Una 440 sense reformar es desguaçará: la 130M

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

oscar440 wrote: 440.132M, 122C (Rodalies, Barcelona, esquema Regionals).
.
Llavors, només hi ha una 440 sense reformar a Catalunya i pintada de taronja, oi?

Es que el passat dissabte 3 de febrer, aprofitant els canvis per les obres de Sagrera, vaig agafar una 440 taronja de 2 vagons a Clot, acoplada a una 440R.

Llavors havia de ser la 132M.

Queda xula així pintada :D

Vox
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Les recordo així...

Post by Vox »

JaMiRo! wrote:
Vox wrote:No es per tirar cap a casa però, no me les imagino sense passar per el litoral, apropant-se a la Costa Brava, amb el mar al cantó.. A més eren blaves, encara que et fotessis de calor al estiu :D
Ho sento Vox, però jo les recordo en colors originals (blau-i-groc) com el "Tren de l'Aeroport"... :D
Val, no ens barallarem, per mí son les del litoral i per tú les de l'Aeroport :D

De fet, havien de ser les mateixes, pq llavors era la C1 Aeroport-Mataró :D

Jo les recordo passant per la Rambla de Badalona, què maques, combinades amb les 43x verdes i amb les taronjes/blaves :'(

Vox
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

genissimon wrote:Doncs ja em perdonareu però els meus records es remunten a quan tenien tres recolzabraços per seient de skay granate, naturalment. Si era hivern i t'assentaves al costat de la finestra, mig cos se't gelava i l'altre mig se't torrava. Havies d'anar especialment en compte amb les sabates, la calefacció per resistències a 3000Vcc no perdonava segons quin tipus de soles.

I a l'estiu, finestres abaixades i aire "condicionat" a les condicions meteorològiques imperants.

Ah!! aquells rápido 2ª que anaven de Sants a Girona en 1h20' i, poc després, els interurbano que com que feien més parades estaven 1h30'. A continuació (~1988-1989) els usuaris de Madrid es van revoltar i van començar a protestar. Llavors van destacar totes les 440 a Madrid i aquí van portar les 436/7/8 de groc i blau. Amb les mateixes parades estaven 1h45' entre Sants i Girona. Encara avui espero resposta a la reclamació que vaig posar.

Després van arribar les 432 i 444 en servei "normal". Ah!! aquells seients de primera utilitzables amb tarifa general !!!

I després, altre cop, les 440 ja pintades de blanc/gris/vermell rodalies (encara amb la C vertical), algunes amb seients de roba, i els Catalunya Exprés amb 432 i 444 vermells.

Salut !!
Hola, gràcies per aquesta info/recordatori!

Jo tambè recordo aquells "sofàs" 'sky granate, ben còmodes, amb aquella calefacció assasina (em passava quelcom semblant amb les 111 camí de l'UAB a l'hivern).

Un dubte sobre les 440 portades a Madrid. Dius que cap el 1988-89 van portar TOTES les 440 a Madrid? o només unes quantes?

Vull dir, jo recordo perfectamente veure 43x verdes i 43x taronjes/blaves combinades amb 440. Però no puc recordar si les 43x taronjes van arrivar per substituir unes 440.

I un dubte més. Les 440 pintades amb els colors de rodalies vermell-gris-blanc de 1991 (aprox) fins ara, quan van arrivar i quant van durar a la R1?

Jo recordo veure 440 pintades combinades amb 446-7 als 1991-2-3 (bé, les 447 suposo que 1992-3 ja) però no recordo bé quan vaig deixar de veure 440 per la R1!

Gràcies! ;)
Vox
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Jordilar wrote::'(

Image

Salut,
Dedico el meu post #600 a aquesta formidable 440-130M :'( :'( :'(

Però no als animals que, com besties salvatges, es dediquen a deixar marques i senyals de la seva presencia.

Vox
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Vox wrote:
Hola, gràcies per aquesta info/recordatori!

