Maresme. El servei d'autobús de Teià augmenta en 100.000 viatgers en tres anys
L'Ajuntament reclama les subvencions promeses per la Generalitat per poder mantenir el servei
LLUÍS ARCAL. Teià
Teià ha donat en els darrers anys un gran impuls a la millora del seu servei d'autobús públic. En aquest temps, el nombre d'usuaris ha augmentat en més de 100.000 persones. Aquesta xifra és la suma dels viatgers del Teià Exprés, que uneix el municipi amb l'estació de Renfe d'Ocata, i la posada en marxa de la nova línea Teià-Alella, el febrer passat. A més, Teià ja ha anunciat que a partir de l'1 de març es posaran autobusos més grans per absorbir la demanda, ja que asseguren que el Teià Exprés «està col·lapsat». Ara bé, l'Ajuntament espera que la Generalitat aporti els 400.000 euros promesos per acabar de finançar el servei.
+ Imatge d'arxiu del primer viatge de la línia d'autobús Teià-Alella, el febrer del 2006. Foto: LL.A.
El servei d'autobús públic de Teià pot morir d'èxit. I és que en només tres anys han augmentat en més de 100.000 les persones que utilitzen aquest servei. Dels 75.000 comptabilitzats el 2003 s'ha arribat a gairebé 180.000 usuaris al final del 2006. D'aquests, més de 145.000 utilitzen la línia coneguda per Teià Exprés, que fa la ruta des del municipi fins a l'estació de Renfe del barri d'Ocata del Masnou, i més de 33.000 persones són usuàries de l'autobús que uneix Teià amb Alella i les urbanitzacions dels dos municipis. Aquest augment d'usuaris és degut en bona part a la major freqüència de pas dels combois del Teià Exprés, ja que abans passaven cada hora i, actualment, cada mitja hora.
«El servei és un èxit i una aposta molt important que s'ha fet des del municipi», assegurava el regidor de Mobilitat, Albert Gallés (ERC). El regidor, a més, va explicar que a partir d'aquest mateix mes l'autobús Teià-Alella arribarà als barris del Pi de l'Indià i de la Molassa durant els dies feiners. En canvi, deixarà de funcionar els dissabtes, ja que solament porta 30 viatgers al dia i representa un sobrecost molt important. Tot i això, Gallés es va mostrar molt crític amb les ajudes promeses per la secretaria de Mobilitat de la Generalitat. En aquest sentit, l'Ajuntament de Teià ha rebut el 2006 una subvenció de 8.946 euros per a la millora del transport públic, però la xifra està molt per sota de les previsions esperades, uns 400.000 euros «L'Ajuntament ha fet un gran esforç suportant un dèficit del 50% i doblant el servei de pas cada 30 minuts», precisava el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament teianenc.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2276191
Servei bus Teià augmenta en 100.000 viatgers en tres anys
Re: Servei bus Teià augmenta en 100.000 viatgers en tres anys
Doncs la línia Teià-Alella tanca...
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... mpaign=rss
Suspenen el bus que uneix Teià i Alella perquè té un dèficit de 260.000 euros
El substitueixen per dues línies que enllaçaran cadascun dels centres urbans amb les seves urbanitzacions
28/07/09 02:00 - Teià - gerard ariño
La nova línia de Teià sortirà a partir del setembre de l'estació de tren d'Ocata.
Alella Teià El Masnou La línia C-34, que uneix els nuclis de Teià i Alella, deixa de funcionar aquesta setmana. Després de mesos de pèrdues econòmiques –assumides a parts iguals pels dos municipis–, l'Ajuntament teianenc ha optat per clausurar- la. Fonts de l'Ajuntament de Teià consideren poc eficient aquesta línia, perquè té un dèficit anual de 260.000 euros i tarda una hora a fer tot el recorregut. Arran d'aquesta situació, els dos consistoris han optat per substituir la línia per dues de noves, independents, que uniran cadascun dels centres urbans amb les urbanitzacions: la línia d'Alella s'estrena divendres, i la de Teià entrarà en funcionament al setembre.
