Ui, jo en sé d'un que abandonaria l'estació d'autobusos com a reclam fotogràfic i es passaria altre cop a la de Adifdavida wrote:Encara circularan els TGV francesos pel viaducte de Girona
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Jo també penso això i la solució poden ser dues:
A) En el viaducte, una via per a cada ample i cada tipus de corrent. Amb la qual cosa quedaria via única per Girona tant per a la línia d'alta velocitat com per a la convencional.
B) Una doble via de doble ample i amb doble electrificació. Tècnicament més complicat i més car però queda una doble via per a les dues línies. Això sí, si dos trens seguits són d'electricitats diferents, el viaducte funcionaria com un sol cantó. El problema no és tant la via de tres carrils com la doble electrificació 25KVca-3KVcc que no sé si es podria fer compatible amb els tipus de pantògraf normalment utilitzats a les dues xarxes.
M'inclino a pensar que aplicaran la opció A.
Salut !!
A) En el viaducte, una via per a cada ample i cada tipus de corrent. Amb la qual cosa quedaria via única per Girona tant per a la línia d'alta velocitat com per a la convencional.
B) Una doble via de doble ample i amb doble electrificació. Tècnicament més complicat i més car però queda una doble via per a les dues línies. Això sí, si dos trens seguits són d'electricitats diferents, el viaducte funcionaria com un sol cantó. El problema no és tant la via de tres carrils com la doble electrificació 25KVca-3KVcc que no sé si es podria fer compatible amb els tipus de pantògraf normalment utilitzats a les dues xarxes.
M'inclino a pensar que aplicaran la opció A.
Salut !!
davida wrote:[...]Encara circularan els TGV francesos pel viaducte de Girona [...]
De fet, per ser més exactes, dubto que arribin a fer quelcom així. La gent se'ls tiraria a sobre si ho fessin, perquè clar, "l'AVE anirà soterrat i el pont fora", i fer això, encara que fos temporal, semblaria que els polítics han passat del poble (fet evident normalment, però aquí es faria molt palès tot i ser la única solució possible), al fer totalment el contrari del que havien dit, i per tant, els traurien vots. No s'arriscaran pas.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Si passa així com ho expliques, la conseqüència lògica és una obra mal feta i amb molts més perjudicis per als habitants de l'àrea metropolitana de Girona: desperfectes als immobles i una greu afectació a la circulació. Tot degut a la pressa amb la que s'hauran d'executar les obres.
De tota manera, jo sóc dels que creu que amb una variant per fora de Girona, amb una doble via d'ample ibèric i una altra doble via d'ample internacional per on passarien els trens sense parada a Girona i reutilitzant l'actual viaducte per als trens amb parada a Girona (amb una via de cada ample) és una solució molt més barata i, a la llarga, molt millor que la que s'ha adoptat. No crec que deixar els trens sota terra sigui una bona solució excepte en zones molt i molt concretes.
La variant exterior de Girona s'haurà de fer igualment en uns anys, sobretot si pensem en les restriccions al trànsit de mercaderies perilloses per túnels urbans.
Salut.
De tota manera, jo sóc dels que creu que amb una variant per fora de Girona, amb una doble via d'ample ibèric i una altra doble via d'ample internacional per on passarien els trens sense parada a Girona i reutilitzant l'actual viaducte per als trens amb parada a Girona (amb una via de cada ample) és una solució molt més barata i, a la llarga, molt millor que la que s'ha adoptat. No crec que deixar els trens sota terra sigui una bona solució excepte en zones molt i molt concretes.
La variant exterior de Girona s'haurà de fer igualment en uns anys, sobretot si pensem en les restriccions al trànsit de mercaderies perilloses per túnels urbans.
Salut.
aarongilp wrote:De fet, per ser més exactes, dubto que arribin a fer quelcom així. La gent se'ls tiraria a sobre si ho fessin, perquè clar, "l'AVE anirà soterrat i el pont fora", i fer això, encara que fos temporal, semblaria que els polítics han passat del poble (fet evident normalment, però aquí es faria molt palès tot i ser la única solució possible), al fer totalment el contrari del que havien dit, i per tant, els traurien vots. No s'arriscaran pas.
