Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
De la web de RENFE
Barcelona 23/02
Incidencia en Rodalies
Por falta de tensión en la estación de Martorell el servicio ferroviario queda interrumpido entre la estación de Castellbisbal y Martorell. Afectaciones en las líneas 4 y 7 de Rodalies
Renfe y Adif ruega disculpen las molestias que puedan ocasionar a los ciudadanos
Barcelona 23/02
Incidencia en Rodalies
Por falta de tensión en la estación de Martorell el servicio ferroviario queda interrumpido entre la estación de Castellbisbal y Martorell. Afectaciones en las líneas 4 y 7 de Rodalies
Renfe y Adif ruega disculpen las molestias que puedan ocasionar a los ciudadanos
La gent es comença a moure:
M'han informat que l'avaria d'aquest matí a l'estació de Martorell ha desencadenat un petit motí dels viatgers. Resulta que les andanes éren pleníssimes, el "vestíbol" d'aquesta estació també i a les vies un tren de mercaderies a la via 2 (cap a BCN) i un rodalies a la via 1 (cap a SVC). Per megafonia els diuen que no es mouen trens en cap direcció. Al cap d'una estona, avisen que es mou el rodalies cap a SVC només. En aquest moment uns quants viatgers s'han col·locat al pas que hi ha entre el tren i l'entrada del túnel i han dit que d'allà no es mou res. No sé quants s'han afegit a la protesta ni quant ha durat.
M'han informat que l'avaria d'aquest matí a l'estació de Martorell ha desencadenat un petit motí dels viatgers. Resulta que les andanes éren pleníssimes, el "vestíbol" d'aquesta estació també i a les vies un tren de mercaderies a la via 2 (cap a BCN) i un rodalies a la via 1 (cap a SVC). Per megafonia els diuen que no es mouen trens en cap direcció. Al cap d'una estona, avisen que es mou el rodalies cap a SVC només. En aquest moment uns quants viatgers s'han col·locat al pas que hi ha entre el tren i l'entrada del túnel i han dit que d'allà no es mou res. No sé quants s'han afegit a la protesta ni quant ha durat.
Espantosa actualización de la web mobilitat.net que pertenece al DPTOP de hoy a las 08.14 con la que está cayendo.....
[22/02/2007 19.00]
TMB El Centre d'Informació TransMet tornarà a actualitzar la informació sobre l'estat dels transports públics a l'àrea metropolitana de Barcelona demà divendres, dia 23 de febrer, a les 7 hores.
[22/02/2007 19.00]
TMB El Centre d'Informació TransMet tornarà a actualitzar la informació sobre l'estat dels transports públics a l'àrea metropolitana de Barcelona demà divendres, dia 23 de febrer, a les 7 hores.
[/b]El País wrote:Una de las piezas averiadas anteayer en Cercanías fue instalada hace una semana
Las empresas ferroviarias analizarán cuatro pantógrafos, un pórtico y la catenaria
Se busca causa de avería. La incidencia de anteayer que alteró el sistema de Cercanías por decimoquinta vez en lo que va de año ha originado una búsqueda frenética de la causa. Hay tres puntos que ofrecen sospecha: el pantógrafo (dispositivo de toma de corriente del tren), la catenaria (cable eléctrico de donde se toma la corriente) y un pórtico instalado hace apenas una semana. Todos estos elementos fueron enviados ayer a un laboratorio para que los analice y establezca el origen de la avería, de modo que no se vuelva a repetir.
Las averías en el sistema ferroviario que originan constantes retrasos en Renfe en general y en Cercanías en particular empiezan a ser motivo de muy seria preocupación. Anteayer, en Bruselas, fue el presidente del Gobierno catalán, José Montilla, quien expresó sus quejas por la repetición de los percances. Ayer, el Parlament vio una nueva petición de CiU para que comparezcan el máximo responsable de Renfe en Cataluña, Miguel Ángel Remacha, y también de delegado general del Ministerio de Fomento para asuntos ferroviarios, Jordi Prat. El alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, envió hace unos días una carta a la ministra, Magdalena Álvarez.
Las averías han empezado a hacer mella en el tejido productivo ya que son el origen de innumerables retrasos y, en la ciudad Barcelona y su entorno, se aprecia también un incremento inusual del tráfico rodado, consecuencia de la incertidumbre que crea el tren.
