Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Pues en telenoticies.cat dicen que son trenes de dos pisos: "En aquest darrer punt, Zapatero ha recordat que aquest mateix dijous Rodalies Renfe estrenarà 6 trens nous de doble pis i 31 més fins al 2008"
28/02/2007 17.41
Barcelona
Zapatero admet que el servei de Renfe és "insatisfactori" i Montilla es compromet a exigir-ne el traspàs
mida del text
Les reiterades avaries de Renfe han continuat centrant el debat polític tant al Parlament de Catalunya com al Congrés dels Diputats. A Madrid, Rodríguez Zapatero ha reconegut que el funcionament de rodalies a Barcelona és "insatisfactori" però espera que el pla de xoc impulsat el novembre passat es tradueixi en millores "a mitjà termini". A Barcelona, Montilla ha acceptat el mandat del Parlament i insistirà a demanar més inversió i el traspàs immediat de les competències que preveu l'Estatut en matèria ferroviària.
El president de la Generalitat, José Montilla, i el del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, han hagut de respondre aquest dimecres les preguntes dels grups polítics sobre el caos endèmic de Rodalies Renfe a Barcelona. I ho han fet el dia abans que es vegin a l’aeroport del Prat. Serà llavors un bon moment perquè el president català materialitzi el compromís que ha assumit al Parlament i traslladi a Zapatero les demandes dels partits de Catalunya, centrades, sobretot, a demanar més inversions a la xarxa ferroviària i exigir el traspàs de les competències que preveu l’Estatut pel que fa als trens.
En aquest sentit, CiU proposa que com a mesura d’urgència Ferrocarrils de la Generalitat gestioni el servei de Rodalies Renfe, una idea que el PSC considera improvisada i pintoresca. ERC, en canvi, creu que una bona mesura seria aplicar sancions pels retards. Els republicans també demanen la dimissió de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, que el conseller Saura, per la seva banda, ha qualificat d’invisible durant la crisi de Renfe.
Zapatero és optimista per encarrilar un servei “insatisfactori”
Al Congrés dels Diputats també hi havia sessió de control al govern i Rodríguez Zapatero també ha hagut de parlar de Renfe arran d’una pregunta del portaveu de CiU, Josep Antoni Duran Lleida, sobre les mesures que pensa aplicar l’executiu per millorar el servei. Zapatero ha admès que el funcionament de rodalies a Barcelona és “insatisfactori” però s’ha mostrat optimista de cara a la seva millora a “mitjà termini”.
Els motius de l’optimisme es fonamenten sobretot en el pla de xoc impulsat pel govern el novembre del 2006 en què es preveia un augment de les inversions, un increment del personal d’atenció a l’usuari, així com l’ampliació del parc de combois. En aquest darrer punt, Zapatero ha recordat que aquest mateix dijous Rodalies Renfe estrenarà 6 trens nous de doble pis i 31 més fins al 2008. També ha recordat que s’ha posat en marxa una unitat d’assistència al viatger integrada per més de 650 persones. I finalment, ha subratllat que el pla de xoc incorpora una inversió addicional de 5 milions d’euros per al manteniment de la xarxa.
Però Duran Lleida no en té prou amb els números. De fet, ha recordat que si bé ha augmentat la inversió al llarg dels últims anys, també és cert que el primer pressupost del govern Zapatero va retallar la inversió a la meitat respecte a l’última legislatura. Això ho ha contraposat a l’augment demogràfic que s’ha produït a l’àrea metropolitana en tot aquest temps. I comptat i debatut, Duran ha conclòs que “el problema és d’inversió però també de gestió”.
Malestar entre usuaris i empresaris
D'altra banda, la Federació d'Empresaris de la Petita i Mitjana Empresa ha obert un nou front. El seu president, Eusebi Cima, creu que el problema de les infraestructures a Catalunya és una vergonya i que afecta la competitivitat de les empreses.
