Des de Puigcerdà es pot enllaçar amb tres línies ferroviàries: La Tor de Querol a Toulouse, La Tor de Querol a Vilafranca de Conflent i Puigcerdà-Barcelona.
Quan la Generalitat diu "prolongar la línia de La Pobla a Andorra", entenc que vol dir des de Balaguer i seguint la vall del Segre. Prolongar-la des de La Pobla de Segur o des de Sort, equival a una obra faraònica (llarg túnel de base) difícilment justificable amb les obres que hi ha encara per fer arreu del país.
A més, l'arribada del ferrocarril a Andorra soluciona tres problemes:
- Trànsit de camions de mercaderies, especialment si el tren arriba en ample internacional i enllaça amb la xarxa SNCF.
- Trànsit intern andorrà i amb La Seu d'Urgell.
- Comunicació amb l'aeroport de La Seu d'Urgell.
I jo crec que es podria fer en 3h 15' des de Barcelona, amb càlculs bastant "conservadors": 220 Kms a 68 Km/h de promig:
comercial de 80 Km/h fins a Ripoll (100 Kms)
60 Km/h de Ripoll a Puigcerdà (50 Kms)
60 Km/h de Puigcerdà a Andorra (70 Kms)
Salut !!
wefer wrote:I tant. En cotxe, en anada o tornada de cap de setmana, pot ser més de 4 hores. Suma-li comoditat, seguretat, economia, etc.
Però la lògica diu de fer la prolongació per la part de Puigcerdà - la Seu, per dues qüestions:
- Demanda de viatges cap a Barcelona
- Més bon perfil orogràfic (implica més facilitat de construcció, més economia, etc)
I per aquest altre costat, simplement aplicant les inversions ja previstes i aplicant una explotació lògica, es podria arribar en 3 hores des de BCN.
La prolongació de la línia de La Pobla cap a Andorra, a més d'innecessària, és extremadament cara. Segurament seria més interessant prolongar fins a Sort, i crear una bona xarxa d'autobusos comarcals amb bones freqüències que enllacin amb el tren.