Situació surrealista o compliment del reglament?
- Guigui
- Administrador
Situació surrealista o compliment del reglament?
Avui m'ha passat una situació, com a mínim, curiosa. Estava esperant a Balmes/Pl. Molina el 17 i aquest ha arribat. Pocs minuts abans, un desgraciat ha deixat el seu cotxe amb els 4 intermitents a tres metres de la parada, en zona senyalitzada de prohibició d'aparcar. Doncs el 17 s'ha enganxat al darrere i no ha obert portes, ni d'entrada ni de sortida. Així uns quants minuts. Mentrestant, ha arribat un 16 i un altre 17, i tots s'han posat religiosament darrere el primer autobús.
Mentrestant, la gent anava remugant més contra el conductor de l'autobús que contra el subnormal que havia aparcat malament el cotxe (la mentalitat de la supremacia del transport privat ha calat ben fons, fins i tot entre els usuaris del transport públic). Finalment, el 16 i el segon 17 han avançat el primer autobús i han obert portes a la parada, aturant-se al segon carril. A més, com que els 17 són articulats, aquest (el que avançava des del darrere) al final ha ocupat els tres carrils de pujada de Balmes. Bé, si s'havia de fotre el transport privat per la imbecilitat d'un congènere, sigui... Ah, i aleshores ha sigut quan el primer 17 ha buidat l'autobús i ha deixat que el passatge pugés al segon i, mentrestant, ha arribat tranquil·lament l'idiota del cotxe i ha marxat com si res.
Després de l'explicació, una pregunta a qui ho sàpiga: El conductor del primer 17 ha actuat d'acord amb el reglament? O sigui, l'encotxament i desencotxament s'ha de fer en les millors condicions per al passatge, és a dir, arran de vorera? I si hi ha un impediment temporal, com un cotxe mal aparcat, s'ha d'esperar fins que es retiri?
A banda d'això, repeteixo: el que més m'ha sobtat ha sigut la reacció de la gent. Absolutament patètic! Tranquil, Hereu, que tens la reelecció assegurada...
Mentrestant, la gent anava remugant més contra el conductor de l'autobús que contra el subnormal que havia aparcat malament el cotxe (la mentalitat de la supremacia del transport privat ha calat ben fons, fins i tot entre els usuaris del transport públic). Finalment, el 16 i el segon 17 han avançat el primer autobús i han obert portes a la parada, aturant-se al segon carril. A més, com que els 17 són articulats, aquest (el que avançava des del darrere) al final ha ocupat els tres carrils de pujada de Balmes. Bé, si s'havia de fotre el transport privat per la imbecilitat d'un congènere, sigui... Ah, i aleshores ha sigut quan el primer 17 ha buidat l'autobús i ha deixat que el passatge pugés al segon i, mentrestant, ha arribat tranquil·lament l'idiota del cotxe i ha marxat com si res.
Després de l'explicació, una pregunta a qui ho sàpiga: El conductor del primer 17 ha actuat d'acord amb el reglament? O sigui, l'encotxament i desencotxament s'ha de fer en les millors condicions per al passatge, és a dir, arran de vorera? I si hi ha un impediment temporal, com un cotxe mal aparcat, s'ha d'esperar fins que es retiri?
A banda d'això, repeteixo: el que més m'ha sobtat ha sigut la reacció de la gent. Absolutament patètic! Tranquil, Hereu, que tens la reelecció assegurada...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
O potser era el desè d'aquests imbècils que es trobava des que ha agafat el torn i ja n'estava fins al capdamunt.BRILL 18 wrote:Per mi mes aviat semble una mesura de protesta pacifica per part del conductor contra els vehicles que aparcan a las paradas, segurament esperava escalfar als anims dels passatgers,
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
- genissimon
- N10
[mode ironic on] Els busos haurien de portar davant un braç articulat de manera que poguéssin apartar qualsevol obstacle que impedís la seva normal circulació. [mode ironic off]
Els conductors de bus haurien de portar una càmera i poder retratar aquestes situacions per tal que els conductors incívics puguin ser denunciats corresponentment.
Salut !!
Els conductors de bus haurien de portar una càmera i poder retratar aquestes situacions per tal que els conductors incívics puguin ser denunciats corresponentment.
Salut !!