Las empresas ferroviarias (Adif, que se encarga de las infraestructuras, y Renfe, que mueve los trenes) realizan esfuerzos para reducir al máximo las incidencias. Sin excesivo éxito. Ayer, algunos de sus responsables evocaban (sin pizca de ironías) la ley de Murphy, que afirma que si algo puede salir mal saldrá mal. A Renfe y Adif, casi nada les sale bien desde septiembre y las averías se repiten. A veces por causas "ajenas" es decir, por la actuación de terceras empresas. Una de las últimas averías, ocurrida el pasado viernes, se debió, según un portavoz de Adif, a la intervención de Bombardier. "Le pedimos una revisión general de las instalaciones que ha hecho en Sants, para evitar problemas, y se produjo una avería", explicó.
La avería del miércoles se produjo en la zona que hay en la confluencia de Gavà y Castelldefels, una línea que está en obras (de Vilanova a Barcelona) para renovar y mejorar las instalaciones.
¿Qué falló? Es difícil de precisar y los técnicos evitaron ayer dar una respuesta definitiva. En cualquier caso, hay varios elementos que han ido a un laboratorio especializado en análisis de este tipo de averías: cuatro pantógrafos (si fueran la causa, el problema lo habría causado Renfe), la catenaria (en este caso el origen estaría en las instalaciones y, por tanto, la avería se debería a Adif) y un pórtico que había sido instalado hace menos de una semana. En el trazado de obras se está procediendo a sustituir los viejos pórticos (denominados funiculares) por otros más modernos conocidos como rígidos. Uno de estos pórticos rígidos es el que atrae muchas miradas. La empresa instaladora es Isolux Watt, pero había subcontratado la obra.
Albert wrote:La gent es comença a moure:
M'han informat que l'avaria d'aquest matí a l'estació de Martorell ha desencadenat un petit motí dels viatgers. Resulta que les andanes éren pleníssimes, el "vestíbol" d'aquesta estació també i a les vies un tren de mercaderies a la via 2 (cap a BCN) i un rodalies a la via 1 (cap a SVC). Per megafonia els diuen que no es mouen trens en cap direcció. Al cap d'una estona, avisen que es mou el rodalies cap a SVC només. En aquest moment uns quants viatgers s'han col·locat al pas que hi ha entre el tren i l'entrada del túnel i han dit que d'allà no es mou res. No sé quants s'han afegit a la protesta ni quant ha durat.
Llàstima que no hi hagin actuat els antiavalots! Em pregunto quin dret tenen els viatgers cap a Barcelona de deixar sense servei als usuaris cap a SVC.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- genissimon
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Algú recorda Madrid el 1988? O era el 1989?
Després que els usuaris talléssin vies interrompent la circulació, etc...
Al final, un tren va cremar per combustió espontània.
Des de llavors, bastant oli en un llum.
Els polítics tenen el mal costum de donar la raó a qui fa més soroll, especialment si el soroll és mediàtic.
Salut !!
Després que els usuaris talléssin vies interrompent la circulació, etc...
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Salut !!
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En Renfe tienen ya una plantilla para comunicar las incidencias (bueno, lo de comunicarlas es un decir):
"Se ha producido una caída de tensión" (¿qué resistividad tienen los materiales de que están hechos los feeders, la catenaria y demás elementos de la electrificación?)
"Los trenes circulan con un retardo medio de 20 minutos" (a lo largo de un periodo de 24 horas, podría ser; durante el tiempo que dura la incidencia el retardo medio es muchísimo mayor)
"Ya se ha restablecido la circulación en el tramo afectado" (Sí, pero a la normalidad casi no le ha dado tiempo a retablecerse cuando ya tenemos otra incidencia encima)
"Se ha producido una caída de tensión" (¿qué resistividad tienen los materiales de que están hechos los feeders, la catenaria y demás elementos de la electrificación?)
"Los trenes circulan con un retardo medio de 20 minutos" (a lo largo de un periodo de 24 horas, podría ser; durante el tiempo que dura la incidencia el retardo medio es muchísimo mayor)
"Ya se ha restablecido la circulación en el tramo afectado" (Sí, pero a la normalidad casi no le ha dado tiempo a retablecerse cuando ya tenemos otra incidencia encima)
Cierto, en Pza. Catalunya la megafonía diciendo que los trenes llevan un retraso medio de 20 minutos... y el tren que entra ya circula con 40 minutos de retraso. ¡¡VIVA LA DESINFORMACION!!sanlucar-playa wrote:En Renfe tienen ya una plantilla para comunicar las incidencias (bueno, lo de comunicarlas es un decir):
"Se ha producido una caída de tensión" (¿qué resistividad tienen los materiales de que están hechos los feeders, la catenaria y demás elementos de la electrificación?)
