MOTÍ A PG DE GRACIA!!!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/
------------------------------------------------------
Tres incendis intencionats col·lapsen la xarxa de RENFE a Barcelona
Grups d'usuaris ocupen les vies a Passeig de Gràcia
Tres incendis intencionats a les estacions de Sants, Sant Andreu Comtal i Castellbisbal han provocat a la nit el caos a la xarxa de rodalies de RENFE de Barcelona, amb retards molt importants dels trens fins ben entrada la nit. Els incendis han estat petits però han fet malbé una part
A l'estació del Passeig de Gràcia un centenar d'usuaris han ocupat les vies del tren fins la mitjanit en protesta perquè ningú no els ha dit res dels retards.
Els focs s'han originat entre les 19.25 i les 20 hores de forma simultània i han ocasionat danys als senyals i altres sistemes de seguretat. L'incendi més important s'ha produït cap a les 19.25 hores al túnel que hi ha entre les estacions de Sants i plaça Catalunya i 15 minuts després el personal del gestor d'infraestructures Adif ha aconseguit apagar el foc.
L'incident ha afectat els cables de les instal·lacions de seguretat, que regulen els senyals. Per raons de seguretat, els semàfors de les dues vies del túnel han quedat en vermell i ha hagut d'autoritzar-se el pas de cada un dels trens manualment.
Els altres dos incendis s'han produït a les estacions de Castellbisbal i Sant Andreu Comtal, entre les 19.30 i les 19.45 hores, aproximadament, amb focs provocats en arquetes, talls de cables i altres possibles actes de sabotatge que estan sent investigats i que també han afectat el sistema de senyalització.
A les proximitats dels incendis s'han trobat líquids inflamables i altres elements que assenyalen la intencionalitat dels incendis.
------------------------------------------------------
Tres incendis intencionats col·lapsen la xarxa de RENFE a Barcelona
Grups d'usuaris ocupen les vies a Passeig de Gràcia
Tres incendis intencionats a les estacions de Sants, Sant Andreu Comtal i Castellbisbal han provocat a la nit el caos a la xarxa de rodalies de RENFE de Barcelona, amb retards molt importants dels trens fins ben entrada la nit. Els incendis han estat petits però han fet malbé una part
A l'estació del Passeig de Gràcia un centenar d'usuaris han ocupat les vies del tren fins la mitjanit en protesta perquè ningú no els ha dit res dels retards.
Els focs s'han originat entre les 19.25 i les 20 hores de forma simultània i han ocasionat danys als senyals i altres sistemes de seguretat. L'incendi més important s'ha produït cap a les 19.25 hores al túnel que hi ha entre les estacions de Sants i plaça Catalunya i 15 minuts després el personal del gestor d'infraestructures Adif ha aconseguit apagar el foc.
L'incident ha afectat els cables de les instal·lacions de seguretat, que regulen els senyals. Per raons de seguretat, els semàfors de les dues vies del túnel han quedat en vermell i ha hagut d'autoritzar-se el pas de cada un dels trens manualment.
Els altres dos incendis s'han produït a les estacions de Castellbisbal i Sant Andreu Comtal, entre les 19.30 i les 19.45 hores, aproximadament, amb focs provocats en arquetes, talls de cables i altres possibles actes de sabotatge que estan sent investigats i que també han afectat el sistema de senyalització.
A les proximitats dels incendis s'han trobat líquids inflamables i altres elements que assenyalen la intencionalitat dels incendis.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
I la pregunta, si es confirma la intencionalitat dels incendis es:
A qui li pot interesar fer aixo? i perque? que vol aconseguir? tres incendis simultanis va mes enllà de una bretolada o similar.
El de la gent a les vies es criticable, pero ha sortit per la televisió algú que parlava desde un telefón i desde l'estació que deia que en tres hores la unica informació que habien rebut habia sigut el que els hi habia dit una dona de la neteja, aixi que entenc l'actitud encara que no ho comparteixi.
A qui li pot interesar fer aixo? i perque? que vol aconseguir? tres incendis simultanis va mes enllà de una bretolada o similar.
