tenint masses averies i massa deixadesa en el servei de Rodalies, ara bé, no s'ha de perdre de vista que tot servei prestat ha de tenir incidències, ó resultara que a FGC no n'hi han?
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Les reclamacions que he posat jo han estat per problemes molt greus, en el cas de reclamacions per retard han superat els 40min. El problema que esdevé a l'empresa feixista de la xarxa nacionals dels ferrocarrils espanyols es que l'estructura no suporta ni tan sols una afluència conencional (sense averies ni retards) i en cas de retars de més de 10min ja esdevé el caos i et dic que als 40min de retard en una estació com Clot o Passeig de Gràcia et dic que no tenen res a envejar a l'infern.... La gent caient a les vies.... Dintre els trens la gent desmaiantse per manca d'oxigen... A part del geu gru d'arribar 40min tard a la feina, a sobre que per si la RENFE ja té unes velocitats comercials exageradament baixes a sobre 40min mes...
A mes molts cops no he reclamat i la gent no reclama mai, així que mai tornen els diners els de la RENFE, i t'asseguro que jo precisament no soc el que estafo...
A mes molts cops no he reclamat i la gent no reclama mai, així que mai tornen els diners els de la RENFE, i t'asseguro que jo precisament no soc el que estafo...
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Doncs si no curses cap reclamació perquè et tornin els diners llavors no et queixis.EUKibo wrote:Les reclamacions que he posat jo han estat per problemes molt greus, en el cas de reclamacions per retard han superat els 40min. El problema que esdevé a l'empresa feixista de la xarxa nacionals dels ferrocarrils espanyols es que l'estructura no suporta ni tan sols una afluència conencional (sense averies ni retards) i en cas de retars de més de 10min ja esdevé el caos i et dic que als 40min de retard en una estació com Clot o Passeig de Gràcia et dic que no tenen res a envejar a l'infern.... La gent caient a les vies.... Dintre els trens la gent desmaiantse per manca d'oxigen... A part del geu gru d'arribar 40min tard a la feina, a sobre que per si la RENFE ja té unes velocitats comercials exageradament baixes a sobre 40min mes...
A mes molts cops no he reclamat i la gent no reclama mai, així que mai tornen els diners els de la RENFE, i t'asseguro que jo precisament no soc el que estafo...
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Pues clar que em queixo! Perque que existeixen reclamacions els de la RENFE no m'ho han dit, ho he hagut de descobrir jo fa poc! I creus que si faig tard a un examen em pararé a fer una reclamació? I m'estaré fent una cua de 20min per reclamar? I després els franquistes treballadors de RENFE quan li dius la parula "reclamació" es tiren 10min per treure't el llibre, et comencen a mirar malament, et comencen a dir que ets tu el que li hauries de donar gracies a l'empresa ferroviaria expropiatòria feixista estatal...
I ara giro jo la truita i pregunto:
Quantes empreses d'autobusos catalanes retornen els diners per anar enllaunats, retards enormes, supressió de serveis...?
Fins que es va fer el canvi d'horaris de la línia Castellar-Sabadell el 30 de Gener de 2006, la greu saturació de la línia i els reiterats retards (no de 5 o 10 minuts, sinó de que no hi havia cap autobús en 1 hora amb freqüència teòrica de 20 minuts) no impedien que, a pesar d'això, haguessim de pagar religiosament el bitllet. Ah, i tornar els diners... ni en somnis.
A on vull arribar amb aquesta reflexió? Doncs que no podem demanar a la RENFE fer coses que ni les empreses del nostre país en transport no fan.
P.D: És cert que la situació actual dels autobusos interubans, en general, és molt millor que fa 5 o 10 anys, però encara queda molt per fer en aquest àmbit. I encara hi han línies que no funcionen com haurien de funcionar en un país mínimament civilitzat.
Quantes empreses d'autobusos catalanes retornen els diners per anar enllaunats, retards enormes, supressió de serveis...?
