Mako448 wrote:O sigui,que les millors estacions per controlar el civia són Hospitalet i Molins.
Les millors estacions on fer control exhaustiu de material són les centrals, perquè d'aquesta manera no cal que esperis a què tots els trens facin una volta sencera. El centre cal ponderar-lo en temps de trajecte.
Posant un exemple extremadament simplificat, suposem una xarxa amb tres estacions, dos trens, temps de trajecte entre dues estacions de 30 min i freqüència de pas de 30 minuts. Si ens situem a l'estació central, només caldrà que esperem a què passi un tren per cada sentit per haver-los vist tots. Ara bé, si ens posem a un extrem de la línia haurem d'esperar que marxi un i que arribi l'altre.
Els números que he calculat estan basats considerant la possibilitat que el Civia estigui fent un recorregut Terrassa - Sant Vicenç de Calders o un Manresa - Vilafranca, tot i que el més raonable és que estiguin adscrits a serveis Terrassa - Martorell.
Per exemple, quan només hi havia un 9000 a la L2 podies estar perfectament més de mitja hora esperant-lo a Universitat sense veure'l i realment estar circulant si resulta que, per mala sort, just fa un minut que ha marxat cap a Pep Ventura quan tu arribes a l'andana. La probabilitat que això passi és reduïda però no per això descartable. És més, en observacions puntuals refiar-se de la probabilitat no és molt recomanable. Un fenomen amb probabilitat 100% no significa que sempre passi, només que per una quantitat infinita d'observacions que realitzis pots trobar-te amb un nombre finit de casos en què no es produeixi l'esdeveniment esperat, però això ja és filar massa prim (no crec que ningú sigui capaç a la seva vida de fer mai un nombre infinit d'observacions
)