Si el que em diguis ja ho sé. Però cal recordar que amb la proposta de soterrament cert partit va guanyar un escó. La gent de Girona no vol el viaducte, diuen que fa nosa a la vista (típic argument d'algú que no té ni punyetera idea de quan costa fer això). Evidentment que seria molt més barat reconvertir una de les vies a UIC, amb lo bé que quedaria un TGV a la via 4 (xD). Però no, no en volen ni sentir a parlar d'aquestes coses. És una llàstima, si es fés una variant per l'exterior i els que parin pel viaducte, jo tindria moltíssimes oportunitats més de fer bones fotos
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Aaron, no crec pas que el PP gironí guanyés un escó pel tema del soterrament de la via convencional sinó més aviat per altres circumstàncies. Potser els gironins no volen el viaducte, però mai he vist una pancarta en contra del viaducte i que demanés el soterrament i vés per on hi visc molt a prop de la via (carrer Sèquia), tot el contrari amb el tema de l'aparcament soterrat de les Casernes. Vaja, que estic convençut, que sí ara es fessin enrera, només hi haura l'oposició dels polítics i de quatre gats. Jo penso que a la majoria dels gironins, els hi és ben igual.aarongilp wrote:Si el que em diguis ja ho sé. Però cal recordar que amb la proposta de soterrament cert partit va guanyar un escó. La gent de Girona no vol el viaducte, diuen que fa nosa a la vista (típic argument d'algú que no té ni punyetera idea de quan costa fer això). Evidentment que seria molt més barat reconvertir una de les vies a UIC, amb lo bé que quedaria un TGV a la via 4 (xD). Però no, no en volen ni sentir a parlar d'aquestes coses. És una llàstima, si es fés una variant per l'exterior i els que parin pel viaducte, jo tindria moltíssimes oportunitats més de fer bones fotos
Jo també ho pensava fins que un dia, durant una pràctica a l'autoescola, el professor em va deixar anar que era un endarreriment per a la societat i coses d'aquestes. I d'ençà cap aquí he sentit força opinions semblants, fet que em preocupa. El que passa és que des de que s'ha dit que es farà la gent comença a estar-hi d'acord (tot i que per sort a la gran majoria li segueix donant igual). No sé jo què passaria si es fes així, apart de veure a un Aaron entusiasmat fent bots per l'andana mentre una flamant doble composició de TGV Dúplex entra a l'estació...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ho va fer. Va passar en la legislatura de majoria absoluta del PP al govern central. Ells van posar la proposta damunt la taula, agafant totalment desprevinguts a la resta de partits polítics que només van saber dir que els hi semblava perfecte.MRS wrote:Aaron, no crec pas que el PP gironí guanyés un escó pel tema del soterrament de la via convencional sinó més aviat per altres circumstàncies.
Encara recordo les declaracions postelectorals de no recordo quin dirigent popular afirmant que el diputat gironí suposava la solució d'una "irregularitat democràtica". Tot plegat patètic.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Sí, va guanyar l'escó. Ningú no t'ho discuteix.
El que es discuteix és que el motiu sigui per "enterrar" les línies de tren. Jo també penso que es va guanyar l'escó per un cúmul de circumstàncies. I entre aquestes circumstàncies, potser sí que la decisió d'"enterrar" el tren, pesi.
Però continuo pensant que a mig termini s'haurà de construir una variant en superfície per la perifèria de l'àrea metropolitana de Girona.
Salut.
El que es discuteix és que el motiu sigui per "enterrar" les línies de tren. Jo també penso que es va guanyar l'escó per un cúmul de circumstàncies. I entre aquestes circumstàncies, potser sí que la decisió d'"enterrar" el tren, pesi.
Però continuo pensant que a mig termini s'haurà de construir una variant en superfície per la perifèria de l'àrea metropolitana de Girona.