El de la gent a les vies es criticable, pero ha sortit per la televisió algú que parlava desde un telefón i desde l'estació que deia que en tres hores la unica informació que habien rebut habia sigut el que els hi habia dit una dona de la neteja, aixi que entenc l'actitud encara que no ho comparteixi.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
A Cerdanyola i a altres estacions, els missatges per megafonia, que només es sent a l'andana i no se sent al vestíbul, només feien sonar el gong i no se sentia la veu que el donava, el sabotatge pot haver afectat la megafonia?
faristol wrote:I la pregunta, si es confirma la intencionalitat dels incendis es:
A qui li pot interesar fer aixo? i perque? que vol aconseguir? tres incendis simultanis va mes enllà de una bretolada o similar.
El de la gent a les vies es criticable, pero ha sortit per la televisió algú que parlava desde un telefón i desde l'estació que deia que en tres hores la unica informació que habien rebut habia sigut el que els hi habia dit una dona de la neteja, aixi que entenc l'actitud encara que no ho comparteixi.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
------------------------------------------
Uns usuaris llencen pedres a un tren
L'estació de Sants va viure ahir a la tarda moments de tensió entre els usuaris que es desesperaven a les andanes perquè durant més d'una hora no hi passava cap tren. El més greu va ser quan un grup d'usuaris va agafar pedres de les vies i les va llançar contra un tren aturat. «La gent perd els nervis i carrega contra nosaltres, però no en tenim la culpa», es queixava després un treballador de Renfe que va veure de prop l'incident.
Al cap d'una estona l'estació de Sants es va convertir en un feu dels agents de seguretat privada, que controlaven els accessos a les andanes i intentaven dissuadir amb la seva presència cap més incidents. Agents dels Mossos d'Esquadra també van patrullar per l'estació durant la tarda.
Els informadors de la companyia Renfe donaven informacions contradictòries. Una informadora a l'estació de Sants assegurava que el servei estava aturat perquè s'havia produït una incidència «molt greu» que no podia precisar, un altre informador a la mateixa estació explicava que el servei ja s'havia restablert i que la causa havia estat un incendi en un vagó. A baix, a les andanes, un tercer informador explicava que havien cremat unes fustes al túnel entre la plaça Catalunya i l'estació de Sants.
ASSEGUDA A PASSEIG DE GRÀCIA
A la plaça Catalunya el servei de megafonia informaven que una avaria a Sants estava provocant retards de 15 minuts, quan allà feia una hora que no hi passava cap tren. El servei d'atenció al client no estava obert a la tarda, i les taquilles de bitllets van esgotar de seguida els fulls de reclamacions.
A la nit el servei no estava normalitzat i encara hi havia retards de dos hores. Un centenar d'usuaris van ocupar les vies al Passeig de Gràcia per protestar, segons va informar TV3.
------------------------------------------
Uns usuaris llencen pedres a un tren
L'estació de Sants va viure ahir a la tarda moments de tensió entre els usuaris que es desesperaven a les andanes perquè durant més d'una hora no hi passava cap tren. El més greu va ser quan un grup d'usuaris va agafar pedres de les vies i les va llançar contra un tren aturat. «La gent perd els nervis i carrega contra nosaltres, però no en tenim la culpa», es queixava després un treballador de Renfe que va veure de prop l'incident.
Al cap d'una estona l'estació de Sants es va convertir en un feu dels agents de seguretat privada, que controlaven els accessos a les andanes i intentaven dissuadir amb la seva presència cap més incidents. Agents dels Mossos d'Esquadra també van patrullar per l'estació durant la tarda.
Els informadors de la companyia Renfe donaven informacions contradictòries. Una informadora a l'estació de Sants assegurava que el servei estava aturat perquè s'havia produït una incidència «molt greu» que no podia precisar, un altre informador a la mateixa estació explicava que el servei ja s'havia restablert i que la causa havia estat un incendi en un vagó. A baix, a les andanes, un tercer informador explicava que havien cremat unes fustes al túnel entre la plaça Catalunya i l'estació de Sants.
