Canvis de rètols a estacions de Renfe
Si l'ATM ha conseguit convèncer a RENFE perque funcioni amb bitllets integrats, no crec que deixi que les noves empreses actuin sense... Vaja, hauria de ser una condició Sine qua non per als nous operadors.
Ara mateix, tmpc hi ha alternatives en les linies de rodalies... Si hi ha un problema a sitges, es fot tota la R2. L'únic que fan és desviar tots els altre serveis de MD i LLD per la linia de vilafranca xo els de rodalies re d re...
A més, com que el bitllet estara integrat segur que si hi ha un problema es podra transbordar als trens de l'altre operador sense problemes.
Ara mateix, tmpc hi ha alternatives en les linies de rodalies... Si hi ha un problema a sitges, es fot tota la R2. L'únic que fan és desviar tots els altre serveis de MD i LLD per la linia de vilafranca xo els de rodalies re d re...
A més, com que el bitllet estara integrat segur que si hi ha un problema es podra transbordar als trens de l'altre operador sense problemes.
Si es queda RENFE suposo que seguira tenint les seves tarifes (no se si més barates, ja que no hem d'oblidar que amb la lliberalització es privatitzarà) i si hi ha altres operadores, seguirant tenint les seves tarifes apart d'acceptar els títols integrats de l'ATM.Albert wrote:Però perdriem les tarifes només de Renfe, que són mé sbarates que les ATM.
Edito: tmb hem de tenir en compte que rodalies és un servei bàsic i com a tal esta subvencionat. Amb la lliberalització tmb ho estara.
Tret dels casos on la zona ATM no coincideix amb la Zona-Renfe, amb "Bonotren" és més barat que amb T-10. Per aixpo dic que cal mantenir tots dos sistemes de tarificació i que així cadascú faci servir el que li resulti més avantatjós.EUKibo wrote:Albert! seran per tu mes barats, jo visc a la zona 1 i vagi on vagi sempre la RENFE em cobra d'1 a 4 zones de més
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Pero es un timo el bonotren!! només serveix per RENFE i les estacions RENFE estan estrategicament molt malament situades i sempre cal bus o metro perque t'apropin a la destinacio que vols, la gent prefereix gastarse una miqueta mes i poder fer transbords i agafar el bus o el metro també amb el bitllet mateix i "gratis". I un bonotren a l'Aeroport... XD vés a saber quant mes costa que una T10! A més això que RENFE tingui les zones que te fa que a la gent li passi el seguent: Tinc un amic de Premià que va tots els dies a Castelldefels i pensava que feia un trajecte de 3-2-1-2 Zones i es comprava una T-10 de 3 zones pensant que es colava una zona, i en canvi la RENFE amb la m**** de les seves zones no havia vist que el mapa ATM era diferent i que nomes li cobraven 2-1 Zones!! Els de la RENFE estan fets uns estafadors i ho saben perque fastidien centenars de milers de persones d'una manera molt gran amb increment minim d'1 de mes a 4 de mes zones enfront una molt escassa minoria que es beneficia.
Jo el que trobaria just es la zonificació estandard (Amb rebaixada una mica de preus de zones llunyanes i fusió de les zones 3-4 i 5-6) i que la RENFE oferis un bitllet especial per si vas a l'estació següent que poguessis pagar sense zones, per casos com Montgat-El Masnou tot i que això faria que moltisima gent es colaria...
Jo el que trobaria just es la zonificació estandard (Amb rebaixada una mica de preus de zones llunyanes i fusió de les zones 3-4 i 5-6) i que la RENFE oferis un bitllet especial per si vas a l'estació següent que poguessis pagar sense zones, per casos com Montgat-El Masnou tot i que això faria que moltisima gent es colaria...
Doncs a estacions com Barberà del Vallès o Cerdanyola del Vallès (sobretot a aquesta última) el bonotren és moltíssim més utilitzat que la T-10 donat que és molt més barat i poca gent fa canvi al metro. I les estacions no estan al centre d'aquestes poblacions precisament.EUKibo wrote:Pero es un timo el bonotren!! només serveix per RENFE i les estacions RENFE estan estrategicament molt malament situades i sempre cal bus o metro perque t'apropin a la destinacio que vols, la gent prefereix gastarse una miqueta mes i poder fer transbords i agafar el bus o el metro també amb el bitllet mateix i "gratis". I un bonotren a l'Aeroport... XD vés a saber quant mes costa que una T10! A més això que RENFE tingui les zones que te fa que a la gent li passi el seguent: Tinc un amic de Premià que va tots els dies a Castelldefels i pensava que feia un trajecte de 3-2-1-2 Zones i es comprava una T-10 de 3 zones pensant que es colava una zona, i en canvi la RENFE amb la m**** de les seves zones no havia vist que el mapa ATM era diferent i que nomes li cobraven 2-1 Zones!! Els de la RENFE estan fets uns estafadors i ho saben perque fastidien centenars de milers de persones d'una manera molt gran amb increment minim d'1 de mes a 4 de mes zones enfront una molt escassa minoria que es beneficia.
