Vox wrote:
Hola, gràcies per aquesta info/recordatori!
Jo tambè recordo aquells "sofàs" 'sky granate, ben còmodes, amb aquella calefacció assasina (em passava quelcom semblant amb les 111 camí de l'UAB a l'hivern).
Un dubte sobre les 440 portades a Madrid. Dius que cap el 1988-89 van portar TOTES les 440 a Madrid? o només unes quantes?
Pel que em van dir llavors, totes. Així a la línia de Portbou, territori exclusiu de les 440 blaves, hi van posar 436/7/8 blaves i grogues amb el conseqüent allargament dels temps de recorregut (entre 15 i 20 minuts només al tram BCN-Girona).
Vull dir, jo recordo perfectamente veure 43x verdes i 43x taronjes/blaves combinades amb 440. Però no puc recordar si les 43x taronjes van arrivar per substituir unes 440.
Va ser després. Les 436/7/8 verdes i les blaves es combinaven amb 440 blaves. Les 440 feien trens més llargs (p.ex Manresa-Sant Vicenç C.) i les 436/7/8 més curts (Terrassa-Martorell). Això era cap al 1987-88. Cap al 1988-89, després de l'
amotinament madrileny, es van endur les 440. Quan van tornar (~1990) ja van començar a anar de vermell/blanc/gris.
I un dubte més. Les 440 pintades amb els colors de rodalies vermell-gris-blanc de 1991 (aprox) fins ara, quan van arrivar i quant van durar a la R1?
Jo recordo veure 440 pintades combinades amb 446-7 als 1991-2-3 (bé, les 447 suposo que 1992-3 ja) però no recordo bé quan vaig deixar de veure 440 per la R1!
A la R1 no ho sé segur, perquè només l'he utilitzat assíduament des del 1992. Però en general, crec que com que les 446 van entrar en servei a Madrid el novembre de 1989, va ser a partir de llavors que es van començar a
repatriar les 440. A mesura que anaven entrant en servei les 446, s'anaven substituint les 436/7/8 que quedaven (que amb només 880 Kw tenien molta menys acceleració que les 440 amb 1160 Kw), tot i l'experiment de tornar a formar composicions MRM amb reformes de les "restes" de suïsses, llavors encuadrades en la sèrie 435.
Les últimes 440 que van circular per la línia de Mataró van ser els trens Regionals L'Hospitalet-Mataró-Girona, un dels quals arribava a Portbou. Crec que va ser amb el canvi d'horaris del juny de 1994 quan van desaparèixer les 440. Abans, cap al 1993, crec que les 446 van començar a ser substituides per 447, tot i que alguna vegada havien anat acoplats trens de les dues sèries, això sí, amb les prestacions de la 447 reduides a "tipus" 446.
Gràcies!
Vox
No hi ha de què.
Salut !!