Una tarjeta recargable permitirá hacer viajes en Metro y autobús
MENU VERTICAL
Sevilla
Detalle Noticia
03:20 ana sánchez ameneiro
La sociedad concesionaria Metro de Sevilla ha iniciado contactos con el consorcio de autobuses del área metropolitana para implantar en la línea 1 la misma tarjeta recargable y sin contacto que estará "plenamente operativa" en los autobuses desde el próximo mes de junio, según confirmaron a este periódico fuentes de la Consejería de Obras Públicas y Transportes de la Junta. Eso significa que en otoño de 2008 -la nueva fecha de inauguración del Metro- ambos transportes (y también el tranvía) compartirán una moderna opción de billete único que ya utilizan otras capitales europeas en sus transportes públicos.
Obras Públicas asegura que se ha elegido la Oyster Card de Londres como referencia de lo que se quiere hacer en Sevilla. Según los acuerdos alcanzados ya, el billete básico del Metro de Sevilla será esta tarjeta multimodal de transporte que incluye todos los servicios de transporte público del área metropolitana: autobuses urbanos e interurbanos, metros, tranvía y, en un futuro, cercanías de Renfe. La tarjeta funciona de forma parecida a las de prepago de teléfono, ofrece un descuento considerable y no implica la desaparición del billete simple de un viaje.
Obras Públicas asegura que Metro de Sevilla ha contratado, dentro del proyecto de sistemas e instalaciones, a una empresa suministradora para la implantación del sistema de tarjeta sin contacto.
El siguiente paso será, como sucede en el consorcio con los diferentes operadores de transporte urbano e interurbano, formalizar un contrato-programa donde queden reflejados por escrito los pagos y descuentos que se intercambiarán entre el consorcio y la sociedad Metro de Sevilla en función de los viajeros que compartan.
La opción de que sea compatible con los trenes todavía está en el aire y pendiente de que la Consejería formalice un convenio de colaboración entre el operador estatal (Renfe) y el Consorcio de Transportes del Área Metropolitana de Sevilla.
La Administración andaluza asegura que el consorcio de Sevilla ya ha comprado las máquinas canceladoras para este sistema de tarjetas sin contacto y que se están instalando en los autobuses de los distintos operadores para que funcionen en verano.
La tarjeta sin contacto (basta con pasarla por encima de un dispositivo, sin necesidad de introducirla en una canceladora) es un avance tecnológico que implica, entre otras ventajas, un ahorro para el usuario, frente al billete sencillo. Esta alternativa de transporte provocará que los bonobuses de cartón pasen definitivamente a la historia.
http://www.diariodesevilla.com/43449_ESN_HTML.htm
Tarjeta recargable permitirá viajes metro y bus en Sevilla
Això serà com la Oyster de Londres, també recarregable, i em sembla que a París, també la fan. A més, les cancel·ladores dels tramvies de Barcelona, tenen tota la pinta d'estar preparades per si en un futur es crea una targeta d'aquestes característiques.
I ara que em miro la web de Transport for London, fixeu-vos en el logo de The Congestion Charge zone. No os és familiar?
I ara que em miro la web de Transport for London, fixeu-vos en el logo de The Congestion Charge zone. No os és familiar?
- Guigui
- Administrador
A Porto també existeix, passa que el propi títol costa 0,50€. A les màquines es poden fer càrregues d'1, 2, 5 o 10 viatges, que són una simple multiplicació del bitllet senzill (no hi ha descompte). I el títol és unipersonal, és a dir, a cada persona, un títol amb els seus corresponents 50 cèntims. A més, si tens carregats bitllets d'un zonatge determinat i vols fer un recorregut per un nombre diferent de zones, has d'adquirir un altre títol.
Total, té pinta de molt modern però l'han aplicat d'una manera gairebé rupestre.
Total, té pinta de molt modern però l'han aplicat d'una manera gairebé rupestre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
En algun lloc he llegit que estan pensant implantar aquest sistema a Barcelona per d'aquí a pocs anys. Tornarem a entrar al metro veient-hi dos tipus de cancel·ladores, com quan van passar de les màquines "picadores" a les de lectura magnètica actuals?metring wrote:A més, les cancel·ladores dels tramvies de Barcelona, tenen tota la pinta d'estar preparades per si en un futur es crea una targeta d'aquestes característiques.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
Hola,
a París hi ha l'abonament mensual (si no m'equivoco) que pots comprar-lo en format sense contacte. Ara mateix no recordo el nom, però quan vaig anar-hi el desembre vaig veure'n anuncis.
Aquí FGC va fer una prova pilot fa uns quants anys en col·laboració amb el Banc Sabadell. Van repartir durant un temps unes targetes que podies recarregar a les MAE. El projecte s'anomenava Sirocco. Jo en tinc dues
Un dels temes que no sé si el ténen prou estudiat és el de com distingir si algú realment vol cancel·lar una targeta o no. Imagineu-vos que un amic us paga el viatge i la maquineta també us descompta el viatge de la targeta que porteu a la butxaca...
a París hi ha l'abonament mensual (si no m'equivoco) que pots comprar-lo en format sense contacte. Ara mateix no recordo el nom, però quan vaig anar-hi el desembre vaig veure'n anuncis.
Aquí FGC va fer una prova pilot fa uns quants anys en col·laboració amb el Banc Sabadell. Van repartir durant un temps unes targetes que podies recarregar a les MAE. El projecte s'anomenava Sirocco. Jo en tinc dues
Un dels temes que no sé si el ténen prou estudiat és el de com distingir si algú realment vol cancel·lar una targeta o no. Imagineu-vos que un amic us paga el viatge i la maquineta també us descompta el viatge de la targeta que porteu a la butxaca...
Està clar que caldrà fer una trobada a Girona per veure el funcionament del sistema in situ, on ja fa més de cinc anys que funciona.
Per tal de validar un viatge, la targeta sense contacte s'ha d'acostar a menys de quatre dits del receptor, de tal forma que la validació accidental és complicada (tot i que a vegades passen coses rares, oi Aaron? ). Si bé no fa falta treure-la del moneder, sí que aquest s'ha de col·locar gairebé adherit a la màquina per tal que el reconegui.
Si es fa bé, les validacions accidentals es poden reduir a la mínima expressió. L'avantatge del sistema no és poder passar amb les mans a la butxaca: és no haver d'introduir una cartulina en un forat sinó arrepenjar la cartera a un sensor.
Per tal de validar un viatge, la targeta sense contacte s'ha d'acostar a menys de quatre dits del receptor, de tal forma que la validació accidental és complicada (tot i que a vegades passen coses rares, oi Aaron? ). Si bé no fa falta treure-la del moneder, sí que aquest s'ha de col·locar gairebé adherit a la màquina per tal que el reconegui.
Si es fa bé, les validacions accidentals es poden reduir a la mínima expressió. L'avantatge del sistema no és poder passar amb les mans a la butxaca: és no haver d'introduir una cartulina en un forat sinó arrepenjar la cartera a un sensor.
Ara en passen més, les tarjes universitaries permeten transbords Així que la setmana que vé aniré a fer una prova...intentaré esgotar tots els viatges possibles en un dia (4 validacions), aviam quèentfe001 wrote:(tot i que a vegades passen coses rares, oi Aaron? )
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...