Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Pero ese paso a nivel tiene ya los días contados.
Saludos,
Sergio
Sí, eso suele pasar, entonces ya el paso de lado a lado de Sant Feliu se hace por los dos extremos de la ciudad y el centro queda aislado excepto si vas a pie que tienes el puente o los pasos inferiores.p_p_b22 wrote:aquest mati havia una averia en el pas de barreres de Sant Feliu de Llobregat, una d'elles no baixava, estava posada la cadena i una tanca groga d'obres per impedir el pas de vehicles, a la tarda ja estava solucionat
Pero ese paso a nivel tiene ya los días contados.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Show must go on...atm informa wrote: Dia: 26/02/2006 - Hora: 15:00
En aquests moments hem d'advertir als usuaris de Renfe Rodalies que, a causa d'una avaria al sistema informàtic, els trens de totes les línies acumulen retards de més de 25 minuts tant d'entrada com de sortida de Barcelona. La resta de línies de Metro i Autobusos, Tramvia i línies de Ferrocarrils de la Generalitat funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons ens informen els diferents operadors.
Dimecres,Dijous i Divendres de la setmana passada averia i mal funcionament de la renfe.
Avui Dilluns nova setmana i nova averia,aixó ja comença a fartar,oi?
Aquests de la renfe són uns...com pot ser que tinguin tantes averies seguides?Haurien de fer alguna cosa?I amb la polèmica que va sorgir desprès de l'incident de Divendres a Martorell,si ara hi ha aquesta averia,i s'està molta estona així,no sé com acabara tot.
Avui Dilluns nova setmana i nova averia,aixó ja comença a fartar,oi?
Aquests de la renfe són uns...com pot ser que tinguin tantes averies seguides?Haurien de fer alguna cosa?I amb la polèmica que va sorgir desprès de l'incident de Divendres a Martorell,si ara hi ha aquesta averia,i s'està molta estona així,no sé com acabara tot.
Dia: 26/02/2006 - Hora: 16:00
En aquests moments hem d'advertir als usuaris de Renfe Rodalies que, a causa d'una avaria al sistema informàtic ja solucionada, els trens de totes les línies acumulen retards de més de 25 minuts tant d'entrada com de sortida de Barcelona. La resta de línies de Metro i Autobusos, Tramvia i línies de Ferrocarrils de la Generalitat funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons ens informen els diferents operadors.
En aquests moments hem d'advertir als usuaris de Renfe Rodalies que, a causa d'una avaria al sistema informàtic ja solucionada, els trens de totes les línies acumulen retards de més de 25 minuts tant d'entrada com de sortida de Barcelona. La resta de línies de Metro i Autobusos, Tramvia i línies de Ferrocarrils de la Generalitat funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons ens informen els diferents operadors.
davida wrote:Show must go on...atm informa wrote: Dia: 26/02/2006 - Hora: 15:00
En aquests moments hem d'advertir als usuaris de Renfe Rodalies que, a causa d'una avaria al sistema informàtic, els trens de totes les línies acumulen retards de més de 25 minuts tant d'entrada com de sortida de Barcelona. La resta de línies de Metro i Autobusos, Tramvia i línies de Ferrocarrils de la Generalitat funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons ens informen els diferents operadors.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Avui a Castelldefels han arribat dos trens direccio Barcelona alhora, primer un que venia des de Barcelona destinacio Castelldefels al que hi ha pujat la gent i un altre que ha vingut de seguida per la via principal provinent de Vilanova, com passa tots els dies, la gent baixa del tren Castelldefels i puja al Vilanova, pero avui ha estat al reves, i ha marxat primer el que acabava a Castelldefels, i ha marxat absolutament buit.
Obviament no hi ha hagut cap mena d'informacio. De fet aquella estacio com totes les de Rodalies no tenen planols, indicadors de destinacio pel que fa al tema d'informacio i no cal que repeteixi la salubritat, sistemes d'emergencia, iluminacio, aixopluc de pluja, bancs de la Renfe-ADIF.
