http://www.avui.cat/
-------------------------------
Comença la millora de la seguretat al túnel de la Rovira
Primer se'n millorarà la senyalització, la il·luminació, el sistema de detecció d'incendis i les filtracions d'aigua
A finals d'any s'hi instal·larà un sistema de ventilació
És dels més insegurs de la Unió Europea
Virgínia Mascaró
L'Ajuntament de Barcelona té previst començar d'aquí a unes setmanes les obres per millorar la seguretat del túnel de la Rovira, un dels més insegurs de la UE segons un informe del RACC. El gerent del districte d'Horta-Guinardó, Eduard Vicente, ha explicat a l'AVUI que les obres duraran quatre mesos i tenen un pressupost de 2,6 milions d'euros.
A principis de l'any passat el RACC va avaluar les mesures de seguretat d'aquest túnel urbà i d'altres i va qualificar de "molt pobres" les de la Rovira. Concretament, el RACC va posar en relleu l'absència de panells lluminosos a l'entrada i sortida del túnel, l'absència de llums d'emergència i alarma d'incendis automàtics, a més d'un sistema de ventilació. En resum, suspens en seguretat. En fer-se públic l'informe a l'abril l'Ajuntament va anunciar que invertiria sis milions d'euros per fer-hi millores.
Gairebé un any més tard, les millores es posaran en marxa en dues fases: la primera de manera immediata i la segona a finals d'any. "Primer s'instal·laran les senyalitzacions viàries electròniques a l'exterior de l'entrada i la sortida del túnel, per avisar els vehicles si a l'interior hi ha alguna incidència. També es reforçarà l'enllumenat de seguretat del túnel, s'hi posaran detectors automàtics d'incendis i s'hi instal·laran càmeres de control connectades en circuit tancat amb la Guàrida Urbana", explica Vicente.
En el marc d'aquesta primera fase també "s'intentarà impermeabilitzar el túnel per evitar les filtracions d'aigua, tot i que no es farà un revestiment complet de tota la volta interior, sinó només dels punts concrets on es produeix el degoteig", diu el gerent.
Talls nocturns
Les obres les coordina el Districte amb l'empresa Barcelona Infraestructures Municipals SA (BIMSA). Vicente assenyala que "no tenim previst que les obres causin gaires problemes de circulació, perquè si s'ha de tallar el trànsit del túnel es farà durant la nit".
En una segona fase, que està previst que s'iniciï a finals del 2007, s'abordarà la qüestió de la ventilació del túnel, ja que actualment no n'hi ha de cap mena. Primer caldrà instal·lar la xarxa elèctrica perquè puguin funcionar els aparells de ventilació. "No només s'ha de fer la feina d'instal·lació de la xarxa i dels aparells, sinó que hem hagut de demanar els permisos de subministrament, que han endarrerit aquesta part de l'obra", aclareix Vicente. La segona fase no té data de durada prevista. Si donem per bona la partida anunciada fa un any per l'Ajuntament, aquesta fase tindrà 3,4 milions d'euros de pressupost.
Millora de la seguretat al túnel de la Rovira
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Millora de la seguretat al túnel de la Rovira
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró