Curiositats de la retolació del metro
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Curiositats de la retolació del metro
Si us fixeu, la retolació estàndard de les estacions del metro és: nom estació, logo metro, nom estació, logo metro, termòmetre i tornar a començar.
Trobo una mica antiestètic l'assimetria que causa tenir-hi dos cops el logotip. En lloc d'això, trobo que entre termòmetres n'hi hauria prou amb un panell del logotip entre dos del nom de l'estació.
Bé, és una punyeteria estètica per part meva, però volia aportar aquest granet friki.
D'altra banda, una mancança més greu em sembla l'absència de retolació allí on les andanes s'eixamplen i no hi ha cap paret on fixar-la, com passa a Catalunya L3 al final de l'andana cantó mar. Trobo que haurien de posar-hi unes guies metàl·liques subjectades a les columnes, que poden anar perfectament a una alçada prou alta perquè ningú s'hi clavi un cop de cap.
Trobo una mica antiestètic l'assimetria que causa tenir-hi dos cops el logotip. En lloc d'això, trobo que entre termòmetres n'hi hauria prou amb un panell del logotip entre dos del nom de l'estació.
Bé, és una punyeteria estètica per part meva, però volia aportar aquest granet friki.
D'altra banda, una mancança més greu em sembla l'absència de retolació allí on les andanes s'eixamplen i no hi ha cap paret on fixar-la, com passa a Catalunya L3 al final de l'andana cantó mar. Trobo que haurien de posar-hi unes guies metàl·liques subjectades a les columnes, que poden anar perfectament a una alçada prou alta perquè ningú s'hi clavi un cop de cap.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Ara no acabo d'entendre això de l'assimetria... Se suposa que la sensació de simetria augmenta si el logotip està a un costat i a un altre, no? O no vols dir això?
De fet, el logotip del Metro deu ser un dels pocs que, per sí mateix, és completament simètric!
De fet, el logotip del Metro deu ser un dels pocs que, per sí mateix, és completament simètric!
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No, em refereixo a que la seqüència és: termòmetre, logo, nom estació, logo, nom estació, termòmetre. I m'agradaria més: termòmetre, nom estació, logo, nom estació, termòmetre. És a dir, un element (en aquest cas, el logo) centrat en relació als termòmetres, que amb el seu fons negre contrasten amb el color indicatiu de la línia, creant una certa referència visual.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La configuració d'abans era quan els termòmetres eren sobre el límit de l'andana amb la via, és a dir, invisibles des del tren. Si bé és cert que era més estètic, també cal dir que amb la supressió d'aquelles cornises les estacions han guanyat una mica en lluminositat.entfe001 wrote:Fa temps la configuració era nom d'estació, logotip, termòmetre, logotip, nom d'estació, logotip, termòmetre, logotip... Això que un termòmetre estigui al costat del nom de l'estació és el que trobo antiestètic.
D'altra banda, trobo superflu posar-hi tants logotips. A la gent no li importa tant quina empresa o quin producte "consumeix" sinó on es troba. O sigui que, posats a cobrir totes les estacions de panells, més val que duguin el nom que no pas publicitat institucional encoberta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
I ara que ja han tret les cornises per donar més "lluminositat" i sensació d'espai, es dedicaran a posar portes de tancament d'andanaGuigui wrote:cal dir que amb la supressió d'aquelles cornises les estacions han guanyat una mica en lluminositat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Encants estava rotulat d'aquesta forma i sempre ha tingut la senyalètica a les parets.Guigui wrote:La configuració d'abans era quan els termòmetres eren sobre el límit de l'andana amb la via, és a dir, invisibles des del tren. Si bé és cert que era més estètic, també cal dir que amb la supressió d'aquelles cornises les estacions han guanyat una mica en lluminositat.entfe001 wrote:Fa temps la configuració era nom d'estació, logotip, termòmetre, logotip, nom d'estació, logotip, termòmetre, logotip... Això que un termòmetre estigui al costat del nom de l'estació és el que trobo antiestètic.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En tot cas, deuria ser el disseny de quan el color de fons era gris, abans de passar al negre.entfe001 wrote:Encants estava rotulat d'aquesta forma i sempre ha tingut la senyalètica a les parets.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Abans totes les estacions estaven numerades, ara ja no, és el cas de la "L2". En la "L1" l'estació d'Hospital de Bellvitge és l'estació número 11 i Fondo la 40 (30 estacions). La "L3" Zona Universitària és l'estació número 14. La "L4" quan arribava a Pep Ventura era l'estació número 9. I finalment la "L5" sé també que l'estació de Cornellà és la 9 també. Això si agafeu un plànol del metro podeu saber amb aquestes referències quins números correspon a la resta d'estacions.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Fins que arriba alguna pel mig (El maresme | Forum) i fan canviar de numero unes quantes estacionsmetring wrote:Cert, i Fabra i Puig era la 34. Era el codi intern per a que els treballadors sabessin l'estació. Mai no començaven per 1,2,3..., en previsió d'inauguracions d'estacions noves, per qualsevol dels extrems.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Pero cal dir que la rotulacio de TMB es perfecte, en tot moment i en tot passadis et trobes una senyal que et guia, a mes esta tot molt normalitzat, es a dir que a totes les linies per trobar la teva andana has de seguir el numero/color de la linia i la destinacio, a mes hi abunden planols al carrer, planols al vestibul i planol a les andanes, i quan un cami es separa tambe et fiquen les dues seccions de temometres que queden.
