Serveis Turístics Aeris amb helicopters a l'Aeroport de Bcn
Serveis Turístics Aeris amb helicopters a l'Aeroport de Bcn
Perquè no tenir varies línies turístiques Aeries amb Helicopter? Per eixemple una línia que hi anés de l'Aeroport del Prat fins al Fòrum, St.Adrià o Badalona i una altre fins a Castelldefels o Sitges, construïnt en aquestes zones un petita zona on hi pogués aterrar l'helicopter. L'helicopter és la millor eïna per poder apreciar un paisatge desde una altre òptica, els turístes estarían encantats . Esclar que seria car, però original, bones inversions per Barcelona i bona publicitat de la ciutat i les seves Rodalies.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs amb l'helicòpter turístic, ja hi ha força gent que n'està fins al capdamunt, segons el següent articleaparegut a l'Avui:
Soroll · Es queixen del soroll que fan els helicòpters turístics quan sobrevolen Barcelona. El vol d'aquests aparells limita la intimitat i el descans dels veïns
Una foto millor a canvi del descans dels veïns
Montse Capella
Segons l'Associació Catalana Contra la Contaminació Acústica (ACCCA), l'Ajuntament obliga els helicopters a volar per sobre dels 600 metres d'altura quan passen per la ciutat, un límit que els pilots d'aquests helicòpters turístics sovint no respecten. "Sabem que el pilot pot arribar a baixar fins a 300 metres de terra si el client paga un extra", assegura Àngel Velasco, membre de la comissió d'afectats per l'helicòpter turístic de l'associació. La foto del turista passa per sobre del descans dels veïns.
Però respectin o passin per alt aquesta altura, el soroll dels helicòpters molesta alguns veïns. L'Esther Espinosa viu al carrer Joan Cortada del barri de Can Baró i es queixa del soroll "eixordador" que fa l'helicòpter turístic quan passa per sobre de casa seva. L'Esther pateix el soroll de l'helicòpter el cap de setmana. Amb les finestres tancades, "he de suportar el soroll dels helicòpters que passen cada deu minuts", lamenta. L'Esther no és l'única. Els veïns d'altres barris de la ciutat, com la Sagrada Família i les Glòries, són també víctimes d'aquesta molesta visita.
És per això que l'ACCCA veu insuficient l'altura mínima exigida per l'Ajuntament. L'entitat contra la contaminació acústica creu que els helicòpters no haurien de volar per sota de 900 metres d'altura. Però, per anar bé, l'ACCA demana que es prohibeixi sobrevolar la ciutat. No entenen com una ciutat com Barcelona permet que els helicòpters sobrevolin l'espai metropolità, mentre que a Nova York els helicòpters només poden passar per sobre del riu.
Mogut per les queixes rebudes, l'Ajuntament de Barcelona porta un seguiment acústic periòdic d'aquests aparells. Si se supera els nivells de soroll, el consistori expedienta els responsables de la infracció. Tot i les denúncies, "de moment no s'ha detectat cap incompliment".
Segons l'ACCCA, aquesta falta de sancions s'explica pel sistema de mesurament acústic que fa servir l'Ajuntament. "Per mesurar si aquests helicòpters superen el nivell de decibels permesos, el consistori fa un mesurament constant", diu Àngel Velasco. Aquest sistema desvirtua el resultat final. "L'Ajuntament pretén mesurar el soroll d'aquests helicòpters com si fos el soroll constant d'una indústria", puntualitza. "Com que el soroll és puntual, el mesurament no s'hauria de relativitzar amb una constant de temps", indica.
L'Ajuntament considera que una persona pot aguantar de mitjana 70 decibels diaris. Segons l'associació contra la contaminació acústica, el soroll d'aquests helicòpters pot arribar a 80 decibels. El vol d'aquests aparells és significativament més molest durant el cap de setmana. "Si un veí de Barcelona pot arribar a aguantar 70 decibels diaris entre setmana, el cap de setmana el nivell de soroll baixa fins a 50 decibels a la ciutat", comenta Velasco. Els afectats per aquesta activitat turística amb prou feines noten aquest descens i veuen limitat el seu descans.
Soroll · Es queixen del soroll que fan els helicòpters turístics quan sobrevolen Barcelona. El vol d'aquests aparells limita la intimitat i el descans dels veïns
Una foto millor a canvi del descans dels veïns
Montse Capella
Segons l'Associació Catalana Contra la Contaminació Acústica (ACCCA), l'Ajuntament obliga els helicopters a volar per sobre dels 600 metres d'altura quan passen per la ciutat, un límit que els pilots d'aquests helicòpters turístics sovint no respecten. "Sabem que el pilot pot arribar a baixar fins a 300 metres de terra si el client paga un extra", assegura Àngel Velasco, membre de la comissió d'afectats per l'helicòpter turístic de l'associació. La foto del turista passa per sobre del descans dels veïns.
Però respectin o passin per alt aquesta altura, el soroll dels helicòpters molesta alguns veïns. L'Esther Espinosa viu al carrer Joan Cortada del barri de Can Baró i es queixa del soroll "eixordador" que fa l'helicòpter turístic quan passa per sobre de casa seva. L'Esther pateix el soroll de l'helicòpter el cap de setmana. Amb les finestres tancades, "he de suportar el soroll dels helicòpters que passen cada deu minuts", lamenta. L'Esther no és l'única. Els veïns d'altres barris de la ciutat, com la Sagrada Família i les Glòries, són també víctimes d'aquesta molesta visita.
És per això que l'ACCCA veu insuficient l'altura mínima exigida per l'Ajuntament. L'entitat contra la contaminació acústica creu que els helicòpters no haurien de volar per sota de 900 metres d'altura. Però, per anar bé, l'ACCA demana que es prohibeixi sobrevolar la ciutat. No entenen com una ciutat com Barcelona permet que els helicòpters sobrevolin l'espai metropolità, mentre que a Nova York els helicòpters només poden passar per sobre del riu.
Mogut per les queixes rebudes, l'Ajuntament de Barcelona porta un seguiment acústic periòdic d'aquests aparells. Si se supera els nivells de soroll, el consistori expedienta els responsables de la infracció. Tot i les denúncies, "de moment no s'ha detectat cap incompliment".
Segons l'ACCCA, aquesta falta de sancions s'explica pel sistema de mesurament acústic que fa servir l'Ajuntament. "Per mesurar si aquests helicòpters superen el nivell de decibels permesos, el consistori fa un mesurament constant", diu Àngel Velasco. Aquest sistema desvirtua el resultat final. "L'Ajuntament pretén mesurar el soroll d'aquests helicòpters com si fos el soroll constant d'una indústria", puntualitza. "Com que el soroll és puntual, el mesurament no s'hauria de relativitzar amb una constant de temps", indica.
L'Ajuntament considera que una persona pot aguantar de mitjana 70 decibels diaris. Segons l'associació contra la contaminació acústica, el soroll d'aquests helicòpters pot arribar a 80 decibels. El vol d'aquests aparells és significativament més molest durant el cap de setmana. "Si un veí de Barcelona pot arribar a aguantar 70 decibels diaris entre setmana, el cap de setmana el nivell de soroll baixa fins a 50 decibels a la ciutat", comenta Velasco. Els afectats per aquesta activitat turística amb prou feines noten aquest descens i veuen limitat el seu descans.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.