Dubte sobre les 252
Dubte sobre les 252
Ara, amb proliferació dels Alvia, què se n'ha fet de les màquines 252 que operaven per Alta Velocitat?
I d'altra banda, aquestes màquines, a quanta velocitat podien arribar? Tenen la mateixa potència que les que circulen d'aquesta serie per via convencional?
I d'altra banda, aquestes màquines, a quanta velocitat podien arribar? Tenen la mateixa potència que les que circulen d'aquesta serie per via convencional?
Home aquestes màquines circulen crec jo que circulen a la mateixa velocitat que per la linia convencional, a la caixa de la màquina a la part inferior abans d'arribar als eixos hi han uns numeros (et diu el num de la màquina, entre altres) i si vas mirant veuras un numero i a dintre un requadre i alli fica 200b aixó vol dir al velocitat màxima als 448 reformats surt 160a que la "a" vol dir autoritzat pero la "b" no se que vol dir. Aquesta numeració esta dintre d'un rombe menys les 252 i altres trens.
Re: Dubte sobre les 252
Aquí hem de fer un incís, que tal com has formulat la pregunta dónes a entendre una altra cosa. Dins del grup de 252 en ample UIC hi ha dos tipus, a nivell territorial: Les AVE (LAV1, amb els T200 fins a Cordoba i amb els Altaria fins a Majarambrique) i les Altaria (LAV2, fins a Plasencia de Jalón (Altaria de Pamplona i Irun) i Lleida/Roda de Barà (per als Altaria de BCN).Jordi Freixas wrote:Ara, amb proliferació dels Alvia, què se n'ha fet de les màquines 252 que operaven per Alta Velocitat?
Amb l'arribada dels Alvia s'han alliberat locomotores Altaria, però se'n necessiten menys, ja que d'Altaries només hi ha els de Pamplona / Irun i el BCN - Cadiz. Les que s'usaven fins a Lleida, doncs...ni idea d'on són, ja que inclus he vist l'Altaria Triana sortint de Camp de Tarragona amb una 252 AVE (que teòricament estan recloses a la LAV1).
Per UIC estan autoritzades a agafar els 220, mentre que per ibèric estan autoritzades a 200 km/h. La potència és exactament la mateixa en ambdós tensions, 5600kW.Jordi Freixas wrote:I d'altra banda, aquestes màquines, a quanta velocitat podien arribar? Tenen la mateixa potència que les que circulen d'aquesta serie per via convencional?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ni la 'a' ni la 'b' volen dir el que tu dius. Són els tipus de velocitat. Pel fòrum hi ha més d'un fil on s'explica això, busca'ls i mirat-ho.express wrote:alli fica 200b aixó vol dir al velocitat màxima als 448 reformats surt 160a que la "a" vol dir autoritzat pero la "b" no se que vol dir.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte sobre les 252
Però, aquestes locomotores podrien arribar als 300? En algun lloc vaig llegir, que són màquines d'Alta Velocitat.aarongilp wrote:Aquí hem de fer un incís, que tal com has formulat la pregunta dónes a entendre una altra cosa. Dins del grup de 252 en ample UIC hi ha dos tipus, a nivell territorial: Les AVE (LAV1, amb els T200 fins a Cordoba i amb els Altaria fins a Majarambrique) i les Altaria (LAV2, fins a Plasencia de Jalón (Altaria de Pamplona i Irun) i Lleida/Roda de Barà (per als Altaria de BCN).Jordi Freixas wrote:Ara, amb proliferació dels Alvia, què se n'ha fet de les màquines 252 que operaven per Alta Velocitat?
Amb l'arribada dels Alvia s'han alliberat locomotores Altaria, però se'n necessiten menys, ja que d'Altaries només hi ha els de Pamplona / Irun i el BCN - Cadiz. Les que s'usaven fins a Lleida, doncs...ni idea d'on són, ja que inclus he vist l'Altaria Triana sortint de Camp de Tarragona amb una 252 AVE (que teòricament estan recloses a la LAV1).
Per UIC estan autoritzades a agafar els 220, mentre que per ibèric estan autoritzades a 200 km/h. La potència és exactament la mateixa en ambdós tensions, 5600kW.Jordi Freixas wrote:I d'altra banda, aquestes màquines, a quanta velocitat podien arribar? Tenen la mateixa potència que les que circulen d'aquesta serie per via convencional?
Re: Dubte sobre les 252
Home, com t'he dit més amunt, només estan autoritzades a 200/220. I es considera AV tot allò que passi de 200...Jordi Freixas wrote:Però, aquestes locomotores podrien arribar als 300? En algun lloc vaig llegir, que són màquines d'Alta Velocitat.aarongilp wrote:Aquí hem de fer un incís, que tal com has formulat la pregunta dónes a entendre una altra cosa. Dins del grup de 252 en ample UIC hi ha dos tipus, a nivell territorial: Les AVE (LAV1, amb els T200 fins a Cordoba i amb els Altaria fins a Majarambrique) i les Altaria (LAV2, fins a Plasencia de Jalón (Altaria de Pamplona i Irun) i Lleida/Roda de Barà (per als Altaria de BCN).Jordi Freixas wrote:Ara, amb proliferació dels Alvia, què se n'ha fet de les màquines 252 que operaven per Alta Velocitat?