El tren s'ha estat 5min parat a Castelldefels, i després en mig del camp entre Castelldefe i Gava 30min!!!!!!! I despres la velocitat de 30Kmh per les obres de l'AVE....
RENFE es realment patetica, incompetent, inutil, terrorista, feixista, torturadora i enrunada!!!! He estat 2h15 min per fer un trajecte d'1 Zona! Tanta promocio a l'AVe a la seva web de Madrid-Zaragoza 1h15 i no fan propaganda de Castelldefels-Badalona 2h15.... No tenen vergonya... Es carreguen la vida de les persones i la nostra economia! Un company meu avui agafava el tren per primer cop perque s'ho havia proposat de deixar el cotxe... i dubto que torni a agafar el tren, la gent vol anar en tren i no li deixen perque arriba tots els dies 1hora tarda la feina sortint 2 hores abans de casa.... A mi avui m'han fet passar gana, no he vist als meus avis, m'han tret 1h15 d'estudi o descans, no he anat a fer de voluntari i m'han alegrat el dia....
Els responsables de RENFE Barcelona no tenen dret a la vida, s'estan carregant dia a dia milers d'elles i el nostre pais.
Obviament no hi ha hagut cap mena d'informacio. De fet aquella estacio com totes les de Rodalies no tenen planols, indicadors de destinacio pel que fa al tema d'informacio i no cal que repeteixi la salubritat, sistemes d'emergencia, iluminacio, aixopluc de pluja, bancs de la Renfe-ADIF.
El tren s'ha estat 5min parat a Castelldefels, i després en mig del camp entre Castelldefe i Gava 30min!!!!!!! I despres la velocitat de 30Kmh per les obres de l'AVE....
RENFE es realment patetica, incompetent, inutil, terrorista, feixista, torturadora i enrunada!!!! He estat 2h15 min per fer un trajecte d'1 Zona! Tanta promocio a l'AVe a la seva web de Madrid-Zaragoza 1h15 i no fan propaganda de Castelldefels-Badalona 2h15.... No tenen vergonya... Es carreguen la vida de les persones i la nostra economia! Un company meu avui agafava el tren per primer cop perque s'ho havia proposat de deixar el cotxe... i dubto que torni a agafar el tren, la gent vol anar en tren i no li deixen perque arriba tots els dies 1hora tarda la feina sortint 2 hores abans de casa.... A mi avui m'han fet passar gana, no he vist als meus avis, m'han tret 1h15 d'estudi o descans, no he anat a fer de voluntari i m'han alegrat el dia....
Els responsables de RENFE Barcelona no tenen dret a la vida, s'estan carregant dia a dia milers d'elles i el nostre pais.
increible
Això ja passa de taca d'oli. Voleu dir que la Renfe no la controlen una banda de simis? com pot ser que tinguin tantes averies seguides?
Per cert avui tornant de castelldefels a les 14:15 he tingut la gran idea de tornar amb BUS! Quina sort!
però la REnfe s'ha de posar les piles ja perquè sinó el suggeriment de liniadelripollés pel que fa a les banderetes vermelles haurà de fer-se realitat.
Per cert avui tornant de castelldefels a les 14:15 he tingut la gran idea de tornar amb BUS! Quina sort!
però la REnfe s'ha de posar les piles ja perquè sinó el suggeriment de liniadelripollés pel que fa a les banderetes vermelles haurà de fer-se realitat.
Com a curiositat xorra, la notícia surt publicada a la secció Catalunya del diari, que fa de calaix de sastre de les notícies de fora de les comarques gironines, però tot i això no puc posar-ho al subfòrum de Catalunya perquè no és el seu lloc. D'altra banda, és digne d'esment la inclinació d'en NadalDiari de Girona wrote:El Govern català elogia les disculpes de De la Vega però li demana més «acció»
EPRESS, BARCELONA.
