Futur de l'estació de França
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Futur de l'estació de França
Avui, mentre estava treballant per a que el Molt Honorable d'aquest país es trobi molt bé el Parc de la Ciutadella durant l'acte de la Diada que es farà al Passeig dels Til.lers, he pogut comprovar que a l'estació de França s'estan duent a terme obres de senyalització. Suposo que inclouen la instal.lació d'indicadors electrònics d'MT.
És l'avantatge de quan t'envien a treballar a prop del Monument....
Per cert, demà feliciteu-me- Sí, sí...una arruga més.
És l'avantatge de quan t'envien a treballar a prop del Monument....
Per cert, demà feliciteu-me- Sí, sí...una arruga més.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Ja és dia 4 a casa meva, així que moltíssimes felicitats Adolf!! I encara que ens fem grans sempre mantindrem l'esperit "infantil" quan veiem córrer la E1 amb un banderí desplegat de color groc
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Felicitats, Adolf! No et conec personalment però és igual...Jo no puc fer cap regal en forma de bitllet mític, però bueno...
P.D.: S'acceptaria un Ptja. de Garbet - Peralada en tarifa d'acompanyament de cecs en un CEX que surt des de Figueres?
P.D.: S'acceptaria un Ptja. de Garbet - Peralada en tarifa d'acompanyament de cecs en un CEX que surt des de Figueres?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Felicitats, ja estàs a punt d'arribar als 300 missatges!!!
Ah, sí i pel teu aniversari. El que no sabem és quants són
Marqueu-li bé el camí al "presi", que si no és fàcil que se us perdi pel parc.
Ah, sí i pel teu aniversari. El que no sabem és quants són
Marqueu-li bé el camí al "presi", que si no és fàcil que se us perdi pel parc.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
On es fa l'enllaç?
Per anar de la Tour de Carol a Girona s'ha d'anar fins a Sants? o admeten un enllaç a Granollers? Per que agafant el bus urbà de Granollers es deu guanyar molt de temps.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Teòricament s'ha de poder fer, doncs Renfe contempla la possibilitat de fer transbords a estacions diferents dins d'una mateixa població pels viatges regionals, sempre que existeixi un marge de 90 minuts entre l'arribada prevista del tren i de la sortida del tren a transbordar, que no era el cas perquè anava amb el penúltim tren de la Tor de Querol, i per transbordar amb l'últim tren Delta tenia uns pocs minuts (no em facis buscar quants ara ), així que ni amb el bus urbà crec que m'hauria donat temps.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Felicidades
Hola,
¡¡¡ Le acabas de dar otra vuelta al sol campeón !!! y tú solito, yo paré de darle vueltas a los 20, ya me niego a cumplir años y me he quedado en la eterna juventud... solo puede quedar uno, jejejeje. Creo que me quedaré para perpetuar la especie... no sé, algo así.
Pero si tú sigues dándole vueltas, y además lo celebras, jajajaja, ¡¡¡ felicidades !!!
Saludos,
Sergio
¡¡¡ Le acabas de dar otra vuelta al sol campeón !!! y tú solito, yo paré de darle vueltas a los 20, ya me niego a cumplir años y me he quedado en la eterna juventud... solo puede quedar uno, jejejeje. Creo que me quedaré para perpetuar la especie... no sé, algo así.
Pero si tú sigues dándole vueltas, y además lo celebras, jajajaja, ¡¡¡ felicidades !!!
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
L'Estació de França, oh la la!
Hola ferroviaris de totes bandes de Catalunya!
Aquesta és la meva estrena en el Fòrum del transport català; ho faré treient un tema candent: l'estació de França. Si aquella estació d'on surten menys trens que de l'estació de Sòria (pobre gent, per cert...) i que és molt més bonica que l'hormigònica estació de Sants...
Algú sap per què no s'ha proposat com a estació per al TAV??? Fixeu-vos: part de l'infraestructura feta (excepte vies, és clar), li fotem un accès de metro més digne i no quatre carrers més enllà que has de sortir fora per agafar-lo i crec que sortiria una cosa digna no?
Què en penseu companys
Aquesta és la meva estrena en el Fòrum del transport català; ho faré treient un tema candent: l'estació de França. Si aquella estació d'on surten menys trens que de l'estació de Sòria (pobre gent, per cert...) i que és molt més bonica que l'hormigònica estació de Sants...