Fins que es va fer el canvi d'horaris de la línia Castellar-Sabadell el 30 de Gener de 2006, la greu saturació de la línia i els reiterats retards (no de 5 o 10 minuts, sinó de que no hi havia cap autobús en 1 hora amb freqüència teòrica de 20 minuts) no impedien que, a pesar d'això, haguessim de pagar religiosament el bitllet. Ah, i tornar els diners... ni en somnis.
A on vull arribar amb aquesta reflexió? Doncs que no podem demanar a la RENFE fer coses que ni les empreses del nostre país en transport no fan.
P.D: És cert que la situació actual dels autobusos interubans, en general, és molt millor que fa 5 o 10 anys, però encara queda molt per fer en aquest àmbit. I encara hi han línies que no funcionen com haurien de funcionar en un país mínimament civilitzat.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
TMB si que ho fa, no es el mateix una empresa ferroviaria que una de transport per carretera, i com be dius no s'haurien de diferenciar gaire, pero la reflexió jo la faria d'un altra punt de vista; a RENFE no podem demanar coses que no demanem al nostre pais no ho veig correcte, mes correcte veuria que a aquesta empresa de Castellar hauriem de demanar el mateix que ens ofereix TMB i demanem a RENFE.UT596001 wrote:A on vull arribar amb aquesta reflexió? Doncs que no podem demanar a la RENFE fer coses que ni les empreses del nostre país en transport no fan.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Si amb lo de que TMB retorna l'import del bitllet en cas d'incidència et refereixes que Renfe no ho fa, doncs noi t'he de decepcionar.EUKibo wrote:TMB si que ho fa, no es el mateix una empresa ferroviaria que una de transport per carretera, i com be dius no s'haurien de diferenciar gaire, pero la reflexió jo la faria d'un altra punt de vista; a RENFE no podem demanar coses que no demanem al nostre pais no ho veig correcte, mes correcte veuria que a aquesta empresa de Castellar hauriem de demanar el mateix que ens ofereix TMB i demanem a RENFE.
Si tu no has iniciat el teu viatge i hi han incidències i el vols interrompre les condicions de Rodalies Renfe posa que et retornen l'import i t'ho dic per experiència.
Doncs és problema teu, qualsevol empresa de serveis ha de tenir un llibre de reclamacions a disposició del públic.EUKibo wrote:Pues clar que em queixo! Perque que existeixen reclamacions els de la RENFE no m'ho han dit, ho he hagut de descobrir jo fa poc!
Et torno a repetir que si no demanes que et tornin l'import del bitllet és perquè no vols. Tens dos mesos per cursar la reclamació d'ençà dels incidents.EUKibo wrote:I creus que si faig tard a un examen em pararé a fer una reclamació? I m'estaré fent una cua de 20min per reclamar? I després els franquistes treballadors de RENFE quan li dius la parula "reclamació" es tiren 10min per treure't el llibre, et comencen a mirar malament, et comencen a dir que ets tu el que li hauries de donar gracies a l'empresa ferroviaria expropiatòria feixista estatal...
He arribat a la conclusió que viatgis en cotxe perquè el 75% dels missatges que has publicat al fòrum són crítiques a la Renfe.
-------------------------------------------------------------------------------------
Aprofito l'avinentesa per dedicar el missatge a totes les unitats de la sèrie 440
És el missatge 440
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
I una altra cosa, RENFE no té llibres de reclamació oficials? Perque sempre que dius que vols reclamar et treuen el llibre de "sugerencias y reclamaciones RENFE" Per aqueste regla de tres se que totees les empreses estan obligades a tenir un llibre oficial on reclamar, i RENFE encara no m'he la tret, que passa que hi ha favoritismes i l'Estat té una excepció a RENFE, igual que qualsevol altra companyia hauria de tenir llibres de reclamacions que analitzessin els encarregats de consum de la Generalitat i que permetessin "chapar" també a aquesta empresa igual que tanquen un restaurant per falta d'higiene o a Air Madrid per manca de seguretat.Pere wrote:Doncs és problema teu, qualsevol empresa de serveis ha de tenir un llibre de reclamacions a disposició del públic.