El Govern Català aplaudeix les disculpes que dissabte demanava la vicepresidenta primera del Govern espanyol, però alhora li demana acció per resoldre els continus problemes de la xarxa de Rodalies de Renfe a Catalunya. En aquest sentit, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va dir ahir que demanarà, una vegada avui s´estableixi a Madrid la Comissió Bilateral Estat-Generalitat per desplegar l´Estatut, una reunió per estudiar el traspàs de les competències de la Xarxa de Rodalies de Renfe a la Generalitat.
En una entrevista a Catalunya Informació, Nadal va apuntar que abans de demanar aquesta reunió, «fa falta que el Govern espanyol faci totes les inversions previstes per millorar la xarxa de Rodalies». Per això, va demanar al Ministeri de Foment que compleixi amb la inversió de 1.800 milions d´euros prevista en el pla de xoc per millorar la xarxa de Rodalies a Catalunya en els pròxims sis anys.
Tot i així, va subratllar que «no esperarem sis anys a tenir el traspàs» i que «paral·lelament» a la inversió de Foment, «introduirem a la Comissió Bilateral la negociació per a la gestió de les competències». El conseller va explicar que aquesta inversió pactada amb el Govern central cal fer-la per «poder abordar aquesta competència amb la tranquil·litat de poder-la exercir amb la qualitat i excel·lència amb la qual ho volem fer, que és la que hem estat demostrant amb els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC)».
Disculpes de la vicepresidenta
Nadal va valorar de «mínim indispensable» les disculpes que dissabte va expressar María Teresa Fernández de la Vega als usuaris de Renfe per les successives avaries a Rodalies. «La irritació i la reiteració de les incidències havien posat els usuaris en una situació límit. Entenc que les excuses són indispensables, però una vegada dites, cal passar a l´acció, donant més informació, més capacitat de resposta, posant més trens i fent més inversió», va explicar. Nadal va recordar que les causes de la reiterades incidències a la Xarxa de Rodalies es deuen a «la insuficient inversió durant anys» i no tant per culpa de les obres de l´AVE, que signifiquen «només un 15%». «Per això el problema és molt més estructural que no conjuntural», va matisar. «La xarxa de Rodalies manté una estructura similar a la dels anys noranta, encara que ha doblat els usuaris. Per això, cal millorar la senyalització, els sistemes d´informació, millorar la catenària i introduir nous trens», va concloure.
En la mateixa línia es va mostrar el conseller d´Interior i Relacions Institucionals, Joan Saura: «Diu molt de la vicepresidenta que demani disculpes davant de l´absència de discurs i d´opinió dels responsables del Ministeri de Foment sobre les coses gravíssimes que estan passant».
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Al final hi haurà un motí i algun tren s'encendrà per combustió espontània com va passar a Madrid a finals dels 80 del s. XX.
Hi ha coses que no entenc
- Perquè no hi ha quatre vies entre Castelldefels i Bellvitge que permeti als trens ràpids avançar als rodalies?
- Perquè la línia de Vilafranca no està en les mateixes condicions que la de Vilanova per poder absorbir part del trànsit que la de Vilanova no pot, o en cas d'incidència?
- Perquè alguns mercaderies no van via Manresa cap a Lleida? Tan saturada està la línia entre Manresa i Cerdanyola? (més amunt de Manresa no, que només passen sis trens al dia).
- Perquè no es fa servir la megafonia dels combois i de les estacions per mantenir la gent perfectament informada, especialment en cas d'incidència?
- Perquè no s'adapten més estacions per a que es pugui apartar un tren lent per deixar-se avançar per un de més ràpid?
- Perquè durant 15 o 20 anys ha anat creixent la utilització dels trens, però amb prou feines ha crescut la oferta de places?