Algú sap per què no s'ha proposat com a estació per al TAV??? Fixeu-vos: part de l'infraestructura feta (excepte vies, és clar), li fotem un accès de metro més digne i no quatre carrers més enllà que has de sortir fora per agafar-lo i crec que sortiria una cosa digna no?
Què en penseu companys
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
No s'ha fet estació del TAV perquè és una estació poc cèntrica i un cul-de-sac.
Cal tenir en compte que les comunicacions de l'estació de França amb la resta de la ciutat són nefastes, i encara que es podria reobrir l'accés directe des de Barceloneta L4 i fins i tot fer-hi arribar el Trambesòs, no arribaria ni de lluny a la comoditat de Sagrera.
Igualment, E. de França està molt mal situada, mentre que Sants és més cèntrica i Sagrera també serà cèntrica en el futur.
L'únic avantatge que li veig a E. de França és que és una estació preciosa... res més.
Cal tenir en compte que les comunicacions de l'estació de França amb la resta de la ciutat són nefastes, i encara que es podria reobrir l'accés directe des de Barceloneta L4 i fins i tot fer-hi arribar el Trambesòs, no arribaria ni de lluny a la comoditat de Sagrera.
Igualment, E. de França està molt mal situada, mentre que Sants és més cèntrica i Sagrera també serà cèntrica en el futur.
L'únic avantatge que li veig a E. de França és que és una estació preciosa... res més.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Com discrepo de tu....wefer wrote:No s'ha fet estació del TAV perquè és una estació poc cèntrica i un cul-de-sac.
Cal tenir en compte que les comunicacions de l'estació de França amb la resta de la ciutat són nefastes, i encara que es podria reobrir l'accés directe des de Barceloneta L4 i fins i tot fer-hi arribar el Trambesòs, no arribaria ni de lluny a la comoditat de Sagrera.
Igualment, E. de França està molt mal situada, mentre que Sants és més cèntrica i Sagrera també serà cèntrica en el futur.
L'únic avantatge que li veig a E. de França és que és una estació preciosa... res més.
l'estació de França és la més centrica de barcelona, a cinc minuts caminant de:
-centre adminitratiu i de govern , generalitat, parlament.
-centre financer, via laietana
-turistic, barri gotic, barri de la marina,.....
-El port de barcelona
-La villa olimpica
-l`hospital del mar
-la torre mafpre
-els hotels arts, etc.
-el centre de recerca biomedica (l'edifici nou de fusta d'enfront)
-el nou gratacels de gas natural i seu central
-al propi edifici de lestació hi ha un campus de la UPF
-Villa olimpica
-Jutjats.
-Metro, tramvia, autobusos......
Si tot això no es el centre economic d'una gran ciutat, que baje dios y lo vea......
En quant a les desventatges d'una estació en cul de sac.....doncs gairabé cap si parlem de trens automotrius o autopropulsats.
Son coses de l'ajuntament de Barcelona....com costa molt diners arreglar un barri , doncs ens inventem una granstació i amb les plusvalues de la venda de terrenys fem la renovació....
En fi... menos mal que ja estan acabant les obres de millora de l'estació de frança i ben aviat hi veurem tots els trens grans lineas
Recordar que l'adif no te cap intenció de abandonar el servei a llarg termini en EDF, i que el plans en aquest termini pasa per cambiar tota la xarxa a ample UIC i 25kv.
Salutacions
Tant de bo es quedi...
Totalment amb sequera però no d'acord amb wefer...
No sabia que ADIF volia mantenir-la, perquè la opinió de'n Clos és una altra. En fi espero que triomfi la conservació d'aquest patrimoni únic a Barcelona...
No estic d'acord amb wefer, crec que està ben situada com diu sequera (al costat del cor de Barcelona, on hi ha tota la activitat comercial, financera i turística) i un "arreglillo" quant a entrada per al metro i el tramvia i crec que guanyariem bastant potencial. Ara bé potser el "cul de sac" és problema per a depén quines unitats ferroviàries del TAV però les automotrius no crec que sigui molt problema no?