Mentrestant, enmig de tota aquesta crisi, un col•lectiu d'usuaris ha començat a plantejar via internet i SMS que els dijous no es pagui el bitllet de Renfe de rodalies, com a mesura de protesta fins que el pla de xoc del govern sigui una realitat.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=176465
28/02/2007 17.41
Barcelona
Zapatero admet que el servei de Renfe és "insatisfactori" i Montilla es compromet a exigir-ne el traspàs
mida del text
Les reiterades avaries de Renfe han continuat centrant el debat polític tant al Parlament de Catalunya com al Congrés dels Diputats. A Madrid, Rodríguez Zapatero ha reconegut que el funcionament de rodalies a Barcelona és "insatisfactori" però espera que el pla de xoc impulsat el novembre passat es tradueixi en millores "a mitjà termini". A Barcelona, Montilla ha acceptat el mandat del Parlament i insistirà a demanar més inversió i el traspàs immediat de les competències que preveu l'Estatut en matèria ferroviària.
El president de la Generalitat, José Montilla, i el del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, han hagut de respondre aquest dimecres les preguntes dels grups polítics sobre el caos endèmic de Rodalies Renfe a Barcelona. I ho han fet el dia abans que es vegin a l’aeroport del Prat. Serà llavors un bon moment perquè el president català materialitzi el compromís que ha assumit al Parlament i traslladi a Zapatero les demandes dels partits de Catalunya, centrades, sobretot, a demanar més inversions a la xarxa ferroviària i exigir el traspàs de les competències que preveu l’Estatut pel que fa als trens.
En aquest sentit, CiU proposa que com a mesura d’urgència Ferrocarrils de la Generalitat gestioni el servei de Rodalies Renfe, una idea que el PSC considera improvisada i pintoresca. ERC, en canvi, creu que una bona mesura seria aplicar sancions pels retards. Els republicans també demanen la dimissió de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, que el conseller Saura, per la seva banda, ha qualificat d’invisible durant la crisi de Renfe.
Zapatero és optimista per encarrilar un servei “insatisfactori”
Al Congrés dels Diputats també hi havia sessió de control al govern i Rodríguez Zapatero també ha hagut de parlar de Renfe arran d’una pregunta del portaveu de CiU, Josep Antoni Duran Lleida, sobre les mesures que pensa aplicar l’executiu per millorar el servei. Zapatero ha admès que el funcionament de rodalies a Barcelona és “insatisfactori” però s’ha mostrat optimista de cara a la seva millora a “mitjà termini”.
Els motius de l’optimisme es fonamenten sobretot en el pla de xoc impulsat pel govern el novembre del 2006 en què es preveia un augment de les inversions, un increment del personal d’atenció a l’usuari, així com l’ampliació del parc de combois. En aquest darrer punt, Zapatero ha recordat que aquest mateix dijous Rodalies Renfe estrenarà 6 trens nous de doble pis i 31 més fins al 2008. També ha recordat que s’ha posat en marxa una unitat d’assistència al viatger integrada per més de 650 persones. I finalment, ha subratllat que el pla de xoc incorpora una inversió addicional de 5 milions d’euros per al manteniment de la xarxa.
Però Duran Lleida no en té prou amb els números. De fet, ha recordat que si bé ha augmentat la inversió al llarg dels últims anys, també és cert que el primer pressupost del govern Zapatero va retallar la inversió a la meitat respecte a l’última legislatura. Això ho ha contraposat a l’augment demogràfic que s’ha produït a l’àrea metropolitana en tot aquest temps. I comptat i debatut, Duran ha conclòs que “el problema és d’inversió però també de gestió”.
Malestar entre usuaris i empresaris
D'altra banda, la Federació d'Empresaris de la Petita i Mitjana Empresa ha obert un nou front. El seu president, Eusebi Cima, creu que el problema de les infraestructures a Catalunya és una vergonya i que afecta la competitivitat de les empreses.