Segons l'estadística del Ministerio de Fomento per a renfe les rodalies de Barcelona en millons de viatgers per quilòmetre:
1995->1.816
1996->1.819
1997->1.873
1998->1.963
1999->1.988
2000->2.073
2001->2.268
2002->2.380
2003->2.447
2004->2.477
2005->2.695
D'acord que rodalies Madrid representa aproximadament un 40% més en viatgers-quilòmetre, però el creixement de Barcelona en 10 anys no és gens despreciable (48%).
I en milers de viatgers, l'evolució és la següent:
1995-> 79.160
1996-> 82.312
1997-> 85.658
1998-> 88.776
1999-> 90.369
2000-> 94.347
2001->103.664
2002->112.129
2003->112.113
2004->114.715
2005->121.498
I aquí el creixement acumulat en 10 anys és del 53,48%. I Madrid és, més o menys, el doble que Barcelona, tot i que el 2004 va perdre viatgers.
Rodalies Barcelona està morint d'èxit i si no es solucionen els colls d'ampolla per a permetre més capacitat a les línies, acabarà morta del tot.
Salut !!
Hi ha coses que no entenc
- Perquè no hi ha quatre vies entre Castelldefels i Bellvitge que permeti als trens ràpids avançar als rodalies?
- Perquè la línia de Vilafranca no està en les mateixes condicions que la de Vilanova per poder absorbir part del trànsit que la de Vilanova no pot, o en cas d'incidència?
- Perquè alguns mercaderies no van via Manresa cap a Lleida? Tan saturada està la línia entre Manresa i Cerdanyola? (més amunt de Manresa no, que només passen sis trens al dia).
- Perquè no es fa servir la megafonia dels combois i de les estacions per mantenir la gent perfectament informada, especialment en cas d'incidència?
- Perquè no s'adapten més estacions per a que es pugui apartar un tren lent per deixar-se avançar per un de més ràpid?
- Perquè durant 15 o 20 anys ha anat creixent la utilització dels trens, però amb prou feines ha crescut la oferta de places?
Segons l'estadística del Ministerio de Fomento per a renfe les rodalies de Barcelona en millons de viatgers per quilòmetre:
1995->1.816
1996->1.819
1997->1.873
1998->1.963
1999->1.988
2000->2.073
2001->2.268
2002->2.380
2003->2.447
2004->2.477
2005->2.695
D'acord que rodalies Madrid representa aproximadament un 40% més en viatgers-quilòmetre, però el creixement de Barcelona en 10 anys no és gens despreciable (48%).
I en milers de viatgers, l'evolució és la següent:
1995-> 79.160
1996-> 82.312
1997-> 85.658
1998-> 88.776
1999-> 90.369
2000-> 94.347
2001->103.664
2002->112.129
2003->112.113
2004->114.715
2005->121.498
I aquí el creixement acumulat en 10 anys és del 53,48%. I Madrid és, més o menys, el doble que Barcelona, tot i que el 2004 va perdre viatgers.
Rodalies Barcelona està morint d'èxit i si no es solucionen els colls d'ampolla per a permetre més capacitat a les línies, acabarà morta del tot.
Salut !!
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Avui l'indicador de propera parada posava tota l'estona HOSTALRIC.... La megafonia no funcionava... I sense megafonia una persona que no agafa mai RENFE no pot saber on ha de baixar, ja que hi ha parades en les que no para i no pot fer el trajecte comptant parades i a les estacions a moltes hi ha nomes un lletrero indicant el nom i no es veu des de molts vagons... Per cert, haurien de prohibir els trens de pis doble per nazis que son en la configuracio actual... Per seure has d'intercalar les cames amb el de davant, al posarte dret el cap no hi cap, amb el del costat et vas fregant, pel passadis no es pot passar de l'estret que es, les portes es colapsen amb gent que vol entrar i sortir, hi ha mases esglaons i d'adaptabilitat 0, no hi ha on finar motxiles ni jaquetes. I a part, sempre van grafitejats, bruts, i la megafonia sempre falla (no se sent be).