Bé en fi, en el que tots tres estem d'acord i me'n congratulo és que l'estació és de les mes precioses que tenim a Barcelona...Perquè la de Sants...Si molt moderna, però...Es un xufo de formigó...
Personalment, em quedo amb València-Nord, osti si que en saben els valencians...!!!! Hauriem de fer el mateix a Barcelona!
No sabia que ADIF volia mantenir-la, perquè la opinió de'n Clos és una altra. En fi espero que triomfi la conservació d'aquest patrimoni únic a Barcelona...
No estic d'acord amb wefer, crec que està ben situada com diu sequera (al costat del cor de Barcelona, on hi ha tota la activitat comercial, financera i turística) i un "arreglillo" quant a entrada per al metro i el tramvia i crec que guanyariem bastant potencial. Ara bé potser el "cul de sac" és problema per a depén quines unitats ferroviàries del TAV però les automotrius no crec que sigui molt problema no?
Bé en fi, en el que tots tres estem d'acord i me'n congratulo és que l'estació és de les mes precioses que tenim a Barcelona...Perquè la de Sants...Si molt moderna, però...Es un xufo de formigó...
Personalment, em quedo amb València-Nord, osti si que en saben els valencians...!!!! Hauriem de fer el mateix a Barcelona!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Jefe de C.T.C.
- N5
- Posts: 102
- Joined: Wednesday 04/05/2005 18:44
- Location: Terrassa
Hola,
M'agradaria aportar una miqueta mes a la conversació.
L'estació de França no desapereixerà per molt que digui en Clos.
De moment Adif la necessita precisament ara que es fan les obres de Sants per donar cabuda als trens de llarg recorregut que no tindrán espai a Sants.
Hem de considerar també que tot i que está amgat el "Puesto de Mando" de Barcelona d'Adif es a l'estació de França. Es parlava de que el volien posar a la "nova Sagrera", la que farán per a l'Alta Velocitat, però per això encara queden uns quants anyets a part de que traslladar una cosa d'aquestes no es bufar y fer ampolles (s'han de canviar de lloc els CTC's, els sistemes de radiotelefonia etc.) y això es temps y pasta.
En quant a la Alta Velocitat, ho veig dificil la veritat, perquè les vies que surten de l'estació de França están "encaixonades" fins que entren als tunels de barcelona (on sigui dit de pas, també está tot massa apretat ja).
M'agradaria aportar una miqueta mes a la conversació.
L'estació de França no desapereixerà per molt que digui en Clos.
De moment Adif la necessita precisament ara que es fan les obres de Sants per donar cabuda als trens de llarg recorregut que no tindrán espai a Sants.
Hem de considerar també que tot i que está amgat el "Puesto de Mando" de Barcelona d'Adif es a l'estació de França. Es parlava de que el volien posar a la "nova Sagrera", la que farán per a l'Alta Velocitat, però per això encara queden uns quants anyets a part de que traslladar una cosa d'aquestes no es bufar y fer ampolles (s'han de canviar de lloc els CTC's, els sistemes de radiotelefonia etc.) y això es temps y pasta.
En quant a la Alta Velocitat, ho veig dificil la veritat, perquè les vies que surten de l'estació de França están "encaixonades" fins que entren als tunels de barcelona (on sigui dit de pas, també está tot massa apretat ja).
Hola gent!!
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
I tant que desapareixerà:Jefe de C.T.C. wrote:Hola,
M'agradaria aportar una miqueta mes a la conversació.
L'estació de França no desapereixerà per molt que digui en Clos.
).
Aparcament per al Parlament de Catalunya
Reordenació zoo
Ampliació Parc Ciutadella per sobre la platja de vies.
Estic d'acord amb tu que es trigarà, però no dubtis que l'estació de França desapareix. El CTC també va a Sagrera.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
No tant com jo de tusequera wrote: Com discrepo de tu....
En absolut. Plaça de Catalunya, Passeig de Gràcia, i fins i tot Sants, Sant Andreu Arenal, Clot-Aragó i Arc de Triomf són molt més cèntriques. L'entorn d'Estació de França no té ni punt de comparació en quant a moviment.sequera wrote: l'estació de França és la més centrica de barcelona,
Home... ara el centre econòmic és allà? I el Passeig de Gràcia, aleshores, què és?sequera wrote: a cinc minuts caminant de:
-centre adminitratiu i de govern , generalitat, parlament.
