Adaptació de la linia El Papiol Mollet a l'ample UIC-Iberic
Adaptació de la linia El Papiol Mollet a l'ample UIC-Iberic
Fa uns dies van publicar al BOE l'Anuncio de la Secretaría de Estado de Infraestructuras y Planificación por el que se somete al trámite de información publica el proyecto básico «Ramal Castellbisbal/Papiol-Mollet Sant Fost. Adecuación de la línea para tráficos en ancho internacional y ancho ibérico. Nudo de Mollet».
Em vaig passar per l'ajuntament de Santa Perpetua a veure el projecte bàsic:
- Vía doble desde Castellbisbal al nus de Mollet amb 3 carriles.
- Esta previst 2 apartadors per l'adelantament de trens d'ample UIC als pk 6/950 21/730
- Duplicació de la via en ample iberico entre els pk 23/103 y 26/023.
- Contrucció d'un baixador a Santa Perpetua para implantar el servei de rodalies entre Mollet i Cerdanyola Universitat.
- Permetre 14 circulacions hora.
- El nus de Mollet conectará la linia mixta El Papiol - Mollet amb les liniess Barcelona - Portbou en ample ibéric y Barcelona - Frontera d'ample UIC. A la vegada que conectarà en una segona fase l'estación de mercaderies de La Llagosta amb la LAV y la linia El Papiol.
- La via de 3 carrils tindrà una distancia entre eixos de 4m. El carril serà UIC-60 i la travessa AM-00.
- La catenaria serà polivalente (3kv cc y 25kv ca) per permetre una futura conversión a 25kv ca.
- No hi ha conexió amb linea de Puigcerdà malgrat que es creuen a diferent nivell ni amb la fàbrica Alstom situada a molt poca distancia.
- Senyalització ASFA y ERMTS nivel 1.
- Nomes hi ha previstes unes poques expropiacions a Mollet, Santa Perpetua i La Llagosta.
Aqui tenia l'esquema del nus de Mollet
CLICK AQUÍ PER VEURE ESQUEMA
Em vaig passar per l'ajuntament de Santa Perpetua a veure el projecte bàsic:
- Vía doble desde Castellbisbal al nus de Mollet amb 3 carriles.
- Esta previst 2 apartadors per l'adelantament de trens d'ample UIC als pk 6/950 21/730
- Duplicació de la via en ample iberico entre els pk 23/103 y 26/023.
- Contrucció d'un baixador a Santa Perpetua para implantar el servei de rodalies entre Mollet i Cerdanyola Universitat.
- Permetre 14 circulacions hora.
- El nus de Mollet conectará la linia mixta El Papiol - Mollet amb les liniess Barcelona - Portbou en ample ibéric y Barcelona - Frontera d'ample UIC. A la vegada que conectarà en una segona fase l'estación de mercaderies de La Llagosta amb la LAV y la linia El Papiol.
- La via de 3 carrils tindrà una distancia entre eixos de 4m. El carril serà UIC-60 i la travessa AM-00.
- La catenaria serà polivalente (3kv cc y 25kv ca) per permetre una futura conversión a 25kv ca.
- No hi ha conexió amb linea de Puigcerdà malgrat que es creuen a diferent nivell ni amb la fàbrica Alstom situada a molt poca distancia.
- Senyalització ASFA y ERMTS nivel 1.
- Nomes hi ha previstes unes poques expropiacions a Mollet, Santa Perpetua i La Llagosta.
Aqui tenia l'esquema del nus de Mollet
CLICK AQUÍ PER VEURE ESQUEMA
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Aixi doncs, connectara tant amb la C2 com amb la C3?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Adaptació de la linia El Papiol Mollet a l'ample UIC-Ibe
Aquí la resposta:
davida wrote:- No hi ha conexió amb linea de Puigcerdà malgrat que es creuen a diferent nivell ni amb la fàbrica Alstom situada a molt poca distancia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Algú sap si la doble via ibèrica amb tercer carril tindria algun ramal que hi anés cap a l'estació de Sagrera des del Vallès? Perquè en principi, crec que només hi hauria vies UIC de sortida de Sagrera cap a França, però no sé si també per enllaçar cap el by-pass del Vallès...Pot estar relacionat això amb aquesta obra...?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No és per reobrir el debat, però crec que és absolutament necessari l'accés directe de la Sagrera al by-pass del Vallès en via doble. Una ullada al mapa permetrà veure de seguida que és la sortida més ràpida de Barcelona (amb la Sagrera com a estació de capçalera dels TAV) cap al Sud.Aureli wrote:Algú sap si la doble via ibèrica amb tercer carril tindria algun ramal que hi anés cap a l'estació de Sagrera des del Vallès? Perquè en principi, crec que només hi hauria vies UIC de sortida de Sagrera cap a França, però no sé si també per enllaçar cap el by-pass del Vallès...Pot estar relacionat això amb aquesta obra...?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
La remodelada linia El Papiol - Mollet no te previst cap enllaç a Castellbisbal/El Papiol amb la LAV Barcelona - Madrid.
Al esquema es veu que no esta prevista una conexió Sagrera - Vallés en ample UIC sense inversió de marxa, pero si que serà posible en ample ibéric passant per l'estació de mercaderies de La Llagosta
Per tant no sera posible sortir de la Sagrera en ample UIC cap a sud passant per Vallés a menys que es reformin el nusos de Mollet i Castellbisbal.