I com sempre per anar un retar de 10min i per tornar uns altres 10min aprox... Aixi que confirmo que funcionen amb la normalitat que caracteritza el servei de RENFE, un retard minim de 10min i dona les gracies si pasen dos dies seguit sarribant amb aquest retard a la C2.
I com sempre per anar un retar de 10min i per tornar uns altres 10min aprox... Aixi que confirmo que funcionen amb la normalitat que caracteritza el servei de RENFE, un retard minim de 10min i dona les gracies si pasen dos dies seguit sarribant amb aquest retard a la C2.
27/02/2007 13.17
Barcelona
Quan hi ha problemes a Rodalies de Renfe el trànsit d'entrada i sortida de Barcelona s'incrementa en 50.000 cotxes
mida del text
Els dies que hi ha incidències a la xarxa de Rodalies de Renfe entren i surten de Barcelona entre 40.000 i 50.000 cotxes més, segons les estimacions fetes des del Servei Català del Trànsit. Unes dades que corrobora l'Ajuntament de Barcelona. Segons fonts del municipi, la setmana passada van entrar a la ciutat un 1,2% més de cotxes del que és habitual. El dia amb més trànsit va ser dimecres, quan va augmentar un 4,5%, coincidint amb l'avaria de la línia del Garraf.
Les companyies d'autobusos també asseguren que ara tenen més clients. La companyia Casas, que fa la línia de Mataró a Barcelona, calcula que en comparació amb les xifres de l'any passat per aquestes dates, hi ha 4.000 passatgers més que fan aquest trajecte en autocar.
http://www.noticies.cat/pnoticies/notIt ... int=176283
Barcelona
Quan hi ha problemes a Rodalies de Renfe el trànsit d'entrada i sortida de Barcelona s'incrementa en 50.000 cotxes
mida del text
Els dies que hi ha incidències a la xarxa de Rodalies de Renfe entren i surten de Barcelona entre 40.000 i 50.000 cotxes més, segons les estimacions fetes des del Servei Català del Trànsit. Unes dades que corrobora l'Ajuntament de Barcelona. Segons fonts del municipi, la setmana passada van entrar a la ciutat un 1,2% més de cotxes del que és habitual. El dia amb més trànsit va ser dimecres, quan va augmentar un 4,5%, coincidint amb l'avaria de la línia del Garraf.
Les companyies d'autobusos també asseguren que ara tenen més clients. La companyia Casas, que fa la línia de Mataró a Barcelona, calcula que en comparació amb les xifres de l'any passat per aquestes dates, hi ha 4.000 passatgers més que fan aquest trajecte en autocar.
http://www.noticies.cat/pnoticies/notIt ... int=176283
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
No m'estranya! I aixo es la gent que esta molt decidida a agafar el tren, perque centenars de milers ja l'agafen sempre, hi hagi avaria o no degut a que no s'estaran dia si dia no a veure si hi ha avaries o que l'avaria vingui de cop.
Els de RENFE-ADIF ens tenen prohibit el tren a la societat catalana i si l'agafem en comptes de rebre un servei de transport rebem un servei de tortures.
Els de RENFE-ADIF ens tenen prohibit el tren a la societat catalana i si l'agafem en comptes de rebre un servei de transport rebem un servei de tortures.
Recorda que la línia està feta una caqueta entre Manresa i Calaf (sortosament a partir del proper dilluns tindrem el tram Cervera-Calaf en condicions) i si les 440R han d'anar a 30 o 50 si un mercaderies passa per allà hauríem de decretar la clausura inmediata de la línia per ruïna tècnica total.genissimon wrote:- Perquè alguns mercaderies no van via Manresa cap a Lleida? Tan saturada està la línia entre Manresa i Cerdanyola? (més amunt de Manresa no, que només passen sis trens al dia).