- Fran-Ikarus
- N11
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
El reglament no sé com estarà, però en aquests casos s'agraeix que el conductor faci una mica "la vista gorda", s'adapti a les circumstàncies, i, sempre que la porta estigui orientada cap a un punt segur (només faltaria que obrís fora de parada i en baixar algú l'atropellés un cotxe; se li cauria el pel). Estar ficat en un bus a escasos metres de la teva parada de baixada, i veure que durant minuts no obre les portes, és desesperant.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Ecomobisostrans
- N10
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Segons el reglament es pot obrir en aquest cas fins a 18 metres abans o despres de la parada, per tant pot colocarse be i obrir. I en cas que ni siquiera aixi es pugui, pot obrir separat de la parada, sempre que senyalitzi amb els 4 intermitents. Si hi hagues algun accident per que un cotxe ha adelantat el bus per la dreta, la culpa seria de qui ha adelantat (principalment) i una mica de qui ha obstaculitzat el pas obligant al bus a parar de qualsevol manera. Ara be, el que no pot fer (per un altre cop millor agafar-li la calca i/o la matricula i avisar a TMB) es retenir els passatgers d'aquesta manera.
Ara us explicare un cas similar que recordo: Vaig agafar la línia 192 el 2n o 3r dia que circulava a la terminal de l'Hospital de St.Pau i quan va arribar faltaven 6 minuts per sortir, i l'espai de la parada estava plena de cotxes aparcats. Doncs es va parar al carril els 6 minuts tallant totalment la circulació del carrer Mas Casanovas. Es veu que a la volta anterior havia fet el mateix i havia avisat del que passava i li havien dit que ja enviarien la grua. Doncs be, vaig fer tota la volta, i al tornar encara estaven els cotxes. Ja em va dir el conductor que l'autobus no te per que sortir abans d'hora per deixar passar els cotxes. Si enlloc de nomes cotxes per alla passes un altre bus, llavors si que hauria tingut que sortir, donar la volta on pogues i tornar a passar a l'hora.
Ara us explicare un cas similar que recordo: Vaig agafar la línia 192 el 2n o 3r dia que circulava a la terminal de l'Hospital de St.Pau i quan va arribar faltaven 6 minuts per sortir, i l'espai de la parada estava plena de cotxes aparcats. Doncs es va parar al carril els 6 minuts tallant totalment la circulació del carrer Mas Casanovas. Es veu que a la volta anterior havia fet el mateix i havia avisat del que passava i li havien dit que ja enviarien la grua. Doncs be, vaig fer tota la volta, i al tornar encara estaven els cotxes. Ja em va dir el conductor que l'autobus no te per que sortir abans d'hora per deixar passar els cotxes. Si enlloc de nomes cotxes per alla passes un altre bus, llavors si que hauria tingut que sortir, donar la volta on pogues i tornar a passar a l'hora.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
- Fran-Ikarus
- N11
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
En població (via urbana) no és cap infracció "avançar" per la dreta, perquè cada vehicle ha de circular pel carril que millor s'adequi a la seva destinació (per la dreta si ha de desviar-se pròximament cap a un carrer en aquest cantó, per l'esquerra de manera anàloga, etc.) De manera que no és cap infracció "avançar" un bus que estigui aturat en un carril central (s'anomena rebassament), per la qual cosa en cas d'atropellament d'algú que baixa del bus caldria mirar el cas concret.
Evidentment, aquesta possibilitat es minimitza si el bus s'acosta primer al voral.
Evidentment, aquesta possibilitat es minimitza si el bus s'acosta primer al voral.
- Ecomobisostrans
- N10
Avansar per la dreta a un vehicle que circula, no es cap infraccio, pero a un autobus que esta aturat, amb els 4 intermitents posats, si que ho es. Em sembla que en cas que estigui aturat més de 30 segons amb les portes tancades se'l pot adelantar a 5 km/h i aturar-se en el moment que es veu que una porta s'obre.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
Jo vaig viure una cosa semblant.Ecomobisostrans wrote: (...)
quan va arribar faltaven 6 minuts per sortir, i l'espai de la parada estava plena de cotxes aparcats. Doncs es va parar al carril els 6 minuts tallant totalment la circulació del carrer Mas Casanovas.
Jo arrivaba a Sants a ls 7:10 per agafar el 78 de les 7:20. Per culpa de les obres ja tenia la parada a la plaça dels paisos catalans.