Les xifres han acabat ensorrant la línia C-34, la que uneix els diversos barris de Teià i Alella. El fet d'arrossegar un dèficit anual de més de 260.000 euros ha obligat els responsables polítics de totes dues localitats a replantejar-se'n la continuïtat. I ha estat des de l'Ajuntament de Teià, que han dit prou. «No ens podíem permetre unes pèrdues tan elevades», comenta la regidora de Mobilitat i Hisenda de Teià, Anna Balada (ERC).
Alella s'hi adapta
Per la seva banda, el govern d'Alella s'ha vist forçat a buscar solucions. «Nosaltres l'hauríem mantinguda, però les circumstàncies són les que són», explica el primer tinent d'alcalde d'Alella i responsable de Mobilitat, Àlex Asènsio (ERC-LG). Aquesta línia la utilitzen sobretot el servei domèstic, que es desplaça fins a les urbanitzacions, i els estudiants. Per intentar cobrir les necessitats, els municipis estrenaran dues línies pròpies, que uniran els barris amb les estacions de Renfe, que són al terme municipal del Masnou. La d'Alella entrarà en funcionament divendres i es dirà Alella Circumval·lació. Com la C-34, tindrà una freqüència de pas d'una hora i circularà entre les 6.40 i les 22.15 hores. La nova línia enllaçarà les urbanitzacions de la muntanya amb el centre del municipi i l'estació de rodalies del Masnou. «Nosaltres parlem de continuació de l'anterior servei, més que no pas d'un altre de nou», assegura Asènsio, que lamenta la situació dels veïns d'Ibars-Meia, barri a cavall dels termes de Teià, Alella i el Masnou.
Per la seva banda, el govern local de Teià engegarà al setembre la nova línia C-17, que només estarà activa entre les set i les deu del matí i les quatre i les set de la tarda. «Volem racionalitzar el servei, hi ha molt poca gent que usi el servei fora d'aquestes hores», afirma Balada. La nova línia teianenca sortirà de l'estació d'Ocata i unirà les diversos barris del municipi.
La segona línia del Masnou haurà d'esperar
L'Ajuntament d'Alella i el del Masnou ja s'han posat en contacte per veure com es pot resoldre el problema del barri d'Ibars-Meia, a tocar de l'actual Centre d'Acollida Turística (CAT). «Fins i tot estaríem disposats a posar-hi diners, si el servei de bus del Masnou dóna cobertura a aquesta part del nostre municipi», explica Àlex Asènsio, que hi afegeix que la segona línia del Masnou, que està en fase d'estudi, podria ser una solució. No obstant això, el consistori del Masnou també té aturat el projecte per qüestions econòmiques. De tota manera, el projecte inicial no inclou aquest punt. «La línia actual ja hi passa a prop, i amb la nova preferim enllaçar amb altres zones com ara Bellresguard, Voramar i el parc Vallmora», conclou el regidor de Mobilitat del Masnou, Enric Folch (PSC).
Darrera actualització ( Dimarts, 28 de juliol del 2009 02:00 )
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... mpaign=rss
Suspenen el bus que uneix Teià i Alella perquè té un dèficit de 260.000 euros
El substitueixen per dues línies que enllaçaran cadascun dels centres urbans amb les seves urbanitzacions
28/07/09 02:00 - Teià - gerard ariño
La nova línia de Teià sortirà a partir del setembre de l'estació de tren d'Ocata.
Alella Teià El Masnou La línia C-34, que uneix els nuclis de Teià i Alella, deixa de funcionar aquesta setmana. Després de mesos de pèrdues econòmiques –assumides a parts iguals pels dos municipis–, l'Ajuntament teianenc ha optat per clausurar- la. Fonts de l'Ajuntament de Teià consideren poc eficient aquesta línia, perquè té un dèficit anual de 260.000 euros i tarda una hora a fer tot el recorregut. Arran d'aquesta situació, els dos consistoris han optat per substituir la línia per dues de noves, independents, que uniran cadascun dels centres urbans amb les urbanitzacions: la línia d'Alella s'estrena divendres, i la de Teià entrarà en funcionament al setembre.