ASSEGUDA A PASSEIG DE GRÀCIA
A la plaça Catalunya el servei de megafonia informaven que una avaria a Sants estava provocant retards de 15 minuts, quan allà feia una hora que no hi passava cap tren. El servei d'atenció al client no estava obert a la tarda, i les taquilles de bitllets van esgotar de seguida els fulls de reclamacions.
A la nit el servei no estava normalitzat i encara hi havia retards de dos hores. Un centenar d'usuaris van ocupar les vies al Passeig de Gràcia per protestar, segons va informar TV3.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Aixo es una salvatjada, pero la veritat es que la gent esta fins el Pebrots i no ve d'ara tot aixo, fa molt temps que s'anava caldejant el tema, i quant algu se li acaba la paciencia quant n'ha tingut molta poden passar coses aixi, i aixo es molt perillós, la gent ja va prou cremada amb hipoteques, etc.. etc.. com per que cada dia arribi tard a la feina, algu tindria que acabar amb aixo si no aqui pot passar algo molt mes greu, no hi ha res mes dolent que una massa de gent cabrejada per un mateix motiu.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Patètic.
Hola!
No comparteixo actes vandàlics de l'estil incendis, pedrades, etc.
Però ocupar la via com a manifestació cívica per mostrar el teu malestar em sembla una opció respectable. Jo m'hi haguès sumat.
Al responsable de l'ADIF a Barcelona no se li ha ocorregut altra cosa que anomenar els viatgers farts de tant de festival "insolidaris". Ell, mentrestant, tot "solidari" fa servir el seu cotxe oficial.
Patètic.
Salut!
No comparteixo actes vandàlics de l'estil incendis, pedrades, etc.
Però ocupar la via com a manifestació cívica per mostrar el teu malestar em sembla una opció respectable. Jo m'hi haguès sumat.
Al responsable de l'ADIF a Barcelona no se li ha ocorregut altra cosa que anomenar els viatgers farts de tant de festival "insolidaris". Ell, mentrestant, tot "solidari" fa servir el seu cotxe oficial.
Patètic.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
------------------------------------------
Confirmat el sabotatge
Els Mossos investiguen si l'incendi està relacionat amb les eleccions sindicals
Els sindicats denuncien les retallades de personal dels últims anys i afirmen que són "la causa del manteniment precari" i les avaries
Quim Torrent
Els Mossos d'Esquadra van confirmar ahir que l'incendi de dimecres a les vies del túnel de l'estació de Sants "és més que probable que sigui intencionat". Una ampolla de líquid inflamable, que en aquests moments s'està analitzant al laboratori, i unes fustes cremades són les proves que sostenen l'argument policíac. Segons la mateixa investigació, i tal com ja apuntaven fonts del ministeri de Foment, l'incendi de Castellbisbal va ser conseqüència directa del de Sants, ja que es va transmetre a través d'un cable de fibra òptica.
Les investigacions se centren ara en l'autoria dels fets. Per una banda, es treballa amb la hipòtesi que algun usuari fos el causant del foc, tot i que és una suposició molt poc probable. Pren més forma el fet que fos un empleat de Renfe, d'Adif o d'una tercera empresa relacionada amb les obres a l'estació de Sants qui provoqués el foc.
Es dóna la circumstància que ahir Renfe celebrava eleccions sindicals enmig d'un clima de forta tensió amb l'empresa. Fonts sindicals van explicar a l'AVUI que "hi ha molt de malestar entre els treballadors perquè les avaries són pel manteniment precari de les instal·lacions, que és a causa dels retalls de personal de l'empresa els últims anys". Aquesta afirmació sindical no va ser confirmada ni desmentida per Renfe. Tot i que als Rodalies de Barcelona no es nota gens, sota el pretext de la modernització Renfe va justificar les retallades de personal en el seu pla estratègic.