"Los trenes circulan con un retardo medio de 20 minutos" (a lo largo de un periodo de 24 horas, podría ser; durante el tiempo que dura la incidencia el retardo medio es muchísimo mayor)
"Ya se ha restablecido la circulación en el tramo afectado" (Sí, pero a la normalidad casi no le ha dado tiempo a retablecerse cuando ya tenemos otra incidencia encima)
A Catalunya Radio, aquest matí els estaven deixant a parir una mica, als de la Renfe El que no entenc és que diuen "Estan investigant els fets i objectes trobats aprop de l'avaria, com un pantògraf, per exemple, trobat just dessota". Aleshores, si han trobat un panto per allà tirat, tant costa averiguar que ha sigut un enganchón?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- genissimon
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Ves a saber el temps que potser fa que aquell pantògraf està allà.
Jo en se d'un entre Canet i Arenys que s'hi va passar prop d'un any. I al final el van retirar perquè feia nosa per a renovar la via.
Salut !!
Jo en se d'un entre Canet i Arenys que s'hi va passar prop d'un any. I al final el van retirar perquè feia nosa per a renovar la via.
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aarongilp wrote:A Catalunya Radio, aquest matí els estaven deixant a parir una mica, als de la Renfe El que no entenc és que diuen "Estan investigant els fets i objectes trobats aprop de l'avaria, com un pantògraf, per exemple, trobat just dessota". Aleshores, si han trobat un panto per allà tirat, tant costa averiguar que ha sigut un enganchón?
També és veritat...però ja ho sabrien, no? Suposo que ADIF deu tenir un registre d'on hi ha hagut enganchons (perquè si no és per penjar-los).genissimon wrote:Ves a saber el temps que potser fa que aquell pantògraf està allà.
Jo en se d'un entre Canet i Arenys que s'hi va passar prop d'un any. I al final el van retirar perquè feia nosa per a renovar la via.
Salut !!
aarongilp wrote:A Catalunya Radio, aquest matí els estaven deixant a parir una mica, als de la Renfe El que no entenc és que diuen "Estan investigant els fets i objectes trobats aprop de l'avaria, com un pantògraf, per exemple, trobat just dessota". Aleshores, si han trobat un panto per allà tirat, tant costa averiguar que ha sigut un enganchón?
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- genissimon
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Suposo que sí, ja que normalment una enganxada malmet alguns centenars de metres de catenària i si no s'arregla, no es pot restablir el trànsit ferroviari.
Salut !!
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aarongilp wrote:També és veritat...però ja ho sabrien, no? Suposo que ADIF deu tenir un registre d'on hi ha hagut enganchons (perquè si no és per penjar-los).
Acaba de sortir pel 3/24 aquesta notícia,la gent indignada queixant-se de la escassa informació de l'averia,ha sortit a les vies i l'han tallat,ha sigut increïble.Albert wrote:La gent es comença a moure:
M'han informat que l'avaria d'aquest matí a l'estació de Martorell ha desencadenat un petit motí dels viatgers. Resulta que les andanes éren pleníssimes, el "vestíbol" d'aquesta estació també i a les vies un tren de mercaderies a la via 2 (cap a BCN) i un rodalies a la via 1 (cap a SVC). Per megafonia els diuen que no es mouen trens en cap direcció. Al cap d'una estona, avisen que es mou el rodalies cap a SVC només. En aquest moment uns quants viatgers s'han col·locat al pas que hi ha entre el tren i l'entrada del túnel i han dit que d'allà no es mou res. No sé quants s'han afegit a la protesta ni quant ha durat.
M'imagino també que els FGC anaven mès plens del normal.Renfe almenys de recomanar el servei sibstitutori de autobusos que nomès arriba a Castellbisbal i que segur que circulava molts pocs,podia haver recomanat pels que anaven a Catalunya agafar FGC.
A RENFE-ADIF els hauria de caure la cara de vergonya.
A les estacions que tenen megafonia la infrautilitzen per desinformar, i en canvi es gasten una pasta contractant uns pobres informadors, desinformats per part de la mateixa empresa.
Als trens també hi ha megafonia. Doncs tres quarts del mateix: no la utilitzen. Però mentre que a Rodalies de tant en tant hi posen algun informador, a Regionals ni somiar-ho.
