Saltar-se semàfors a Barcelona
Saltar-se semàfors a Barcelona
Saltar-se semàfors a Barcelona
Un total de 1.168 conductors, 818 de cotxe i 350 de moto, els ha enxampat la Guàrdia Urbana en saltar-se un semàfor a Barcelona. Aquesta és la dada més destacada de la campanya de seguretat viària desenvolupada pel cos en les últimes dues setmanes. Els agents també han multat 752 automobilistes i 29 motoristes que parlaven per mòbil. Uns 250 ocupants de vehicles van ser denunciats perquè no duien el cinturó de seguretat. Almenys 250 motoristes van ser sancionats per haver circulat per la vorera i 120 conductors més perquè ho feien pel carril bus. La Guàrdia Urbana només va enxampar 74 automobilistes i 36 motoristes beguts.
El portaveu intendent de la Guàrdia Urbana, Carles Reyner, va explicar que els resultats de la campanya mostren que «cal treballar més en la vigilància dels semàfors i del mòbil, punts en què la gent està menys conscienciada». En canvi, va destacar que hi ha altres infraccions que van a la baixa, com ara la conducció sota els efectes de l'alcohol i sense casc, ja que n'han multat 90 motoristes.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2280636
Un total de 1.168 conductors, 818 de cotxe i 350 de moto, els ha enxampat la Guàrdia Urbana en saltar-se un semàfor a Barcelona. Aquesta és la dada més destacada de la campanya de seguretat viària desenvolupada pel cos en les últimes dues setmanes. Els agents també han multat 752 automobilistes i 29 motoristes que parlaven per mòbil. Uns 250 ocupants de vehicles van ser denunciats perquè no duien el cinturó de seguretat. Almenys 250 motoristes van ser sancionats per haver circulat per la vorera i 120 conductors més perquè ho feien pel carril bus. La Guàrdia Urbana només va enxampar 74 automobilistes i 36 motoristes beguts.
El portaveu intendent de la Guàrdia Urbana, Carles Reyner, va explicar que els resultats de la campanya mostren que «cal treballar més en la vigilància dels semàfors i del mòbil, punts en què la gent està menys conscienciada». En canvi, va destacar que hi ha altres infraccions que van a la baixa, com ara la conducció sota els efectes de l'alcohol i sense casc, ja que n'han multat 90 motoristes.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2280636
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs res, a continuar així, a veure si
a) els conductors es comporten més bé
b) es deixa el TP en pau i tranquil·litat en les zones d'ús exclusiu o preferent (carrils bus, parades etc.)
c) alguns s'adonen que tot això no els passaria si anessin en TP, que sovint no l'agafen perquè no els rota
I espero que la Guàrdia Urbana no afluixi!
a) els conductors es comporten més bé
b) es deixa el TP en pau i tranquil·litat en les zones d'ús exclusiu o preferent (carrils bus, parades etc.)
c) alguns s'adonen que tot això no els passaria si anessin en TP, que sovint no l'agafen perquè no els rota
I espero que la Guàrdia Urbana no afluixi!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Saltar-se semàfors a Barcelona
Com es fa això portantt casc??
Salut !!trainman wrote:[...] i 29 motoristes que parlaven per mòbil [...]
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2280636
Re: Saltar-se semàfors a Barcelona
De debò no ho has vist mai? S'encasqueten el mòbil entre el casc i la cara i així ténen les "mans lliures".genissimon wrote:Com es fa això portantt casc??
Salut !!trainman wrote:[...] i 29 motoristes que parlaven per mòbil [...]
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2280636
Jo ho veig, no cada dia, però dia sí, dia no.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Saltar-se semàfors a Barcelona
No només no ho he vist mai sinó que fins ahir tampoc no ho havia sentit mai a dir. Em vaig quedar a quadres.
Salut !!
Salut !!
orique wrote:De debò no ho has vist mai? S'encasqueten el mòbil entre el casc i la cara i així ténen les "mans lliures".