Per la seva banda, el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, que ahir va visitar l'aeroport del Prat, va fer una nova promesa. En aquest cas, i com ja havia fet la ministra de Foment fa uns mesos, va prometre "posar tots els mitjans per millorar el servei de Rodalies i garantir-ne la seguretat". El president espanyol també va aprofitar per assegurar "que el sabotatge no té res a veure amb la necessitat d'incrementar la inversió a la xarxa de Rodalies, com està fent el pla d'emergència", que se suposa que hauria de solucionar els problemes de la xarxa. Zapatero va demanar que es persegueixi els culpables.
------------------------------------------
Confirmat el sabotatge
Els Mossos investiguen si l'incendi està relacionat amb les eleccions sindicals
Els sindicats denuncien les retallades de personal dels últims anys i afirmen que són "la causa del manteniment precari" i les avaries
Quim Torrent
Els Mossos d'Esquadra van confirmar ahir que l'incendi de dimecres a les vies del túnel de l'estació de Sants "és més que probable que sigui intencionat". Una ampolla de líquid inflamable, que en aquests moments s'està analitzant al laboratori, i unes fustes cremades són les proves que sostenen l'argument policíac. Segons la mateixa investigació, i tal com ja apuntaven fonts del ministeri de Foment, l'incendi de Castellbisbal va ser conseqüència directa del de Sants, ja que es va transmetre a través d'un cable de fibra òptica.
Les investigacions se centren ara en l'autoria dels fets. Per una banda, es treballa amb la hipòtesi que algun usuari fos el causant del foc, tot i que és una suposició molt poc probable. Pren més forma el fet que fos un empleat de Renfe, d'Adif o d'una tercera empresa relacionada amb les obres a l'estació de Sants qui provoqués el foc.
Es dóna la circumstància que ahir Renfe celebrava eleccions sindicals enmig d'un clima de forta tensió amb l'empresa. Fonts sindicals van explicar a l'AVUI que "hi ha molt de malestar entre els treballadors perquè les avaries són pel manteniment precari de les instal·lacions, que és a causa dels retalls de personal de l'empresa els últims anys". Aquesta afirmació sindical no va ser confirmada ni desmentida per Renfe. Tot i que als Rodalies de Barcelona no es nota gens, sota el pretext de la modernització Renfe va justificar les retallades de personal en el seu pla estratègic.
Per la seva banda, el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, que ahir va visitar l'aeroport del Prat, va fer una nova promesa. En aquest cas, i com ja havia fet la ministra de Foment fa uns mesos, va prometre "posar tots els mitjans per millorar el servei de Rodalies i garantir-ne la seguretat". El president espanyol també va aprofitar per assegurar "que el sabotatge no té res a veure amb la necessitat d'incrementar la inversió a la xarxa de Rodalies, com està fent el pla d'emergència", que se suposa que hauria de solucionar els problemes de la xarxa. Zapatero va demanar que es persegueixi els culpables.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
--------------------------------------
Escàs seguiment de la crida a no pagar el bitllet
Molts usuaris desconeixien la proposta o tenien por de ser multats
Redacció / B. Deltell
La convocatòria ciutadana que feia una crida a viatjar ahir sense bitllet en els trens de Rodalies, com a protesta pel mal servei crònic de la xarxa, va tenir un seguiment més aviat escàs. Molts viatgers desconeixien la proposta, que havia estat difosa a través d'Internet i missatges de telefonia mòbil. A les estacions de Sants i Plaça de Catalunya de Barcelona gairebé tots els usuaris entraven i sortien amb el bitllet validat, malgrat que a Sants els accessos van estar oberts durant les primeres hores del matí per permetre que pogués sortir tothom.
La iniciativa Dijous no pago, promoguda pel col·lectiu Usuaris Farts de Renfe, també va tenir un seguiment nul a l'estació de Vilanova i la Geltrú, un dels punts calents de la línia C-2, que cobreix el tram Barcelona-Sant Vicenç de Calders. La Sònia, una jove estudiant d'econòmiques, tenia dubtes sobre la iniciativa. "Aquí hi ha molta opacitat: qui hi ha darrere de tot això?", es preguntava.