Fins a llavors cap problema. Arrivaba cap allà les 7:15 i sortia a i20. El cas es que un bon dia les obres es van endur per davant la parada de taxis també, i clar, aquell mati tots els taxis eren davant la parada del bus.
En arrivar, va parar en doble fila, va obrir les portes (eren les 7:10) i mentre pujavem els que ja erem allà, el conductor estava foten la bronca del segle al/la pobre operador/a del centre de control xq avisés a la GU. Un cop vam pujar tots, va tancar les portes i va marxar.
Aquell conductor tenia una mala llet... Cada dia en feia algua...
No he vist aquesta norma enlloc.Ecomobisostrans wrote:Avansar per la dreta a un vehicle que circula, no es cap infraccio, pero a un autobus que esta aturat, amb els 4 intermitents posats, si que ho es. Em sembla que en cas que estigui aturat més de 30 segons amb les portes tancades se'l pot adelantar a 5 km/h i aturar-se en el moment que es veu que una porta s'obre.
- Fran-Ikarus
- N11
Jo puc avançar amb el cotxe a 5 km/h i a menysFran-Ikarus wrote:Jo tampoc... a banda de que per avançar a 5 Km/h. cal ser una espècie de mestre de l'embrague
I jo en sóc un altre que tampoc ha vist aquesta norma per enlloc...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Aviam, el meu velocimetre marca velocitats a partir de 10 km/h, però sé que vaig a 5 km/h perquè és anar a pas d'home. El que deia en Fran és que s'ha de ser bo amb l'embrague, tot i que jo no ho crec, simplement has de conèixer-te'l.orique wrote:Jo no. El meu velocímetre comença a marcar velocitats a partir de 20 km/h.aarongilp wrote:Jo puc avançar amb el cotxe a 5 km/h i a menys
Però no saps si vas a 5 o 6.aarongilp wrote:Aviam, el meu velocimetre marca velocitats a partir de 10 km/h, però sé que vaig a 5 km/h perquè és anar a pas d'home. El que deia en Fran és que s'ha de ser bo amb l'embrague, tot i que jo no ho crec, simplement has de conèixer-te'l.orique wrote:Jo no. El meu velocímetre comença a marcar velocitats a partir de 20 km/h.aarongilp wrote:Jo puc avançar amb el cotxe a 5 km/h i a menys
Torracollons power!
Efectivament, no saps si vas a 5 o a 6 km/h, però coincidiras amb mi en que no és un detall massa rellevant, davant d'una norma tan "peculiar".orique wrote:Però no saps si vas a 5 o 6.aarongilp wrote:Aviam, el meu velocimetre marca velocitats a partir de 10 km/h, però sé que vaig a 5 km/h perquè és anar a pas d'home. El que deia en Fran és que s'ha de ser bo amb l'embrague, tot i que jo no ho crec, simplement has de conèixer-te'l.orique wrote: Jo no. El meu velocímetre comença a marcar velocitats a partir de 20 km/h.
Torracollons power!
Ara esmento jo el Principi d'Incertesa de Heisenberd i la tenim liada
- Fran-Ikarus
- N11
Era una ironia, home davant d'una norma (segur que és una norma? no serà pas una invenció?) tan absurdament especificada.aarongilp wrote:Aviam, el meu velocimetre marca velocitats a partir de 10 km/h, però sé que vaig a 5 km/h perquè és anar a pas d'home. El que deia en Fran és que s'ha de ser bo amb l'embrague, tot i que jo no ho crec, simplement has de conèixer-te'l.orique wrote:Jo no. El meu velocímetre comença a marcar velocitats a partir de 20 km/h.aarongilp wrote:Jo puc avançar amb el cotxe a 5 km/h i a menys
Si avances a 6 Km/h. et posen una multa? Qui ho mesura? Has d'esperar per avançar a que arribi algú amb un medidor de velocitat olímpic? La direcció i força del vent es té en compte?
- Ecomobisostrans
- N10
Aquesta norma me l'han dit alguns conductor de bus de TMB. Abans jo tampoc l'havia sentit mai. Però es clar, jo no tinc carnet de conduir.aarongilp wrote:Jo puc avançar amb el cotxe a 5 km/h i a menysFran-Ikarus wrote:Jo tampoc... a banda de que per avançar a 5 Km/h. cal ser una espècie de mestre de l'embrague
I jo en sóc un altre que tampoc ha vist aquesta norma per enlloc...