I en el cas de voler sortir, quan baixes del tren davant sempre trobes tota la informacio que necessites a la franja negra de dalt. Totes les sortides, les que estan adaptades i els centres comercials o monuments cap a on s'hi va. A més el que trobo molt interessant es el planol de la zona que hi ha al centre de les andanes on surten de rosa totes les escoles, centres comercials, biblioteques, parcs, busos que es el que la gent necessita saber quan va per primer cop a una estacio.
Resumint, que pel que fa a senyalitzacio a TMB es excelent, no te errors i no es presta a confusions, es molt visual i directa, quan baixes a una estacio per primera vegada no necessites de ningu per trobar un enllaç amb una altra linia de metro, la sortida o l'ascensor per si portes maletes.
Tot el contrari que RENFE on no hi ha planols, si en trobes algun una estacio el te a l'andana, l'altra el te al vestibul i mai saps on poden estar, a mes que els que hi han estan tant passats que encara no existeix la R7 i ni dir ja la R10... En cap moment un cop valides trobes una senyal que t'indiqui quina es l'andana on es troba el tren amb la teva destinacio, tampoc hi ha informacio digital de "proper tren" gairebe enlloc... Exemples: Castelldefels, on hi ha 4 vies, una sense servei, dues fent servei cap Barcelona i una altra cap Vilanova i tots els dies mes d'una persona sempre pregunta que on s'agafa el tren a Barcelona...
I en el cas de voler sortir, quan baixes del tren davant sempre trobes tota la informacio que necessites a la franja negra de dalt. Totes les sortides, les que estan adaptades i els centres comercials o monuments cap a on s'hi va. A més el que trobo molt interessant es el planol de la zona que hi ha al centre de les andanes on surten de rosa totes les escoles, centres comercials, biblioteques, parcs, busos que es el que la gent necessita saber quan va per primer cop a una estacio.
Resumint, que pel que fa a senyalitzacio a TMB es excelent, no te errors i no es presta a confusions, es molt visual i directa, quan baixes a una estacio per primera vegada no necessites de ningu per trobar un enllaç amb una altra linia de metro, la sortida o l'ascensor per si portes maletes.
Tot el contrari que RENFE on no hi ha planols, si en trobes algun una estacio el te a l'andana, l'altra el te al vestibul i mai saps on poden estar, a mes que els que hi han estan tant passats que encara no existeix la R7 i ni dir ja la R10... En cap moment un cop valides trobes una senyal que t'indiqui quina es l'andana on es troba el tren amb la teva destinacio, tampoc hi ha informacio digital de "proper tren" gairebe enlloc... Exemples: Castelldefels, on hi ha 4 vies, una sense servei, dues fent servei cap Barcelona i una altra cap Vilanova i tots els dies mes d'una persona sempre pregunta que on s'agafa el tren a Barcelona...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cert, però sempre et trobes el despistat o perdut que pregunta algú com anar a tal o tal lloc perquè no treu l'aigua clara de les indicacions. Ni la millor de totes les retolacions està a prova de tot, però coincideixo amb tu que, en general, TMB en té un bon sistema.EUKibo wrote:Resumint, que pel que fa a senyalitzacio a TMB es excelent, no te errors i no es presta a confusions, es molt visual i directa, quan baixes a una estacio per primera vegada no necessites de ningu per trobar un enllaç amb una altra linia de metro, la sortida o l'ascensor per si portes maletes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
També hi ha la gent que et pregunta sense haver-se preocupat per mirar abans un plànol o cartell informatiu. Això m'ha passat tant al metro com a FGC, i crec que tan els uns com els altres tenen el tema de la informació al client prou ben gestionat. Suposo que els que pregunten smepre deuen pensar que és més fàcil preguntar que posar-se a mirar un panell, no ho sé, però el cas és que a vegades et pregunten cada cosa que sembla que creguin que ets una enciclopèdia amb potes.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Correcte. Precisament Encants va ser l'última estació de la L2 a tenir senyalètica negra. També comento com a curiositat que Encants mai ha tingut el número 17 a cap plafó de l'estació.Guigui wrote:En tot cas, deuria ser el disseny de quan el color de fons era gris, abans de passar al negre.entfe001 wrote:Encants estava rotulat d'aquesta forma i sempre ha tingut la senyalètica a les parets.