Salut.
entfe001 wrote:Ho va fer. Va passar en la legislatura de majoria absoluta del PP al govern central. Ells van posar la proposta damunt la taula, agafant totalment desprevinguts a la resta de partits polítics que només van saber dir que els hi semblava perfecte.MRS wrote:Aaron, no crec pas que el PP gironí guanyés un escó pel tema del soterrament de la via convencional sinó més aviat per altres circumstàncies.
Encara recordo les declaracions postelectorals de no recordo quin dirigent popular afirmant que el diputat gironí suposava la solució d'una "irregularitat democràtica". Tot plegat patètic.
[/quote]
Ho va fer. Va passar en la legislatura de majoria absoluta del PP al govern central. Ells van posar la proposta damunt la taula, agafant totalment desprevinguts a la resta de partits polítics que només van saber dir que els hi semblava perfecte.
Encara recordo les declaracions postelectorals de no recordo quin dirigent popular afirmant que el diputat gironí suposava la solució d'una "irregularitat democràtica". Tot plegat patètic.[/quote]
Eloi, segurament el PP hauria guanyat el diputat igualment si no hagués fet la proposta de soterrament o com si hagués dit que el pintaríem de color groc. A més foren unes eleccions generals i no crec pas que les persones que votessin el PP fora de la ciutat de Girona li importés gaire el tema del viaducte, més aviat tot el contrari. Tot i això, està clar que algun grapat de vots van guanyat per això, però no crec que fos decissiu.
Per cert, dintre del ventall de "fantasmades "que es fan als programes dels partits polítics i que després no fan ni cas, vam tenir molta mala sort que precisament aquesta acabés de reeixir.
Ho va fer. Va passar en la legislatura de majoria absoluta del PP al govern central. Ells van posar la proposta damunt la taula, agafant totalment desprevinguts a la resta de partits polítics que només van saber dir que els hi semblava perfecte.
Encara recordo les declaracions postelectorals de no recordo quin dirigent popular afirmant que el diputat gironí suposava la solució d'una "irregularitat democràtica". Tot plegat patètic.[/quote]
Eloi, segurament el PP hauria guanyat el diputat igualment si no hagués fet la proposta de soterrament o com si hagués dit que el pintaríem de color groc. A més foren unes eleccions generals i no crec pas que les persones que votessin el PP fora de la ciutat de Girona li importés gaire el tema del viaducte, més aviat tot el contrari. Tot i això, està clar que algun grapat de vots van guanyat per això, però no crec que fos decissiu.
Per cert, dintre del ventall de "fantasmades "que es fan als programes dels partits polítics i que després no fan ni cas, vam tenir molta mala sort que precisament aquesta acabés de reeixir.
Jo també he sentit al treball algunes opinions a favor del soterrament, diuen que el viaducte és antiestètic i d'altres que estan en contra, més aviat pel tema de les molèsties que els gironins haurem de soportar durant les obres.aarongilp wrote:Jo també ho pensava fins que un dia, durant una pràctica a l'autoescola, el professor em va deixar anar que era un endarreriment per a la societat i coses d'aquestes. I d'ençà cap aquí he sentit força opinions semblants, fet que em preocupa. El que passa és que des de que s'ha dit que es farà la gent comença a estar-hi d'acord (tot i que per sort a la gran majoria li segueix donant igual). No sé jo què passaria si es fes així, apart de veure a un Aaron entusiasmat fent bots per l'andana mentre una flamant doble composició de TGV Dúplex entra a l'estació...
Jo m'ho passaré força bé quan fagin obres, això t'ho asseguro, tot i que em fa una mica de por que es carreguin per qualsevol cosa el carrer Rafael Masó (el de davant del Parc Central i de l'estació d'autobusos), ja que aleshores em foten amunt la L4..
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Els sondejos que hi havia per aquelles dates deixaven el PP a poca distància d'aconseguir un diputat, però sense acabr-lo d'aconseguir. Si no va ser el fet decisiu, aleshores va ser una empenta que va recórrer més de la meitat del camí que els quedava per fer.MRS wrote:Eloi, segurament el PP hauria guanyat el diputat igualment si no hagués fet la proposta de soterrament o com si hagués dit que el pintaríem de color groc. A més foren unes eleccions generals i no crec pas que les persones que votessin el PP fora de la ciutat de Girona li importés gaire el tema del viaducte, més aviat tot el contrari. Tot i això, està clar que algun grapat de vots van guanyat per això, però no crec que fos decissiu.
