Trista historia
Trista historia
Magradaria sapiguer perque l'any que van fer els de APPFI el viatge entre Reus i Caspe Renfe va dir que no arrastraria el tren turistic la màquina de vapor per perill de que hi hagi un incendi. Quan una setmana abans va haver un viatge a tracció Vapor per la via de Pajares. Com es que la van deixar anar?? Es que per alli no hi han abres o vegetació??? Si els trens a vapor van am fuel poden tirar espurnes?? NO ho entenc. Uns si i uns altres no. Que opineu??
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Les locomotores a vapor que cremen fuel poden expulsar cendres incandescents i porcions de fuel encès més o menys espès tant per la xemeneia com, sobretot, pel cendrer. Per això, darrerament, algunes locomotores històriques a vapor han estat adaptades a cremar gasoli, cas de la Verraco renfe 040-2184, abans Norte 2723 i de la FGC 209, abans CGFC 209. Totes dues adaptades reversiblement a cremar gasoli als tallers de la ARMF de Lleida.
Per cert, crec que la única locomotora de vapor en estat de marxa que queda en via ampla que crema carbó és la del tren del centenari, tot i que abans també hi havia la MZA 1701, després renfe 241-2001.
Salut !!
Per cert, crec que la única locomotora de vapor en estat de marxa que queda en via ampla que crema carbó és la del tren del centenari, tot i que abans també hi havia la MZA 1701, després renfe 241-2001.
Salut !!
express wrote:si la ,àquina que va anar al viatge es de fuel, pot tirar espurnes??? En el cas de que fos de carbó ho entendria pero fuel??? I a més les treavesses són de ciment i alguns trams (molt curts) les trevesses són de fusta. Jo encara no ho entenc.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Tal com diu el diccionari:
Les darreres locomotores de vapor de renfe van ser adaptades a cremar fuel, se les reconeixia per la f que anava en la matrícula entre els números del rodatge i el número dins la sèrie de la locomotora.
Salut.
Aquest producte és el que duia el 'Prestige' i que va vessar al mar. Convenientment escalfat és relativament fluid i es pot cremar com el gasoli. L'avantatge respecte al carbó en les locomotores de vapor és que és més fàcilment manipulable, que el fogoner no ha de fer anar la pala ja que el cremador s'alimenta de manera automàtica i que 'era' molt més barat que el carbó, abans de la crisi del petroli de 1973, quan ja pràcticament no quedaven locomotores de vapor funcionant.fuel
de l'angl. fuel oil, comp. de fuel 'combustible' i oil 'oli', manllevats al fr. ant. fouaille 'fusta per a cremar, allò que serveix per a escalfar', b. ll. focalia, íd., der. de focus 'llar, foc', i oile, ll. oleum 'oli'
m QUÍM IND Combustible líquid, espès i de color fosc, que hom obté com a residu en la destil·lació del petroli.
Les darreres locomotores de vapor de renfe van ser adaptades a cremar fuel, se les reconeixia per la f que anava en la matrícula entre els números del rodatge i el número dins la sèrie de la locomotora.
Salut.
Jordi Freixas wrote:Fuel? Poden anar amb fuel les màquines de vapor, o és que estan adaptades a les "noves" tecnologies"?