Jo ho veig, no cada dia, però dia sí, dia no.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
I aquí a Barcelona, antigament també es feia. El que passa és que cada vegada s'ha anat relaxant més el control i, juntament amb la desaparició de la Guàrdia Urbana del carrer, això s'ha convertit en un campi qui pugui.megapauer wrote:A Alemanya et posen multa si et passes el semàfor en groc a cerca velocitat que demostra que podies haver parat. I són d'uns 300-400 euros.
Per cert, per quan la Guàrdia Urbana farà complir les lleis i multarà també als ciclistes que es passen als semàfors en vermell?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
jo he vist fer-howefer wrote:I aquí a Barcelona, antigament també es feia. El que passa és que cada vegada s'ha anat relaxant més el control i, juntament amb la desaparició de la Guàrdia Urbana del carrer, això s'ha convertit en un campi qui pugui.megapauer wrote:A Alemanya et posen multa si et passes el semàfor en groc a cerca velocitat que demostra que podies haver parat. I són d'uns 300-400 euros.
Per cert, per quan la Guàrdia Urbana farà complir les lleis i multarà també als ciclistes que es passen als semàfors en vermell?
ES PELIGROSO ASOMARSE
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Jo, fa temps, havia vist agents recrmininant el saltar-se un semàfor a un ciclista, però no multar-lo.Mortadel·lo wrote:jo he vist fer-howefer wrote:Per cert, per quan la Guàrdia Urbana farà complir les lleis i multarà també als ciclistes que es passen als semàfors en vermell?
Però és que últimament he vist el contrari, és a dir, ciclistes saltant-se semàfors davant mateix de patrulles de la Guàrdia Urbana, sense que aquestes els diguin res.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
No entenc per què... si no es pot passar, doncs no es pot passar, tant si vas en cotxe, com en moto, com en bicicleta.orique wrote:En el cas de les bicicletes, jo el que faria seria posar un semàfor groc intermitent exclusiu per a bicicletes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Jo també. De fet, quan devia de tenir 11 o 12 anys, anava amb el meu pare en l'R8 (conduïa ell, òbviament!), i a Fabra i Puig, tirant ja cap a la zona de Vilapicina, vam tenir un autèntic debat amb un guàrdia perquè "ens havíem passat el semàfor en vermell". Això no era cert (estava groc) i curiosament la nostra dialèctica el va convèncer.Mortadel·lo wrote:jo he vist fer-howefer wrote:I aquí a Barcelona, antigament també es feia. El que passa és que cada vegada s'ha anat relaxant més el control i, juntament amb la desaparició de la Guàrdia Urbana del carrer, això s'ha convertit en un campi qui pugui.megapauer wrote:A Alemanya et posen multa si et passes el semàfor en groc a cerca velocitat que demostra que podies haver parat. I són d'uns 300-400 euros.
Per cert, per quan la Guàrdia Urbana farà complir les lleis i multarà també als ciclistes que es passen als semàfors en vermell?
La veritat és que és una norma tan subjectiva i que depén de tantes coses i de criteris tan inexactes... Si et ve un cotxe enganxat al darrera, cosa molt habitual, què és millor? passar el semàfor, que no deixa d'estar en groc i per tant no prohibeix estrictament passar, o frenar fort amb el risc clar que t'enduguis un cop pel darrera?
La norma sempre deia que abans de reduir de manera més o menys sobtada la velocitat has de mirar primer "com tens el darrera", i actuar en conseqüència... I el guàrdia, actuarà amb la mateixa conseqüència si decideixes no frenar per la proximitat de l'altre cotxe? Sabrà tenir el mateix criteri?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
La diferència principal entre un cotxe, una moto o un ciclomotor amb una bicicleta és que la bicicleta no té motor. Per iniciar el moviment cal aplicar una força considerable segons en quins carrers, i no simplement prémer o girar l'accelerador.wefer wrote:No entenc per què... si no es pot passar, doncs no es pot passar, tant si vas en cotxe, com en moto, com en bicicleta.orique wrote:En el cas de les bicicletes, jo el que faria seria posar un semàfor groc intermitent exclusiu per a bicicletes.