En tot cas, com que això no és un fòrum de política deixo el tema aquí per part meva.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
------------------------------------
Foment traurà el tren de Figueres si es paga amb els guanys dels terrenys
JOSEP PUIGBERT. Figueres.
El Ministeri de Foment no està disposat a assumir els cent milions d'euros que costarà fer la variant del tren a Figueres, el finançament de la qual s'haurà d'afrontar amb els recursos que generi la mateixa ciutat amb les plusvàlues originades amb l'alliberament dels terrenys on ara hi ha la via. Aquesta és una posició que el portaveu de CiU, Santi Vila, va constatar en la reunió que es va fer dilluns a Madrid i que ha criticat en entendre que Foment es vol estalviar una inversió i «carregar-ho a la butxaca dels figuerencs», i que en cap cas es pot justificar pel cost de les obres del TAV. Per la seva banda, Joan Armangué considera que és un «fet normal».
------------------------------------
Foment traurà el tren de Figueres si es paga amb els guanys dels terrenys
JOSEP PUIGBERT. Figueres.
El Ministeri de Foment no està disposat a assumir els cent milions d'euros que costarà fer la variant del tren a Figueres, el finançament de la qual s'haurà d'afrontar amb els recursos que generi la mateixa ciutat amb les plusvàlues originades amb l'alliberament dels terrenys on ara hi ha la via. Aquesta és una posició que el portaveu de CiU, Santi Vila, va constatar en la reunió que es va fer dilluns a Madrid i que ha criticat en entendre que Foment es vol estalviar una inversió i «carregar-ho a la butxaca dels figuerencs», i que en cap cas es pot justificar pel cost de les obres del TAV. Per la seva banda, Joan Armangué considera que és un «fet normal».
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tret de l'Avui:
Crítica d'alcaldes a Nadal per no canviar el traçat del TGV
Cinc municipis demanen que vagi paral·lel a la AP-7 i a la Nacional II
Elisabet Escriche
L'alcalde de Bàscara i president del Consell d'Iniciatives Locals per al Medi Ambient (CILMA), Lluís Lloret, va carregar ahir contra el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, per no haver donat suport al canvi de traçat del TGV que demana els seu municipi i els de Vilademuls, Borrassà, Pontós i Garrigàs, situats entre el Pla de l'Estany i l'Alt Empordà.
Lloret va acusar Nadal de defensar només el traçat del TGV al seu pas per Girona i oblidar-se de la resta del territori afectat. "Està en un gravíssim error. No es pot entendre la seva oposició tenint en compte que el canvi de traçat té el suport de tots els sectors afectats", va assegurar Lluís Lloret. Les crítiques de l'alcalde de Bàscara no van acabar aquí, va titllar l'actitud de Nadal d'"inadmissible", "indigne", "prepotent" i "tancada". "Tot plegat dóna peu a pensar que respon a uns interessos inconfessables que poden ser molt importants", va afegir el president del CILMA.
Els cinc municipis defensen que el traçat del TGV passi paral·lel a l'autopista AP-7 i a la Nacional II per aprofitar l'actual corredor d'infraestructures. En canvi, el projecte elaborat pel ministeri de Foment aposta per posar l'alta velocitat just a l'altra costat, a la zona est.
L'alcalde de Bàscara va recordar que l'opció que defensen els alcaldes per al TGV permet millorar pendents i escurçar el traçat. El CILMA va animar aquests cinc ajuntaments i els va ajudar a tramitar les al·legacions al projecte que proposa el govern espanyol per al traçat del TGV.