Hi va haver, però, altres motius per no afegir-se a la convocatòria, com ara el desconeixement absolut de la iniciativa, por de ser multat i targetes mensuals ja pagades. El José, que treballa a Gavà, està en contra d'aquest tipus d'accions, però creu que "si hi hagués gent informant i donant cobertura als que passen sense pagar, potser alguns s'hi haurien afegit".
A l'estació de Vilanova es palpava una estranya agror que, en qualsevol moment, podria desembocar en protestes espontànies, com ja ha succeït en altres punts del país. Molts joves acusaven directament els polítics de no haver fet res durant mesos. La Marta, que treballa a Barcelona en una gestoria, s'ha de llevar dues hores abans si no vol arribar tard, "i tot i així no sempre ho aconsegueixo". Ella, com el Jordi, estudiant de segon curs de filologia, va arremetre contra "aquells que ens diuen que utilitzem el transport públic".
--------------------------------------
Escàs seguiment de la crida a no pagar el bitllet
Molts usuaris desconeixien la proposta o tenien por de ser multats
Redacció / B. Deltell
La convocatòria ciutadana que feia una crida a viatjar ahir sense bitllet en els trens de Rodalies, com a protesta pel mal servei crònic de la xarxa, va tenir un seguiment més aviat escàs. Molts viatgers desconeixien la proposta, que havia estat difosa a través d'Internet i missatges de telefonia mòbil. A les estacions de Sants i Plaça de Catalunya de Barcelona gairebé tots els usuaris entraven i sortien amb el bitllet validat, malgrat que a Sants els accessos van estar oberts durant les primeres hores del matí per permetre que pogués sortir tothom.
La iniciativa Dijous no pago, promoguda pel col·lectiu Usuaris Farts de Renfe, també va tenir un seguiment nul a l'estació de Vilanova i la Geltrú, un dels punts calents de la línia C-2, que cobreix el tram Barcelona-Sant Vicenç de Calders. La Sònia, una jove estudiant d'econòmiques, tenia dubtes sobre la iniciativa. "Aquí hi ha molta opacitat: qui hi ha darrere de tot això?", es preguntava.
Hi va haver, però, altres motius per no afegir-se a la convocatòria, com ara el desconeixement absolut de la iniciativa, por de ser multat i targetes mensuals ja pagades. El José, que treballa a Gavà, està en contra d'aquest tipus d'accions, però creu que "si hi hagués gent informant i donant cobertura als que passen sense pagar, potser alguns s'hi haurien afegit".
A l'estació de Vilanova es palpava una estranya agror que, en qualsevol moment, podria desembocar en protestes espontànies, com ja ha succeït en altres punts del país. Molts joves acusaven directament els polítics de no haver fet res durant mesos. La Marta, que treballa a Barcelona en una gestoria, s'ha de llevar dues hores abans si no vol arribar tard, "i tot i així no sempre ho aconsegueixo". Ella, com el Jordi, estudiant de segon curs de filologia, va arremetre contra "aquells que ens diuen que utilitzem el transport públic".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Sabotatge: sospita fundada
M'ha semblat sentir-ho a la ràdio i no m'ho creia...
Ho he buscat i ho he trobat a la web d'Europa Press.
Dijous 1 de març hi havia eleccions sindicals a renfe.
Entre això i que l'arqueta que va cremar era la més indicada per provocar un caos solemne i que estava a 1 km de Sants.
Em sona als problemes de catenària que hi ha cada vegada que es convoca una vaga a renfe.
Salut !!
Ho he buscat i ho he trobat a la web d'Europa Press.
Dijous 1 de març hi havia eleccions sindicals a renfe.
Entre això i que l'arqueta que va cremar era la més indicada per provocar un caos solemne i que estava a 1 km de Sants.
Em sona als problemes de catenària que hi ha cada vegada que es convoca una vaga a renfe.