Mentrestant, enmig de tota aquesta crisi, un col•lectiu d'usuaris ha començat a plantejar via internet i SMS que els dijous no es pagui el bitllet de Renfe de rodalies, com a mesura de protesta fins que el pla de xoc del govern sigui una realitat.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=176465
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Com a usuari habitual de la R2 sud, em sento indignat pel servei que presta RENFE.
Actuament ens trobem que lamajoria d trens que van cap a St. Vicenç de Calders per la tarda van plens fins a dalt, encara que es facin amb unitats de 6 cotxes de 2 pisos (450 o 451?)
És vergonyós, ahir mateix, jo vaig tenir l genial idea d'anar fins el Clot-Aragó, estant a Urquinaona per poder seure bé, ja que a Passeig de Gràcia es formen unes aglomeracions a les andanes qe no s'hi pot estar i a Sants trobar lloc al tren és impossible.
Així que vig agafar el tren que passa pel Clot a les 18.27. Com no, el tren venia quasi totalment buit de Sant Andreu Comtal, però relativamnet ple comparat amb altres dies qu he agafat el tren allà. A tot això, jo portava dues motxiles i una jaqueta a la mà, i tenia la intenció d'estudiar durant el viatge fins a Sitges.
Arribo a Pg. de Gràcia i al tren només queden com 2 seients lliures per compartiment. Jo ja començo a patir pensant on posaré totes les meves coses.
Arribem a Snts. El tren comença a omplir-se fins al punt en que hi ha gent a la zona de les portes, a les escales, a l'esècie de compartiments per posar maletes, al passadís...
A tot això jo em veig obligat a posar-me una motxila sota les cames com puc, (recordar el poc espai que hi ha als trens de 2 pisos), una altra motxila a sobre de les cames, la jaqueta a sobre, i a sobre de tot el llibre d'Història obert...
Així fins a Castelldefels, ja que aquest tren per sort només para a Gavà i Castelldefels abans d'arribar a Sitges, perquè sinó tots els que anéssin cap a El Prat i Vilecans encara omplirien més el tren...
Finalment arribo a Sitges, on es comença a notar que el tren va més buit, encara que queda gent dempeus a la zona de portes.
I ara la meva pregunta:
Hi ha algun impedimet físic perquè els trens que acaben a Castelldefels acabin a Vilanova o a St. Vicenç?
Actuament ens trobem que lamajoria d trens que van cap a St. Vicenç de Calders per la tarda van plens fins a dalt, encara que es facin amb unitats de 6 cotxes de 2 pisos (450 o 451?)
És vergonyós, ahir mateix, jo vaig tenir l genial idea d'anar fins el Clot-Aragó, estant a Urquinaona per poder seure bé, ja que a Passeig de Gràcia es formen unes aglomeracions a les andanes qe no s'hi pot estar i a Sants trobar lloc al tren és impossible.
Així que vig agafar el tren que passa pel Clot a les 18.27. Com no, el tren venia quasi totalment buit de Sant Andreu Comtal, però relativamnet ple comparat amb altres dies qu he agafat el tren allà. A tot això, jo portava dues motxiles i una jaqueta a la mà, i tenia la intenció d'estudiar durant el viatge fins a Sitges.
Arribo a Pg. de Gràcia i al tren només queden com 2 seients lliures per compartiment. Jo ja començo a patir pensant on posaré totes les meves coses.
Arribem a Snts. El tren comença a omplir-se fins al punt en que hi ha gent a la zona de les portes, a les escales, a l'esècie de compartiments per posar maletes, al passadís...
A tot això jo em veig obligat a posar-me una motxila sota les cames com puc, (recordar el poc espai que hi ha als trens de 2 pisos), una altra motxila a sobre de les cames, la jaqueta a sobre, i a sobre de tot el llibre d'Història obert...
Així fins a Castelldefels, ja que aquest tren per sort només para a Gavà i Castelldefels abans d'arribar a Sitges, perquè sinó tots els que anéssin cap a El Prat i Vilecans encara omplirien més el tren...