Jo tambè recordo aquells "sofàs" 'sky granate, ben còmodes, amb aquella calefacció assasina (em passava quelcom semblant amb les 111 camí de l'UAB a l'hivern).

Un dubte sobre les 440 portades a Madrid. Dius que cap el 1988-89 van portar TOTES les 440 a Madrid? o només unes quantes?
Pel que em van dir llavors, totes. Així a la línia de Portbou, territori exclusiu de les 440 blaves, hi van posar 436/7/8 blaves i grogues amb el conseqüent allargament dels temps de recorregut (entre 15 i 20 minuts només al tram BCN-Girona).
Vull dir, jo recordo perfectamente veure 43x verdes i 43x taronjes/blaves combinades amb 440. Però no puc recordar si les 43x taronjes van arrivar per substituir unes 440.
Va ser després. Les 436/7/8 verdes i les blaves es combinaven amb 440 blaves. Les 440 feien trens més llargs (p.ex Manresa-Sant Vicenç C.) i les 436/7/8 més curts (Terrassa-Martorell). Això era cap al 1987-88. Cap al 1988-89, després de l'amotinament madrileny, es van endur les 440. Quan van tornar (~1990) ja van començar a anar de vermell/blanc/gris.
I un dubte més. Les 440 pintades amb els colors de rodalies vermell-gris-blanc de 1991 (aprox) fins ara, quan van arrivar i quant van durar a la R1?

Jo recordo veure 440 pintades combinades amb 446-7 als 1991-2-3 (bé, les 447 suposo que 1992-3 ja) però no recordo bé quan vaig deixar de veure 440 per la R1!
A la R1 no ho sé segur, perquè només l'he utilitzat assíduament des del 1992. Però en general, crec que com que les 446 van entrar en servei a Madrid el novembre de 1989, va ser a partir de llavors que es van començar a repatriar les 440. A mesura que anaven entrant en servei les 446, s'anaven substituint les 436/7/8 que quedaven (que amb només 880 Kw tenien molta menys acceleració que les 440 amb 1160 Kw), tot i l'experiment de tornar a formar composicions MRM amb reformes de les "restes" de suïsses, llavors encuadrades en la sèrie 435.

Les últimes 440 que van circular per la línia de Mataró van ser els trens Regionals L'Hospitalet-Mataró-Girona, un dels quals arribava a Portbou. Crec que va ser amb el canvi d'horaris del juny de 1994 quan van desaparèixer les 440. Abans, cap al 1993, crec que les 446 van començar a ser substituides per 447, tot i que alguna vegada havien anat acoplats trens de les dues sèries, això sí, amb les prestacions de la 447 reduides a "tipus" 446.
Gràcies! ;)
Vox
No hi ha de què.

Salut !!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

@genissimon, gràcies de nou!

Però les 446 no son de 1991? Sempre havia pensat que eren d'aquell any no pas de 1989 :|

I això de les 440 cap Portbou vía R1 sí que pot ser que ho retirsessin al 1994 doncs el juliol de 1995 vaig acompanyar una amiga desde Badalona Renfe fins el Clot pq agafés allà una 440 per anar cap Portbou. Vaja, que no anava per la R1.

Vox
Jordilar

Post by Jordilar »

Ai!, quins records les 440 vermelles i blanques...

Quan tenia 2 o 3 anys les veia passar per la Rambla de badalona. Recordo perfectament que primer eren blaves i després de color vermell. També recordo veure-les varrejades amb les 446. L'any que es van cambiar les 446 per les 447 no us el se dir, doncs per a mi eren totes iguales.

Salut,
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Segons la web de renfe rodalies:
El primer lote de 50 UT 446 fue adquirido en 1987 y seguido por otros 50 trenes en 1988. Estos 100 trenes comenzaron a entrar en servicio comercial, después de las pruebas de la UT prototipo, en noviembre de 1989.
Posteriormente y ante los excelentes resultados de explotación, fueron adquiridos 70 trenes en mayo de 1991.
Jo no se si les primeres 446 a arribar al nucli de Barcelona van ser del primer lot (el 1989) o el segon (1991). El que sí que se és que el 1992 a la R1 tant et podia tocar una 440 (sense R, però pintada de rodalies) com una 446 (sense lavabo, i per això apodades dodotis).