Amb l'arribada dels Alvia s'han alliberat locomotores Altaria, però se'n necessiten menys, ja que d'Altaries només hi ha els de Pamplona / Irun i el BCN - Cadiz. Les que s'usaven fins a Lleida, doncs...ni idea d'on són, ja que inclus he vist l'Altaria Triana sortint de Camp de Tarragona amb una 252 AVE (que teòricament estan recloses a la LAV1).
Per UIC estan autoritzades a agafar els 220, mentre que per ibèric estan autoritzades a 200 km/h. La potència és exactament la mateixa en ambdós tensions, 5600kW.Jordi Freixas wrote:I d'altra banda, aquestes màquines, a quanta velocitat podien arribar? Tenen la mateixa potència que les que circulen d'aquesta serie per via convencional?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
El rècord màxim d'una 252 està en 302 km/h, arrossegant una branca petita de Talgo Pendular.Jordi Freixas wrote:Sí, però una cosa és la velocitat a la qual estiguin autoritzades, i una altra, és la velocitat a la qual hagin arribat en proves.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Entre d'altres coses, perquè creus que se'ls reforma a les branques 130? Se'ls modifica els rodals i les estanquitzacions (o com es digui) per a suportar bé els 250 km/h continuats...I a les 252 no les deixen correr més per moltes coses, entre elles l'agresivitat a la via (22 Tm/eix en AV és molt, a França tenen un límit de 17 Tm/eix per al servei comercial).Jordi Freixas wrote:Aquí volia arribar jo. I per què no els hi deixen augmentar la velocitat als Altaria? Ni que sigui per arribar a 250...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Pensava que ja havia quedat clar fa dies...les 130 són les branques Altaria (Talgo 7) de tota la vida (en servei des del 2000 més o menys), reformades per agafar els 250km/h i, a la vegada, se les hi insereix dues motrius als extrems, deixant-les com a elements automotors.Jordi Freixas wrote:Vols dir que les 130 provenen de reformes?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Els tipus "normal", A i B tenen a veure amb la capacitat del material per passar ràpid per revolts.
En funció de l'acceleració lateral no compensada que és capaç de suportar la gent que va dins del tren (paràmetre limitat pel confort, doncs) es classifica el material en:
N -> fins a 0,65 m/s2 -> mercaderies i convencional "antic"
A -> fins a 1 m/s2 -> autopropulsat i convencional modern tipus 9000,1000, etc...
B -> fins a 1,2 m/s2 -> talgo pendular
Més informació a la plana personal d'en Christian Torrego sobre els trens Talgo
Per altra banda, les 252 tenen una greu limitació per a l'alta velocitat: les seves 22,5 Tm per eix, quan tot el material per a alta velocitat està al voltant de les 17-18,5 Tm per eix. Per exemple, les tractores 130 estan en 18 Tm per eix, malgrat tenir el mecanisme de canvi d'ample.
També cal tenir en compte que les cinc primeres 252 només poden anar en ample 1435 i que les darreres de la sèrie només porten equips per a funcionar en 3000Vcc.
Tenint en compte que els trens Alsthom AVE (s.100) no desenvolupen la mateixa potència sota catenària a 25 KVca que sota 3KVcc, es de suposar que amb les 252 passi el mateix. Segons renfe, a 25 kVca -> 8800 kW a 3kVcc -> 5400 kW
Salut !!
En funció de l'acceleració lateral no compensada que és capaç de suportar la gent que va dins del tren (paràmetre limitat pel confort, doncs) es classifica el material en:
N -> fins a 0,65 m/s2 -> mercaderies i convencional "antic"
A -> fins a 1 m/s2 -> autopropulsat i convencional modern tipus 9000,1000, etc...
B -> fins a 1,2 m/s2 -> talgo pendular
Més informació a la plana personal d'en Christian Torrego sobre els trens Talgo
Per altra banda, les 252 tenen una greu limitació per a l'alta velocitat: les seves 22,5 Tm per eix, quan tot el material per a alta velocitat està al voltant de les 17-18,5 Tm per eix. Per exemple, les tractores 130 estan en 18 Tm per eix, malgrat tenir el mecanisme de canvi d'ample.
També cal tenir en compte que les cinc primeres 252 només poden anar en ample 1435 i que les darreres de la sèrie només porten equips per a funcionar en 3000Vcc.
Tenint en compte que els trens Alsthom AVE (s.100) no desenvolupen la mateixa potència sota catenària a 25 KVca que sota 3KVcc, es de suposar que amb les 252 passi el mateix. Segons renfe, a 25 kVca -> 8800 kW a 3kVcc -> 5400 kW
Salut !!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Excés de desgast de la via i encariment del seu manteniment per conservar els paràmetres geomètrics que permeten circular a 300. És una qüestió purament de costos d'explotació.
Per cert, abans me n'he oblidat. Les 252 són 200B, tot i que durant un temps les d'ample ibèric van ser 160B per problemes de fissures als xassís dels bogies, ja corregits.
Els Talgo 102 són 17 Tm per eix, els Siemens 103 són 17 Tm per eix, els Alsthom 100 són 17,2 Tm per eix, etc...
Per cert, abans me n'he oblidat. Les 252 són 200B, tot i que durant un temps les d'ample ibèric van ser 160B per problemes de fissures als xassís dels bogies, ja corregits.
Els Talgo 102 són 17 Tm per eix, els Siemens 103 són 17 Tm per eix, els Alsthom 100 són 17,2 Tm per eix, etc...
Jordi Freixas wrote:Però si han pogut arribar a 300, quin problema els suposa el pes? Excés d'energia potser?