Salut !!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-----------------------------------
Queixes · Els usuaris de Renfe critiquen una vegada més les males maneres de la companyia a l'hora d'informar vaga
· Hi estan d'acord però "falta organització"
Per Q. Torrent / Fotos: M.A. Torres
Ultratjats, resignats, condemnats, vexats, humiliats, escaldats, destrossats, desesperats... Els 400.000 usuaris de Renfe Rodalies a Barcelona han esgotat tots els qualificatius per definir la seva situació. La tensió es respira a l'ambient de les andanes de qualsevol estació. Ningú sap què passarà si els trens no comencen a funcionar.
Sandra Casadevall
Teià. Usuària diària de la C-1
"És infernal. L'últim dia vaig estar més de tres hores per anar de Teià a Barcelona. Els que informen gairebé no saben res. Si informessin més bé, podria quedar-me a casa o buscar alternatives. Tot i que ho vaig saber pel diari, no he fet vaga perquè hi havia confusió. Algú havia de pagar perquè passéssim tots. No sé si es tracta que dimiteixi algú, però que apliquin mesures per arreglar-ho".
Marta Diago
Martorell. Usuària diària de la C-4
"Molts retards i poca informació. Ja he fet sis reclamacions i només m'han tornat els diners en una ocasió. Sempre arribo tard a la feina. Sort que el meu cap es fa el càrrec de la situació".
Víctor Cueto
Vilassar. Usuari diari de la C-1
"N'estic fins als ous, de perdre dues hores cada dia. No hi ha dret. El govern de la Generalitat ho permet perquè siguem els usuaris els que ens rebotem".
Verónica Rojas
Vilassar. Usuària diària de la C-1
"La gent talla les línies perquè ningú dóna cap informació ni explicació. És evident que falta inversió. I fa molts anys que s'hauria d'haver fet".
Robert Oliva
Vilassar. Usuari de la C-1 i la C-4
"Sempre que agafo Renfe arribo tard a la feina. Sort que des de l'Hospitalet tinc alternatives i, quan hi ha col·lapse, puc agafar el metro o l'autobús. La gent no sap què fer. Costa seguir la vaga, perquè no hi ha organització. Hem d'adoptar una postura més ferma".
Montse Marcos
Sabadell. Usuària diària de la C-3
"Caldria prendre mesures. No he vist gairebé ningú que fes vaga, però sé que a Sants han obert les portes perquè la gent passi".
Óscar Sánchez
Barcelona. Usuari diari de la C-2
"Habitualment arribo tard a la feina per culpa de Renfe. La situació pot comportar que la gent faci coses salvatges. No és que hi estigui d'acord, però arriba un punt que entens el que fa la gent. L'Estat hauria d'entendre el greuge comparatiu en inversions que patim els catalans. Per exemple, no pot ser que totes les línies de Rodalies passin per dues vies a Plaça de Catalunya".
Ricard Núñez
Malgrat de Mar. Usuari de la C-1
"Molts dies no puc arribar a temps a classe. A vegades intento agafar-lo abans de l'hora que tocaria".
Xavier Brustenya
Sant Cugat. Usuari diari de la C-3
"No he fet vaga perquè tinc el bitllet trimestral i pago igualment. Sort que a la feina no tinc hora d'entrada. Abans baixava amb Ferrocarrils, però ara l'estació em queda molt lluny de casa".
Muntsa Niso
Badalona. Usuària diària de la C-1
"Sóc tossuda i vull agafar el tren. No tinc cotxe per decisió personal. Les deficiències i la falta d'informació et fan improvisar. El tren es para cada dia sense explicacions abans d'Arc de Triomf 6, 8, 10 o 15 minuts. Em sembla fantàstica la vaga i les protestes dels usuaris. Renfe contribueix al canvi climàtic perquè fa que la gent utilitzi el cotxe".