Així doncs, amb llum groga intermitent (i.e. extremar la precaución y ceder el paso) un ciclista podria continuar el seu recorregut en cas de que les condicions ho permetessin (no creuessin vianants, no vinguessin vehicles per l'altre carrer, etc). Per altra banda, els automovilistes reduirien els cops en que surten d'un semàfor darrere d'un ciclista.
Jo acostumo a passar si tinc un cotxe darrera i a fer un test de frens si sóc l'únic del meu carril. De moment no m'han parat per fer això. Parar és perillós si tens un cotxe darrera. Hi ha molt "llest" que s'arramba per obligar-te a passar i aprofitar per passar ells també...Fran-Ikarus wrote:Jo també. De fet, quan devia de tenir 11 o 12 anys, anava amb el meu pare en l'R8 (conduïa ell, òbviament!), i a Fabra i Puig, tirant ja cap a la zona de Vilapicina, vam tenir un autèntic debat amb un guàrdia perquè "ens havíem passat el semàfor en vermell". Això no era cert (estava groc) i curiosament la nostra dialèctica el va convèncer.
La veritat és que és una norma tan subjectiva i que depén de tantes coses i de criteris tan inexactes... Si et ve un cotxe enganxat al darrera, cosa molt habitual, què és millor? passar el semàfor, que no deixa d'estar en groc i per tant no prohibeix estrictament passar, o frenar fort amb el risc clar que t'enduguis un cop pel darrera?
La norma sempre deia que abans de reduir de manera més o menys sobtada la velocitat has de mirar primer "com tens el darrera", i actuar en conseqüència... I el guàrdia, actuarà amb la mateixa conseqüència si decideixes no frenar per la proximitat de l'altre cotxe? Sabrà tenir el mateix criteri?
A l'autoescola em vaig endur una bronca molt grossa per culpa d'això. Vaig frenar quasi de cop sense mirar a darrere, sort que no va venir ningú. I més d'un cop, últimament, m'ha passat això de que em trobo que si passo me'l menjo en vermell, però si freno, no em puc assegurar que acabi tot bé, apart que inclòs potser em passaria la línia de frenada. I em menjo el semàfor en vermell (per menys d'un segon, això si), i no sabeu els remordiments que em mengen per dins durant una bona estona...orique wrote:Jo acostumo a passar si tinc un cotxe darrera i a fer un test de frens si sóc l'únic del meu carril. De moment no m'han parat per fer això. Parar és perillós si tens un cotxe darrera. Hi ha molt "llest" que s'arramba per obligar-te a passar i aprofitar per passar ells també...Fran-Ikarus wrote:Jo també. De fet, quan devia de tenir 11 o 12 anys, anava amb el meu pare en l'R8 (conduïa ell, òbviament!), i a Fabra i Puig, tirant ja cap a la zona de Vilapicina, vam tenir un autèntic debat amb un guàrdia perquè "ens havíem passat el semàfor en vermell". Això no era cert (estava groc) i curiosament la nostra dialèctica el va convèncer.
La veritat és que és una norma tan subjectiva i que depén de tantes coses i de criteris tan inexactes... Si et ve un cotxe enganxat al darrera, cosa molt habitual, què és millor? passar el semàfor, que no deixa d'estar en groc i per tant no prohibeix estrictament passar, o frenar fort amb el risc clar que t'enduguis un cop pel darrera?
La norma sempre deia que abans de reduir de manera més o menys sobtada la velocitat has de mirar primer "com tens el darrera", i actuar en conseqüència... I el guàrdia, actuarà amb la mateixa conseqüència si decideixes no frenar per la proximitat de l'altre cotxe? Sabrà tenir el mateix criteri?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact: