- La carretera C-1415 (Granollers - Mataró per la collada), després de trobar la C-60 venint de Parpers, té un cediu el pas per deixar preferència als vehicles procedents de la carretera local que ve de Dosrius.
- La N-II s'incorpora a la ronda de Mataró mitjançant un altre cediu el pas.
Carreteres principals que perden prioritat de circulació
Carreteres principals que perden prioritat de circulació
Obro aquest fil per intentar fer un llistat de cruïlles on la que no té preferència és la que té un rang superior o bé altres casos de carreteres principals que no perden la prioritat en alguns casos. Ho il·lustraré amb dos exemples:
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Amb la proliferació de rotondes a les cruïlles del país, cada cop hi ha més cediu-el-pas a totes les carreteres. Altra cosa són les autovies i autopistes. A França ja fa molts d'anys que això és així i, a sobre, al pas per moltes poblacions et trobes tots els passos de vianants elevats i moltes limitacions a 30 Km/h.
Salut !!
Salut !!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Entrar a la Ronda de Dalt, sentit Llobregat, des de la C-58, també suposa un "cediu el pas", mentre que incorporar-se a la Ronda Litoral, sentit Besòs, venint des del mateix sector, és directe i el "cediu el pas" és pels vehicles procedents de la Ronda de Dalt, en teoria "la mateixa via".
Clar que aquestes zones són molt complexes, en molts casos no es pot parlar de via principal o secundària degut a que estan dissoltes en carrils d'acceleració i deceleració, vies de servei, trams d'enllaç comuns, etc. i a l'hora de la veritat el que es té en compte és la ubicació i fluxe previst de tràfic de cadascuna (com ha de ser, d'altra banda)
El cas que esmentes de la N-II també podria entendre's com a "transformació en travesia", si bé travesia una mica peculiar per tractar-se d'una ronda. El que vull dir és que la configuració urbana sempre guanya a la carretera que l' "alimenta" (com és lògic, també), i qualsevol carretera nacional important es queda en "no res" davant les implacables normes que regeixen la circulació per casc urbà. I si toca un cediu el pas, doncs cediu el pas (sempre consola més que un semàfor vermell). El que passa és que estem perdent el costum d'això, perquè (feliçment) cada cop hi ha menys obligació d'atravessar poblacions quan viatges per una nacional radial.
Clar que aquestes zones són molt complexes, en molts casos no es pot parlar de via principal o secundària degut a que estan dissoltes en carrils d'acceleració i deceleració, vies de servei, trams d'enllaç comuns, etc. i a l'hora de la veritat el que es té en compte és la ubicació i fluxe previst de tràfic de cadascuna (com ha de ser, d'altra banda)
El cas que esmentes de la N-II també podria entendre's com a "transformació en travesia", si bé travesia una mica peculiar per tractar-se d'una ronda. El que vull dir és que la configuració urbana sempre guanya a la carretera que l' "alimenta" (com és lògic, també), i qualsevol carretera nacional important es queda en "no res" davant les implacables normes que regeixen la circulació per casc urbà. I si toca un cediu el pas, doncs cediu el pas (sempre consola més que un semàfor vermell). El que passa és que estem perdent el costum d'això, perquè (feliçment) cada cop hi ha menys obligació d'atravessar poblacions quan viatges per una nacional radial.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Entrar a la Ronda de Dalt, sentit Llobregat, des de la C-58, també suposa un "cediu el pas", mentre que incorporar-se a la Ronda Litoral, sentit Besòs, venint des del mateix sector, és directe i el "cediu el pas" és pels vehicles procedents de la Ronda de Dalt, en teoria "la mateixa via".
Clar que aquestes zones són molt complexes, en molts casos no es pot parlar de via principal o secundària degut a que estan dissoltes en carrils d'acceleració i deceleració, vies de servei, trams d'enllaç comuns, etc. i a l'hora de la veritat el que es té en compte és la ubicació i fluxe previst de tràfic de cadascuna (com ha de ser, d'altra banda)
El cas que esmentes de la N-II també podria entendre's com a "transformació en travesia", si bé travesia una mica peculiar per tractar-se d'una ronda. El que vull dir és que la configuració urbana sempre guanya a la carretera que l' "alimenta" (com és lògic, també), i qualsevol carretera nacional important es queda en "no res" davant les implacables normes que regeixen la circulació per casc urbà. I si toca un cediu el pas, doncs cediu el pas (sempre consola més que un semàfor vermell). El que passa és que estem perdent el costum d'això, perquè (feliçment) cada cop hi ha menys obligació d'atravessar poblacions quan viatges per una nacional radial.