-----------------------------------
Queixes · Els usuaris de Renfe critiquen una vegada més les males maneres de la companyia a l'hora d'informar vaga
· Hi estan d'acord però "falta organització"
Per Q. Torrent / Fotos: M.A. Torres
Ultratjats, resignats, condemnats, vexats, humiliats, escaldats, destrossats, desesperats... Els 400.000 usuaris de Renfe Rodalies a Barcelona han esgotat tots els qualificatius per definir la seva situació. La tensió es respira a l'ambient de les andanes de qualsevol estació. Ningú sap què passarà si els trens no comencen a funcionar.
Sandra Casadevall
Teià. Usuària diària de la C-1
"És infernal. L'últim dia vaig estar més de tres hores per anar de Teià a Barcelona. Els que informen gairebé no saben res. Si informessin més bé, podria quedar-me a casa o buscar alternatives. Tot i que ho vaig saber pel diari, no he fet vaga perquè hi havia confusió. Algú havia de pagar perquè passéssim tots. No sé si es tracta que dimiteixi algú, però que apliquin mesures per arreglar-ho".
Marta Diago
Martorell. Usuària diària de la C-4
"Molts retards i poca informació. Ja he fet sis reclamacions i només m'han tornat els diners en una ocasió. Sempre arribo tard a la feina. Sort que el meu cap es fa el càrrec de la situació".
Víctor Cueto
Vilassar. Usuari diari de la C-1
"N'estic fins als ous, de perdre dues hores cada dia. No hi ha dret. El govern de la Generalitat ho permet perquè siguem els usuaris els que ens rebotem".
Verónica Rojas
Vilassar. Usuària diària de la C-1
"La gent talla les línies perquè ningú dóna cap informació ni explicació. És evident que falta inversió. I fa molts anys que s'hauria d'haver fet".
Robert Oliva
Vilassar. Usuari de la C-1 i la C-4
"Sempre que agafo Renfe arribo tard a la feina. Sort que des de l'Hospitalet tinc alternatives i, quan hi ha col·lapse, puc agafar el metro o l'autobús. La gent no sap què fer. Costa seguir la vaga, perquè no hi ha organització. Hem d'adoptar una postura més ferma".
Montse Marcos
Sabadell. Usuària diària de la C-3
"Caldria prendre mesures. No he vist gairebé ningú que fes vaga, però sé que a Sants han obert les portes perquè la gent passi".
Óscar Sánchez
Barcelona. Usuari diari de la C-2
"Habitualment arribo tard a la feina per culpa de Renfe. La situació pot comportar que la gent faci coses salvatges. No és que hi estigui d'acord, però arriba un punt que entens el que fa la gent. L'Estat hauria d'entendre el greuge comparatiu en inversions que patim els catalans. Per exemple, no pot ser que totes les línies de Rodalies passin per dues vies a Plaça de Catalunya".
Ricard Núñez
Malgrat de Mar. Usuari de la C-1
"Molts dies no puc arribar a temps a classe. A vegades intento agafar-lo abans de l'hora que tocaria".
Xavier Brustenya
Sant Cugat. Usuari diari de la C-3
"No he fet vaga perquè tinc el bitllet trimestral i pago igualment. Sort que a la feina no tinc hora d'entrada. Abans baixava amb Ferrocarrils, però ara l'estació em queda molt lluny de casa".
Muntsa Niso
Badalona. Usuària diària de la C-1
"Sóc tossuda i vull agafar el tren. No tinc cotxe per decisió personal. Les deficiències i la falta d'informació et fan improvisar. El tren es para cada dia sense explicacions abans d'Arc de Triomf 6, 8, 10 o 15 minuts. Em sembla fantàstica la vaga i les protestes dels usuaris. Renfe contribueix al canvi climàtic perquè fa que la gent utilitzi el cotxe".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Patètic.
A mi em va anar pels pèls de trobar-me atrapat pel tall de Passeig de Gràcia. Vaig tenir sort, i en lloc d'arribar a Girona passada la una de la matinada vaig poder estar a casa a dos quarts de dotze.JaMiRo! wrote:No comparteixo actes vandàlics de l'estil incendis, pedrades, etc.
Però ocupar la via com a manifestació cívica per mostrar el teu malestar em sembla una opció respectable. Jo m'hi haguès sumat.