Demano el traspàs immediat de RENFE. I, malgrat que l'Estatut no ho reculli, també d'ADIF. Estic convençut que uns altres professionals més motivats serien capaços de gestionar amb més encert aquestes dues empreses malgrat totes les mancances que puguin tenir a nivell de recursos o d'inversió.
A les estacions que tenen megafonia la infrautilitzen per desinformar, i en canvi es gasten una pasta contractant uns pobres informadors, desinformats per part de la mateixa empresa.
Als trens també hi ha megafonia. Doncs tres quarts del mateix: no la utilitzen. Però mentre que a Rodalies de tant en tant hi posen algun informador, a Regionals ni somiar-ho.
Demano el traspàs immediat de RENFE. I, malgrat que l'Estatut no ho reculli, també d'ADIF. Estic convençut que uns altres professionals més motivats serien capaços de gestionar amb més encert aquestes dues empreses malgrat totes les mancances que puguin tenir a nivell de recursos o d'inversió.
- Santfeliuenc
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Re
Hola,
Menos mal que luego han cogido un BUS de esos sustitutorios y me los he encontrado por el camino de la estación de RENFE de Martorell a Solvay cuando ya me disponía a irme a Castellbisbal para que no me perdiesen tres horas cada uno, lo cual me harían 9.
Increible. Eso sí, de haber tenido que ir a Vilafranca o más allá habrían perdido el día entero, o sea: 8 horas tres tíos. Porque hay que pagarles, los trabajos se retrasan, etc.
Nada, nada, con decir eso "de disculpen las molestias", eso de "por causas técnicas" o eso otro de "por causas ajenas a nosotros", ya está todo hecho. A joderse tocan y se acabó.
Yo ya os digo, he cogido una furgoneta y mi intención inicial era irme directamente a la estación de Castellbisbal. He ido primero camino de la de Martorell y por el camino me venían, pero si no, allí que me hubiese ido porque por la radio estaba oyendo que RENFE ponía autobuses sustitutorios del servicio pero que aún no habían empezado a funcionar. Conociendo a RENFE... para Castellbisbal que me iba, jejejeje.
Y los operarios me decían que el gentío en Martorell era espectacular, que al menos habría más de mil personas allí encabronadas en los andenes chillando y gritando, gente desmayándose y alguien que incluso se había caído no sé dónde.
Un día de estos va a pasar algo gordo, porque encabronar a tanta gente junta y en el mismo sitio no nos puede llevar a nada bueno, y ya vereis qué bien.
Saludos,
Sergio
A mi me lo vais a decir que casi tengo que ir a Castellbisbal a por 3 de mis operarios para traerlos a Solvay.metring wrote:L'estació de Martorell resta fora de servei, a causa d'una...siiiii, avaria tècnica!!!!!!
Menos mal que luego han cogido un BUS de esos sustitutorios y me los he encontrado por el camino de la estación de RENFE de Martorell a Solvay cuando ya me disponía a irme a Castellbisbal para que no me perdiesen tres horas cada uno, lo cual me harían 9.
Increible. Eso sí, de haber tenido que ir a Vilafranca o más allá habrían perdido el día entero, o sea: 8 horas tres tíos. Porque hay que pagarles, los trabajos se retrasan, etc.
Nada, nada, con decir eso "de disculpen las molestias", eso de "por causas técnicas" o eso otro de "por causas ajenas a nosotros", ya está todo hecho. A joderse tocan y se acabó.
Yo ya os digo, he cogido una furgoneta y mi intención inicial era irme directamente a la estación de Castellbisbal. He ido primero camino de la de Martorell y por el camino me venían, pero si no, allí que me hubiese ido porque por la radio estaba oyendo que RENFE ponía autobuses sustitutorios del servicio pero que aún no habían empezado a funcionar. Conociendo a RENFE... para Castellbisbal que me iba, jejejeje.
Y los operarios me decían que el gentío en Martorell era espectacular, que al menos habría más de mil personas allí encabronadas en los andenes chillando y gritando, gente desmayándose y alguien que incluso se había caído no sé dónde.
Un día de estos va a pasar algo gordo, porque encabronar a tanta gente junta y en el mismo sitio no nos puede llevar a nada bueno, y ya vereis qué bien.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
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Caldrà començar a repartir banderins vermells entre la població per aturar els trens a les manis probables del futur. Seguridad ante todo.
I espereu...que encara no han començat les obres grosses a la banda nord de Sants...
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Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.