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Comença a haver-hi moviment popular, segons La Vanguardia:
Usuarios de Renfe en Catalunya proponen por SMS no pagar el billete los jueves hasta que mejore el servicio
27/02/2007
Barcelona. (EUROPA PRESS).- Usuarios de Renfe han empezado una campaña mediante correos electrónicos y mensajes de móvil (SMS) para no pagar los billetes de Cercanías y Regionales ningún jueves hasta que el plan de choque propuesto por el Gobierno mejore el servio de trenes en Catalunya.
El colectivo que organiza esta propuesta -que se hace llamar 'Usuarios hartos de Renfe'- justifica su decisión alegando que "están hartos de llegar tarde al lugar de trabajo, de viajar de pie o tirados por el suelo y de que no se les avise de la incidencias o averías", por eso aseguran que "no nos creemos las medidas de mejora del Gobierno español".
Por su parte, fuentes de Renfe informaron que a pesar de conocer esta iniciativa, "no piensan incrementar sus servicios de vigilancia, ni reforzar el control de billetes".
El conseller de Interior de la Generalitat, Joan Saura, aseguró hoy durante la presentación de los Acuerdos de Gobierno, que "sabemos que se ha difundido esta convocatoria", pero insistió en que "no nos tenemos que posicionar como Gobierno ante este tipo de manifestaciones".
En este sentido, Saura aseguró que "las movilizaciones tienen unos conductos legales y se tiene que pedir permiso para llevarlas a cabo, como si fuera una manifestación".
Usuarios de Renfe en Catalunya proponen por SMS no pagar el billete los jueves hasta que mejore el servicio
27/02/2007
Barcelona. (EUROPA PRESS).- Usuarios de Renfe han empezado una campaña mediante correos electrónicos y mensajes de móvil (SMS) para no pagar los billetes de Cercanías y Regionales ningún jueves hasta que el plan de choque propuesto por el Gobierno mejore el servio de trenes en Catalunya.
El colectivo que organiza esta propuesta -que se hace llamar 'Usuarios hartos de Renfe'- justifica su decisión alegando que "están hartos de llegar tarde al lugar de trabajo, de viajar de pie o tirados por el suelo y de que no se les avise de la incidencias o averías", por eso aseguran que "no nos creemos las medidas de mejora del Gobierno español".
Por su parte, fuentes de Renfe informaron que a pesar de conocer esta iniciativa, "no piensan incrementar sus servicios de vigilancia, ni reforzar el control de billetes".
El conseller de Interior de la Generalitat, Joan Saura, aseguró hoy durante la presentación de los Acuerdos de Gobierno, que "sabemos que se ha difundido esta convocatoria", pero insistió en que "no nos tenemos que posicionar como Gobierno ante este tipo de manifestaciones".
En este sentido, Saura aseguró que "las movilizaciones tienen unos conductos legales y se tiene que pedir permiso para llevarlas a cabo, como si fuera una manifestación".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Era una ironia. Si l'arregléssin podria ser una alternativa. Com que està en estat de ruïna total, no és possible.
Salut !!
Salut !!
UT596001 wrote:Recorda que la línia està feta una caqueta entre Manresa i Calaf (sortosament a partir del proper dilluns tindrem el tram Cervera-Calaf en condicions) i si les 440R han d'anar a 30 o 50 si un mercaderies passa per allà hauríem de decretar la clausura inmediata de la línia per ruïna tècnica total.genissimon wrote:- Perquè alguns mercaderies no van via Manresa cap a Lleida? Tan saturada està la línia entre Manresa i Cerdanyola? (més amunt de Manresa no, que només passen sis trens al dia).
votar enviar imprimir 28/2/2007 17:38 h SESIÓN DE CONTROL DEL CONGRESO
Zapatero admite que el servicio de Cercanías "no es satisfactorio" pero garantiza mejoras "a medio plazo"
Zapatero, durante su intervención en el Congreso. Foto: EFE / BALLESTEROS AGENCIAS
MADRID
El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, ha reconocido que el funcionamiento de Cercanías de Renfe en Barcelona "no es satisfactorio", pero ha garantizado la solución de estas incidencias "a medio plazo". A su juicio, esta circunstancia se debe a la "insuficiente inversión histórica" y a las obras de AVE en las proximidades de la ciudad, que en un "importante tramo transcurren paralelas a las vías" de este servicio.