Clar que aquestes zones són molt complexes, en molts casos no es pot parlar de via principal o secundària degut a que estan dissoltes en carrils d'acceleració i deceleració, vies de servei, trams d'enllaç comuns, etc. i a l'hora de la veritat el que es té en compte és la ubicació i fluxe previst de tràfic de cadascuna (com ha de ser, d'altra banda)
El cas que esmentes de la N-II també podria entendre's com a "transformació en travesia", si bé travesia una mica peculiar per tractar-se d'una ronda. El que vull dir és que la configuració urbana sempre guanya a la carretera que l' "alimenta" (com és lògic, també), i qualsevol carretera nacional important es queda en "no res" davant les implacables normes que regeixen la circulació per casc urbà. I si toca un cediu el pas, doncs cediu el pas (sempre consola més que un semàfor vermell). El que passa és que estem perdent el costum d'això, perquè (feliçment) cada cop hi ha menys obligació d'atravessar poblacions quan viatges per una nacional radial.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Si subes a Andorra por la C-14, en la población de Adrall tiene preferencia la C-14 y la que tiene el ceda es la N-260. A pesar de que la nacional tenga una jerarquía más alta que la C-14, lo que sucede aquí es lógico: mucha más gente baja de la Seu d'Urgell a Barcelona, Tarragona y Lérida, que no a Sort. Si la N-260 tuviera prioridad respecto a la C-14, sería... ¡¡una estupidez!!
A parte que hace años, la N-260 en numeración no existía, era la misma C-1313 (actual C-14) la que iba hasta la misma Seu d'Urgell.Denekcalb wrote:Si subes a Andorra por la C-14, en la población de Adrall tiene preferencia la C-14 y la que tiene el ceda es la N-260. A pesar de que la nacional tenga una jerarquía más alta que la C-14, lo que sucede aquí es lógico: mucha más gente baja de la Seu d'Urgell a Barcelona, Tarragona y Lérida, que no a Sort. Si la N-260 tuviera prioridad respecto a la C-14, sería... ¡¡una estupidez!!
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Si aquest cas em crida l'atenció és perquè el comparo amb la breu incorporació de la C-25 a la C-17 a Vic, on es disposa de carril propi (és més, per seguir la C-25 ni tan sols fa falta fer cap canvi de carril).Fran-Ikarus wrote:El cas que esmentes de la N-II també podria entendre's com a "transformació en travesia", si bé travesia una mica peculiar per tractar-se d'una ronda. El que vull dir és que la configuració urbana sempre guanya a la carretera que l' "alimenta" (com és lògic, també), i qualsevol carretera nacional important es queda en "no res" davant les implacables normes que regeixen la circulació per casc urbà. I si toca un cediu el pas, doncs cediu el pas (sempre consola més que un semàfor vermell). El que passa és que estem perdent el costum d'això, perquè (feliçment) cada cop hi ha menys obligació d'atravessar poblacions quan viatges per una nacional radial.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
I si vas pel del centre també. Però no deia entrar al nus, sinó específicament a la Ronda de Dalt quan ja és RondaMortadel·lo wrote:uhmmmmmmm, jo diria que si vas pel carril de l'esquerra venint de la C58 entres al nus de la trinitat sense cap cediu el pas
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Amb la nomenclatura viària en mà, veuràs que la Ronda de Dalt forma part de la C-32 (tot i que oficialment es denomini B-20), mentre que, en enfilar el Nus de la Trinitat, es deixa la C-58 (que continua cap a la Meridiana) i, si s'agafa la Ronda Litoral, passa a denominar-se B-10.Fran-Ikarus wrote:Entrar a la Ronda de Dalt, sentit Llobregat, des de la C-58, també suposa un "cediu el pas", mentre que incorporar-se a la Ronda Litoral, sentit Besòs, venint des del mateix sector, és directe i el "cediu el pas" és pels vehicles procedents de la Ronda de Dalt, en teoria "la mateixa via".