Jo el que trobaria just es la zonificació estandard (Amb rebaixada una mica de preus de zones llunyanes i fusió de les zones 3-4 i 5-6) i que la RENFE oferis un bitllet especial per si vas a l'estació següent que poguessis pagar sense zones, per casos com Montgat-El Masnou tot i que això faria que moltisima gent es colaria...
Per cert, que a RENFE entre estacions contigues es cobra una zona. I d'altra banda, només com a "curiositat" l'autobús urbà de Barberà del Vallès no està integrat i l'abonament de 10 viatges que té és més car que una T-10 de 1 zona.
Anem per parts:
Moltes estacions estan mal situades als pobles, però als pobles hi estem molt acostumats a caminar fins a l'estació. A Martorell, per exemple, jo tinc uns 15 minuts a peu a l'estació. Molta gent té com a destinació la plaça Catalunya i el Passeig de Gràcia, sense necessitar cap transbordament. Sigui com sigui, si trovem per algun lloc el percentatge de títols integrats i el de títols exclusius de Renfe Rodalies veruàs com aquests últims estan per sobre del 20% segur, i això no és poca cosa.
El Bonotren serveix només per Renfe, és clar, però no és cap timo.EUKibo wrote:Pero es un timo el bonotren!! només serveix per RENFE i les estacions RENFE estan estrategicament molt malament situades i sempre cal bus o metro perque t'apropin a la destinacio que vols, la gent prefereix gastarse una miqueta mes i poder fer transbords i agafar el bus o el metro també amb el bitllet mateix i "gratis".
Moltes estacions estan mal situades als pobles, però als pobles hi estem molt acostumats a caminar fins a l'estació. A Martorell, per exemple, jo tinc uns 15 minuts a peu a l'estació. Molta gent té com a destinació la plaça Catalunya i el Passeig de Gràcia, sense necessitar cap transbordament. Sigui com sigui, si trovem per algun lloc el percentatge de títols integrats i el de títols exclusius de Renfe Rodalies veruàs com aquests últims estan per sobre del 20% segur, i això no és poca cosa.
Aquí si que et dóno la raó: és un timo. Suposo que la idea és treure calers dels turistes que ho paguen sense exclamar-se per a res. De totes maneres, nosaltres ja som prou espavilats per a comprar la T-10 ja que en aquest cas ens surt més a compte,EUKibo wrote: I un bonotren a l'Aeroport... XD vés a saber quant mes costa que una T10!
El que dius és correcte: Premià - Castelldefels són 2 zones ATM i 3 zones Renfe. Un usuari espavilat utilitzarà una T-10 de 2 zones.EUKibo wrote:Tinc un amic de Premià que va tots els dies a Castelldefels i pensava que feia un trajecte de 3-2-1-2 Zones i es comprava una T-10 de 3 zones pensant que es colava una zona, i en canvi la RENFE amb la m**** de les seves zones no havia vist que el mapa ATM era diferent i que nomes li cobraven 2-1 Zones!!
Els de Renfe apliquen el sistema de tarifes segons el títol que compri l'usuari, ni més ni menys. Una altra cosa és que els taquillers siguin com són (d'empreses subcontractades, sense formació adequada, ...) i que els usuaris no parin atenció al funcionament de les tarifes, res més. I aquesta minoria (la que tu dius que és tan escassa) no té perquè pagar segons el sistema ATM. Només es tracta d'escollir el millor per cadascú, no cal "fotre" uns perque els altres no saben llegir.EUKibo wrote:Els de la RENFE estan fets uns estafadors i ho saben perque fastidien centenars de milers de persones d'una manera molt gran amb increment minim d'1 de mes a 4 de mes zones enfront una molt escassa minoria que es beneficia.
Sobre la fusió de les zones 3 i 4, així com la 5 i 6, només dir-te que els calers han de sortir d'algun lloc. Si es recapta menys, apujaran tarifes, això està clar. I en quant a viatjar entre estacions contigües, dir-te que als transports ferroviaris es paga el mínim encara que estiguin en zones diferents, i al bus interurbà es paga el mínim si estan a poblacions limítrofes,EUKibo wrote:Jo el que trobaria just es la zonificació estandard (Amb rebaixada una mica de preus de zones llunyanes i fusió de les zones 3-4 i 5-6) i que la RENFE oferis un bitllet especial per si vas a l'estació següent que poguessis pagar sense zones, per casos com Montgat-El Masnou tot i que això faria que moltisima gent es colaria...
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Estació de Mollet-Santa Rosa, amb els rètols modificats.
Salutacions.
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Falta que posin el nou anagrama de Renfe al Metro! Em refere
Falta que posin el nou anagrama de Renfe al Metro! Em refereixo dintre dels vagons.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Falta que posin el nou anagrama de Renfe al Metro! Em re
Més que el logotip, hi posaria un triangle d'avaria.sortrens wrote:Falta que posin el nou anagrama de Renfe al Metro! Em refereixo dintre dels vagons.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.