Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Fran-Ikarus
N11
N11
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Post by Fran-Ikarus »

Alfons X, 16 de maig del 1974, dia de la inauguració. Bancs de "tassa", vermells (!), sense estrenar (lògic):
Image
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Fran-Ikarus wrote:Alfons X, 16 de maig del 1974, dia de la inauguració. Bancs de "tassa", vermells (!), sense estrenar (lògic)
Doncs jo sempre els he recordat amb el color d'acord amb la línia. Clar que en aquest dia assenyalat encara era a la panxa de ma mare. :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Fran-Ikarus
N11
N11

Post by Fran-Ikarus »

A mí em faltaven dos mesos per ser un òvul :)
metring
Administrador

Post by metring »

Fran-Ikarus wrote:A mí em faltaven dos mesos per ser un òvul :)
Ja sé que no té res a veure amb el tema, però els òvuls no es van generant, sino que les dones els portem des de que naixem, tot al contrari que els espermatozoos (vaja clase de reproducció!! :riure )
Jo no havia caigut en què haguessin seients del mateix color de la línia. De fet, la 1, que era la que més agafava de peque, no en solia tenir de vermells, crec :?:
orique
N9
N9

Post by orique »

La foto de la pàgina anterior diria que NO és Ciutadella. A no ser que hi hagi un vestíbul fantasma, la sortida actualment es fa pel cantó La Pau, i no pel que assenyalen les fletxes de la foto. Quadra més amb Bogatell, però l'andana contrària em sembla una mica massa ampla (hi vaig cada dia, hauré d'investigar :P)
Fran-Ikarus
N11
N11

Post by Fran-Ikarus »

Sí que és Pere IV, actualment Bogatell; va aclarir-ho en davida uns quants missatges més avall de la foto
(si es que en este país no se lee, ****)
faristol
N8
N8

Post by faristol »

Molt curiosa la Foto D'Alfons X jo recordo aquests bancs de color groc a la linia 4 i verd a la 3B, a la linia 1 no sabria dir s'hi n'hi habien pero vermells a la 4? mai ho habia vist.

Aquests seients crec que no eren de plastic, si no de fibre de vidre, Rollo RENAULT Alpine!! aixo ho recordo perque en els ultims temps molts estaven trencats hi s'hi veia el material.

Ara ens semblen frikis i curiosos, pero realment eren bastant inutils, ocupaven molt a l'andana i a mes cabia molt poca gent, per aixo, com altres coses, quan van desapareiexer, ningu els va trobar a faltar, ara precisament veient aquest fil m'en he enrecordat de que van existir.
metring
Administrador

Post by metring »

O potser no eren de fibra de vidre, sino d'amiant, com els antics dels 1000, que van haver de ser retirats :suar
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

M'ho sembla a mi o a la foto es veu alimentació per tercer carril i catenària??
Jordilar

Post by Jordilar »

Cert: Fixeu-vos en la part superior de l'altre via i fixeu-vos en el sostre del 300. També podeu veure que té el panto baixat.

Salut,
orique
N9
N9

Post by orique »

Fran-Ikarus wrote:(si es que en este país no se lee, ****)
Es que tan petit, costa de llegir xD

Està bé, reconec que m'he passat amb la lectura en diagonal... :oops:
BRILL 18
N7
N7

Post by BRILL 18 »

Recordo els bancs de plastic, i els recordo amb el color corresponen a la linea, pot ser el cas de la foto, deu ser als primers temps d'aquest tipus de ban i encara no s'els havia ocorregut el tema dels colors. i tots eren vermells.
I es cert la linea IV si no recordo malament, desde la seva reinauguració, tenia pressa de corrent per tercer carril, i en alguns tramx hi havia tambe catenaria pero no s'utilitzava
Si no estic equivocat va ser la primera linea amb tercer carril d'alumini i contacte per sota
Com anecdota fora de tema, i ja perdonareu, es va col.locar tercer carril a la primitiva linea II Horta Sagrada Familia i amb el plastic de colot carbassa, color original de la linea II. porteriorment va ser desmontat, no va entrar mai en funcionament
faristol
N8
N8

Post by faristol »

Bona curiositat, no la coneixia, es veritat la linia 2 originalment es preveia carbassa, jo crec que aquests bancs son de la primera epoca i son del tipus "taÇa" els de colors amb la linia tenien els extrems rectes fins a terra, ara el lloc per seure gent em sembla que no variaba molt.
Mortadel·lo
N9
N9

Post by Mortadel·lo »

el tercer carril de color taronja el devien fer servir de recanvi perquè a la L3 i a la L4 de tant en tant et trobaves trossos taronges.
ES PELIGROSO ASOMARSE
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Mortadel·lo wrote:el tercer carril de color taronja el devien fer servir de recanvi perquè a la L3 i a la L4 de tant en tant et trobaves trossos taronges.
Total, al cap d'un temps tots acabaven d'un to gris fosc...

BRILL 18
N7
N7

Post by BRILL 18 »

Mortadel·lo wrote:el tercer carril de color taronja el devien fer servir de recanvi perquè a la L3 i a la L4 de tant en tant et trobaves trossos taronges.
O bé els van aprofitar ja que els tenien
Mortadel·lo
N9
N9

Re: Més detalls freaks del metro 80s: els bancs de colors

Post by Mortadel·lo »

ara que han "aparegut" moltes fotos inèdites estaria bé veure'n més dels meus estimats bancs kitsch :D
ES PELIGROSO ASOMARSE
Alemany
N7
N7

Post by Alemany »

Com que sóc nou per aquestes terres, em repasso alguns dels fils que, encara que siguin antics són prou curiosos i també vull dir la meva.

Respecte als bancs-H els hi havia grocs a la L-IV, especialment al tram Selva de Mar fins, com a mínim, a Verdaguer (inclós Jaume1). També els hi havia verds a la L-III al tram entre Penitents i el Vall d'Hebró (com diria el nostre amic Hereu, hereu fonètic de Clos). Això si, no recordo exemplars vermells ni blaus a les seves respectives línies. Amb els anys, les "hechures" dels qui esperaven el metro asseguts van fer que s'anéssin deformant creant bonys que s'aplanaven en asseure's i fent un soroll desagradable, igual que quan s'aixafa una ampolla de plàstic d'aigua o cocacola. Els de tassa no els vaig arribar a conèixer mai.

I respecte al tercer carril taronja, n'hi havia metres i metres a la L-III entre Sants-Estació i Zona Universitària, intercal·lats als túnels a on "no els veia ningú". L'estació Paral·lel de la L-II abans de ser inaugurada, podia veure's des del vagó tot just entrant a la Paral·lel bessona, i també tenia instal·lats trams taronges.
Què és alló??
Guigui
Administrador

Bancs verds H

Post by Guigui »

Alemany wrote:També els hi havia verds a la L-III al tram entre Penitents i el Vall d'Hebró (com diria el nostre amic Hereu, hereu fonètic de Clos).
Segur que quan van inaugurar el tram Lesseps-Montbau, el 1985, ja no hi havia els bancs actuals? Els verds H, recordo haver-los vist a Pg. de Gràcia, entre d'altres.

Alemany
N7
N7

Post by Alemany »

Poder tens raó i m'he refiat de les meves lagunes. Igual només els havia vist fins Lesseps.
Què és alló??
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”