Les vies d'accés a Barcelona seran de velocitat variable
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Les vies d'accés a Barcelona seran de velocitat variable
http://www.avui.cat/
-------------------------------
Les vies d'accés a Barcelona seran de velocitat variable
El trànsit es regularà en funció de la congestió de la via, un model similar al que s'ha aplicat amb èxit a Holanda
Es preveu que disminueixi la contaminació, la sinistralitat i el col·lapse a les rondes de la ciutat
Quim Torrent
La velocitat variable als accessos de Barcelona és l'arma triada pel Servei Català de Trànsit per lluitar contra els col·lapses diaris a l'àrea metropolitana. Les entrades i sortides de la ciutat tindrien una límit de velocitat que variaria en funció de la quantitat de cotxes que circulin per la via i de les retencions que hi hagi uns quilòmetres més endavant. D'aquesta forma s'aconseguiria millorar el temps de desplaçament dels vehicles que entren i surten de Barcelona.
El funcionament de les vies de velocitat múltiple és molt senzill. Només cal situar senyalització elèctrica per poder canviar de forma immediata als límits de velocitat, en cas d'incidències a la via. A Holanda, per exemple, es fa servir un sistema molt semblant que s'activa quan hi ha un accident. Quan això succeeix, als quilòmetres previs on hi ha la incidència s'abaixa el límit establert per evitar retencions i augmentar la seguretat de la via.
La proposta de Trànsit encara està a les beceroles. De moment, s'estan començant a redactar els estudis que han de decidir com i en quines vies s'implanta. En aquests moments s'estan redactant els estudis que han d'acabar decidint com s'implanta aquesta nova mesura i en quines vies es fa. A priori, però, la intenció és que almenys les principals vies d'accés a Barcelona, C-31, C-32, C-33, C-58 i A-2 disposin d'aquest sistema de regulació del trànsit.
Des de Trànsit s'assegura que el sistema serà triplement beneficiós perquè evitarà el col·lapse de les rondes de Barcelona i disminuirà l'accidentalitat i les emissions de gasos a l'atmosfera. El projecte ha de rebre el vistiplau de Política Territorial, que és qui té les competències de la infraestructura.
-------------------------------
Les vies d'accés a Barcelona seran de velocitat variable
El trànsit es regularà en funció de la congestió de la via, un model similar al que s'ha aplicat amb èxit a Holanda
Es preveu que disminueixi la contaminació, la sinistralitat i el col·lapse a les rondes de la ciutat
Quim Torrent
La velocitat variable als accessos de Barcelona és l'arma triada pel Servei Català de Trànsit per lluitar contra els col·lapses diaris a l'àrea metropolitana. Les entrades i sortides de la ciutat tindrien una límit de velocitat que variaria en funció de la quantitat de cotxes que circulin per la via i de les retencions que hi hagi uns quilòmetres més endavant. D'aquesta forma s'aconseguiria millorar el temps de desplaçament dels vehicles que entren i surten de Barcelona.
El funcionament de les vies de velocitat múltiple és molt senzill. Només cal situar senyalització elèctrica per poder canviar de forma immediata als límits de velocitat, en cas d'incidències a la via. A Holanda, per exemple, es fa servir un sistema molt semblant que s'activa quan hi ha un accident. Quan això succeeix, als quilòmetres previs on hi ha la incidència s'abaixa el límit establert per evitar retencions i augmentar la seguretat de la via.
La proposta de Trànsit encara està a les beceroles. De moment, s'estan començant a redactar els estudis que han de decidir com i en quines vies s'implanta. En aquests moments s'estan redactant els estudis que han d'acabar decidint com s'implanta aquesta nova mesura i en quines vies es fa. A priori, però, la intenció és que almenys les principals vies d'accés a Barcelona, C-31, C-32, C-33, C-58 i A-2 disposin d'aquest sistema de regulació del trànsit.
Des de Trànsit s'assegura que el sistema serà triplement beneficiós perquè evitarà el col·lapse de les rondes de Barcelona i disminuirà l'accidentalitat i les emissions de gasos a l'atmosfera. El projecte ha de rebre el vistiplau de Política Territorial, que és qui té les competències de la infraestructura.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Com diu en Mako448, és increïble que a la B-23 no s'apliqui aquesta mesura. De fet, té el mateix sentit que s'apliqui a l'A-2 com a la B-23 ja que normalment el que afecta a una acaba afectant l'altra.
Una senyalització variable en casos d'accidents, o simples vehicles avariats, és una mesura que milloraria moltíssim el trànsit a la B-23 i l'A-2. Estic fart d'observar l'efecte acordió des de l'autobús cada cop que hi ha el més mínim incident.
D'altra banda, tinc dubtes sobre que els conductors obeeixin les limitacions variables....
Una senyalització variable en casos d'accidents, o simples vehicles avariats, és una mesura que milloraria moltíssim el trànsit a la B-23 i l'A-2. Estic fart d'observar l'efecte acordió des de l'autobús cada cop que hi ha el més mínim incident.
D'altra banda, tinc dubtes sobre que els conductors obeeixin les limitacions variables....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Les vies d'accés a Barcelona seran de velocitat variable
Suposo que quan diuen A-2 també deuen incloure-hi la B-23, que n'és la continuació a partir de l'enllaç amb la Ronda Litoral en direcció Diagonal. Ja sabem que quan es tracta de nomenclatures, pocs periodistes filen prim.L'Avui wrote:A priori, però, la intenció és que almenys les principals vies d'accés a Barcelona, C-31, C-32, C-33, C-58 i A-2 disposin d'aquest sistema de regulació del trànsit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
La B-23 va exactament des de l'inici de l'Avinguda Diaginal de BCN fins a un punt quilomètric, a Molins de Rei, una mica més enllà de l'últim desviament per sortir-ne. A partir d'aquí s'anomena AP-2, i una mica més endavant s'uneixen AP-2 i AP-7. Per tant la B-23 és més que la prolongació de l'A-2, ja que l'A-2 no va cap a Diagonal sinó cap a la Rona Litoral.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Això ja ho sé, però ho deia perquè hi ha molta gent que va del Baix Llobregat a la Diagonal (o Esplugues, St. Just, etc.) i perquè, posant-me a la pell del periodista que ha escrit allò, devia pensar-se que si a l'altura de St. Vicenç dels Horts es diu A-2 i d'allí es pot entrar directament a Barcelona per la Diagonal, doncs se'n dirà així fins al final. O que us penseu que són unes eminències en xarxes viàries i ferroviàries? Només cal que mireu el garbuix mental que es fan cada cop que pretenen associar una estació de metro a la seva línia corresponent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Tens tota la raó que els periodistes no són unes eminències en xarxes viàries i ferroviàries ... M'estranya que no n'hi hagi algún que encara parli de l'A-18 i A-19 ...
I dels trànsits A-2 / B-23, és tan significatiu el trànsit que continua per l'A-2 cap a Diagonal per la B-23 com el que segueix per la mateixa A-2. Realment em aquell nus viari, crec que hi ha tants vehicles que canvien de via com que es queden per la que ja circulen ja sigui B-23 o A-2.
I dels trànsits A-2 / B-23, és tan significatiu el trànsit que continua per l'A-2 cap a Diagonal per la B-23 com el que segueix per la mateixa A-2. Realment em aquell nus viari, crec que hi ha tants vehicles que canvien de via com que es queden per la que ja circulen ja sigui B-23 o A-2.