Millora de la seguretat al túnel de la Rovira

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Millora de la seguretat al túnel de la Rovira

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
-------------------------------
Comença la millora de la seguretat al túnel de la Rovira
Primer se'n millorarà la senyalització, la il·luminació, el sistema de detecció d'incendis i les filtracions d'aigua
A finals d'any s'hi instal·larà un sistema de ventilació
És dels més insegurs de la Unió Europea


Virgínia Mascaró

L'Ajuntament de Barcelona té previst començar d'aquí a unes setmanes les obres per millorar la seguretat del túnel de la Rovira, un dels més insegurs de la UE segons un informe del RACC. El gerent del districte d'Horta-Guinardó, Eduard Vicente, ha explicat a l'AVUI que les obres duraran quatre mesos i tenen un pressupost de 2,6 milions d'euros.

A principis de l'any passat el RACC va avaluar les mesures de seguretat d'aquest túnel urbà i d'altres i va qualificar de "molt pobres" les de la Rovira. Concretament, el RACC va posar en relleu l'absència de panells lluminosos a l'entrada i sortida del túnel, l'absència de llums d'emergència i alarma d'incendis automàtics, a més d'un sistema de ventilació. En resum, suspens en seguretat. En fer-se públic l'informe a l'abril l'Ajuntament va anunciar que invertiria sis milions d'euros per fer-hi millores.

Gairebé un any més tard, les millores es posaran en marxa en dues fases: la primera de manera immediata i la segona a finals d'any. "Primer s'instal·laran les senyalitzacions viàries electròniques a l'exterior de l'entrada i la sortida del túnel, per avisar els vehicles si a l'interior hi ha alguna incidència. També es reforçarà l'enllumenat de seguretat del túnel, s'hi posaran detectors automàtics d'incendis i s'hi instal·laran càmeres de control connectades en circuit tancat amb la Guàrida Urbana", explica Vicente.

En el marc d'aquesta primera fase també "s'intentarà impermeabilitzar el túnel per evitar les filtracions d'aigua, tot i que no es farà un revestiment complet de tota la volta interior, sinó només dels punts concrets on es produeix el degoteig", diu el gerent.

Talls nocturns

Les obres les coordina el Districte amb l'empresa Barcelona Infraestructures Municipals SA (BIMSA). Vicente assenyala que "no tenim previst que les obres causin gaires problemes de circulació, perquè si s'ha de tallar el trànsit del túnel es farà durant la nit".

En una segona fase, que està previst que s'iniciï a finals del 2007, s'abordarà la qüestió de la ventilació del túnel, ja que actualment no n'hi ha de cap mena. Primer caldrà instal·lar la xarxa elèctrica perquè puguin funcionar els aparells de ventilació. "No només s'ha de fer la feina d'instal·lació de la xarxa i dels aparells, sinó que hem hagut de demanar els permisos de subministrament, que han endarrerit aquesta part de l'obra", aclareix Vicente. La segona fase no té data de durada prevista. Si donem per bona la partida anunciada fa un any per l'Ajuntament, aquesta fase tindrà 3,4 milions d'euros de pressupost.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”