Bus del Districte
Bus del Districte
Es podria reforçar el Bus Barri creant una xarxa de busos del districte:
Les línies serian:
CV Ciutat Vella > VERMELL
EI Eixample > NEGRE
SM Sants Montjuïc > grOC
LC Les Corts > BLAU
SSG Sarrià Sant Gervasi > MARRO
GR Gràcia > VERD
HG Horta Guinardó > GRIS
NB Nou Barris > LILA
SA Sant Andreu > TARONJA
SM Sant Martí > FUCSIA
Cada Línia un color
Les línies serian:
CV Ciutat Vella > VERMELL
EI Eixample > NEGRE
SM Sants Montjuïc > grOC
LC Les Corts > BLAU
SSG Sarrià Sant Gervasi > MARRO
GR Gràcia > VERD
HG Horta Guinardó > GRIS
NB Nou Barris > LILA
SA Sant Andreu > TARONJA
SM Sant Martí > FUCSIA
Cada Línia un color
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Bus del Districte
Quin recorregut li posaries a cada línia? No ho veig clar, eh. Per exemple, l'Eixample, esta prou ben servit amb els autobusos que te, i Sants-Montjuic, tambe. Em sembla millor anar posant bus del barri alla on faci falta, per que un per tot el districte que connectes els llocs mes utilitzats donaria una volta de dimonis. A mes aixo de posar-li lletres em sembla una invitacio a la confussio. Els colors, vale, pero lletres, no, que vagin amb numeros com els altres.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Bus del Districte
A veure... per davant de casa meva (Eixample) passen 10 línies d'autobús, i tinc dues línies de metro a pocs metres de casa meva. Però això no vol dir que hi hagi bona connexió de la major part del barri amb el Mercat, amb el CAP o amb qualsevol dels (pocs) equipaments de que disposa el barri, sobretot per tota aquella gent que per qüestions d'edat no pot caminar gaire.Ecomobisostrans wrote:Quin recorregut li posaries a cada línia? No ho veig clar, eh. Per exemple, l'Eixample, esta prou ben servit amb els autobusos que te,
Els busos de barri realitzen funcions de proximitat que no tenen massa a veure amb les línies convencionals.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Jo els pintaria la carrosaria amb el color de la línia, encomptes de vermell com la resta dels TMB normals. I la funció com diu el Wefer es només d'aproximitat, per tant continuarian sent bus barri esclar. Deixant la resta de línies TMB com estan. I esclar que seria només per els barris que ho necessitin. No crec que les lletres siguin una confussió, el que si és una confussió és si son números només. Amb números només per això ja estan els normals i els de barri o districte serian amb lletres i números. Per eixemple a Gràcia: GR1,GR2, etc...
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Esclar que si. Per això de dotar els busos de lletres i números a la part del davant, darrera i els laterals ben lluminosos.Platanito wrote:No es poden identificar les línies només amb colors. Hi ha una disfunció anomenada daltonisme...
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Jo em deixaria de tanta subdivisió tipològica i, sobre tot, de fer trajectes en funció dels límits administratius de la zona de cobertura. "Bus de barri" no passa d'una denominació, al meu parer ben encertada, d'un tipus especial d'autobús per complir serveis de proximitat, amb els vehicles petits que això comporta. Però no crec que s'hagi fet pensant en els barris com a nova divisió administrativa de la ciutat, sinó senzillament com a forma de satisfer una demanda concreta de TP.
O sigui, penso que amb la tipologia actual d'autobusos urbans n'hi ha prou. Evidentment, això no vol dir que no pugui haver-hi algun trajecte que actualment no estigui cobert satisfactòriament, però en aquest cas es podria cobrir amb algun tipus de servei que ja existeix (bus, bus de barri, etc.) sense haver de crear-ne un de nou.