M'he oblidat de dir que en projecte no surt cap esment al mitic baixador del Baricentro.
Quan pugui pujare els planols de la nova estació de Santa Perpetua a la linia el Papiol - Mollet.
Al esquema es veu que no esta prevista una conexió Sagrera - Vallés en ample UIC sense inversió de marxa, pero si que serà posible en ample ibéric passant per l'estació de mercaderies de La Llagosta
Per tant no sera posible sortir de la Sagrera en ample UIC cap a sud passant per Vallés a menys que es reformin el nusos de Mollet i Castellbisbal.
M'he oblidat de dir que en projecte no surt cap esment al mitic baixador del Baricentro.
Quan pugui pujare els planols de la nova estació de Santa Perpetua a la linia el Papiol - Mollet.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Doncs almenys el que poden fer es una estacio d'enllaç a diferent nivell, no?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
I si es fés...Guigui wrote:No és per reobrir el debat, però crec que és absolutament necessari l'accés directe de la Sagrera al by-pass del Vallès en via doble. Una ullada al mapa permetrà veure de seguida que és la sortida més ràpida de Barcelona (amb la Sagrera com a estació de capçalera dels TAV) cap al Sud.Aureli wrote:Algú sap si la doble via ibèrica amb tercer carril tindria algun ramal que hi anés cap a l'estació de Sagrera des del Vallès? Perquè en principi, crec que només hi hauria vies UIC de sortida de Sagrera cap a França, però no sé si també per enllaçar cap el by-pass del Vallès...Pot estar relacionat això amb aquesta obra...?
¿Com garantíriem l'existència de trens amb ample UIC a 25 kv c.a i trens amb ample ibèric a 3 kv c.c?
No podríem tenir a l'hora trens de Rodalies i Regionals amb trens de alta velocitat per el mateix lloc. I si hem de donar prioritat a la Alta Velocitat m'hi nego rotundament: les rodalies són molt més imporant que no pas la AV ja que ara, la única connexió decent entre el Vallès Occidental i l'Oriental o bé és el bus directe Sabadell-Granollers (1 cada hora) o amb tren via Montcada i Reixac
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En això estic d'acord. Passa que sempre havia entès que el by-pass es faria amb infraestructura pròpia UIC i no ample mixt. Però sent com es farà, millor així, què hi farem.UT596001 wrote:No podríem tenir a l'hora trens de Rodalies i Regionals amb trens de alta velocitat per el mateix lloc. I si hem de donar prioritat a la Alta Velocitat m'hi nego rotundament: les rodalies són molt més imporant que no pas la AV ja que ara, la única connexió decent entre el Vallès Occidental i l'Oriental o bé és el bus directe Sabadell-Granollers (1 cada hora) o amb tren via Montcada i Reixac
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Quan puguis estaria encantat de veure el projecte de l'estació de Santa Perpètua nova davida
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Ja fa temps que em pregunto com és que no hi ha serveis regionals via vallés . Reduirien el temps de viatge desde les comarques de TRGA cap a les de GI. A part de donar servei als estudiants de l'autonoma.
Davant del projecte de 3r carril per donar sortida a les mercaderies del port de barcelona cap a frança via la LAV MAD-BCN-FRA
Com podran conviure les diferents tensions? La solució adoptada fins ara en vies amb 3r carril era que un dels dos amples funcionava en diesel però no crec que les mercaderies direcció frança portin locomotores dièsel ni que ,ja no els meus hipotètics regionals, si no els actuals rodalies de la C7 els fagin en automotors dièsel. Per tant em pregunto el mateix que es preguntava en UT596001.
Son les 447 (o alguna alta unitat) aptes per a 25kv c.a.?
Davant del projecte de 3r carril per donar sortida a les mercaderies del port de barcelona cap a frança via la LAV MAD-BCN-FRA
Com podran conviure les diferents tensions? La solució adoptada fins ara en vies amb 3r carril era que un dels dos amples funcionava en diesel però no crec que les mercaderies direcció frança portin locomotores dièsel ni que ,ja no els meus hipotètics regionals, si no els actuals rodalies de la C7 els fagin en automotors dièsel. Per tant em pregunto el mateix que es preguntava en UT596001.
Em sona que hi ha una voluntat a canviar la tensió a 25kv c.a., podria ser que tinguessin l'idea de que quan l'infraestructura hagi de funcionar, ja s'hagi canviat la tensió?UT596001 wrote:
(...)
¿Com garantíriem l'existència de trens amb ample UIC a 25 kv c.a i trens amb ample ibèric a 3 kv c.c?
No podríem tenir a l'hora trens de Rodalies i Regionals amb trens de alta velocitat per el mateix lloc. I si hem de donar prioritat a la Alta Velocitat m'hi nego rotundament: les rodalies són molt més imporant que no pas la AV ja que ara, la única connexió decent entre el Vallès Occidental i l'Oriental o bé és el bus directe Sabadell-Granollers (1 cada hora) o amb tren via Montcada i Reixac
Son les 447 (o alguna alta unitat) aptes per a 25kv c.a.?