Per cert, ara no ho tinc present, però algú sap si el pont que surt de la desviació de la Meridiana en direcció al Nus de la Trinitat també forma part de la B-10?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Efectivywonder. Per això ho deia, que cap a la Ronda Litoral s'entra força directe (previ canvi de carril, en un sector una mica "delicat" en hores d'alta afluència de vehicles, uns que volen anar de C-58 a Ronda Litoral i d'altres d'AP7 a Ronda de Dalt) i en canvi a Ronda de Dalt s'entra pel carril de servei/"acceleració" (difícil entrar allà accelerant quan venen molts cotxes) amb cediu el pas, perquè et plantes pràcticament dins del túnel en corba.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Home, utilitzo força sovint la incorporació a la Ronda de Dalt al Nus de la Trinitat i mai m'hi he trobat amb problemes, ni tan sols amb força trànsit. Tot i que el traçat no és ideal (de fet, trobo que les carreteres catalanes, en general, deixen força a desitjar en aquest sentit), penso que hi ha temps de sobres per incorporar-se a un dels tres carrils principals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
segueixo sense entendre per on coi entres a la ronda que has de fer un "seda el pasu", vols dir que no fan un carril especial per als renaults?Fran-Ikarus wrote:Efectivywonder. Per això ho deia, que cap a la Ronda Litoral s'entra força directe (previ canvi de carril, en un sector una mica "delicat" en hores d'alta afluència de vehicles, uns que volen anar de C-58 a Ronda Litoral i d'altres d'AP7 a Ronda de Dalt) i en canvi a Ronda de Dalt s'entra pel carril de servei/"acceleració" (difícil entrar allà accelerant quan venen molts cotxes) amb cediu el pas, perquè et plantes pràcticament dins del túnel en corba.
ES PELIGROSO ASOMARSE
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
A la C-1412 entre Ponts i el Coll de Comiols passa el mateix, hi ha un encreuament on tçe preferència la carretea local que va a Artesa en comptes de la que va a Ponts, ja que antigament nomçes existia la de Artesa.
A la sortida deArtesa direcció Lleida i tarragona, igual, la C-26 cap a Lleida té la prioritat en comptes de la C-14 cap a Tarragona, tot i que entre Artesa i l'encreuament la carretera s'anomena C-14.
A la sortida deArtesa direcció Lleida i tarragona, igual, la C-26 cap a Lleida té la prioritat en comptes de la C-14 cap a Tarragona, tot i que entre Artesa i l'encreuament la carretera s'anomena C-14.
Last edited by Túnels del Garraf on Monday 28/05/2007 22:27, edited 1 time in total.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Ah, serà per això que el senyal de Cediu el Pas és un rombo i no pas un triangle!Mortadel·lo wrote:segueixo sense entendre per on coi entres a la ronda que has de fer un "seda el pasu", vols dir que no fan un carril especial per als renaults?Fran-Ikarus wrote:Efectivywonder. Per això ho deia, que cap a la Ronda Litoral s'entra força directe (previ canvi de carril, en un sector una mica "delicat" en hores d'alta afluència de vehicles, uns que volen anar de C-58 a Ronda Litoral i d'altres d'AP7 a Ronda de Dalt) i en canvi a Ronda de Dalt s'entra pel carril de servei/"acceleració" (difícil entrar allà accelerant quan venen molts cotxes) amb cediu el pas, perquè et plantes pràcticament dins del túnel en corba.
No, parlant seriosament: entro des de la C33, em quedo als dos carrils de la dreta (que de fet són l'inici dels que acaben en la Ronda Litoral sentit Llobregat), quan puc (la línia contínua es transforma en discontínua) em canvio dos més a la dreta. Continuo pel de més a la dreta, fins que apareix un carrill de sortida, que agafo en corba cap a la dreta i després ja en clara baixada amb tendència a anar cap a l'esquerra... i això acaba incorporant-se a la Ronda de Dalt, quasi bé a l'alçada del túnel que hi ha al nus.
De fet, hauria de parlar en passat, perquè fa ben bé 2-3 mesos que ja no ho faig, això (ara entro per Meridiana, accès cap a dreta-esquerra a Via Favència, i segueixo aquesta fins a l'entrada 2, on ja entro a la Ronda de Dalt)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tres quarts del mateix passa amb l'encreuament entre la C-13 i la C-26 a tocar de Balaguer. Venint de Tremp, la C-13 perd prioritat, tot i que en direcció Lleida segueix anomenant-se C-13.Túnels del Garraf wrote:A la sortida deArtesa direcció Lleida i tarragona, igual, la C-26 cap a Lleida té la prioritat en comptes de la C-14 cap a Tarragona, tot i que entre Artesa i l'encreuament la carretera s'anomena C-14.
La qüestió rau en les discrepàncies entre les numeracions i el gros del flux del trànsit. Té molts més usuaris l'eix del Segre, tot i que entre Lleida i la frontera andorrana es digui, segons el tram, C-13, C-26, C-14, N-260 o N-145. Fins i tot agafant el supòsit segons el qual totes les vies catalanes siguin de titularitat de la Generalitat, tindríem tres denominacions diferents per un sol eix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.