Zapatero ha respondido así a una pregunta parlamentaria del diputado de CiU, Josep Antoni Duran Lleida, que durante la sesión de control se ha interesado por conocer qué actuaciones urgentes piensa adoptar el jefe del Ejecutivo para evitar los continuos incidentes ferroviarios en la capital catalana.
El plan de noviembre
El dirigente socialista ha recordado que, debido a este funcionamiento insatisfactorio, el Gobierno puso en marcha en noviembre del año pasado un plan específico para estas infraestructuras, para que en un tiempo "razonable la mejoría necesaria y obligada del funcionamiento de las Cercanías de Renfe en Barcelona sea una realidad".
Así, ha explicado que esta iniciativa incluye un "importante" conjunto de medidas que afectan a infraestructuras y atención a viajeros, con el objetivo de reducir el número de incidencias "que se vienen produciendo". Según ha subrayado, el proyecto ha recibido una aportación adicional de 5 millones de euros anuales para el mantenimiento de la red, y se ha incrementado "en 35 personas las dotaciones destinadas a mantenimiento y control de la circulación".
Aumento del parque de trenes
Zapatero ha añadido que se ha aumentado el parque de convoyes, de forma que se consiga que a finales de este año todos los que circulen en hora punta tengan composición doble. "Mañana se incorporarán seis nuevos trenes, otros ocho durante este año, y 23 en el 2008", ha agregado.
Sobre la atención a los usuarios, ha reiterado la creación de una unidad de asistencia al viajero integrada por 212 auxiliares de seguridad y 455 agentes. Además, ha resaltado que se ha puesto a disposición de Renfe una "flota de autobuses de respuesta inmediata" en el caso de incidencias y se ha nombrado un responsable único, dependiente del Ministerio de Fomento, para que "coordine actuaciones de Adif [Administrador de Infraestructuras Ferroviarias ] y Renfe al efecto".
"No negamos la realidad. Tratamos de actuar así siempre en la tarea de Gobierno, y no negamos las deficiencias que hay en Cercanías de Renfe en Barcelona, pero estamos convencidos de que el plan que hemos puesto en marcha dará a medio plazo el resultado que los ciudadanos merecen y todos esperamos", ha concluido.
Duran habla de problemas de gestión
Por su parte, Duran Lleida ha dado las gracias al presidente por expresar que "es insatisfactorio el servicio", al tiempo que ha puntualizado que, "más allá" de las medidas comentadas, es "evidente que los efectos son los que son". Por todo ello, ha dicho que es un problema de "inversión pero también de gestión" y ha reiterado que "no se trata de si antes se invertía o no, porque también existían estos problemas". Para el político democristiano, ahora hay "circunstancias nuevas que el Gobierno tiene que atender".
En su opinión, hay un problema que sufre el usuario que tiene una proyección ya de "orden público", y ha recordado una interrupción de las vías por parte de un centenar de ciudadanos hace unos días. "También tiene una proyección de orden familiar y laboral, porque la gente llega tarde a sus trabajos, algo de lo que está harta, y se ha producido una mayor congestión del tráfico en Barcelona, que ha aumentado en un 5%", ha afirmado.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1021
Zapatero admite que el servicio de Cercanías "no es satisfactorio" pero garantiza mejoras "a medio plazo"
Zapatero, durante su intervención en el Congreso. Foto: EFE / BALLESTEROS AGENCIAS
MADRID
El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, ha reconocido que el funcionamiento de Cercanías de Renfe en Barcelona "no es satisfactorio", pero ha garantizado la solución de estas incidencias "a medio plazo". A su juicio, esta circunstancia se debe a la "insuficiente inversión histórica" y a las obras de AVE en las proximidades de la ciudad, que en un "importante tramo transcurren paralelas a las vías" de este servicio.