Finalment arribo a Sitges, on es comença a notar que el tren va més buit, encara que queda gent dempeus a la zona de portes.
I ara la meva pregunta:
Hi ha algun impedimet físic perquè els trens que acaben a Castelldefels acabin a Vilanova o a St. Vicenç?
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
A quarts de 7 a Sants s'anunciva retrasos als trens que circulaven per via 5.
Acabo de sentir a la TV que hi ha un incendi al tunel de Sants Plaça de Catalunya afectant a C1, C3, C4 i C7. Sembla que s'ha incendiat provocat. Es circula per bloqueig telefonic, ja que ha afectat al sistema de senyalització.
Acabo de sentir a la TV que hi ha un incendi al tunel de Sants Plaça de Catalunya afectant a C1, C3, C4 i C7. Sembla que s'ha incendiat provocat. Es circula per bloqueig telefonic, ja que ha afectat al sistema de senyalització.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
EUKibo wrote:Avui l'indicador de propera parada posava tota l'estona HOSTALRIC.... La megafonia no funcionava... I sense megafonia una persona que no agafa mai RENFE no pot saber on ha de baixar, ja que hi ha parades en les que no para i no pot fer el trajecte comptant parades i a les estacions a moltes hi ha nomes un lletrero indicant el nom i no es veu des de molts vagons... Per cert, haurien de prohibir els trens de pis doble per nazis que son en la configuracio actual... Per seure has d'intercalar les cames amb el de davant, al posarte dret el cap no hi cap, amb el del costat et vas fregant, pel passadis no es pot passar de l'estret que es, les portes es colapsen amb gent que vol entrar i sortir, hi ha mases esglaons i d'adaptabilitat 0, no hi ha on finar motxiles ni jaquetes. I a part, sempre van grafitejats, bruts, i la megafonia sempre falla (no se sent be).
I com sempre per anar un retar de 10min i per tornar uns altres 10min aprox... Aixi que confirmo que funcionen amb la normalitat que caracteritza el servei de RENFE, un retard minim de 10min i dona les gracies si pasen dos dies seguit sarribant amb aquest retard a la C2.
Tens tota la raó, mai he vist circular un tren a la R2 que compleixi els horaris, com amínim 5 minuts de retard.
Això de les pantalles amb proopera parada no va gens bé, l'altre dia, a l'arribar a Sitges deia que la pròxima parada era:
"El Clot-Aragó, enllaç amb metro i MD"
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
28/02/2007 20.26
Barcelona
Un petit incendi a l'estació de Sants provoca retards aquesta hora de quinze minuts a rodalies Renfe
Vespre caòtic al servei de rodalies de Renfe. Una suposada incidencia, que no s'ha arribat a detectar, ha provocat retards d'un quart d'hora de mitjana a les linies del Garraf i de l'aeroport. A això s'hi ha afegit la interrupció momentània del servei a la resta de linies perquè hi havia fum al tunel a l'estació de Sants a causa d'un incendi en el mecanisme de canvi d'agulles.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=176698
Han dit que el petit incendi ha pogut ser provocat ja que hi havien unes travesses de fusta cremades a sobre dels cables de control, però sabent com són els sapastres de renfe que tenen tot tirat pels túnels em puc imaginar qualsevol cosa
Salutacions.
Barcelona
Un petit incendi a l'estació de Sants provoca retards aquesta hora de quinze minuts a rodalies Renfe
Vespre caòtic al servei de rodalies de Renfe. Una suposada incidencia, que no s'ha arribat a detectar, ha provocat retards d'un quart d'hora de mitjana a les linies del Garraf i de l'aeroport. A això s'hi ha afegit la interrupció momentània del servei a la resta de linies perquè hi havia fum al tunel a l'estació de Sants a causa d'un incendi en el mecanisme de canvi d'agulles.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=176698
Han dit que el petit incendi ha pogut ser provocat ja que hi havien unes travesses de fusta cremades a sobre dels cables de control, però sabent com són els sapastres de renfe que tenen tot tirat pels túnels em puc imaginar qualsevol cosa
Salutacions.
Hay trenes que es mejor no coger...
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
A ver, que no os habeis enterado aun? La filosofia en Renfe Cercanias Barcelona es la de yo no tengo la culpa la teneis vosotros catalanes, pero en palabras mas finas.
SIEMPRE en los ocmunicados de informacion mienten. Dicen retrasos minimos de 10min cuando son de 30min y por ejemplo la ultima averia en Garraf que cayo la catenaria, acusaron a terceras personas y luego se demostro que fue un tren que arranco la catenaria y por eso se fue la tension del tendido electrico...
Aqui otra vez ha pasado lo mismo acusan a la gente de sus errores por lo que parece, tal y como esta la infrastructura, os aseguro que ADIF-RENFE no necesita a nadie para que se les quemen sus cosas...
Ademas, pienso que pasan pocas averias y tienen mucha suerte los de RENFE estando como estan las infrastructuras y los trenes...
SIEMPRE en los ocmunicados de informacion mienten. Dicen retrasos minimos de 10min cuando son de 30min y por ejemplo la ultima averia en Garraf que cayo la catenaria, acusaron a terceras personas y luego se demostro que fue un tren que arranco la catenaria y por eso se fue la tension del tendido electrico...
Aqui otra vez ha pasado lo mismo acusan a la gente de sus errores por lo que parece, tal y como esta la infrastructura, os aseguro que ADIF-RENFE no necesita a nadie para que se les quemen sus cosas...
Ademas, pienso que pasan pocas averias y tienen mucha suerte los de RENFE estando como estan las infrastructuras y los trenes...
Vaya vergüenza!!!EUKibo wrote:A ver, que no os habeis enterado aun? La filosofia en Renfe Cercanias Barcelona es la de yo no tengo la culpa la teneis vosotros catalanes, pero en palabras mas finas.
SIEMPRE en los ocmunicados de informacion mienten. Dicen retrasos minimos de 10min cuando son de 30min y por ejemplo la ultima averia en Garraf que cayo la catenaria, acusaron a terceras personas y luego se demostro que fue un tren que arranco la catenaria y por eso se fue la tension del tendido electrico...
Aqui otra vez ha pasado lo mismo acusan a la gente de sus errores por lo que parece, tal y como esta la infrastructura, os aseguro que ADIF-RENFE no necesita a nadie para que se les quemen sus cosas...
Ademas, pienso que pasan pocas averias y tienen mucha suerte los de RENFE estando como estan las infrastructuras y los trenes...
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Verbena a l'estació de Sants:
A hores d'ara:
-BTS entre Sants i Plaça Catalunya
-BTS entre Sants i Passeig de Gràcia
Degudament els trens expedits amb Factor de Circulació armat amb Gorra Xiuet i Fanalet.
Enclavament costat Girona de Sants sense servei: senyals apagades i brigades d'Adif inspeccionant la zona afectada. Molt de fum i extractors funcionant.
El Regional de Portbou, amb un retrás inmens, ha hagut de maniobrar per recular de la via tres, molt possible a la vía 5, doncs l'encalvament costat Vilanova funciona perfectament mentres l'altre està desactivat sense possiblitat de moure ni una sola agulla. Un Forarire us ho explicarà millor això últim.
Salut,
A hores d'ara:
-BTS entre Sants i Plaça Catalunya
-BTS entre Sants i Passeig de Gràcia
Degudament els trens expedits amb Factor de Circulació armat amb Gorra Xiuet i Fanalet.
Enclavament costat Girona de Sants sense servei: senyals apagades i brigades d'Adif inspeccionant la zona afectada. Molt de fum i extractors funcionant.
El Regional de Portbou, amb un retrás inmens, ha hagut de maniobrar per recular de la via tres, molt possible a la vía 5, doncs l'encalvament costat Vilanova funciona perfectament mentres l'altre està desactivat sense possiblitat de moure ni una sola agulla. Un Forarire us ho explicarà millor això últim.
Salut,
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Ho sento taant....
Jordilar wrote:Verbena a l'estació de Sants:
A hores d'ara:
-BTS entre Sants i Plaça Catalunya
-BTS entre Sants i Passeig de Gràcia
Degudament els trens expedits amb Factor de Circulació armat amb Gorra Xiuet i Fanalet.
Enclavament costat Girona de Sants sense servei: senyals apagades i brigades d'Adif inspeccionant la zona afectada. Molt de fum i extractors funcionant.
El Regional de Portbou, amb un retrás inmens, ha hagut de maniobrar per recular de la via tres, molt possible a la vía 5, doncs l'encalvament costat Vilanova funciona perfectament mentres l'altre està desactivat sense possiblitat de moure ni una sola agulla. Un Forarire us ho explicarà millor això últim.
Salut,
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Això de l'incendi provocat em sembla...
De L.V.:
Un incendio provocado entre las estaciones de Sants y Catalunya de Cercanías afecta a cuatro líneas
Esta misma tarde, una nueva avería ha causado retrasos de 15 minutos en las líneas C-2 y C-10
28/02/2007| Actualizada a las 20:35h
Barcelona. (Agencias).- Un pequeño incendio declarado esta tarde entre las estaciones de Plaça de Catalunya y Sants, ya sofocado, ha paralizado la circulación de los trenes de Cercanías de Renfe de las líneas C1, C3, C4 y C7, según han informado fuentes de la compañía ferroviaria. Unos trozos de madera hallados en el lugar donde se ha originado el fuego indican que el incendio ha sido provocado.
El incidente, ajeno a la avería que se ha registrado esta misma tarde en las instalaciones y que ha provocado retrasos de más de quince minutos en los trenes de las líneas C1 y C2, ha ocurrido sobre las 19.30 horas en el túnel que une las estaciones de Sants y Catalunya, por las que pasan la mayoría de trenes de la red.
La humareda que han generado las llamas ha obligado a detener la circulación de trenes de cuatro líneas, la C1 (L'Hospitalet de Llobregat-Maçanet-Massanes), C3 (L'Hospitalet de Llobregat-Vic), C4 (Manresa-Sant Vicenç de Calders) y C7 (L'Hospitalet de Llobregat-Martorell).
Por otro lado, una incidencia en las instalaciones ferroviarias, ya solucionada, ha provocado esta tarde retrasos de más de quince minutos en las líneas C2, que une Maçanet-Massanes y Sant Vicens de Calders, y la C-10, que enlaza la estación de Francia con el aeropuerto de El Prat.
En lo que va de año, la red de Cercanías de Renfe ha registrado una veintena de averías e incidencias, lo que ha colmado la paciencia de muchos pasajeros, que agrupados bajo el colectivo Usuarios hartos de Renfe han anunciado para mañana un acto de protesta que consistirá en no pagar el billete.
Precisamente, el presidente del Ejecutivo, José Luis Rodríguez Zapatero, ha reconocido hoy, en la sesión de control al Gobierno del Congreso, que el funcionamiento de Cercanías de Renfe en Barcelona "no es satisfactorio", pero se ha mostrado convencido de que el plan de medidas puesto en marcha en noviembre dará a medio plazo "el resultado que los ciudadanos merecen".
Por su parte, el presidente de la Generalitat, José Montilla, ha pedido, también en sesión de control parlamentaria, que se inviertan "de forma inmediata" los 1.800 millones de euros en Cercanías de Renfe y los 260 millones del plan de choque para la mejora de la red ferroviaria pactados entre el Gobierno y la Generalitat, para poder abordar el traspaso de Cercanías a Catalunya.
De L.V.:
Un incendio provocado entre las estaciones de Sants y Catalunya de Cercanías afecta a cuatro líneas
Esta misma tarde, una nueva avería ha causado retrasos de 15 minutos en las líneas C-2 y C-10
28/02/2007| Actualizada a las 20:35h
Barcelona. (Agencias).- Un pequeño incendio declarado esta tarde entre las estaciones de Plaça de Catalunya y Sants, ya sofocado, ha paralizado la circulación de los trenes de Cercanías de Renfe de las líneas C1, C3, C4 y C7, según han informado fuentes de la compañía ferroviaria. Unos trozos de madera hallados en el lugar donde se ha originado el fuego indican que el incendio ha sido provocado.
El incidente, ajeno a la avería que se ha registrado esta misma tarde en las instalaciones y que ha provocado retrasos de más de quince minutos en los trenes de las líneas C1 y C2, ha ocurrido sobre las 19.30 horas en el túnel que une las estaciones de Sants y Catalunya, por las que pasan la mayoría de trenes de la red.
La humareda que han generado las llamas ha obligado a detener la circulación de trenes de cuatro líneas, la C1 (L'Hospitalet de Llobregat-Maçanet-Massanes), C3 (L'Hospitalet de Llobregat-Vic), C4 (Manresa-Sant Vicenç de Calders) y C7 (L'Hospitalet de Llobregat-Martorell).
Por otro lado, una incidencia en las instalaciones ferroviarias, ya solucionada, ha provocado esta tarde retrasos de más de quince minutos en las líneas C2, que une Maçanet-Massanes y Sant Vicens de Calders, y la C-10, que enlaza la estación de Francia con el aeropuerto de El Prat.
En lo que va de año, la red de Cercanías de Renfe ha registrado una veintena de averías e incidencias, lo que ha colmado la paciencia de muchos pasajeros, que agrupados bajo el colectivo Usuarios hartos de Renfe han anunciado para mañana un acto de protesta que consistirá en no pagar el billete.
Precisamente, el presidente del Ejecutivo, José Luis Rodríguez Zapatero, ha reconocido hoy, en la sesión de control al Gobierno del Congreso, que el funcionamiento de Cercanías de Renfe en Barcelona "no es satisfactorio", pero se ha mostrado convencido de que el plan de medidas puesto en marcha en noviembre dará a medio plazo "el resultado que los ciudadanos merecen".
Por su parte, el presidente de la Generalitat, José Montilla, ha pedido, también en sesión de control parlamentaria, que se inviertan "de forma inmediata" los 1.800 millones de euros en Cercanías de Renfe y los 260 millones del plan de choque para la mejora de la red ferroviaria pactados entre el Gobierno y la Generalitat, para poder abordar el traspaso de Cercanías a Catalunya.
Increïble,han de repasar l'infraestructura de punta a punta,perqué jo ja n'estic fart del mal servei de rodalies renfe,i avui m'he vist afectat de l'incendi entre Sants i Plaça Catalunya.Serie9000 wrote:ATENCIÓ: 3 INCENDIS PROVOCATS: SANTS, S.A.COMTAL, CASTELLBISBAL... RETRASSOS D'UNA HORA...
AIXO ES L'APOCALIPSI!!
Per cert,incendis provocats,vol dir que els ha fet algú?Perqué sinó el problema no seria l'infraestructurta,sinó la seguretat.
Respecte a lo de la averia,jo m'he vist embolucrat,he agafat a Sant Vicenç de Castellet un regional procedent de Lleida amb destinació L'Hospitalet(Hora de pas per Terrassa;18.44),arribem bé a Sant Andreu Arenal(19.22),el tren va ràpid i cap a les 19.27 comença a anar lent i lent durant 3 minuts fins que a 30 metres de l'estació d'Arc de Triomf el tren és queda aturat com 20 minuts.Els primers 15 minuts allà dins sense saber res,la gent desesperada,etc....al cap de 15 minuts el maquinista comunica per megafonia manula que estariem "unos minutos"allà parats,i al cap de 5 minuts o mès torna el tren en marxa,Jo cançat de la renfe em baixo a Arc de Triomf i agafo el metro,ja que la renfe anava fatal.
El que menys entenc és per què han parat el tren a 20m d'Arc de Triomf quan en aquesta estació no n'hi havia cap tren,o costava tant aturar-lo a l'estació d'Arc de Triomf i poder continuar el viatge de la majoria de passatgers en metro,peró com renfe no vol pedre clients,doncs alà l'aturem a 20 metres de l'estació i deixem allà la gent tirada.Mirà si era fàcil de solucionar la desesperació de la gent.
Conclusió,agafaré menys la renfe,avui m'ha decepcionat i molt
Mireu si aquest tren ha anat amb retard,que l'hora prevista d'arribada a Hospitalet era a les 19.38 i a les 19.45 era a Arc de Triomf encara.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Tinc entès que a Madrid, a principis dels 90 hi havia molt de caos a Rodalies i un dia els viatgers, fars, van ocupar les vies de l'estació d'Atocha.
Aquí mai passarà una cosa així a Barcelona-Sants? Seria una bona manera de que se n'adonessin de la situació.
Actualment, quan ens trob que un dia hi a moltes avaries, com avui, pensem que ja no pot ser pitjor, però al cap de 2 setmanes ens trobem amb el mateix. Això és indignant
Aquí mai passarà una cosa així a Barcelona-Sants? Seria una bona manera de que se n'adonessin de la situació.
Actualment, quan ens trob que un dia hi a moltes avaries, com avui, pensem que ja no pot ser pitjor, però al cap de 2 setmanes ens trobem amb el mateix. Això és indignant
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Ara fa una estona, una amiga ma estat explicant una mica la experiència personal d'aquestes incidències:
Està a l'autònoma, son les 18.50 i es dirigeix cap a Sant Joan Despí. Com perd el tren via Barcelona, decideix anar per Martorell (que passa 10 minuts després).
Arriben perfectament a Martorell. Allà els anuncien que per incidència tècnica a Martorell, el servei queda interromput.
40 minuts després, els comuniquen que la via pel Baix Llobregat està tallada i que per anar a Barcelona, sortirà en pocs minuts un tren, via Cerdanyola. Arriben a Castellbisbal i s'hi estan uns 20 minuts.
Allà, els diuen que per la via del costat passarà un tren amb destinació
Cornellà. Pels meus càlculs deuen ser sobre les 20.15.
Silenci absolut
A les 21.15, amb l'andana a vessar, per fi passa un tren amb destinació Barcelona.
Només ha trigat 3 hores en fer un recorregut d'una hora.
Ja els podrien haber deixat tirats a Martorell o Molins on tindrien alguna altra opció i no a Castellbisbal, on no hi ha absolutament res.
Edito per dir que, tot i que han tingut temps, no han vist ni un sol dels famosos autocars per a incidències.
Està a l'autònoma, son les 18.50 i es dirigeix cap a Sant Joan Despí. Com perd el tren via Barcelona, decideix anar per Martorell (que passa 10 minuts després).
Arriben perfectament a Martorell. Allà els anuncien que per incidència tècnica a Martorell, el servei queda interromput.
40 minuts després, els comuniquen que la via pel Baix Llobregat està tallada i que per anar a Barcelona, sortirà en pocs minuts un tren, via Cerdanyola. Arriben a Castellbisbal i s'hi estan uns 20 minuts.
Allà, els diuen que per la via del costat passarà un tren amb destinació
Cornellà. Pels meus càlculs deuen ser sobre les 20.15.
Silenci absolut
A les 21.15, amb l'andana a vessar, per fi passa un tren amb destinació Barcelona.
Només ha trigat 3 hores en fer un recorregut d'una hora.
Ja els podrien haber deixat tirats a Martorell o Molins on tindrien alguna altra opció i no a Castellbisbal, on no hi ha absolutament res.
Edito per dir que, tot i que han tingut temps, no han vist ni un sol dels famosos autocars per a incidències.