-centre financer, via laietana
-turistic, barri gotic, barri de la marina,.....
-El port de barcelona
-La villa olimpica
-l`hospital del mar
-la torre mafpre
-els hotels arts, etc.
-el centre de recerca biomedica (l'edifici nou de fusta d'enfront)
-el nou gratacels de gas natural i seu central
-al propi edifici de lestació hi ha un campus de la UPF
-Villa olimpica
-Jutjats.
-Metro, tramvia, autobusos......
Si tot això no es el centre economic d'una gran ciutat, que baje dios y lo vea......
Efectivament, es pot fer una llista amb els edificis d'interès que hi ha al voltant de l'E. de França. Evidentment, és impossible fer el mateix amb les estacions situades al centre, perquè la llista és tant llarga que no acabaríem ni demà passat.
Comparar la zona del costat del Parc de la Ciutadella amb el centre de l'Eixample, per exemple, o fins i tot amb Sants... és ser força optimista. Només cal que et plantis una estona a l'Av. del Marquès d'Argentera i observis el moviment que hi ha. Compara'l amb el de qualsevol zona del centre de BCN.
El que ha de quedar molt clar és que E. de França queda en un extrem de la ciutat, molt mal comunicada... no és en absolut adequada per ser una estació central. Sants és molt millor ja que abasta tota la banda Llobregat de la ciutat (BCN, Hospitalet, etc), mentre que Sagrera abastarà la zona que ara queda molt llunyana pels trens de llarg recorregut, la part nord (BCN, Cornellà, badalona, etc) i ambdues seran grans ontercanviadors on confluiran una bona colla de línies de transport (per exemple, dues línies de metro a Sants, amb possibilitat de fer-hi arribar FGC, i 3 a Sagrera)
En canvi, E. de França queda aïllada, en un extrem de la ciutat, amb el mar cap a una banda i el parc de la ciutadella de l'altra... és una situació molt bonica, però nefasta pel que fa a comunicació. A més, la única línia d'alta capacitat "propera" és la L4 del metro... la línia amb menys demanda de la xarxa de TMB, i dificilment seria lògic fer arribar cap altra línia de metro fins allí. Com a molt, hi pot passar el Trambesòs, però no n'hi ha prou.
No són tant els desavantatges d'una estació en cul-de-sac (que també), sinó al fet d'haver de fer un llarg camí des de Glòries, per desprès tornar-lo a desfer, sense cap mena d'utilitat.sequera wrote: En quant a les desventatges d'una estació en cul de sac.....doncs gairabé cap si parlem de trens automotrius o autopropulsats.
Evidentment, moltes millores s'han de fer generant plusvàlues. Els diners de l'ajuntament no són infinits. Millor això que no pas que ens dupliquin els impostos, no creus?sequera wrote: Son coses de l'ajuntament de Barcelona....com costa molt diners arreglar un barri , doncs ens inventem una granstació i amb les plusvalues de la venda de terrenys fem la renovació....
Ja tinc la càmera preparadasequera wrote: En fi... menos mal que ja estan acabant les obres de millora de l'estació de frança i ben aviat hi veurem tots els trens grans lineas
Doncs l'ajuntament ja fa un any que va aprovar definitivament el projecte del parc i els edificis que han d'anar en comptes de les vies...sequera wrote: Recordar que l'adif no te cap intenció de abandonar el servei a llarg termini en EDF, i que el plans en aquest termini pasa per cambiar tota la xarxa a ample UIC i 25kv.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Y a mí tampoco me gustaría que cerrasen la Estación de Francia, es muy céntrica, y tiene un caché que ninguna otra estación del país (ni Atocha ni Canfranc) iguala.
Entrar en la Estación de Francia da un toque elegante.
Entrar en Sants da sensación de ascensor, de sitio anónimo, clautrofóbico, de no-me-toques.
La Estación de Francia, en fondo de saco (como una matriz) es acogedora y hermosa.
Además, un aumento del uso de la Estación de Francia, una vez remodelada Sants e inaugurada Sagrera, significaría liberar un poco el espacio destinado a ciertos trenes, haciendo de Sants y Sagrera estaciones pasantes en más casos.
Si, por ejemplo, la Estación de Francia se destinase a cabecera de algunos de los Grandes Líneas y todos los Regionales, se liberaría espacio -y malla horaria- tanto en Sants como en Plaza Cataluña/Arc de Triomf como en Paseo de Gràcia.
Haciéndola terminal de regionales implicaría que ya no fuese obligatorio ir a Paseo de Gràcia o Plaza Cataluña a cogerlos.
Ejemplos:
a)regionales a Latour-de-Carol/Puigcerdà/Ribes/Ripoll vía Clot-St.Andreu Comtal-Montcada Bifurcació. Idem para regionales destino Lleida por Calaf.
b)regionales destino Portbou/Figueres/Girona vía Clot-St.Andreu Comtal-Montcada i Reixac.
c)regionales destino Tarragona/Reus/Valls/Lleida por Montblanc/Zaragoza/Tortosa/Valencia por la vía actual desde Estación de Francia.
Haciéndola terminal de algunos Grandes Líneas desaturaría tanto Sants como Sagrera, que no sé si os dáis cuenta, pero yo la veo pequeña, pocas vías.
Tened en cuenta el impacto que representará para la ciudad la llegada del AVE de Madrid (y Zaragoza, y Lleida, y Sevilla y Málaga...) y muy, muy, muy especialmente el TGV de París (y Lyon, y Montpellier, y Marsella, y Lille, y Bruselas, y Zürich , y Ginebra, y Londres...).
Creo que no se ha calculado bien ese impacto, creo que se ha hecho muy a la baja...
Por cierto, BCN va a necesitar taller de reparación y depósito para estos trenes, ¿se sabe dónde se ubicará?
Pega que tiene: no tranvía, no metro, no cercanías. OK. Es cierto. Pero...
===============================================
Pregunta off-topic:
¿alguien sabe cómo se va a limpiar la fachada de la torre Agbar?
Entrar en la Estación de Francia da un toque elegante.
Entrar en Sants da sensación de ascensor, de sitio anónimo, clautrofóbico, de no-me-toques.
La Estación de Francia, en fondo de saco (como una matriz) es acogedora y hermosa.
Además, un aumento del uso de la Estación de Francia, una vez remodelada Sants e inaugurada Sagrera, significaría liberar un poco el espacio destinado a ciertos trenes, haciendo de Sants y Sagrera estaciones pasantes en más casos.
Si, por ejemplo, la Estación de Francia se destinase a cabecera de algunos de los Grandes Líneas y todos los Regionales, se liberaría espacio -y malla horaria- tanto en Sants como en Plaza Cataluña/Arc de Triomf como en Paseo de Gràcia.
Haciéndola terminal de regionales implicaría que ya no fuese obligatorio ir a Paseo de Gràcia o Plaza Cataluña a cogerlos.
Ejemplos:
a)regionales a Latour-de-Carol/Puigcerdà/Ribes/Ripoll vía Clot-St.Andreu Comtal-Montcada Bifurcació. Idem para regionales destino Lleida por Calaf.
b)regionales destino Portbou/Figueres/Girona vía Clot-St.Andreu Comtal-Montcada i Reixac.
c)regionales destino Tarragona/Reus/Valls/Lleida por Montblanc/Zaragoza/Tortosa/Valencia por la vía actual desde Estación de Francia.
Haciéndola terminal de algunos Grandes Líneas desaturaría tanto Sants como Sagrera, que no sé si os dáis cuenta, pero yo la veo pequeña, pocas vías.
Tened en cuenta el impacto que representará para la ciudad la llegada del AVE de Madrid (y Zaragoza, y Lleida, y Sevilla y Málaga...) y muy, muy, muy especialmente el TGV de París (y Lyon, y Montpellier, y Marsella, y Lille, y Bruselas, y Zürich , y Ginebra, y Londres...).
Creo que no se ha calculado bien ese impacto, creo que se ha hecho muy a la baja...
Por cierto, BCN va a necesitar taller de reparación y depósito para estos trenes, ¿se sabe dónde se ubicará?
Pega que tiene: no tranvía, no metro, no cercanías. OK. Es cierto. Pero...
===============================================
Pregunta off-topic:
¿alguien sabe cómo se va a limpiar la fachada de la torre Agbar?