Les xifres han acabat ensorrant la línia C-34, la que uneix els diversos barris de Teià i Alella. El fet d'arrossegar un dèficit anual de més de 260.000 euros ha obligat els responsables polítics de totes dues localitats a replantejar-se'n la continuïtat. I ha estat des de l'Ajuntament de Teià, que han dit prou. «No ens podíem permetre unes pèrdues tan elevades», comenta la regidora de Mobilitat i Hisenda de Teià, Anna Balada (ERC).
Alella s'hi adapta
Per la seva banda, el govern d'Alella s'ha vist forçat a buscar solucions. «Nosaltres l'hauríem mantinguda, però les circumstàncies són les que són», explica el primer tinent d'alcalde d'Alella i responsable de Mobilitat, Àlex Asènsio (ERC-LG). Aquesta línia la utilitzen sobretot el servei domèstic, que es desplaça fins a les urbanitzacions, i els estudiants. Per intentar cobrir les necessitats, els municipis estrenaran dues línies pròpies, que uniran els barris amb les estacions de Renfe, que són al terme municipal del Masnou. La d'Alella entrarà en funcionament divendres i es dirà Alella Circumval·lació. Com la C-34, tindrà una freqüència de pas d'una hora i circularà entre les 6.40 i les 22.15 hores. La nova línia enllaçarà les urbanitzacions de la muntanya amb el centre del municipi i l'estació de rodalies del Masnou. «Nosaltres parlem de continuació de l'anterior servei, més que no pas d'un altre de nou», assegura Asènsio, que lamenta la situació dels veïns d'Ibars-Meia, barri a cavall dels termes de Teià, Alella i el Masnou.
Per la seva banda, el govern local de Teià engegarà al setembre la nova línia C-17, que només estarà activa entre les set i les deu del matí i les quatre i les set de la tarda. «Volem racionalitzar el servei, hi ha molt poca gent que usi el servei fora d'aquestes hores», afirma Balada. La nova línia teianenca sortirà de l'estació d'Ocata i unirà les diversos barris del municipi.
La segona línia del Masnou haurà d'esperar
L'Ajuntament d'Alella i el del Masnou ja s'han posat en contacte per veure com es pot resoldre el problema del barri d'Ibars-Meia, a tocar de l'actual Centre d'Acollida Turística (CAT). «Fins i tot estaríem disposats a posar-hi diners, si el servei de bus del Masnou dóna cobertura a aquesta part del nostre municipi», explica Àlex Asènsio, que hi afegeix que la segona línia del Masnou, que està en fase d'estudi, podria ser una solució. No obstant això, el consistori del Masnou també té aturat el projecte per qüestions econòmiques. De tota manera, el projecte inicial no inclou aquest punt. «La línia actual ja hi passa a prop, i amb la nova preferim enllaçar amb altres zones com ara Bellresguard, Voramar i el parc Vallmora», conclou el regidor de Mobilitat del Masnou, Enric Folch (PSC).
Darrera actualització ( Dimarts, 28 de juliol del 2009 02:00 )
Re: Servei bus Teià augmenta en 100.000 viatgers en tres anys
Hi han coses que no entenc, tot i que vaig sovint per el Masnou.metring wrote:Per la seva banda, el govern local de Teià engegarà al setembre la nova línia C-17, que només estarà activa entre les set i les deu del matí i les quatre i les set de la tarda. «Volem racionalitzar el servei, hi ha molt poca gent que usi el servei fora d'aquestes hores», afirma Balada. La nova línia teianenca sortirà de l'estació d'Ocata i unirà les diversos barris del municipi.
Per una banda, entre Ocata i Teià hi ha la línia C-15, que funciona tots els dies de la setmana cada 30 minuts. Del baixador d'Ocata el veig sortir als 10-12 i 40-42 minuts de cada hora.
També hi ha com es comenta la línia C-34, que també baixa a Masnou i segons la web del CASAS passa per les dues estacions de Masnou (Masnou i Ocata). Algun cop que he estat per allà en laborable l'he vist, encara que és cert que el veia molt més buit que el C-15.
Amb la nova situació, si hi ha algun foraire de per allà que m'ajudi: quines diferències hi ha entre el C-15 i el C-34, o bé en un futur entre el C-15 i el C-17?