Zapatero ha respondido así a una pregunta parlamentaria del diputado de CiU, Josep Antoni Duran Lleida, que durante la sesión de control se ha interesado por conocer qué actuaciones urgentes piensa adoptar el jefe del Ejecutivo para evitar los continuos incidentes ferroviarios en la capital catalana.
El plan de noviembre
El dirigente socialista ha recordado que, debido a este funcionamiento insatisfactorio, el Gobierno puso en marcha en noviembre del año pasado un plan específico para estas infraestructuras, para que en un tiempo "razonable la mejoría necesaria y obligada del funcionamiento de las Cercanías de Renfe en Barcelona sea una realidad".
Así, ha explicado que esta iniciativa incluye un "importante" conjunto de medidas que afectan a infraestructuras y atención a viajeros, con el objetivo de reducir el número de incidencias "que se vienen produciendo". Según ha subrayado, el proyecto ha recibido una aportación adicional de 5 millones de euros anuales para el mantenimiento de la red, y se ha incrementado "en 35 personas las dotaciones destinadas a mantenimiento y control de la circulación".
Aumento del parque de trenes
Zapatero ha añadido que se ha aumentado el parque de convoyes, de forma que se consiga que a finales de este año todos los que circulen en hora punta tengan composición doble. "Mañana se incorporarán seis nuevos trenes, otros ocho durante este año, y 23 en el 2008", ha agregado.
Sobre la atención a los usuarios, ha reiterado la creación de una unidad de asistencia al viajero integrada por 212 auxiliares de seguridad y 455 agentes. Además, ha resaltado que se ha puesto a disposición de Renfe una "flota de autobuses de respuesta inmediata" en el caso de incidencias y se ha nombrado un responsable único, dependiente del Ministerio de Fomento, para que "coordine actuaciones de Adif [Administrador de Infraestructuras Ferroviarias ] y Renfe al efecto".
"No negamos la realidad. Tratamos de actuar así siempre en la tarea de Gobierno, y no negamos las deficiencias que hay en Cercanías de Renfe en Barcelona, pero estamos convencidos de que el plan que hemos puesto en marcha dará a medio plazo el resultado que los ciudadanos merecen y todos esperamos", ha concluido.
Duran habla de problemas de gestión
Por su parte, Duran Lleida ha dado las gracias al presidente por expresar que "es insatisfactorio el servicio", al tiempo que ha puntualizado que, "más allá" de las medidas comentadas, es "evidente que los efectos son los que son". Por todo ello, ha dicho que es un problema de "inversión pero también de gestión" y ha reiterado que "no se trata de si antes se invertía o no, porque también existían estos problemas". Para el político democristiano, ahora hay "circunstancias nuevas que el Gobierno tiene que atender".
En su opinión, hay un problema que sufre el usuario que tiene una proyección ya de "orden público", y ha recordado una interrupción de las vías por parte de un centenar de ciudadanos hace unos días. "También tiene una proyección de orden familiar y laboral, porque la gente llega tarde a sus trabajos, algo de lo que está harta, y se ha producido una mayor congestión del tráfico en Barcelona, que ha aumentado en un 5%", ha afirmado.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1021
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I fixeu-vos-hi:
"Nuevos trenes" que no són "trenes nuevos". O sigui, que continuarem servint d'abocador de les rampoines que a Madrid han passat la data de caducitat.Zapatero ha añadido que se ha aumentado el parque de convoyes, de forma que se consiga que a finales de este año todos los que circulen en hora punta tengan composición doble. "Mañana se incorporarán seis nuevos trenes, otros ocho durante este año, y 23 en el 2008", ha agregado.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.