I et dolgui o no, simplement narro experiències i sensacions que em transmet dita empresa, que la realitat sigui la que és... Ara no dire que a l'entrar a una dependència ADIF els colors, la iluminacio, els cartells d'informacio, la atencio al client, els esglaons, els minipassadissos i escales siguin com caminar per un prat verd envoltat de roses i que no s'ensuma olor a pipi i en comptes de ratasses i ha papallonetes! Siguem realistes, m'agrada el transport públic, però l'estacio d'El Clot Aragó no i ho diré i si posen Civia i m'agraden pues també ho dic, de fet també parlo sovint del Civia i els trobo un bon tren que fa un bon servei. I igual que dic que a RENFE li falten vies, perque passen 5 linies de rodalies, MD i Ld també dic que a TMB li manca una extensió de Fondo a Badalona Centre, i igual que critico les 440 critico les 1000.
Esque no se com us cabreja tant que digui que les 440 no acceleren, que el Civia son els millors trens de Rodalies per característiques tècniques i que les instalacions d'ADIF a Barcelona tenen molt però que molt a millorar.
Edito:
També he parlat molt bé de les obres de El Prat, per exemple Badalona Centre triguen anys a ferla i no avancen, mentre les obres a El Prat han portat un ritme excepcional, i de fet, trobo encertat la remodelació de Sants on tenia aspecte de madriguera allò, nomes li faltaven ratpenats de lo fosca que era.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Ens cabreja que et passis el dia criticant a la Renfe gratuitament, que a més dius coses sense sentit (línia de Puigcerdà a 120 Km/h i perles semblants) com si fos un hobby, com si t'agradés.
I t'he de dir també referent al llibre de reclamacions, que jo n'he posat, i que no m'han tret el llibre de suggerencies precisament.
També dic que és l'últim missatge sobre aquesta temàtica perquè em treu de caselles.
I t'he de dir també referent al llibre de reclamacions, que jo n'he posat, i que no m'han tret el llibre de suggerencies precisament.
També dic que és l'últim missatge sobre aquesta temàtica perquè em treu de caselles.
Una mica de calma, senors...
jo, a part de que pugui estar més o menys d'acord amb el senyor Eukibo, he de dir que l'última vegada que vaig demanar el llibre de reclmacions (de les, donada la situació, massa poques vegades que he reclamat, ho reconec) no m'el van "poguer" donar, perquè el cap d'estació o no sé qui, no havia arribat.
D'altra banda... home, no estaria malament que els trens per la línia de Puigcerdà poguéssin anar, ja no a 120, però sí aproximar-s'hi. Potser s'hi podria fer alguna cosa si els místics Civia Alpino incorporéssin el sistema aquest de basculació que s'ha comentat algunes vegades per aquí en fils de montanya.
jo, a part de que pugui estar més o menys d'acord amb el senyor Eukibo, he de dir que l'última vegada que vaig demanar el llibre de reclmacions (de les, donada la situació, massa poques vegades que he reclamat, ho reconec) no m'el van "poguer" donar, perquè el cap d'estació o no sé qui, no havia arribat.
D'altra banda... home, no estaria malament que els trens per la línia de Puigcerdà poguéssin anar, ja no a 120, però sí aproximar-s'hi. Potser s'hi podria fer alguna cosa si els místics Civia Alpino incorporéssin el sistema aquest de basculació que s'ha comentat algunes vegades per aquí en fils de montanya.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Però és que per molta tecnologia que hi hagi, un tren no pot fer una curva tant tancada a 120 Km/h, i més a una línia tant sinuosa com la de Puigcerdà.
Sería divertit fer el tunel del cargol a 120 km/h
Una cosa seria assolir la velocitat de 70 i com a molt 80 Km/h, que si que crec que es podrien assolir.
Sería divertit fer el tunel del cargol a 120 km/h
Una cosa seria assolir la velocitat de 70 i com a molt 80 Km/h, que si que crec que es podrien assolir.
Last edited by Pere on Monday 12/02/2007 21:01, edited 1 time in total.