reobertura Perpinyà-Vilafranca

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

entfe001 wrote:També es pot explicar d'una forma euclidiana:

[...]

Així doncs, la línia d'alta velocitat ha d'intersectar l'actual línia convencional de Perpinyà a Vilafranca.
Tot el rotllo per explicar això? Collons, els matemàtics sou...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

entfe001 wrote:També es pot explicar d'una forma euclidiana:

Sigui r la idealització en línia recta de la línia Cervera - Perpinyà - Narbona, i sigui q la recta perpendicular a r que idealitzi la línia Perpinyà - Vilafranca de Conflent (considerant una prolongació inexistent cap al Mediterrani però que no té conseqüències per al raonament). Sigui P el punt d'intersecció de les dues rectes o punt Perpinyà. Sigui S un punt de la recta q o punt Soler. Sigui F un punt exterior a q i al mateix semiplà que S respecte r que anomenarem punt Figueres. Sigui N un punt sobre la recta r i a l'altre semiplà que F respecte q que anomenarem punt Narbona.

Com que F i N es troben, per construcció, a diferents semiplans respecte q, el segment FN talla la recta q. Com que N és un punt de r i F està al mateix semiplà que S respecte r, a més tenim que la intersecció entre FN i q es troba a la semirecta de q que surt de P i passa per S.

Així doncs, la línia d'alta velocitat ha d'intersectar l'actual línia convencional de Perpinyà a Vilafranca.

q.e.d. :D
:begut :D
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:El tram d'Alta Velocitat entre Perpinyà a la frontera espanyola serà per via convencional?
Permet-me que t'ho expliqui amb un raonament lògic més planer que el nostre matemàtic en cap :D :

Com que es tracta d'un tram nou de trinca que ha d'enllaçar exclusivament amb un tram d'AV, el més obvi és que es faci per a AV.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ah val... m'ha quedat més o menys clar xD

:x
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Això de que s´ha desdoblat...bé, millor dir "s´està desdoblant".
Encara queda una estona per a que l´inaugurin, tot i que l´estació de Perpinyà ja està potes amunt.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Una estona només? Caram, quina emoció, no?
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”