O sigui, penso que amb la tipologia actual d'autobusos urbans n'hi ha prou. Evidentment, això no vol dir que no pugui haver-hi algun trajecte que actualment no estigui cobert satisfactòriament, però en aquest cas es podria cobrir amb algun tipus de servei que ja existeix (bus, bus de barri, etc.) sense haver de crear-ne un de nou.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No estaria tampoc gens malament que Barcelona es descentralitzi una mica en tema de busos, dónan una mica de identitat els seus districtes històrics que antigament molts eran antics pobles que es van agregar a la ciutat. Tenir encomte que Barcelona son com si fossin 10 ciutats en una. Cada districte de Barcelona té més o menys tants habitants com poblacions petites com a St.Adrià o l'Hospitalet (segona ciutat més poblada de Catalunya) que actualment es consideren ciutats. 217.800 habitants té el districte de Sant Martí, si tenim encomte la resta d'habitants dels altres districtes de BCN més o menys tenen als mateixos habitants que Sant Martí, superant ciutats com l'Hospitalet, Sant Adrià, etc. Per això poden tenir una xarxa de busos de districte, sense evidentment renunciar als busos a nivell de Barcelona i interurbans.Guigui wrote:Jo em deixaria de tanta subdivisió tipològica i, sobre tot, de fer trajectes en funció dels límits administratius de la zona de cobertura. "Bus de barri" no passa d'una denominació, al meu parer ben encertada, d'un tipus especial d'autobús per complir serveis de proximitat, amb els vehicles petits que això comporta. Però no crec que s'hagi fet pensant en els barris com a nova divisió administrativa de la ciutat, sinó senzillament com a forma de satisfer una demanda concreta de TP.
O sigui, penso que amb la tipologia actual d'autobusos urbans n'hi ha prou. Evidentment, això no vol dir que no pugui haver-hi algun trajecte que actualment no estigui cobert satisfactòriament, però en aquest cas es podria cobrir amb algun tipus de servei que ja existeix (bus, bus de barri, etc.) sense haver de crear-ne un de nou.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
D'acord, però per això no crec que calgui crear un nou tipus de servei d'autobús. Serveix perfectament qualsevol dels dos que TMB té actualment: bus "normal" i bus de barri. I sincerament, el TP és per arribar còmodament d'un punt A a un punt B, no tant per refermar la identitat de determinat districte, que per això últim ja hi ha moltes altres coses.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Insisteixo que estic d'acord que un servei públic pràctic és l'objectiu, però "ordenar" les línies de bus barri actual en colors i lletres identificatives dels districtes no s'ha de veure com un acte d'identitat. Respecto les vostres opinions, l'intenció és que la gent aporti idees, totes son vàlides perquè reforça. També es d'agraïr agafar un transport públic que sigui estètic, per això vaig dir de pintar les carrosseries amb colors. Tenim autobusos grocs, verds, vermells. Trobo que el bus barri és molt necessari per arribar a zones inaccessibles on no hi arriba el bus normal perquè hi han barris amb carrers molt estrets. El tema dels districtes potser ho he volgut enfocar més a un tema polític, Barcelona no és gaire gran però no és petita tampoc. Aquí parlem de Transports i aquest està relacionat també a temes identitaris o polítics.Guigui wrote:D'acord, però per això no crec que calgui crear un nou tipus de servei d'autobús. Serveix perfectament qualsevol dels dos que TMB té actualment: bus "normal" i bus de barri. I sincerament, el TP és per arribar còmodament d'un punt A a un punt B, no tant per refermar la identitat de determinat districte, que per això últim ja hi ha moltes altres coses.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Això no t'ho nego en absolut.sortrens wrote:Aquí parlem de Transports i aquest està relacionat també a temes identitaris o polítics.
D'altra banda, i com ja ho hem discutit en d'altres fils, la nomenclatura hauria de ser tan unificada i simple com sigui possible. Per tant, cal una numeració homogènia de les línies d'autobús i, en el cas de Barcelona, trobo un encert numerar els busos de barri amb 12x i 13x. I, com en qualsevol altra línia, crec que ja està prou bé així perquè la gent els sàpiga identificar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.