Salut !!
Vox wrote:[...]Però les 446 no son de 1991? Sempre havia pensat que eren d'aquell any no pas de 1989 :| [...]
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Post by oscar440 »

Al Fòrum de la web Tranvia.org, han dit que la 440.132 (la "taronja"), està també fora de servei a Cornellà. No fotem!!!... :evil: :evil: Algú en sap alguna cosa, l´ha vista?

Salutacions.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

He buscat el fil de Tranvia Portal que parla sobre aquest tema, i dir que no cal alarmar-se, doncs no és extrany que una unitat sigui 447, 450/1, 463/4/5 , 440, 440R estigui pels tallers de Cornellà, el que és extrany és que hi estigui setmanes senceres com la 440-130M, i que jo sàpiga la 440-132M no hi porta setmanes.


FIL DE TRANVIA PORTAL
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Post by oscar440 »

He buscat el fil de Tranvia Portal que parla sobre aquest tema, i dir que no cal alarmar-se, doncs no és extrany que una unitat sigui 447, 450/1, 463/4/5 , 440, 440R estigui pels tallers de Cornellà, el que és extrany és que hi estigui setmanes senceres com la 440-130M, i que jo sàpiga la 440-132M no hi porta setmanes.
Jo mateix vaig viatjar nomès fa uns dies, el dissabte, en aquesta unitat 440.132M-122C. Anava en doble composició amb la 440.131M-118C, i va passar per Mollet a les 12.35 cap a Puigcerdà i La Tour de Carol.

Salutacions.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

De fet la 132M avui ha aparegut per Terrassa, així que no cal alarmar-se :D
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Post by Altaria_Trianilla »

aarongilp wrote:De fet la 132M avui ha aparegut per Terrassa, així que no cal alarmar-se :D
Avui? sobre quina hora? perque el rodalies que normalment es fa amb 440 de Puigcerdà era la 236 R + 440R"p2425".

;)
Image
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Efectivament, m'he confós al rebre una poc encertada explicació dels fets...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Ha estat tot un malentès produit per un comentari meu via msn.

La 440-132M avui no ha estat a Terrassa

Demano disculpes a l'usuari aarongilp per aquest malentès
Last edited by Pere on Wednesday 28/02/2007 20:27, edited 2 times in total.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Pere wrote:Ha estat tot un malentès produit per un comentari meu via msn.

La 440-132M avui no ha estat a Terrassa

Demano disculpes a l'usuari aaarongilp per aquest malentès
Disculpes acceptades :D:D:D:D (i espero que no t'hagis pres malament la negreta :D)
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Vejam...

Post by JaMiRo! »

Aquesta setmana no he vist cap 440 original en els meus viatges entre Barcelona i Mollet del Vallès per la línia de Puigcerdà...

Vejam si demà hi ha sort...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
iraultza
N1
N1
Posts: 9
Joined: Monday 05/02/2007 23:39

Post by iraultza »

Jo he vist les dues 440 el cap de setmana passat!! 8)

La 440.131M, 118C estava a la via 11, si no m'equivoco, de L'Hospitalet a la tarda i la 440.132M, 122C la vaig veure el mateix dia al vespre a Pl.Catalunya; amb destinació Ripoll (suposo que devia ser el tren que arriba a Ripoll a les 22h05)

No cal alarmar-se!! :D
Jordilar

Post by Jordilar »

Avui la 440-132 estaba a hospitalet esperant a fer potser el tren de les 15:10.

Salut,
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Post by oscar440 »

Jordilar wrote::'(

Image

Salut,
Aquest matí, he passat per Cornellà, al mateix lloc on es va fer aquesta foto, amb la intenció de fer més fotos a aquesta unitat, i la 440.130M-112C ja no hi era en aquest lloc. Sabeu on és?

Salutacions.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”