CiU vol que Renfe retorni el bitllet en cas d'incidència

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

Tant sols una nota, no existeixen els llibres de reclamacions, el que hi ha son fulls de reclamació/denúncia, amb 3 còpies (client, establiment, administració). Un cop fet, el client ha d dur la còpia de l'administració a aquesta al dept. de consum. ;)
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

L'augment de velocitat pot aconseguir-se avall, però al tram Ribes-Urtx ho veig dificil.
El túnel del Cargeol el faràs tu solet a 120Km/h..."serà divertit": al túnel de Toses van a 40km/h perque el tren es mou cap a banda i banda de les parets del túnel...
Pere wrote:Sería divertit fer el tunel del cargol a 120 km/h :)
Una cosa seria assolir la velocitat de 70 i com a molt 80 Km/h, que si que crec que es podrien assolir.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Pues si en un tram en comptes de 120 van a 100 o si vols a 80 pues no passa res com ja dic, el que es totalment insostenible es que un tren vagi a 50 a gairebe tot el traçat en questio.

La tecnologia ho permet i sense fer noves infrastructures, nomes posant un Civia amb tecnologia de basculacio i arreglant les vies. No se per que no es podria tenir una velocitat mínima de 80Km/h, que un Civia assoleix en tan sols 0minuts 18segons, mentre que una 440 triga l'eternitat de 1min 4segons i conforme mes rapid volguem anar, sempre i que no passem de 120Km/h una 440 te unes caracteristiques tecniques patetiques. I ja 120 ho veieu velocitat de la llum els ferroviaris conservadors o sigui que esque us tireu pedres a la vostra teulada, la linia aquella necessita Civia basculant i una millora d'infrastructura per tenir velocitat minima de 80Km/h al llarg de tot el recurregut de la linia.

Caldria poca inversió i donaria alta rendibilitat, un xollo que a mes seria qualitat de vida i perspectives de progres per aquelles comarques. I a més ara que es planteja l'extensió a Andorra... XD no hi voldreu portar les 440 a Andorra...
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

I el que deia de les reclamacions, es el que molt be explica el George. El llibre o recull de papers de suggerencies i el de reclamacions, Pere, es el mateix! Llegeixte el fulleto i ho veuràs.

I torno a preguntar, per llei totes les empreses han de tenir a disposició un llibre de reclamacions oficial. La Xarxa N F E no te aquests llibres?
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Si algu es troba sense llibre de reclamacions o posa la reclamacio i no li fan cas, etc. lo millor es contactar amb http://www.gencat.net i explicarlos el cas
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Post by josep_serre »

Renfe té a cada estació un llibre de reclamacions, i en el llibre posa ben clar "Llibre de reclamacions", FGC té el seu, TMB té els seus fulls de reclamacions, això que dius tu de Renfe és traslladable a FGC aleshores.

El Llibre de reclamacions té el funcionament que marca la llei, en aquest cas hi ha quatre còpies en el de Renfe, una pel client, una per l'òrgan administratiu (Estat, Generalitat...), una per Renfe i una es queda al llibre, per tant, Renfe compleix la normativa referent als llibres de reclamacions

En el cas dels d'Adif es dóna al client dos fulls pel que he vist, de moment Renfe segueix utilitzant els llibres anteriors a la separació de Renfe en Renfe Operadora i Adif, tot i que suposo que en algunes estacions o més tard o més d'hora hi haurà un llibre propi de Renfe Operadora.
EUKibo wrote:I el que deia de les reclamacions, es el que molt be explica el George. El llibre o recull de papers de suggerencies i el de reclamacions, Pere, es el mateix! Llegeixte el fulleto i ho veuràs.

I torno a preguntar, per llei totes les empreses han de tenir a disposició un llibre de reclamacions oficial. La Xarxa N F E no te aquests llibres?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

L'única empresa que s'ha negat mai a treure'm el llibre de reclamacions presentant-me fulls de suggeriments ha estat Sagalés. L'ATM n'està al corrent.

Pel que fa a la devoució de l'import en casos d'incidència, les clàusules estan perfectament definides a les condicions generals de viatgers (CGV), punt 26.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

entfe001 wrote:L'única empresa que s'ha negat mai a treure'm el llibre de reclamacions presentant-me fulls de suggeriments ha estat Sagalés. L'ATM n'està al corrent.
Això deu estar equivocat, no? Que volies dir?:

a) L'única empresa que no s'ha negat mai ...
b) L'única empresa que s'ha negat sempre ...

Es que si no em sembla que no te sentit.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

entfe001 wrote:L'única empresa que s'ha negat mai a treure'm el llibre de reclamacions presentant-me fulls de suggeriments ha estat Sagalés. L'ATM n'està al corrent.

Pel que fa a la devoució de l'import en casos d'incidència, les clàusules estan perfectament definides a les condicions generals de viatgers (CGV), punt 26.
"Salvo por causa de fuerza mayor, el viajero afectado por cancelación, interrupción o retraso del viaje,
tendrá derecho a recibir la indemnización correspondiente.

Se entenderá por cancelación del viaje, siempre que no concurran causas de fuerza mayor, la
imposibilidad de iniciar por RENFE-Operadora el mismo, en las condiciones recogidas en el título de
transporte, debido a la supresión de trenes durante al menos una hora."

Resumint, que fins que no hagi passat una hora des que el servei esta paralitzat no tens dret a demanar que et tornin el bitllet i agafar el bus. Si surts de l'estacio en menys d'una hora no tens dret a que et tornin els teus diners. I aqui arriba l'unic dret d'usuari del servei de RENFE, si portes mes d'una hora enllaunat i inmovilitzat tens dret a que et tornin com a maxim el preu d'un bitllet senzill, es a dir, en un viatge d'una zona, t'hauries de quedar una hora esperant un tren a el Clot i no sortir a agafar el metro, en el cas aquest et donarien 1,25€ i en el meu cas que porto TJove em donarien 0,33€.

Senyors, 0,33€ nomes en el cas que estigui una hora tancat en un trajecte d'una zona.... Aquest son els drets de passatgers de Rodalies Renfe.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Ecomobisostrans wrote:
entfe001 wrote:L'única empresa que s'ha negat mai a treure'm el llibre de reclamacions presentant-me fulls de suggeriments ha estat Sagalés. L'ATM n'està al corrent.
Això deu estar equivocat, no? Que volies dir?:

a) L'única empresa que no s'ha negat mai ...
b) L'única empresa que s'ha negat sempre ...

Es que si no em sembla que no te sentit.
M'ho van negar en una ocasió, no en totes ni en cap. Opció c) :D
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Parlant de tot una mica, com estan les condicions d'indemnització en cas d'incidència a FGC? He estat buscant per la web (de navegació força obscura, sigui dit de pas) i no he sabut trobar les condicions de viatge des que van canviar fa un temps.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Post by josep_serre »

En el cas de FGC realment no està regulat per les condicions d'utilització aquest tema.

De tota manera el que es va fent, almenys el que veig fer i que es pot entendre que és la norma més o menys imposada pel costum és:

En cas de renúncia al viatge a causa d'una incidència, devolució del bitllet comprat si es tracta d'un bitllet senzill, o del viatge cancel·lat si es tracta d'un títol multiviatge, alhora es retorna el viatge cancel·lat quan el retard suposarà excedir el temps de transbord.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”