Crítica d'alcaldes a Nadal per no canviar el traçat del TGV
Cinc municipis demanen que vagi paral·lel a la AP-7 i a la Nacional II
Elisabet Escriche
L'alcalde de Bàscara i president del Consell d'Iniciatives Locals per al Medi Ambient (CILMA), Lluís Lloret, va carregar ahir contra el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, per no haver donat suport al canvi de traçat del TGV que demana els seu municipi i els de Vilademuls, Borrassà, Pontós i Garrigàs, situats entre el Pla de l'Estany i l'Alt Empordà.
Lloret va acusar Nadal de defensar només el traçat del TGV al seu pas per Girona i oblidar-se de la resta del territori afectat. "Està en un gravíssim error. No es pot entendre la seva oposició tenint en compte que el canvi de traçat té el suport de tots els sectors afectats", va assegurar Lluís Lloret. Les crítiques de l'alcalde de Bàscara no van acabar aquí, va titllar l'actitud de Nadal d'"inadmissible", "indigne", "prepotent" i "tancada". "Tot plegat dóna peu a pensar que respon a uns interessos inconfessables que poden ser molt importants", va afegir el president del CILMA.
Els cinc municipis defensen que el traçat del TGV passi paral·lel a l'autopista AP-7 i a la Nacional II per aprofitar l'actual corredor d'infraestructures. En canvi, el projecte elaborat pel ministeri de Foment aposta per posar l'alta velocitat just a l'altra costat, a la zona est.
L'alcalde de Bàscara va recordar que l'opció que defensen els alcaldes per al TGV permet millorar pendents i escurçar el traçat. El CILMA va animar aquests cinc ajuntaments i els va ajudar a tramitar les al·legacions al projecte que proposa el govern espanyol per al traçat del TGV.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Realitat
On algú wrote:Foment traurà el tren de Figueres si es paga amb els guanys dels terrenys
Mentalment wrote:S'especularà amb els terrenys que quedin lliures i s'enviarà el tren al quinto pino
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Realitat
Efectivament, és la llei universal de la idiotesa i la codícia.JaMiRo! wrote:On algú wrote:Foment traurà el tren de Figueres si es paga amb els guanys dels terrenysMentalment wrote:S'especularà amb els terrenys que quedin lliures i s'enviarà el tren al quinto pino
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Realitat
El que cal és organitzar la resistència armada contra les forces d'ocupació del Trespercentistan.aarongilp wrote:Efectivament, és la llei universal de la idiotesa i la codícia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El cap de setmana passat al Diari de Girona van entrevistar a dos regidors de l'ajuntament, també comerciants de la zona, per tal que exposessin els seus motius per treure l'estació de tren.
Ambdós coincidien en què la infraestructura ferroviària és un focus de delinqüència, on fins i tot hi havia compra-venda de droga.
Amb aquesta mentalitat dels dirigents figuerencs, que els donguin pel sac i que els trens passin de llarg
(no enganxo la notícia perquè no puc accedir a l'hemeroteca virtual del diari a la web. Quan trobi l'edició en paper l'escanejo)
Ambdós coincidien en què la infraestructura ferroviària és un focus de delinqüència, on fins i tot hi havia compra-venda de droga.
Amb aquesta mentalitat dels dirigents figuerencs, que els donguin pel sac i que els trens passin de llarg
(no enganxo la notícia perquè no puc accedir a l'hemeroteca virtual del diari a la web. Quan trobi l'edició en paper l'escanejo)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Seguint el mateix raonament, exigeixo que el Camp Nou sigui enderrocat per ser focus de prostitució.entfe001 wrote:Ambdós coincidien en què la infraestructura ferroviària és un focus de delinqüència, on fins i tot hi havia compra-venda de droga.
També exigeixo l'enderroc del Port de Barcelona i de l'aeroport de El Prat perquè hi ha casos de contraban.
A més, com que està demostrat que hi ha delinqüents i venda de droga per tota la geografia catalana, exigeixo la demolició total de Catalunya o, com a mínim, el seu trasllat a la perifèria de la Terra.
P.D: ole amb el nivell cultural i/o la barra dels regidors de l'ajuntament de Figueres. Amb el temps se'n penediran a Figueres, però tots plegats s'ho hauran buscat per no protestar.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT